Skocz do zawartości
Kulik

Awaria sprzęgła w mtz 952.3

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Awaria
Kulik    2

Witam,przejdę do sedna kosiłem QQ tym mtz tem i wjechałem na pryzmę by wykiprować przyczepę wywaliłem QQ i chciałem wsadzić bięg,a tu nie spodzianka nie mogę wsadzić żadnego biegu np.1 zgrzyka, nie rozłącza sprzęgła a jak zapale na biegu to jedzie i pomimo wciskania sprzęgła i hamulców dalej jedzie co w nim poszło?? dodam że sprzęgło nie było nadzyczajnie eksploatowane. licze na wasze pomysły jak to naprawić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jest jeden bardzo prosty sposób: odłączyć silnik od skrzyni biegów, zdjąć pokrywę sprzęgła, sprawdzić co jest uszkodzone, wymienić uszkodzone części, złożyć w odwrotnej kolejności.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

grzepo    30

Są prostsze sposoby. Sprawdz łapki od sprzęgła odkręcając pierwszy od silnika dekielek pod ciągnikiem (oczywiście jak twój belarus ma takie coś bo ja tego nie wiem bo mam zwykłego starego mtz). Takie same objawy mieliśmy że nie rozsprzęglał. Dało się wymienić te łapki od dołu bez rozjeżdzania ciągnika w jakieś 2 godziny. Zresztą jak to nie łapki tylko może coś z łożyskiem albo coś innego to może zauważysz to własnie przez ten wziernik.

Edytowano przez grzepo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulik    2

już odkręciłem ten dekielek i nawet wyjełem oś na kórej są osadzone dzwigienki do wciskania łożyska bo gdzieś słyszałem że ta oś lubi pękać ale po wyjęciu okazuje się że wszystko jest ok luzu na łożysku oporowym za dużego nie ma oś cała dzwigienki też już sam nie wiem co tak nagle mogło siąść :unsure:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    785

Jeśli to co widać przez okienko masz dobre to pozostaje tarcza sprzęgłowa. Możliwe że zerwało nity.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    51

Objaw jakby tarcza się przykleiła do koła zamachowego. Zerwane nity, to nie byłoby napędu, a tu nie rozłącza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    785

Fakt. Przegapiłem ten szczegół. Szczerze wątpię żeby tarcza się przykleiła. W jaki sposób i co by ja skleiło? Raczej nie wysprzęgla i tyle. Weź kogoś kto zna ten ciągnik i sprawdzi dokładnie czy wszystko jest ok patrząc przez okienko.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Uszkodzona dźwignia wyłączająca i tyle. Nie ma sensu się dalej rozpisywać, bo to nic nie da.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulik    2

@elektrotechnik co masz na myśli mówiąc "uszkodzona dzwignia wyłączająca"?,tak odrazu by nitów chyba nie zerwało na tarczy normalnie wjechałem na pryzmę dałem na luz i potem chciałem bieg wrzucic i lipa. jadąc na biegu i wciskając sprzęgło i hamulce silnik przystaje a idzie,jedynie co to pedał sprzęgła jakby lżej chodził

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzepo    30

A sprawdzałeś jak wogóle chodzi sprzegło przez okienko gdy druga osoba wciska pedał sprzęgła? (oczywiście na sucho- ciągnik zgaszony i zabezpieczony by się nie potoczył!). U mnie przez okienko było dobrze widać jak się tarcze rozchodziły gdy druga osoba wciskała pedał sprzęgła, ale póżniej na zapalonym ciągniku nie można było wrzucić jakiegokolwiek biegu. Dokręcenie łapek tak że sprzegło "brało wyżej" dopiero zaskutkowało. Zasadnicza kwestia to też jak łapki powinny być wyrególowane (odlagłości)? Gdzieś na internecie czytałem, że nie powinny brać wszystkie jednocześnie bo wtedy szarpie tylko raczej od pierwszej do trzeciej. Jak to powinno być zgodnie z instrukcją, katalogiem?

 

Co do "uszkodzonej dzwigni wyłączającej" to wydaje mi się że może to być gdy regoulacja się kończy na dzwigni (tak jak u mnie bo łapki wytarte) lub może dzwignia wygięta.

Edytowano przez grzepo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulik    2

No patrzyłem przez okienko jak druga osoba wciskała pedał i chodziło wszysko jakby ok ,ale nie zwróciłem uwagi na rozchodzenie tarcz :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    785

Odległość łożyska wyciskowego na wszystkich łapach ma być taka sama. Żadne tam od pierwszej do trzeciej.

Na osi są jak by takie dwoje widełek. Może być uszkodzone jedno z nich zdarza się że pękają, sprawdź czy docisk odsuwa się od tarczy tyle samo na całym obwodzie, sprawdź czy na całym obwodzie równo leży czy czasem coś nie weszło między tarczę a docisk i nie może wysprzęglić.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@elektrotechnik co masz na myśli mówiąc "uszkodzona dzwignia wyłączająca"?,

Mam to na myśli, że jest uszkodzona i może nie wysprzęglać. Wystarczy, że z jedną będzie coś nie tak i już nie rozłączy. A swoją drogą to ostatnio ludzi ogarnia jakieś niewyobrażalne lenistwo. Założyłeś temat po godzinie 12 i do 20 nie zrobiłeś nic oprócz pisania postów. Ja w tym czasie miałbym już wymienione i wyregulowane sprzęgło. I to w dwóch ciągnikach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulik    2

Wole popytać, poszukać niż pochopnie rozbierać ciągnik,tak jak z womem wyjełem cały wom,a w cale nie było tam żadnej winy i tylko się nagrzebałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulik    2

dzisiaj pogrzebałem przy tym sprzęgle i dostrzegłem że jedna łapka nie dotyka łożyska, luz jest ok 12mm dotyka obudowy docisku, co dla niej mogło się stać?(regulacja nie podnosi jej) pozostałe dwie są wporządku dolegają do łożyska

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    785

tam nie ma żadnego schowanego mechanizmu. łapa i jej elementy są widoczne. Albo się coś wypieło, rozkręciło albo urwało.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    38

24 godziny od pierwszego postu a ty dopiero zacząłes grzebać przy zepsutym ciągniku, no pogratulować zapału! Najlepiej żeby ktoś z forum przez internet zdiagnozował i naprawił telepatycznie, co nie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulik    2

@karol445 nie wymandrzaj się tak,się popsuł to się odstawiło go i tyle, a co się pali, że mam go odrazu zozbierać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Dokładnie nie ma co się palić, bo nie problem coś zepsuć i później wyłożyć kasę na ladę, może kolega nie ma czasu a piszę z telefonu, jak ktoś nie chce pomóc to niech się po prostu nie udziela.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    38

To nie chodzi o wymądrzanie się (A nie wymandrzanie jak pisze kolega) ale o to że skoro coś sie zepsuło to chyba łatwiej sie wziąć i zacząć naprawiać i wtedy zobaczyć co się zepsuło a nie niepotrzebnie pytać na forum skoro i tak trzeba rozbierać i tak bo bez tego ani rusz Chyba lepiej rozebrać obejrzeć i wtedy w razie wątpliwości zapytać dołączyć jakieś zdjęcia i wspólnie wtedy rozwiązać problem bo tak to takie wróżenie może to się zepsuło a może tamto bez sensu pisanina w sumie to wiele tematów jest właśnie tego rodzaju lepiej się do wróżek udać.

 

 

Za takie podejście należy Ci się nagroda. Niestety nie mogę Ci przyznać żadnych "plusowych" punktów. Pozostaje tylko pogratulować rozsądku. Gdyby wszyscy użytkownicy tacy byli to AF miałoby naprawdę wysoki poziom.

Edytowano przez Elektrotechnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

mam problem ze sprzęgłem w moim belarusie 952 ostatnio przy puszczaniu sprzęgła zaczeło coś zgrzytać z włanczaniem biegów i zmianą nie ma problemu biegi chodzą dobrze nic nie zgrzyta ale jak puszczam sprzęgło i zaczyna łapać ze traktor zaczyna jechać to słychać taki zgrzyt i nie zależnie os biegu i jazdy do przodu czy do tyłu po prostu daje bieg puszczam sprzęgło i nagle taki zgrzyt

zgrzyt ten występuje tylko w tym momenicie jak traktor zaczyna ruszać co to może być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez mariusz85zmc
      Witam. 
      Ostatnio pojawił się u mnie dość uciążliwy problem z blokowaniem się hamulca zasadniczego w prawym kole.
      Gdy nacisnę na pedał hamulca koło natychmiast zostaje zahamowane i zablokowane i muszę cofnąć nieco do tyłu aby się odblokowało.
      Wszystko zostało rozebrane wyczyszczone sprawdzone i zamontowane jeszcze raz i brak poprawy.
      Części wyglądają niemal jak nowe ( przynajmniej tak mi się wydaje..... ) , nic nie jest zardzewiałe ani dołki na śruty ani same śruty nic  nie wyglądają na zużyte.
      Wstawiona jedna nowa tarcza bo dwie nowe się nie mieszczą, są nieznacznie grubsze od oryginalnych i brakuje miejsca na pracę rozpieraka.
      Dodatkowo nie raz czuć pracę hamulca po mniej więcej wciśnięciu pedału hamulca na ok 5 cm i już hamuje a nie raz trzeba wcisnąć niemal do podłogi i to już jest dla mnie naprawdę zagadka.
      Proszę o pomoc bo już raz mi się prawie ciągnik przewrócił jak musiałem nagle schamować na ulicy i jedno koło się zablokowało.
       
      Pozdrawiam serdecznie forumowiczów. 
    • Przez mirek18
      Witam serdecznie, mam problem z moim Belarusem 952, ładowanie alternatora następuje dopiero po uzyskaniu 1000 obrotów. Przedni regulator napięcia jest nowy. Z góry dziękuję za odpowiedź. 
    • Przez Piotr54321
      Witam kupiłem belarusa 920.2 i skaśnik paliwa nie działa i gdzie są bezpiczniki w mtz 2018r. producji. Dziękuję za otpowiedzie.
    • Przez jacek1994
      Witam wszystkich,
      mój tata posiada belarusa 72 z 94 roku w sumie już bardzo dawno wystąpiły problemy z luzami w układzie kierowniczym ale teraz już problem robi się zbyt poważny. Ciągnik ledwo mieści się na ulicy. W pewnym momencie wymieniliśmy pompę ale nic to nie dało i pojawił się kolejny problem. Mianowicie jest dość spory opór przy skręcie w lewo zaś w prawo skręca się normalnie. Co dalej robić ? Czy może to być uszkodzony siłownik ?   Czy może układ jest zapowietrzony ? jest gdzieś jakaś regulacja czy odpowietrznik ? 
    • Przez JUMZ95
      Witam!
      Mam MTZ 82 z 1997r. Mam pytanie czy da się coś zrobić aby podczas podpinania maszyny np. prasy obracać wałek ręką tak jak np. w c360? Mam nadzieję, że dość jasno to opisałem. Pozdrawiam RuszQ!
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.