tomasz1407

zetor 5320, wyciek z odmy

Polecane posty

tomasz1407    0

Witam!

Dziś zakupiłem Zetora 5320 z 1996 roku, wg licznika traktor ma zrobione 2600mth, jestem skłonny uwierzyć w tę wartość jako że traktor cały czas jezdzi na fabrycznych oponach które są mało zużyte i ogl widać ze nie jest jeszcze wyeksplatowany. Pojawił się jednak mały problem . Po zakupie zrobiłem nim około 60 km jadąc na kołach do domu , cały czas na pełnym gazie. Gdy wróciłem do domu zuważyłem że z odmy silnika wyciekł olej , wąż odmy jest pękniety przy wyjściu z bloku silnika i olej wyrzuciło na dekle . Czy to oznaka że z silnikiem jest coś nie tak ? Kumpel mówił że "Zetory tak mają" , nie zauważyłem jak dotąd innych wycieków . Traktor nie kopci , silnik jest żwawy i fajnie pracuje. Proszę o wsparcie :))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomasz1407    0

Dzisiaj po bronowaniu jak zjechałem do domu postanowiłem jeszcze raz skontrolować ten wyciek . Zostawiłem traktor na opalonym silniku i zauważyłem że Zetor dymi z odmy , puścił też trochę oleju z korka wlewu. Co robić ? Ten dym z odmy jest lekko niepokojący...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Tak to jest z używkami.

A ile tego dymu?

Dym z tej strony to pierścionki, ale nie ma co już remontu robić.

Pojeździsz zobaczysz.

A olej ma zmieniony?

Silnik uzyskuje normalna temperaturę pracy?

A przy czym pracował ten ciągnik?

Duże ktoś miał gospodarstwo, dużo ciągników?

To że ma mało MTH to nic nie oznacza. Pytanie w jaki sposób je nakręcił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomasz1407    0

Jak sie odrobie już ze wszystkimi pracami to wezme sie za niego na poważnie , oleju narazie nie wymieniałem bo mam 3 inne traktory i Zetorkiem narazie nic nie robiłem. Wymienie mu olej , sprawdze końcówki wtrysków i pompe wtrsykową bo coś przydymia. Warto jeszcze zmierzyć mu ciśnienie na cylindrach. Wczesniej pracował na takim średnim gospodartswie. Gość miał tam jeszcze 3 inne traktory a ten Zetor służył jako ciągnik do oprysków , podobno wgl był nie odpinany od opryskiwacza . Co do pierścionków to możliwe. Jak traktor mało pracował i miał długie przestoje to mogło je lekko połapać i któryś z nich pękł .Nie jest tego dymu dużo , ale jest...poza tym narazie brak innych wycieków . Bede pilnował czy nie bierze oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

No dokładnie ciągnik mało robił może krótko pracował i ma zapieczone pierścionki.

Dlatego pytam o temperaturę silnika.

Podstawa to wymień olej, bo tym bardziej skoro mało pracował to pewnie szkoda było mu wymieniać olej i teraz nie wiadomo jaki jest, a on też będzie wpływał na dymienie z odmy.

Z koro masz się za niego brać tak konkretnie to warto przy wykręceniu wtrysków zmierzyć ciśnienie sprężania i zalać po 100ml nafty na tłok, tylko miej spuszczony olej żeby go nie popsuć i niech postoi trochę. Może trochę puści pierścionki. Jeśli z korka miski będzie dość mocno kapać to możesz ponawiać dolewanie nafty. Jeżeli pierścionki nie popsute to mu pomoże, Na pewno nie zaszkodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomasz1407    0

Temperatura silnika w normie, dzisiaj przy tym bronowaniu zaczęła łapać zielonego pola. Zastosuje się do Twoich rad Kolego i zaleję go naftą . Szkoda by mi troche było robić mu kapitalny remont i wyrzucić wszystkie fabryczne części . Zetorek ma jeszcze zdrowy wał bo po zgaszeniu silnika lampka od ciśnienia oleju zaświeca się dopiero za dłuższą chwilke. Poza tym ciągnik tak jak mówiłem nie spracowany , żadnych luzów na dzwigniach i reduktorach nie wyczuwam , fajnie trzyma podnośnik, nie ma żadnych innych wycieków oprócz tej odmy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

To ile czasu trwało nagrzewanie do zielonego. Bo może nie ma lub popsuty termostat i silnik niedogrzany. Wiem że jak nie ma większego obciążenia to nagrzewanie trwa dłużej ale przy zdrowym termostacie musi ją złapać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    185

Piszę na podstawie swojego 5211: dym z odmy i trochę oleju to normalna sprawa i jeśli nie bierze zbyt dużo oleju to nie ma się czym przejmować. Mój jest rocznik 89 i kopci z odmy od dawna. W tej chwili ma ponad 8 tys. mtg i spadku mocy nie zauważam. Normalna temperatura pracy to 80 st. (początek zielonego pola) i rzadko kiedy wskazówka wejdzie na zielone pole. Dzieje się przewaznie to kiedy prasuję JD 550 ale dochodzi do tego jeszcz zanieczyszczenie chłodnicy no i wiadomo, ze moc jest wtedy wykorzystana w 120% ;) . Jeśli chodzi o Twojego to przy tym przebiegu dymić nie powinien ale popracuj nim trochę uważnie go obserwując i nie śpiesz się z remontami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj