Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
JANCZAK1176

Jak Działa Świeca Żasowa w MTZ

Polecane posty

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Po co ją wymieniałeś? Skoro nie wiesz jak ona działa to skąd wiesz, że była niesprawna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    583

Wlewać ON a jak działa? Przekręcasz kluczyk, wciskasz guzik świecy i rozgrzewasz żarnik aż w oczku zrobi się czerwony, przekręcasz kluczyk na start rozrusznikiem dalej trzymając guzik grzania świecy i w tym samym momencie co rozrusznik zaczyna kręcić otwiera się elektrozaworek w świecy puszczając paliwo na żarnik. Paten do bani.

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

JANCZAK1176    39

Panie Elekrotechnik taki ciemny nie jestem ,sprawdzałem na krótko spalona spirala . Ciekawiło Mnie co tam roz napięcie na świece aby nie spaliła , domyśliłem się że ten elektrozawór załąncza stacyjka podając pront na rozrusznik .Co tam wlać myślałem o ON

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    583

ON wystarczająca. Sam musisz w odpowiednim momencie albo wyłączyć grzanie albo w końcu zapalić silnik. Nie ma nic co zapobiegało by spaleniu prócz twojego wyczucia czasu. Poza tym długo trzeba by grzać żeby się spaliła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANCZAK1176    39

A w tych nowych BARALUS to naciskasz taki włącznik klawiszowy po chwili miga kontrolka ,a świeca już nie ma napięcia i zapalasz stuk elektrozaworu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

W nowych jest też osobno świeca na każdy cylinder która wystaje w komorę spalania, uruchamiają się one na 30sek. po przekręceniu kluczyka w 1 pozycję po ok 3 sekundach(nie liczyłem dokładnie) i trzeba się śpieszyć z odpalaniem jak jest ciepło żeby ich nie używać i nie ciągnąć niepotrzebnie prądu. Rozwiązanie włączania świec żarowych też do bani, bo świece powinny być po naciśnięciu przycisku klawiszowego, a przekaźnik czasowy to dobre rozwiązanie.

Edytowano przez Junkers

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×