Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Manti10

Pronar 82tsa II

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Pronar
Ferdek07    62

chcesz wiedzieć czym się różni od 82sa pierwszej generacji?

a tak wogóle ma ktoś taki ciągnik na agrofoto?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Manti10    0

No ;)

 

 

---połączone---

 

No. A wie ktoś jak się sprawuje taki ciągnik

Jest on lepszy od 82sa II generacji czy nie?

Edytowano przez marcin974

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

Z tego co widziałem to ma napewno lepszą kabinę (coś jak w P5/P7), ale w mojej okolicy takich ciągników nie ma...

Bo kupują tylko te z I generacji no bo są tanie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62
Z tego co widziałem to ma napewno lepszą kabinę (coś jak w P5/P7), ale w mojej okolicy takich ciągników nie ma...

Bo kupują tylko te z I generacji no bo są tanie ;)

Bo podobno euro 1 są dużo oszczędniejsze, a pozatym za kabine, chydraulicznie wciskane sprzęgło i kilka pierdułek w pneumatyce moge się mylić ale to właściwie kosmetyka, a pozatym to to samo co 1wsza generacja z tą samą badziewną skrzynią biegów tym samym sprzęgłęm i całą resztą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25
Bo podobno euro 1 są dużo oszczędniejsze, a pozatym za kabine, chydraulicznie wciskane sprzęgło i kilka pierdułek w pneumatyce moge się mylić ale to właściwie kosmetyka, a pozatym to to samo co 1wsza generacja z tą samą badziewną skrzynią biegów tym samym sprzęgłęm i całą resztą

no popatrz nawet nie wiedziałem ze 82SA ma bedziewną skrzynię -na pweno o co piszesz to prawda? ;):P:P

 

w 82SA jak skrzynia się dotrze to miodzio jest (synchro + odpowiednio dobrane predkosci)

jezdzilem kilkoma nowymi zetorami i uwierz mi ze tez ciezko biegi wchodziły :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62
no popatrz nawet nie wiedziałem ze 82SA ma bedziewną skrzynię -na pweno o co piszesz to prawda? ;):P:P

 

w 82SA jak skrzynia się dotrze to miodzio jest (synchro + odpowiednio dobrane predkosci)

jezdzilem kilkoma nowymi zetorami i uwierz mi ze tez ciezko biegi wchodziły :D

To ze się człowiek przyzwyczaja nie wątpie, ale miałem na myśli ogólną wytrzymałość skrzyni podobno szybciej od silnika leci a z synchronizatorami jeszcze delikatniejsza, ciekawe bo jeśli ma ten pronar II dwie dzwignie to może i łatwiej to obsłużyć, nie mam i nie krytykuje ale tylko powtarzam opinie że skrzynia jest nietrwała i coś tam się odkręca na kole tależowym i zawodne chamulce to jednak nie ciekawy obraz ciągnika nowszej generacji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xsc    54

a to ze leci szybciej skrzynia od silnika to jest plus!!! to nie ich wina ze stworzyli taki super wytrzymaly silnik:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62
a to ze leci szybciej skrzynia od silnika to jest plus!!! to nie ich wina ze stworzyli taki super wytrzymaly silnik:D

Nie no super to lece kupuje pronara II, skrzynia i napędy są bardzo dobre a silnik doskonały! więc po co cokolwiek zimieniać poza kabiną.

 

ps. skąd w IIgiej generacji tak dużo większa masa, ktoś mi mówił że tam inaczej rozłożony ciężar jest obciążniki do przodu bardziej wysunięte czy coś tam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xsc    54

to sie spiesz bo Ci ich braknie ;)

 

jaka jest roznica wago miedzy I a II generacja np w modelu 82sa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62
to sie spiesz bo Ci ich braknie ;)

 

jaka jest roznica wago miedzy I a II generacja np w modelu 82sa

 

Taa zabraknie bo od roku przecenione ponad 10%

 

a różnica w masie to 1 tona, 82SA II waży 5050kg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xsc    54

no widzisz jedak to nie to samo to gdzies musieli dodac ta tone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Seria II o ile mi sie wydaje występuje juz tylko z turbo które wplywa nie tyle na moc co na moment obr. ale niestety i na spalanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62
Seria II o ile mi sie wydaje występuje juz tylko z turbo które wplywa nie tyle na moc co na moment obr. ale niestety i na spalanie.

Oj nie dobrze nie dobrze, a te d243 C to nie są jakieś euro 2? mają 78,9km, takie jakieś belarusy są na stronie pronaru z silnikami d243 C

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25
To ze się człowiek przyzwyczaja nie wątpie, ale miałem na myśli ogólną wytrzymałość skrzyni podobno szybciej od silnika leci a z synchronizatorami jeszcze delikatniejsza, ciekawe bo jeśli ma ten pronar II dwie dzwignie to może i łatwiej to obsłużyć, nie mam i nie krytykuje ale tylko powtarzam opinie że skrzynia jest nietrwała i coś tam się odkręca na kole tależowym i zawodne chamulce to jednak nie ciekawy obraz ciągnika nowszej generacji

o to skrzyni to sorry ze Cie zle zrozumiałem, masz racje tez gdzieś słyszałem ze szybko siada w 82SA -u mnie jak narazie bez zarzutu ;)

ale silnik w ruskim zajezdzic to juz trzeba byc fenomenem

znam przypadek ze gosc mtz'em 15km przejechał bez wody -traktor pozniej trochę kopcił ale chodził :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PIOTR281    1

silniki d-243c to spelniaja chyba normy euro1 i sa bez turbiny maja tylko nowe czeskie pompy zalozone i zmienione wtryski tak jest w moim pronarze a on ma silnik d243c ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25
silniki d-243c to spelniaja chyba normy euro1 i sa bez turbiny maja tylko nowe czeskie pompy zalozone i zmienione wtryski tak jest w moim pronarze a on ma silnik d243c ;)

to ciekawe Piotrze czy ten Twoj by poszedł na opala -moj d-243 daje rade :P:P:D

ciekawe czy w normie spalin sie mieści :):):)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Silver    0

82A II janie wygląda ciężki ale udzwig podnośnika tylko 3 t!!! No ale w 610 mm od cięgien 2 t, dziwne bo farmer ma 3,9t a w odległości 610 również 2 t

 

i dlaczego 82SA II jest podnad 10 tyś droższy op 82A a różni się tylko chydrauliką no i skrzynia biegów to chyba z pronara 1025 coś mi się wydaje? czy tam jest dużo zdrowsza?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorak    2

U mnie w gminie zakupili Pronara 82 SA + przyczepę też pronara. Znam kierowcę i ostatnio z nim rozmawiałem. Przyczepa ponoć nie najgorsza ale niestety o ciągniku nie wypowiadał się za dobrze. Z tego co podpytałem to:

- w środku bardzo głośno

- mało miejsca

- wycieraczka przedniej szyby to porażka i jak pada to musi się schylać aby coś zobaczyć

- głową uderza o jakich uchwyt w szyberdachu

- bardzo "trzepie" na nierównym asfalcie - zero amortyzacji

- spalanie 9,4 litra na motogodzinę przy transporcie. Tu coś przywiezie, tam zawiezie. Zobaczymy jak pójdzie zimą do odśnieżania ;)

Wcześniej jeździł ponad 10 letnim zetorem hmmm no właśnie ale nie pamiętam jakim (3 garowy z przodkiem) i twierdzi że nowy pronar komfortem jazdy nie dorównuje staremu zetorowi. Ile w tym prawdy ?? Pewnie coś w tym jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62
U mnie w gminie zakupili Pronara 82 SA + przyczepę też pronara. Znam kierowcę i ostatnio z nim rozmawiałem. Przyczepa ponoć nie najgorsza ale niestety o ciągniku nie wypowiadał się za dobrze. Z tego co podpytałem to:

- w środku bardzo głośno

- mało miejsca

- wycieraczka przedniej szyby to porażka i jak pada to musi się schylać aby coś zobaczyć

- głową uderza o jakich uchwyt w szyberdachu

- bardzo "trzepie" na nierównym asfalcie - zero amortyzacji

- spalanie 9,4 litra na motogodzinę przy transporcie. Tu coś przywiezie, tam zawiezie. Zobaczymy jak pójdzie zimą do odśnieżania ;)

Wcześniej jeździł ponad 10 letnim zetorem hmmm no właśnie ale nie pamiętam jakim (3 garowy z przodkiem) i twierdzi że nowy pronar komfortem jazdy nie dorównuje staremu zetorowi. Ile w tym prawdy ?? Pewnie coś w tym jest.

Z tego co piszesz to tylko wycieraczka przedniej szyby nawala w tym ciągniku! :P a ciśnienie w kołach to sprawdzał może jest za duże i dlatego trzęsie, a spalanie to wiadomo jak to się gminnym lub zakładywym jeździ pojazdem :P:D:) i nie koniecznie wszystko ten ciągnik musi spalić :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorak    2
Z tego co piszesz to tylko wycieraczka przedniej szyby nawala w tym ciągniku! ;) a ciśnienie w kołach to sprawdzał może jest za duże i dlatego trzęsie, a spalanie to wiadomo jak to się gminnym lub zakładywym jeździ pojazdem :P:P:D i nie koniecznie wszystko ten ciągnik musi spalić :)

 

hehe wycieraczka nie nawala tylko zabiera małą powierzchnię szyby :) co do awaryjności to sie nie wypowiadałem bo sprzęt jest od kilku dni (powiem coś więcej po sezonie zimowym). Koleś który nim jeździ jest doświadczony i potrafi skontrolować ciśnienie i nie zgodze się z tobą że zakładowego sprzętu sie nie szanuje (owszem nie wszyscy). hehe mogę ręczyć głową za to jak sprzęt jest użytkowany :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

Sorry nic o Twoim koledze nie wiem i nic mu nie zarzucam, a z tym ;) to bardziej nie tyle szanowanie co spuszczanie paliwa miałęm na myśli ale to tak ogólnie więc broń Bóg nie jest to do Twojego kolegi, a to że 9l pali i jest od kilku dni to normalne na dotarciu chyba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×