czesio200

alternator MTZ

Polecane posty

seweryn20    825

Coś ma pokręcone temu nie ładuje. Skoro słabszy prawie 30% idzie jak burza to tamten tym bardziej powinien. Na twoim miejscu zrobił bym porządek z tym co masz. ja mam oryginał 700W i zero powodów do narzekań


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Co tak się wszyscy czepiacie ładowania na niskich obrotach? Alternator zadeklarowaną moc osiąga przy 5000-6000 obr/min. Na biegu jałowym silnika żaden alternator nie będzie ładował akumulatorów przy dużej ilości włączonych odbiorników. Założenia są takie, że silnik ciągnika ma nie pracować na niskich obrotach. Jeżeli już pracuje to potrzebny prąd jest pobierany z akumulatorów, które są doładowywane kiedy wirnik alternatora osiąga odpowiednie obroty.

Do autora: dla fachowca Twoja usterka jest do zdiagnozowania w kilka minut. Jeżeli sam tego nie potrafisz zrobić to wezwij kogoś, albo wymień alternator. Niekoniecznie na oryginalny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czesio200    3400

alternator poszedł do fachowca zobaczymy co powie. sam sie nie zabieram bo elektrykiem nie jestem podłączyć światła w przyczepie to mogę ale do większych rzeczy nie mam wiedzy ani narzędzi.


czesio200

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

intalacja jest ok sprawdzana przez fachowca i nie mówię że coś jest nie tak tylko żeby jeszcze usprawnić i poprawić to ładowanie myślę tą szajbkę przepraszam koło pasowe zmienić na takie o mniejszej średnicy tak by od 1000 obr wsazówka była na 0 chociaż

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alio    116

Moim zdaniem pomysł nie do końca udany. Gdyby tak było prawidłowo na pewno fabrycznie by to było tak rozwiązane. Jeśli znacząco zmniejszysz średnicę koła pasowego to może i na wolnych obrotach poprawisz ładowanie, ale zastanów się co się będzie działo przy normalnych obrotach roboczych? Raz że zmniejszysz powierzchnię styku paska z kołem pasowym co spowoduje łatwość poślizgu paska i zmniejszy znacząco jego żywotność a dwa to jakie wtedy będą obroty alternatora i ile wytrzymają Ci łożyska? Alternator jak każde urządzenie ma swoje obroty maksymalne i pod te obroty jest dobierane przełożenie z silnikiem ciągnika a nie pod dolne obroty. Przecież ciągnik większość czasu pracuje na górnych obrotach. Nikt Ci nie zagwarantuje, że po zwiększeniu obrotów alternator po prostu się nie rozsypie!


Witold zdjął lekkim płaszczem jorurt z

 drzewka...
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czesio200    3400

mój alternator sprawdził fachowiec i stwierdził ze jest sprawny. na wyższych obrotach ładuje "na zielonym" ale po włączeniu świateł już nie. i co teraz?


czesio200

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

na tym co był do tej pory właśnie było koło o zmniejszonej średnicy i nic złego się z nim nie działo a teraz są załozone swiatła robocze i dodatkowo druga nagrzewnica żeby na nogi dmuchało bo ten ciągnik chodzi w odśnieżaniu i dlatgo ta cała operacja,dodam że przewód prądowy od alternatora do akumulatora już założony jest nowy i delikatnie grubszy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czesio200    3400

w moim też jest to mniejsze koło pasowe od nowości. dodam sporo gazu to ładuje na połowe zielonego pola włączę światła i jest już ledwo na żółtym. nie mówiąc o innych odbiornikach prądu.


czesio200

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Biznez404    2

ja mam założony alternator od fiata 125p z kołem pasowym fiatoskim i bardzo dobrze mi ładuje poniżej 1000 obrotów :rolleyes: .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rami    18

wiecie może masz przestawione na słabsze ładowanie tam pod regulatorem z tyłu alternatora jest śrubka na której się określa moc ładowania przynajmniej ja tak mam w lewo słabiej a prawo mocniej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

w moim też jest to mniejsze koło pasowe od nowości. dodam sporo gazu to ładuje na połowe zielonego pola włączę światła i jest już ledwo na żółtym. nie mówiąc o innych odbiornikach prądu.

Kolego, miernik w rękę i pomiary. Napięcie i prąd ładowania na małych i dużych obrotach bez i z obciążeniem. Skoro alternator jest sprawny, to przyczyna jest w instalacji. Wskaźniki w tablicy są tylko orientacyjne dlatego nie można się na nich opierać. Bez pomiarów nikt nie znajdzie przyczyny. Zwłaszcza na odległość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

W którymś poście pisałem o podłączeniu bezpośrednim. Chodziło mi o to, że MTZty stare miały ładowanie przez amperomierz, gdzie po wielu latach wszystko rdzewiało i były straty (nie mówiąc już o kostce pod tablicą).

Pozdrawiam


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

W każdej instalacji z amperomierzem całość prądu(oprócz rozruchu) przechodzi przez amperomierz i nie spotkałem się by amperomierz w jedna stronę był sprawny, a w drugą już nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rami    18

masz może po ręką regulator prądu to weż wymień zobacz czy tak samo będzie ładował

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czesio200    3400

nowy alternator przyszedł.

ładowanie jest cały czas na "zielony polu" światła halogeny kogut ogrzewanie radio i nadal jest w porządku)

Edytowano przez czesio200

czesio200

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam, czy w mtz z 96r, powinna być kontrolka ładowania? Z alternatora wychodzą dwa kable grubszy i cieńszy. Niepokoi mnie trochę ładowanie. Wszystkie połączenia sprawdzone. Mam jeden akumulator, bez przełącznika 12/24. Pół roku temu wymieniłem regulator.

 

Zrobiłem dokładniejsze pomiary.

 

Obroty silnika 1500rpm

 

Na alternatorze 12.85V

Na akumulatorze 12.53V (pomalutku rośnie)

 

Te same obroty + obciążenie 2x żarówka h3 55w

 

Na alternatorze 12.02V

Na akumulatorze 12.34V (a tutaj spada ok.0.1V na sekundę w dół)

Edytowano przez zenekc330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tespis17    23

W alternatorze masz dwa kable i masz pewnie rosyjski altek. Jedne kabel to jest gruby "+" akumulatora a drugi tzw. "D+" kontrolka ładowania (możesz mieć inne oznaczenia). Powinna być kontrolka ładowania ale łatwo można sprawdzić altka. Weź żarówkę małą 4W lub próbnik samochodowy.

Podłacz "+" akumulatora na altku z "D+" na altku, żarówka powinna świecić (sprawdzenie na zgaszonym silniku)

Teraz zapal silnik i sprawdź tak samo-podczas zapalenia powinna zgasnąć żarówka, nie powinna świecić.

Potem zapal i włącz światła i sprawdź tak samo. Jeśli się żarzy to altek nie nadąża z ładowaniem.

Jeśli włączysz światła normalne jest to że jest spadek napięcia.

Dobrze Ci zapala ciągnik, słabo nie kręci????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

W nowych belarusach jest śruba regulacyjna którą jak się wkręca to mocniej ładuje .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czesio200    3400

taka śruba nie jest tylko w nowych belarusach bo w moim 13 letni też była regulacja zima lato. teraz mam nowy altek i już tego nie ma.


czesio200

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

W nowych belarusach jest śruba regulacyjna którą jak się wkręca to mocniej ładuje .

 

 

Ja tam u siebie nie stwierdziłem różnicy w ładowaniu przy kręceniu wspominaną śrubką.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Robiłeś pomiary? W/g instrukcji zalecana regulacja w warunkach zimowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Regulacja zima/lato w alternatorach 700W jest w regulatorze napięcia. Można kupić taki który ją ma lub nie. U siebie mierzyłem napięcie ładowania zima i lato....... jest takie samo.

Nie mam pojęcia czym mogło by się to jeszcze różnić.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj