Zaloguj się, aby obserwować  
audi80b4

jak rozebrać siłownik c-90 i czy pompa podpasuje?

Polecane posty

audi80b4    1

mam takie dwa pytania

1. rozciekł mi się jeden siłownik c 90 jak go rozebrać bo znalazłem uszczelniacz na allegro http://allegro.pl/zestaw-komplet-naprawczy-silownika-c-90-belarus-i2671395799.html

 

 

 

2. czy ta pompa podpasuje do mojego belarusa 952 bo ta orginalna 45l to jest nie wypał i myśle o wymianie na coś większego http://allegro.pl/pompa-hydr-mtz-belarus-pronar-63-5l-min-zestaw-kpl-i2690192717.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Pytałem się kiedyś serwisanta o te siłowniki to powiedział ze były dwa typy tych siłowników, jedne były nie rozbieralne :blink: sam się temu dziwił w jaki one były składane, a drugie były już rozbieralne z takimi otworami w górnej części (te nierozbieralne też je mogą mieć) aby coś w nie włożyć i wtedy można tą górną część odkręcić, tak jak siłowniki starego typu w ładowaczu Cyklop, jak nie ruszysz to się nie dowiesz.

Tak w ogóle powinny to być siłowniki dwustronnego działania aby można było używać docisku np. szczególnie jak jest sucho przy orce, było by o wiele lepiej.

 

Co do pompy bardzo ciekawa ^^ 20/min więcej niż w standardzie to sporo, zadzwoń i się zapytaj dokładnie jeśli chcesz kupić i koniecznie napisz czy pasuje, ale niby coś tam pisze że tak.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie chce mi się wierzyć żeby był nierozbieralny. To tak jak by zrobili skrzynię biegów i zaspawali wszystkie pokrywy.

Według rysunku wygląda to tak

 

http://zapodaj.net/180809a58ef9f.jpg.html

 

http://zapodaj.net/495f15b3652a7.jpg.html

 

Ten na pewno jest rozbieralny a żadnej nakrętki nie ma. Są inne metody zabezpieczania tłoczyska przed wysunięciem szczególnie w siłownikach jednostronnego działania.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Nakrętki, typowej nakrętki nie ma, u mnie są wgłębienia na cylindrze w górnej części i serwisant powiedział że to do odkręcenia kołnierza żeby tłoczysko wyjąć, sam mówił że to u kogoś rozkręcał, bo ciekło.

A ten co na rysunku to jest bez tych dziurek (ten podobno wg. niego nie rozbieralny), może po prostu nie umiał go rozebrać, bo nie widział kołnierza do odkręcenia.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

co do siłownika jak będzie po robocie wymontuje go i sprubuje rozebrać bo prawy cieknie z tego co mówicie to trzeba go na max wysunąć i obracać i szukać punktu w którym się rozejdzie?

 

 

a co do pompy to raczej podpasuje tylko nie widze tam wejścia na wąż który idze na cewki od blokady i wałka dlatego pytam czy podpasuje ale raczej sie skusze na tą pompe bo ta co mam 45l/min to niewypał bo jak olej tylko ciepły to zestaw uprawowo siewny słabo podnosi trzeba gazować i pług 4 skiby w obrocie to samo myśle ze po zmianie pompy problem zniknie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulik    2

Co do pompy to też mam w planach zmiany na większą nsz 50 płaską,a coś mi się wydaje że ta z linku pompa to jest nsz 50 ?przynajmniej tak samo wygląda,

Ps.w moich po bliskich agromach mówią że w belarusach powinna być pompa nsz50 okrągła,ale sprzedawca mi podawał parametry takiej pompy to przy 2400 obr daje ok 110 l/min a przy 1800 obr 70l/min ,a rozdzielacz ma przepustowość 70l/min to wychodzi na to że nsz 50 okrągła wogóle odpada tylko po co oni mają takie w sklepach ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Ja założyłem taką pompę do 82, ale rozdzielacz miałem jakiś stary, prawdopodobnie z białoruśki, i nie dawał rady.

Ale z tego co zauważyłem, a parę pomp zmieniłem, to jak bym kupował to tylko te czerwone. Aluminiowe siadały po pół roku, a po założeniu czerwonej miałem spokój.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Najzwyczajniejsza NSZ-50, stary dobry wyrób.

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

przymierzyłem tą pompe dzisiaj i zeby ją załozyć to pasuje ale po założeniu pojawia się problem bo ta rurka co idzie ze zbiornika do pomy juz nie pasuje ma inny roztaw śrub niż pompa pompa ma większy rozstaw śrub niż ta pompa można gdzieś dokupić taką rurke?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

W mtz-cie płaska a okrągła pompa maja inne kolanko zasilające pompę w olej. To idące od zbiornika do pompy.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Ja też miałem taki problem z rurką i dorobiłem ją, Nie jestem pewny czy ją jeszcze nie mam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

a nie idzie tego nigdzie kupić bo w zbiorniku i w tej pompie co mam teraz założoną jest mały rozstaw śrub a w tej większej pompie mam już większy rozstaw śrub to potrzebował bym atkiej rurki zeby miała z jednej strony mały rozstaw idący do zbiornika a z drugiej większy rozstaw idący do pompy idzie coś takiego kupić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulik    2

też się rozglądam za taką rurką(kolankiem) która by pasowała z jednej strony do zbiornika,a z drugiej do pompy nsz 50płaska,a czasem nie jest taka pompa zamontowana w mtz/pronar 1221 i takie kolanko ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj