czesio200

alternator MTZ

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Sadek    1123

Robiłeś pomiary? W/g instrukcji zalecana regulacja w warunkach zimowych.

 

Tak, przy naprawie alternatora jakiś miesiąc temu i nie było żadnej różnicy.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

sprawdzę w instrukcjach i książkach napraw t-25 i kamaza. W ksiażce od kamaza powinien byc(mam nadzieję) rozrysowany układ prostowniczy regulatora

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

Napisałem że śruba jest i co mówi instrukcja obsługi, ale sam osobiście nie reguluje bo ładuje dobrze .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ad-al    0

Wracając do sedna problemu, 11V to z pewnością zbyt niskie napięcie ładowania. W takim przypadku poleca się sprawdzenie stojana, czy nie ma żadnych przebić.

Pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czesio200    3400

problem już dawno rozwiązany nowy alternator pracuję bez zarzutu.

w starego już nie było sensu pakować monet.


czesio200

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

u mnie to lato/zima na alternatorze regulacja to różnice zauważyłem i teraz cały czas na zimie już 2 lata jeżdżę i dobrze ładuje, a przedtem przy załączonych odbiornikach prądu napięcie spadało, teraz jest ok


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fezoi    170

Odkop. Pronar 1025 , 13,6 V , trochę słabo .Jakie jest u Was napięcie ? Czy ten typ tak ma ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fezoi    170

W poszukiwaniu tej śrubki regulującej zdjąłem  obudowę plastikową z alternatora , ale regulacji brak . Było trochę korozji na połączeniach , po przeczyszczeniu i ponownym uruchomieniu jest 14,2 przy 1500 obr. silnika i na tym chyba poprzestanę .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarekPawe    1

Dajcie spokuj ja już miałem dosyć nie doladowanego akumulatora w mtzcie więc wymieniłem go na samochodowy od omegi 120A teraz nie ma problemu przy pełnym obciążeniu czyli 4 chalogenach,światłach drogowych i do tego przyszły elektrozawory od maszyny,ładowanie zaczyna od 600 obr silnika,a kolo pasowe mam oryginalne od ruskiego alternatora

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Jak wystarcza prądu to po co zmieniać sprawny alternator? Jak komu brakuje to sobie wymieni. Kolesiowi zamontowałem od JD 6 cylindrowego, to potem dzwonil że mu sie chce wskazówka na amperomierzu urwać.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A dla czego miała by się urwać? W prawo wychyli się tylko tyle ile pobierają akumulatory i to tylko chwilkę a w lewo nie wiele bo alternator zaspokaja apetyt odbiorników.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianraki3    12

W Pronarze spotkałem że obrotomierz był do tego podłączony. Tej firmy nie polecam. Nie ma tej mocy co pisze. Po założeniu go w firmie leśnej w Belarusie 952 to na nim światła, wentylator i wom po całym dniu pracy rano rozładowane akumulatory.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jeśli masz dużo odbiorników to żadnego ruskiego altka nie polecam.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Witam. Na forum  cisza, więc zacznę gadkę. Jak u was w MTZ-ach zmienia się napięcie na akumulatorze przy obr. >1000/min., czyli kiedy alternator ładuje?

U mnie w 330 na akumulatorze jest ok. 14V, a w MTZ jest powiedzmy 12.54V i z każdą sekundą rośnie o 0.01V. Czy tak ma być?

Ogólnie dodam, że nie mam problemów z ładowaniem czy brakiem prądu. Alternator oryginał, tylko połączony inaczej niż na schemacie niżej.a2c115481daf12b5eb6e4ca739b89093_orig.jp


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Alternatorów i podłączeń było kilka rodzai, ale u mnie trochę szybciej napięcie idzie.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Ale na akumulatorze masz 14v czy 12v rosnące?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ja alternatory kojarzę dwa z wbudowanym reglerem i zewnętrznym.  Prócz tego różni się podłączenie przy instalacji 12 a 12/24 i  z przetwornicą.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

A jak macie na baterii? 14.4v czy 12.60 i rośnie?

Bo w 330 mam 14.4v na baterii a tu ponad 12v i narasta powoli napięcie.

Edytowano przez LTZ55a

Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ja mam alternator boscha i zawsze jest ponad 14 V po zapaleniu ciągnika. Amperomierz pokazuje ponad 10 A które w ciągu max kilkunastu minut spada do zera.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543

A jak macie na baterii? 14.4v czy 12.60 i rośnie?

Bo w 330 mam 14.4v na baterii a tu ponad 12v i narasta powoli napięcie.

Jak "narasta" to dochodzi do 14V czy nie? Bo jeśli nie to nie masz ładowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Słaby alternator  na wolnych obrotach a akumulator po odpaleniu musi się doładować. Im bardziej naładowany spada pobór i rośnie napięcie. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Do 14 nie dochodzi, ale mam ładowanie, bo przy 1000obr./min. i więcej wszystkie odbiorniki chodzą. Bez prostownika od roku i całą zimę.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj