czesio200

alternator MTZ

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
seweryn20    825

Chodzić będzie jak tak ze trzy zimy przejeździłem ale mnie to wkurzyło. Przy każdym odpuszczeniu gazu ze świateł robiły się świeczki a napięcie na wolnych spadało do 11 V. Teraz spokój bosch założony i chodzi jak złoto.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543

Do 14 nie dochodzi, ale mam ładowanie, bo przy 1000obr./min. i więcej wszystkie odbiorniki chodzą. Bez prostownika od roku i całą zimę.

To i tak słabo jeśli nie ma 14,4V, słabe ładowanie dość mocno wpływa negatywnie na żywotność akumulatorów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2352

Seweryn od czego masz altka i czy dużo było przeróbek


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
himen    10

Ja u siebie mam alternator 700w. i mi ładuje powyżej 14v. także w normie.


Paweł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Wszystko zależy od ilości odbiorników.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie wiem z czego jest alternator ale na pewno bosch 120 A. Mocowanie przerabiałem.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Nie wiem czy nie masz przypadkiem alternatora z Passata b5. Ja dorwałem od takiego 120A tyle, że Valeo. Teraz światła standard + robocze i wentylatory i majonez. Ładowanie na poziomie 14.4v. Kosztowałem mnie całe 50zł bo miał rolkę rozdupczoną, a jak wiadomo rolka idzie w kąt.


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A bardzo możliwe. W każdym razie jest mocarz. Teraz na wolnych obrotach światła nie umierają a kabel od aku nie robi za grzałkę.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fezoi    170

W Pronarze obrotomierz pokaże prawidłowe wartości przy takiej podmianie alternatora ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie mam zielonego pojęcia. Wiem tylko że w tym co ja mam jest wyjście na obrotomierz. 

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Z tego co widzę wirnik ma typową ilość "pazurków" i będzie pokazywał poprawnie, jak zachowasz stare koło pasowe. Czyli przełożenie musi być takie samo. Albo zastosujesz układ dopasowujący.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tespis17    23

Nie wiem kto wymyślił tą instalację w mtz ale dla mnie totalna porażka tak samo w nowych Bela-rusach (dawno to powinno być zmienione). Ja mam altek od Opla ale kółko pasowe mam inne. Mam jeden akum. od Bizona pod schodami , nie mam włącznika masy. Rozrusznik wolno obrotowy. Inne pierdoły tupu rozłaczanie stacyjki lub to śmieszna regulacja napięcia zima/lato koło chłodnicy w koszu na złom.

 

Jak komuś się grzej przewód od akumu. to niech poprawi masę. Amperomierz jak wychyla się do oporu w lewo to jest zwarcie w prawo pobór prądu tak jak ktoś napisał wyżej.

Edytowano przez tespis17

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Z tym poborem prądu to chyba różnie. Ja mam Valeo 120A od B5 i w prawo wychyla się tylko wtedy gdy odpalę i ładuje w akumulatory. Jeśli włączam po kolei jakieś odbiorniki to tak to sobie jakoś bilansuje, że wskazówka zawsze jest przy zerze. W sumie to jeszcze zależy jak kto ma amperomierz podłączony. Ogólnie ten altek który mam po odpaleniu na obrotach koło 1000 daje tyle że na rosyjskim amperomierzu brakuje skali. Jeśli dobrze pamiętam to kiedyś pisałem chyba z Elektrotechnikiem i twierdził że wiele z tego 120A nie wynika bo na tym pasku nie uciągnie więcej jak 70A.

 

Tak swoją drogą te oryginały 1000W dają radę czy lipa? W ogóle W MTZ 52 miałem oryginał 700W i też problemów z ładowaniem nie było. Normalne oświetlenie + 4x55W i był majonez.

Edytowano przez Lukasz3991

Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Amperomierz pokazuje tylko kierunek i natężenie prądu jaki płynie lub jest pobierany z akumulatora. Jeśli wskazówka nie wychyla ci się w lewo to znaczy że alternator zaspokaja wszystkie odbiorniki i prąd z aku nie jest pobierany. To dobrze.U mnie wychyli się w lewo jak włączę halogeny i to tylko na wolnych obrotach.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Ja mam 700W org. i powyżej 1000obr. wystarczy na światła, radio, 2 robocze z tyłu i 2 halogeny z przodu. Wtedy pokazuje max. 0 A.

A poniżej 1000obr. przy samych światłach w lewo lekko odchodzi wskazówka.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543

Alternator 700W uciągnie nam jakieś 14 żarówek czy halogenów o mocy 50W  :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Sewerynie ja się z Tobą zgadzam i rozumiem o co chodzi, ale widziałem przypadki, że amperomierz był wpięty w ten oto sposób:


Alternator------>amperomierz-------->instalacja/aku    W Takim przypadku będzie wychylał się tylko i wyłącznie na +(no chyba, że odwrotnie podłączymy) niezależnie od tego co za odbiorniki włączymy. Będzie pokazywał to ile daje alternator, ale nie pokaże tego czy "daje radę". Wtedy człowiek myśli "ale daje", a w efekcie może brakować.


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A to dziwnie podłączony? W takim przypadku amperomierz pokazuje tylko przepływ w jednym kierunku do akumulatora i odbiorników bo sam alternator prądu nie pobiera.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Tak jest, właściwie mija się to wtedy z celem, ale widziałem chyba trzy takie egzemplarze i u mnie było tak po kupnie.

 

Swoją drogą to pewnie, że ta 700-setka daje radę. Jedyny warunek to musi być sprawna. Jak już wspominałem ja na swoją w drugim  MTZ nie narzekałem, a teraz to już się nowy właściciel buja z tym.


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ja miałem jakiś czas ale szału szło dostać. Odśnieżam i w zimie  lampy przód, tył, halogeny przód, tył, kogut, dwa silniki ogrzewania i na wolnych obrotach ciemność była dosłownie. On jest dobry do samych podstawowych lamp i nic więcej. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Nie wiem jak można tak Amperomierz podłączać? Albo altek bezpośrednio na aku, a odbiorniki przez amperomierz. Ja doprowadziłem u siebie do ładu instalację po poprzedniku. Ale drugi raz chyba tak nie zrobię, za duże straty. Alternator 700W po tuningu, przekaznik kontrolki ładowania zamiast RB1, regulator wielkie pudło, podkręcony. Stacyjka z MF, zrobiłem cos w stylu nowych, że kontrolki i niektóre odbiorniki są po kluczyku, a świeca i rozruch na przekaznikach. W T25 mam altek z Opla, to padnięte aku regenuje na wolnych obr. Amperomierz i woltomierz mam i mam pełną kontrolę. Nie raz na wszystkich światach + oświetlenie na cyklopie widać po wskazówkach kiedy pasek nie wyrabia.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czaro    136

Witam. Wymieniłem stary alternator 700w na nowy 1000w. Na wolnych obrotach ładuje na poziomie 12.4v a na wysokich powyżej 1400 ładuje na poziomie 13.6v. Na zegarze w ciągniku wskazówka wchodzi na 14v przy 1400 obrotach. Ale jak włączę światła mijania, nawet przy wyższych obrotach to ładowanie na zegarze spada do 0. Pasek jest nowy,odpowiednio napięty. Czy ten alternator musi się jakoś dotrzeć? Bo tak jakbym na zegarze zauważył że po kazdym uruchomieniu przy 1400 obrotach wskazówka jest delikatnie wyżej. Ale to może takie złudzenie.


MTZ BELARUS 82+Stoll,ESCORT 450 to siła napędowa na moją gospodarke.Po c-330 zostały tylko wspomnienia:(
A mają co robić...
Moje filmy:http://www.youtube.com/user/ZippSalmoCzaro
Serdecznie zapraszam do oceniania i komentowania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

E no co ty nic się nie dociera od razu ma pracować jak należy. Miernik i sprawdzić napięcie na alternatorze i na akumulatorze.  Albo masz do bani woltomierz w ciągniku, albo alternator, albo podłączenie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
Albo trzeba było nie przepłacać tylko kupić używkę z auta, zmienić szczotki i łożyska i mieć prądnicę mocną i niezawodną. Teraz w autach na szrotach są alternatory z 'sensorem akumulatora' to taki dodatkowy przewód mierzący napięcie na samym akumulatorze. Jeden taki montowałem, bardzo fajnie ładuje, instalacja może mieć mały spadek, ale na akumulatorze zawsze będzie te plus minus 14,4V. (tyczy się rusków z instalacją 12v bez przetwornicy)

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

To czemu Panowie mam te 14 V na alternatorze, a na akumulatorze 12.5 V ? Co jest do cholery? Według zegara w ciągniku wszystko jest jak trzeba.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj