Skocz do zawartości
tomasz1407

zetor 5320, wyciek z odmy

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
tomasz1407    0

Witam!

Dziś zakupiłem Zetora 5320 z 1996 roku, wg licznika traktor ma zrobione 2600mth, jestem skłonny uwierzyć w tę wartość jako że traktor cały czas jezdzi na fabrycznych oponach które są mało zużyte i ogl widać ze nie jest jeszcze wyeksplatowany. Pojawił się jednak mały problem . Po zakupie zrobiłem nim około 60 km jadąc na kołach do domu , cały czas na pełnym gazie. Gdy wróciłem do domu zuważyłem że z odmy silnika wyciekł olej , wąż odmy jest pękniety przy wyjściu z bloku silnika i olej wyrzuciło na dekle . Czy to oznaka że z silnikiem jest coś nie tak ? Kumpel mówił że "Zetory tak mają" , nie zauważyłem jak dotąd innych wycieków . Traktor nie kopci , silnik jest żwawy i fajnie pracuje. Proszę o wsparcie :))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emtecc    20

Chyba kolega ma jakąś rację bo u zetorów niewielki wyciek odmą to żaden problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomasz1407    0

Dzisiaj po bronowaniu jak zjechałem do domu postanowiłem jeszcze raz skontrolować ten wyciek . Zostawiłem traktor na opalonym silniku i zauważyłem że Zetor dymi z odmy , puścił też trochę oleju z korka wlewu. Co robić ? Ten dym z odmy jest lekko niepokojący...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mtracz    72

Tak to jest z używkami.

A ile tego dymu?

Dym z tej strony to pierścionki, ale nie ma co już remontu robić.

Pojeździsz zobaczysz.

A olej ma zmieniony?

Silnik uzyskuje normalna temperaturę pracy?

A przy czym pracował ten ciągnik?

Duże ktoś miał gospodarstwo, dużo ciągników?

To że ma mało MTH to nic nie oznacza. Pytanie w jaki sposób je nakręcił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomasz1407    0

Jak sie odrobie już ze wszystkimi pracami to wezme sie za niego na poważnie , oleju narazie nie wymieniałem bo mam 3 inne traktory i Zetorkiem narazie nic nie robiłem. Wymienie mu olej , sprawdze końcówki wtrysków i pompe wtrsykową bo coś przydymia. Warto jeszcze zmierzyć mu ciśnienie na cylindrach. Wczesniej pracował na takim średnim gospodartswie. Gość miał tam jeszcze 3 inne traktory a ten Zetor służył jako ciągnik do oprysków , podobno wgl był nie odpinany od opryskiwacza . Co do pierścionków to możliwe. Jak traktor mało pracował i miał długie przestoje to mogło je lekko połapać i któryś z nich pękł .Nie jest tego dymu dużo , ale jest...poza tym narazie brak innych wycieków . Bede pilnował czy nie bierze oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    72

No dokładnie ciągnik mało robił może krótko pracował i ma zapieczone pierścionki.

Dlatego pytam o temperaturę silnika.

Podstawa to wymień olej, bo tym bardziej skoro mało pracował to pewnie szkoda było mu wymieniać olej i teraz nie wiadomo jaki jest, a on też będzie wpływał na dymienie z odmy.

Z koro masz się za niego brać tak konkretnie to warto przy wykręceniu wtrysków zmierzyć ciśnienie sprężania i zalać po 100ml nafty na tłok, tylko miej spuszczony olej żeby go nie popsuć i niech postoi trochę. Może trochę puści pierścionki. Jeśli z korka miski będzie dość mocno kapać to możesz ponawiać dolewanie nafty. Jeżeli pierścionki nie popsute to mu pomoże, Na pewno nie zaszkodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomasz1407    0

Temperatura silnika w normie, dzisiaj przy tym bronowaniu zaczęła łapać zielonego pola. Zastosuje się do Twoich rad Kolego i zaleję go naftą . Szkoda by mi troche było robić mu kapitalny remont i wyrzucić wszystkie fabryczne części . Zetorek ma jeszcze zdrowy wał bo po zgaszeniu silnika lampka od ciśnienia oleju zaświeca się dopiero za dłuższą chwilke. Poza tym ciągnik tak jak mówiłem nie spracowany , żadnych luzów na dzwigniach i reduktorach nie wyczuwam , fajnie trzyma podnośnik, nie ma żadnych innych wycieków oprócz tej odmy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    72

To ile czasu trwało nagrzewanie do zielonego. Bo może nie ma lub popsuty termostat i silnik niedogrzany. Wiem że jak nie ma większego obciążenia to nagrzewanie trwa dłużej ale przy zdrowym termostacie musi ją złapać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    34

Piszę na podstawie swojego 5211: dym z odmy i trochę oleju to normalna sprawa i jeśli nie bierze zbyt dużo oleju to nie ma się czym przejmować. Mój jest rocznik 89 i kopci z odmy od dawna. W tej chwili ma ponad 8 tys. mtg i spadku mocy nie zauważam. Normalna temperatura pracy to 80 st. (początek zielonego pola) i rzadko kiedy wskazówka wejdzie na zielone pole. Dzieje się przewaznie to kiedy prasuję JD 550 ale dochodzi do tego jeszcz zanieczyszczenie chłodnicy no i wiadomo, ze moc jest wtedy wykorzystana w 120% ;) . Jeśli chodzi o Twojego to przy tym przebiegu dymić nie powinien ale popracuj nim trochę uważnie go obserwując i nie śpiesz się z remontami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez mixxion_agro
      Mam problem z zetorkiem, jest po regeneracji pompy wtryskowej, a pare obrotów musi zrobić żeby odpalił, poza tym troche dymi, wtryski są ok, w okolicach filtra słychac takrze fukanie. Może wiecie co jest przyczyną tych objawów? Za pomoc dziękuje 😊
    • Przez Piotr30m
      Witam. Mam problem  z ciagnikiem, zetor 5211.  Wszystko było w porządku dopóki pompy paliwowej nie demontowalem do regeneracji. Po montażu pompy, ciągnik zapalił było wszystko ok.  Zetor mi się zapowietrza w czasie jazdy, paliwo spada zaraz po 5 minutach postoju. Filtry zmieniłem, nowe podladki, przewody paliwowe, opaski pompkę zasilajaca,  ostojnik.  Nadal  jest to samo, na dodatek ciężko jest odpowierzyć układ.  Przed demontaz em pompy ciagnik palił na dotyk nie trzeba było używać pompki ręcznej mimo że ciagnik stał dłuższy czas. Jeśli ktoś może jakoś pomóc, będę wdzięczny.
    • Przez lexiflexi
      Cześć koledzy mam pytanko ... Mam zetora 7245 i c360 w której jest słaby silnik ( zbyt niskie ciśnienie oleju a szlifu juz nie wyda ) i chciałbym włożyć do c360 silnik  zetora 7245 a do zetora wsadzic silnik z czegoś większego. Myslalem nad silnikami z 7745 lub Ursusa c385 lub zetora 8011 i czy da się wsadzić silniki z c385 lub 8011 do zetora 7245 ???( nie pytam o 7745 bo na pewno pasuje )
    • Przez cinek285
      witam
      to moj pierwszy post mam taki problem posiadam zetora 7245. Nigdy nie bylo problemu z zapowietrzaniem sie kiedy dzisiaj tato wyjachał z bronami zaczał dziwnie pracowac ale po kilku sekunadach wszystko wróciło do normy. Zabronował ok 2ha i wjachał na inne pole. Nagle ciagnik stanał dojzelismy ze jest zapowierzony udalo sie to usunac wsiadlem do niego przejechałem ok 100 metrów i zgasl tak nagle... z pola został sciagnmiety na lince... nie wiemy co jest w odastojniku widac babelki powietrza pompke wypycha powietrze ale przewody od zbiornika sa pelne paliwa... nie wiemy co moze byc przyczyna... zmienilem przewód od filtrów na dole do pompy paliwowej na górze ok 25 cm... piszcie co moze byc wszystko zbadamy
    • Przez tomek14
      Witam mam problem z smarowaniem silnika zetora 7211 robiłem talerzówka ciągnik miał temperaturę cieczy 80-85 stopni i na wolnych obrotach 200-500 obrotów świeciła się kontrolka smarowania a jak się dodało gazu to gasła co może być przyczyną ?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.