Zaloguj się, aby obserwować  
kgbck

MF 7475 dyna vt [czy można ustawić stałe obroty WOM]

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kgbck    6

Sezon temu nabyle takowy traktor moie zapytanie brzmi . czy mozna w nim ustawic zakres obrotow na walku np tak jak w fendcie 2000-2160 ze traktor utrzymuje 2000obrotow na silniku 1000 na womie ale jak wchodzi pod duze wzniesienie to zwieksza obroty silnika maxymalnie do 2160 tym sammym predkosc niespada a walek dalej ma 1000obrotow na minute . W fergusonie jak zablokuje guzikiem A obroty 2120 to mam obroty na walku 1000 jak przyjdzie gora to traktor duzo traci z predkosci gdyz ferguson niezwieksza obrotow juz ma ciagle te 2120 dodanie gazu itp nic niedaje . Gdzie sie ustawia ten zakres jak jest to mozliwe a moze jest inny sposob pracy z presa .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

Ale powiedz mi tylko jak zmieniając prędkość obrotową silnika chcesz zachować stałe obroty wałka? Przecież między silnikiem a WOM przełożenie jest stałe.

Jeżeli zwiększysz obroty silnika z tych 2000 na 2160 czy jak tam to wałek WOM automatycznie będzie miał większą prędkość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kgbck    6

Niewiem czy rozumiesz moje pytanie gdyz skrzynia jest bezstopniowa . chodzi o straty mocy 2000obrotow rowna sie 1000obrotow na walku jak ma cieszko to przy 2160moze miec tysiac na walku bo odejmujesz obciazenie i traktor jest wstanie wycisnac np pod gore 2000obrotow i nadal ma 1000obrotow na walku jak mi w MF niezwieksza tych obrotow to jak przy 2120 obrotow mam 1000obrotow na walku to podczas podjezdzania pod gore dochodzi do obciazenia i mimo ze mam ustawione 2120 traktor traci te obroty ktore spadaja na 2000 1900 wtedy automatycznie spada predkosc walka lub predkosc zalezy jak masz w bezstopniowce ustawiony poslisk turbosprzegla

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Aby takie coś uzyskac musiała by byc przekładnia bezstopniowa między womem a silnikiem. Tak jak pisze kris. Ewentualnie wom zależny od prędkości jazdy. Ale tego chyba w tych ciągnikach nie ma. Jedyne co można zrobić to zmniejszyć prędkość przy podjazdach pod górę. Wtedy obroty nie spadną, tylko ciągnik pojedzie wolniej. To się chyba obciążenie graniczne w fendt cie nazywa. Ale tam jest tms nie wiem jak jest w mf ie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kgbck    6

A jak ustawisz skrzynię wg instrukcji poniżej, też nie działa prawidłowo?

Niemam takiego pokretla te ustawienia mam w konsoli i mechanik na przegladzzie na 50godzin ustawil mi wlasnie i teraz zeby nietracil obrotow na walku spada predkosc jazdy i to mnie wkurza bo malutka gora i on czuje a w fendt 724 mam wlasnie ten zakres i jak ma cieszko pod gore 9Tyle ze z agregatem sulky aktywnym 4 metry)to dodaje gazu do wiekszej ilosci obrotow i nadal utrzymuje obroty no chyba ze extrymalna gora to dopiero zwalnia . Muszem pomeczyc chyba mechanikow przy kolejnym przegladzie a zeby mi to znalezli chyba ze faktycznie niejest to inndentyczna zasada jak skrzynia w fendt

 

Ale tak mysle ze jak mialo sie w polskim 2000obrotow na silniku i walek sie krecil 1000obrotow na minute na plaskim terenie to podjezdzajac pod male wzniesienie dociskalo sie gaz i traktor sie wkrecal na wieksza ilosc obrotow i szlo utrzymac te obroty chyba ze juz bylo za duze obciazenie to redukowalo sie bieg a tu niema mozliwosci dodac wiecej gazu nawet na najmniejszym wzniesieniu obciazeniu! musial bym standardowo odrazu ustawic max gaz w pamieci czyli 2230 chodz juz dokladnie niepamietam wtedy by mial okolo 1050 moze 1100obrotow i wczasie wiekszego obciazenia mial by w okolicach 1000 ale to bezsensu on sam powinien wiedziec kiedy dolozyc obroty a on tego nierobi. w fendt bardziej to zrozumiale sam sobie ustawiam a tu za cholere niemoge tego znalesc

 

A tak wogle teraz to przemyslalem to poprostu wczasie zablokowania predkosci obrotowej wylacza sie tms i to prawdopodobnie jest przyczyna . wiedz jak zablokowac predkosc obrotowa a zeby tms nadal byl aktywny .

Edytowano przez kgbck

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cypisek    0

kiedy wciskasz guzik A to włączasz tempomat a on Ci pod górkę obrotów nie zwiekszy. Musisz włączyć tryb DYNA-TM (to taki maly, okragly guzik na podłokietniku) a w datatrtonicu ustawic sobie procentowy spadek obrotow silnika przy ktorych komputer zmniejszy predkosc jazdy a utrzyma obroty silnika i tym samym obroty na walku. Skrzynia biegow i tylny most jest taki sam jak w fendt

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kgbck    6

no dobra czyli jak by to najlepiej zalaczyc wsio a zeby jezdzic z presa bo wlaczam (A) i automatycznie sie wylacza DYNA-TM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rocco0987    111

mam 7475 tzn mój stary i żałuje nie tylko różnicy kasy duzo wiekszej niz za np nh ale wgl kasy wydanej na niego...za te pieniadze wygoda chociaz powinna być przynajmniej znośna.. pozatym cos mi vario nie pasuje za ho...nie moge sie do tego przyzwyczaić, żeby chociaż dżoj był to moze było by to praktyczniejsze ale to tylko moje odczucia moze...a jak sprtzegło u cb tez bierze na samym dole tak ze puscisz milimetr i juz ciagnie? i hamulce z przyczepą jak jedziesz to tez tak jakby nic nie brały tyle co przyczepa..niby tak powinno byc zeby przyczepa brała pierwsza i wiecej ale traktor tez powinien przynajmniej tak miałem we wszystkich traktorach do tej pory a w tym jest tak to poje...chane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dawid241    13

rocco0987 każdy tak mówi jak nie do końca rozpracował skrzynie. Z samą instrukcją nic nie zrobisz bo wiem po sobie, jest po prostu napisana beznadziejnie :mellow: Ściągnij sobie jakiegoś mechanika , który wytłumaczy Ci porządnie jak użytkować skrzynie. I przy prawym tylnym kole masz pokrętło od regulacji wyjść hamulców dwuobwodowych i może regulacja coś zdziała :) Ja gdy kupiłem MF 7465 to podczepiając przyczepę na dwuobwodowym układnie hamulce od razu się blokowały, przyjechał serwis, wyregulował i wszystko działa do dziś :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lovo85    0

panowie potrzebuje instrukcje obsługi do 7495 dyna vt z 2009r szukam wszedzie i nic... odwdziecze sie.. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dawid241    13

Tylko mi nie mów , że jest to ten mf co stał na allegro chyba za 230 tys, bez błotników itp ?? Będzie ciężko znaleźć instrukcje, ale zobaczę co da się zrobić :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dawid241    13

Powiedz mi , sprawdzaliście go pod względem motogodzin ?? Czy mieliście jakiegoś serwisanta ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chomik111    18

panowie a możecie mi coś więcej powiedzieć o mf z serii 74. właśnie jestem na etapie kupna ciągnika i w grę jak na razie wchodzi Mf 7490 na dyna 6 lub vt, jd 6190 na autoQuad lub directdrivie i nh T7 220 na power albo auto command i t7 235 na auto command. Jak z awaryjnością ciągników mf obsługę i ogólne użytkowanie tych sprzętów. A tak ogólnie co sądzicie o tych modelach co podałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rocco0987    111

no raczej nie rozpracuje tej skrzyni bo zaorałem nim z 25 hektarów i ewidentnie mi ten traktor nie leży coś hehe :P znacznie bardziej wole jeździć 25 koni słabszym NH, chociazby przez samą wygode :)dzieki za dorade z tym ustawianiem hamulcy napewno zobacze jak tam to wygląda albo powiem serwisantom zeby cos stworzyli :)

chomik111 najlepiej żebys wziął te traktory od dilerów na testy do siebie i sam sie przekonasz, ja bardzo żałuje ze stary nie wziął tego mfa żeby zobaczyć z czym on sie je i teraz musze a raczej wole sie meczyc z przepinaniem maszyn przy nh niz robić MFem.... w dodatku kwestia kasy 350 netto mf 142konie a za nh 180 koni powiedział mi 300 netto tez juz na AC. tak oprócz wygody i kasy nie wiem czemu cięzszy mf a strasznie gubi trakcje i nie tylko ja to zauważyłem ale i znajomy co nim jeździ a rozmiar opon ten sam w dodatku mf ma micheliny które niektórzy faworyzują. Starszy MF którego mamy nie narzekam ma juz 4000 mtg ciągnik ogólnie bajka, ale co do awaryjności niby brak za to serwis ustawia sprzęgło od nowości i nadal nic, po zagrzaniu sie szarpie tak ze naprawde nie ma jazdy. nie wierze ze parenascie razy zle zrobili kalibracje wiec pewnie jest jakis defekt fabryczny i tak mu juz zostanie.

Edytowano przez rocco0987

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dawid241    13

Jeśli tak sądzisz to dobra :) Każdemu jeden ciągnik podchodzi , drugiemu nie :) Ale mam pytanko , nie masz instrukcji i czy w ogóle rozpracowałeś możliwości skrzyni ?? Bo wsiąść w nowy ciągnik i od razu jechać jak mistrz nie mając styczności nigdy z tym modelem to chyba niemożliwe :) A napisałeś przecież kto ma Instrukcje obsługi i radziłbym Ci poczytać lub wezwać kogoś, kto mógłby Ci wytłumaczyć:) Otóż o skrzyni Vario krążą takie plotki , że syf itp , ale jest to zdanie osób , które w ogóle nie potrafią jej użytkować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lovo85    0

kupilismy go bez serwisanta... jakos tak wyszło... liczymy na szczescie :) w nastepnym tygodniu biore go do ostrej pracy i zobacze co pokarze w robocie... a co ogladałes go?? moze cos ci sie wrzuciło w oczy? powiedz...

 

ps. instrukcje obsługi juz mam ale potrzebuje jeszcze obsługi do datatronic 3

Edytowano przez lovo85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dawid241    13

Wydaje mi się , że może mieć trochę więcej nakręcone mth :) widać to po dźwigni bo już farba zjechana a po 2000 mth raczej tego nie będzie :) Chyba , że kierowcą była osoba o innej orientacji to mogła się bawić :D No i bez błotników i halogenów itp , on jest z jakiegoś PGR ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kgbck    6

mam 7475 tzn mój stary i żałuje nie tylko różnicy kasy duzo wiekszej niz za np nh ale wgl kasy wydanej na niego...za te pieniadze wygoda chociaz powinna być przynajmniej znośna.. pozatym cos mi vario nie pasuje za ho...nie moge sie do tego przyzwyczaić, żeby chociaż dżoj był to moze było by to praktyczniejsze ale to tylko moje odczucia moze...a jak sprtzegło u cb tez bierze na samym dole tak ze puscisz milimetr i juz ciagnie? i hamulce z przyczepą jak jedziesz to tez tak jakby nic nie brały tyle co przyczepa..niby tak powinno byc zeby przyczepa brała pierwsza i wiecej ale traktor tez powinien przynajmniej tak miałem we wszystkich traktorach do tej pory a w tym jest tak to poje...chane

Kolego ale jak dlamnie komfort w tym fergusonie jest super oczywiscie mam pneumatyke amortyzatory w kabinie plus amortyzacje osi . Mam 3 fendty i porownujac tego MF to zribul wielki postep jezeli chodzi o komfort . inna sprawa ten monitor i jego obsluga w porownaniu do intuicyjnego obslugiwania w fendt to tu jest masakra:( a tak narazie jest okej mojego problemu nierozkminilem przyjedzie serwis bedzie tlumaczyl na gwarancji:)

a co ci wario niepasuje wciskasz gaz do dechy i wiecej ciebie nieinteresuje moze niewlaczasz sobie dyna tylko jezdzisz na systemie bierznym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rocco0987    111

chodzi ci o ten tryb obsługi pedałem? ogólnie nie orałem na tym tylko na normalnym z ustawionym sv1 z określoną predkoscia i obrotami. jeździłem troche po drodze samym pedałem ale tez trzeba było przemyslec co sie robi przy zwalnianiu chociaz to tak jak mówie do przyzwyczajenia...a jest tam tez jakas trzecia funkcja obsługi skrzyni ale nierozkminiałem tego z instrukcja bo jeździłem nh..moze ten tryb właśnie chodzi tak jak mówisz .no monitor tez jest troche kłopotliwy ale nie mów podłokietnik jest kijowy na całej lini nie przemyślany i wgl zero wygody zeby połozyc reke i dłoń do obsługi. pozatym to kwestia nauczenia sie ale w każdym ciagniku wciskając guzik do góry mozna sie spodziewac ze ramiona TUZ beda sie podnosic a tu jak na despet klikając do góry opuszczasz ;p nawet zastanawiam sie wytargac przełącznik i obrócic go ''normalnie'' co do ośki no to trzeba przyznać ze w mf chodzi dużo lepiej niż w nh.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dawid241    13

Jeśli chodzi o przyzwyczajenie to zawsze będzie się mylić :) A ja przy swoim 7465 rozpracowałem komputer i myślę , że nie jest aż tak trudno. Takie jest moje zdanie , być może przez to , że mamy w gospodarstwie tylko mf-y :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kgbck    6

no wlasnie ja przesiadajac sie z fendtow czyli lepszych na MF sie gubie:) ale traktor na 4+

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Robert452
      Witam, czy roztaczał ktoś kiedyś kule od cięgła i czy się da to zrobić, albo czy wiecie czy są może kule które mają  w środku 52mm od kat.4 a na zewnątrz 64mm od kat.3.
    • Przez Michalekk
      Witam mam taki problem ponieważ mój MF 255 ciągle się zakleszcza gdy pociągnę za lewarek do góry kupiłem już sprężynę do lewarka ale nie wiem czy do jej wymiany muszę odkręcić całą pokrywę czy tylko sam lewarek 
    • Przez calverdu
      Witam. Posiadam traktor MF 5435 od nowości z 2010 roku. Problem zaczął się na wiosnę 2020, podczas siewów kukurydzy. Ciągnik podczas zimnych poranków nie chcę jeździć/zmieniać kierunku jazdy/w trakcie jazdy rozłącza się układ jezdny. Występowało to tylko rankami po czym przestawało i ciągnik całe dnie pracował bezawaryjnie. W lato problem w ogóle nie występował z racji wysokich temperatur w ciągu całego dnia. Przyszła jesień, zimne noce i poranki - problem powrócił. Traktor potrafi ruszyć po czym po chwili przestaje jechać i trzeba czekać... Czasami moment, czasem 5-10 minut i tak w kółko. Jest to bardzo uciążliwe, ponieważ ciągnik pracuje z turem... Wyświetlają się komunikaty na skrzyni biegów ( migająca 1 i 4). Może ktoś miał podobny problem i wie jak go rozwiązać ? 
    • Przez BenQ
      Witam . Oryginalne wspomaganie w mf 255 
      Jest straszny luz na kierownicy mimo tego że jest wymieniony nowy wałek w kolumnie z nowymi kulkami….dalej jest luz dość duży 
      wspomaganie jest na jakimś serwomechanizmie i też późno siłowniki reagują na ruch kierownicą . Na zaworze jest jakaś regulacja ? 

    • Przez Kerson
      Witam mam MF 5430 dyna4 2011r i mam problem tego typu że odpalę wszystko git pochodzi wyskakuje błąd na skrzyni świeci 1 plus miga 4 lub śweci 3 miga 1 stan oleju jest aczkolwiek zauważyłem że czasem pokazuje za mało dolalem raz chodziło dobrze wszystko dzień potem pokazywało że oleju za dużo według miarki z tyłu ktoś miał podobnie ?
      Może przycina jakie zawór albo nie wiem czujnik poziomu oleju?
       
      Dodatkowo zauważyłem ostatnia po przekręceniu kluczyka w miejscu gdzie pokazuje prędkość wyświetla się R8 znika i pokazuje prędkość potem 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj