Skocz do zawartości
tomasz1407

zetor 5320, wyciek z odmy

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
tomasz1407    0

Witam!

Dziś zakupiłem Zetora 5320 z 1996 roku, wg licznika traktor ma zrobione 2600mth, jestem skłonny uwierzyć w tę wartość jako że traktor cały czas jezdzi na fabrycznych oponach które są mało zużyte i ogl widać ze nie jest jeszcze wyeksplatowany. Pojawił się jednak mały problem . Po zakupie zrobiłem nim około 60 km jadąc na kołach do domu , cały czas na pełnym gazie. Gdy wróciłem do domu zuważyłem że z odmy silnika wyciekł olej , wąż odmy jest pękniety przy wyjściu z bloku silnika i olej wyrzuciło na dekle . Czy to oznaka że z silnikiem jest coś nie tak ? Kumpel mówił że "Zetory tak mają" , nie zauważyłem jak dotąd innych wycieków . Traktor nie kopci , silnik jest żwawy i fajnie pracuje. Proszę o wsparcie :))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomasz1407    0

Dzisiaj po bronowaniu jak zjechałem do domu postanowiłem jeszcze raz skontrolować ten wyciek . Zostawiłem traktor na opalonym silniku i zauważyłem że Zetor dymi z odmy , puścił też trochę oleju z korka wlewu. Co robić ? Ten dym z odmy jest lekko niepokojący...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mtracz    72

Tak to jest z używkami.

A ile tego dymu?

Dym z tej strony to pierścionki, ale nie ma co już remontu robić.

Pojeździsz zobaczysz.

A olej ma zmieniony?

Silnik uzyskuje normalna temperaturę pracy?

A przy czym pracował ten ciągnik?

Duże ktoś miał gospodarstwo, dużo ciągników?

To że ma mało MTH to nic nie oznacza. Pytanie w jaki sposób je nakręcił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomasz1407    0

Jak sie odrobie już ze wszystkimi pracami to wezme sie za niego na poważnie , oleju narazie nie wymieniałem bo mam 3 inne traktory i Zetorkiem narazie nic nie robiłem. Wymienie mu olej , sprawdze końcówki wtrysków i pompe wtrsykową bo coś przydymia. Warto jeszcze zmierzyć mu ciśnienie na cylindrach. Wczesniej pracował na takim średnim gospodartswie. Gość miał tam jeszcze 3 inne traktory a ten Zetor służył jako ciągnik do oprysków , podobno wgl był nie odpinany od opryskiwacza . Co do pierścionków to możliwe. Jak traktor mało pracował i miał długie przestoje to mogło je lekko połapać i któryś z nich pękł .Nie jest tego dymu dużo , ale jest...poza tym narazie brak innych wycieków . Bede pilnował czy nie bierze oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    72

No dokładnie ciągnik mało robił może krótko pracował i ma zapieczone pierścionki.

Dlatego pytam o temperaturę silnika.

Podstawa to wymień olej, bo tym bardziej skoro mało pracował to pewnie szkoda było mu wymieniać olej i teraz nie wiadomo jaki jest, a on też będzie wpływał na dymienie z odmy.

Z koro masz się za niego brać tak konkretnie to warto przy wykręceniu wtrysków zmierzyć ciśnienie sprężania i zalać po 100ml nafty na tłok, tylko miej spuszczony olej żeby go nie popsuć i niech postoi trochę. Może trochę puści pierścionki. Jeśli z korka miski będzie dość mocno kapać to możesz ponawiać dolewanie nafty. Jeżeli pierścionki nie popsute to mu pomoże, Na pewno nie zaszkodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomasz1407    0

Temperatura silnika w normie, dzisiaj przy tym bronowaniu zaczęła łapać zielonego pola. Zastosuje się do Twoich rad Kolego i zaleję go naftą . Szkoda by mi troche było robić mu kapitalny remont i wyrzucić wszystkie fabryczne części . Zetorek ma jeszcze zdrowy wał bo po zgaszeniu silnika lampka od ciśnienia oleju zaświeca się dopiero za dłuższą chwilke. Poza tym ciągnik tak jak mówiłem nie spracowany , żadnych luzów na dzwigniach i reduktorach nie wyczuwam , fajnie trzyma podnośnik, nie ma żadnych innych wycieków oprócz tej odmy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    72

To ile czasu trwało nagrzewanie do zielonego. Bo może nie ma lub popsuty termostat i silnik niedogrzany. Wiem że jak nie ma większego obciążenia to nagrzewanie trwa dłużej ale przy zdrowym termostacie musi ją złapać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    34

Piszę na podstawie swojego 5211: dym z odmy i trochę oleju to normalna sprawa i jeśli nie bierze zbyt dużo oleju to nie ma się czym przejmować. Mój jest rocznik 89 i kopci z odmy od dawna. W tej chwili ma ponad 8 tys. mtg i spadku mocy nie zauważam. Normalna temperatura pracy to 80 st. (początek zielonego pola) i rzadko kiedy wskazówka wejdzie na zielone pole. Dzieje się przewaznie to kiedy prasuję JD 550 ale dochodzi do tego jeszcz zanieczyszczenie chłodnicy no i wiadomo, ze moc jest wtedy wykorzystana w 120% ;) . Jeśli chodzi o Twojego to przy tym przebiegu dymić nie powinien ale popracuj nim trochę uważnie go obserwując i nie śpiesz się z remontami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez bazar
      Niedawno miał miejsce kapitalny remont silnika mojego Zetora 7711 (wymiana tłoków, tulei i pierścieni). Spowodowane było to tym, że do komór spalania dostawał się olej. No i problem polega na tym, że po tym remoncie silnik wciąż pobiera olej (stwierdzam to po niebieskim dymie i tłustej klapce). Mechanik, który przeprowadzał remont twierdzi, że na razie tak musi być i dopiero po ok. 50 mth pierścienie się odpowiednio ułożą, przez co olej nie będzie spalany. Po tym czasie również nakazał przeregulowanie zaworów. Jednak mnie przeraża chmura niebieskiego dymu i zastraszające znikanie oleju. Z góry dziękuję za odpowiedź.
    • Przez Kacper43
      Cześć,

      Gdzie w Zetorze 7211 '88 - reguluje się dawkę paliwa?
      Chodzi mi o regulacje na pompie wtryskowej, zwiększyć lub zmniejszyć dawkę.
      Pompa oryginalna.
      Mógłby mi to ktoś tak prosto wytłumaczyć?
       
      Na forum znalazłem info o 7011, ale on ma inną pompę z tego co wiem

      Pozdrawiam serdecznie.
    • Przez Smyku89
      Jestem posiadaczem Zetora 5211, rok produkcji 1988r. Jakiś miesiąc temu podczas bronowania nagle wzrosła temp na 100 stopni. Natychmist się zatrzymałem i ku mojemu zdziwieniu te 100 stopni było tylko na zegarze. Został wymieniony termostat wraz z czujnikiem temperatury i chwilowo był spokój i teraz za każdym razem kiedy zakołysze gdzieś na dołku wskaźnik temp wody pokazuje 100-120. poprowadziłem też oddzielny kabel od czujnika do zegara ale dalej to samo. Zegar głupieje. Zauważyłem ubytki płynu w chłodnicy ale były one spowodowane uszkodzoną pompą wody. Pompa wymieniona na oryginalną. Myślę, że ta awaria pompy wody w ostatnim czasie ma jakiś związek z tym głupiejącym zegarem. Ktoś ma jakieś pomysły gdzie szukać przyczyny? Będę wdzięczny za rady
    • Przez tomek14
      wymieniam właśnie olej w silniku zetor 7211 i mam pytanie jaki olej najlepiej wlać do silnika i ile litrów bo czytałem trochę i wszędzie podają różnie,więc ile litrów będzie najlepiej ?
    • Przez ZimowyZolnierz
      witam zakupiłem orginalne zestawy naprawcze zetora i nie wiem która stroną dołu tloka ma iść do wydechu , chodzi mi o ząb na dole tloka
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.