mantas

C-360 czy MF 255 czy Zetor 5211 czy C-360 3p

Polecane posty

bartus16    10
Ja bym Ci polecił bardzo ekonomiczny Ursus C-330M

a ty gdzie tu widzisz c330 w temacie czy ja cos nie tak mam ze wzrokiem ??????????? ;)


Jeżeli każdy pomysł wydaje Ci sie genialny to dopij wódkę i idz spać :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość tomasek   
Gość tomasek

ja bym był za zetorem moze ma najwieksze spalanie ale swoje robi i ma napewno najepsza kabine

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Malutki    193

No nie byłbym taki pewien czy to jednak zetor najwięcej spali z tej ekipy. A co do zrobionej roboty i komfortu to jak najbardziej popieram.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samczyk1991    83

Ja posiadam Mf 255 ale wolałbym zetora ponieważ:

3 cyl. silnik mało pali.

Komfort w kabinie najlepszy.

Jako jedyny posiada wspomaganie kierownicy.

Miękki przód, a zatem lepszy komfort jazdy.

Szczelna kabina, nawóz do środka nie wpada.


Wieczny kawaler ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jakubxpl    0

witam srdecznie wszystkich jestem nowy na forum i przeglądając je natrafiłem na ten temat i chciałbym się podzielić swoimi doświadczeniami , koledze polecił bym zetorka a to dlatego że:

1. komfort ( w wybranych maszynach nie ma konkurencji)

2. zużycie paliwa to że zetory dużo palą to się nasłuchałem że szkoda tego powielać ale dotyczyło to perzede wszystkim modeli 7211 który w stosunku do 7011 posiada inną pompe wtryskową bez przycisku zwiększającego dawkę przy zapalaniu , a zużycie paliwa 5211 znacząco nie odbiega od pozostałych.

3.części no zetor ma porównywalne z ursusem al na pewno tańsze od MF

4.naprawa no w MF na pewno szybko zrobić się tego nie da chyba że w wyspecjalizowanym warsztacie

Na razie to tyle jak coś jeszcze sobie przypomnę to napiszę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samczyk1991    83

"4.naprawa no w MF na pewno szybko zrobić się tego nie da chyba że w wyspecjalizowanym warsztacie "

 

Ja z ojcem remonowałem silnik w Mf 255 , jest to tak prosty silnik w konstrukcji ,że chyba prostszego to chyba nie znajdziesz. Kilka dni lajtowej roboty (2 lub 3) i kłopot z głowy. Wymieniałem: wał, komplety tłoków i tuleji z pierścieniami, korbowody, pompe olejową, głowice, panewki i inne. Jedynie wymieniono nam w warstacie tuleje , koszt 50 zł.

Ferdkowi w tym roku stuknie 21 lat, jest u nas od nowości, tylko silnik robiliśmy i inne "drobne usterki"


Wieczny kawaler ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davidastra    0

ucią zetor kategorycznie wygrywa

spalanie bardzo poddobne w ciężkawej pracy

w lekkiej mf i c 360 3p odbiegają troche od c 360 i zetorka

komfort zetor

cena c 360 wygrywa

łatwość napraw chyba rodzina ursusa wygrywa

mf fajny jest ale tylek trzeba by pożądnie dociążyć

zetor gdyby nie ta cena to nikt by nie dawał takiego tematu

c 360 przestarzała konstrukcja

to samo 3p aczkolwiek tu sytuację ratuje troche silnik

cena sama mówi za siebie co dany traktor jest wart?????


Ursus c 330 1982r.

Ursus c 360 3P 1987r.

Zetor 7211 1989r.

Bizon ZO56/6 1988r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Franz    0

A więc tak z tych ciągników też polecam Zetora 5211. Ciągnik jest bardzo silny i że tak powiem "ma ducha". W szkolę takiego mamy i trochę nim jeździłem. C-360 przy nim wysiada. Do tego wygodna duża kabina i dosyć dobre ogrzewanie, możliwość zamontowania radia. Spalanie wcale nie tak wysokie jak niektórzy twierdzą. Jak dla mnie to bardzo dobry wybór do transportu jak i prac polowych. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jakubxpl    0

no fakt z tą naprawą przesadziłem generalnie chodziło mi właśnie o te tulej , no bo seśli chodzi o pozostałe elementy silnika to się zgodzę że jest to prosty do naprawy silnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davidastra    0

Zetor ma ducha tylko troche przymulonego.....

3p i massey są dużo zrywniejsze jak to się mówi

Zetor jest jak osioł tępy ale mocny i wytrzymaly


Ursus c 330 1982r.

Ursus c 360 3P 1987r.

Zetor 7211 1989r.

Bizon ZO56/6 1988r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2254
2. zużycie paliwa to że zetory dużo palą to się nasłuchałem że szkoda tego powielać ale dotyczyło to perzede wszystkim modeli 7211 który w stosunku do 7011 posiada inną pompe wtryskową bez przycisku zwiększającego dawkę przy zapalaniu , a zużycie paliwa 5211 znacząco nie odbiega od pozostałych.

Wydaje mi się ze do spalania nie ma nic przycisk zwiększający dawkę paliwa przy zapalaniu, ale inna pompa raczej już tak ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davidastra    0

Przycisk zwiększający dawkę paliwa

niektóre pompki nie trzymają paliwa

to trzeba trochę pomachać żeby miał łatwiej złapać


Ursus c 330 1982r.

Ursus c 360 3P 1987r.

Zetor 7211 1989r.

Bizon ZO56/6 1988r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2254

No chyba wiem co to jest, bo mam to w swoim zetorze, a Ty chyba nie umiesz czytać ze zrozumieniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Franz    0
Zetor ma ducha tylko troche przymulonego.....

No to widocznie miałeś do czynienia z zajechanym egzemplarzem. Ten Zetor 5211 na którym pracowałem ma nieziemskiego ducha. Przy ruszaniu aż przodek podrywa. C-360 na pewno nie jest tak dobra. 5211 trzycylindrowy silnik ale moc i zrywność bardzo dobra. Na gaz reaguje od razu. Jak w polu się zarył to prawie już się zawiesił ale wyszedł a 60tka czy MF już by tam dawno został. Tym bardziej że był z przyczepą. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody12    2

Franz nie zgodze sie z toba sasiad który zmienił 60 na zetora mówi ze idealny ciagnik by był jak by zetor miał silnik od 60 bo jak to sasaid mówił ze 60 to morzna bylo z kopyta ruszac i go nie muliło tak jak zetora i zetor predzej schodzi z obrotów tak twierdzi mój sasiad ile w tym prawdy nie wiem :)

A z tych 4 ciagników nie kupł bym zadnego zetor za drogi 60 tania ale zero komfortu mf za leki :)

A jak bym miał kupowiac cos w tej granicy mocy to bym kupił c 362 cena przystepna czesci nie drogie w kabinie jest nawet cicho :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Franz    0

Być może, ja wam tylko mówię na jakim pracowałem egzemplarzu 5211, ciągnik był w dobrym stanie, nie był zajechany i szedł jak marzenie. Albo Twój sąsiad trafił na słaby egzemplarz albo miał bardzo dobrą 60tkę. Co do C-362 to rzeczywiście dobry ciągnik ale szkoda że tak mało wyprodukowano egzemplarzy przez co ciężko go dostać. Miałem okazje jeździć C-362 i komfort w porównaniu ze zwykłym C-360 jest o wiele lepszy. Kabina dość wyciszona i uszczelniona. Do tego moim zdaniem wygodniej zmienia się biegi. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody12    2

Zetor ładnie wyglada chodzi tez nie dymi ja sie bardzo nie znam :)

60 to on miał dobra jak to teraz mówi zadymiła i poszła a zetor mu zgasnie predzej :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2254

@młody12 nie rozśmieszaj mnie, mam zetora i wiem jak on chodzi-tak samo zadymi jak ma cięzko ale idzie, zgaśnie prędziej to perkins ale na pewno nie zetor.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W tym temacie chyba już nikt nie dopisze niczego mądrego :). Dla niektórych najlepszy będzie silnik Zetora i żadne argumenty nie zmienią ich zdania, dla innych znowu lepszy jest Perkins. To typowe podejście Polaków, nie przyznać się do błędu, własna rzecz(ciągnik, kombajn) musi być najlepsza, bo przecież Polacy się nie mylą :) .

Najgorsze jest to, że te ciągniki już dawno powinny być historią, jednak rolników nie stać na wymianę 20-30 letnich ciągników na nowe. Na zachodzie zapewne nie maja takich dylematów, może kiedyś tak będzie i u nas.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody12    2

Tommy66692 tak mówił muj sasiad wiec ja napisałem to co mówił

A jego słowa sie opierał na pracy z kultywatorem jak było mokro to mówił ze ursus mielił kołami zadymił i szedł a zetora zmulało i przygasał

A tak po za tym juz czytałem nie jedenego twojego posta i twoim zdaniem zetory sa nie zastapione i nie do zajechania i we wszystkim przewyszaj inne ciagniki :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2254

Pokaż mi posta gdzie napisalem ze zetory są najlepsze, no pokaż. Twoje zdanie to tylko twoja interpretacja moich postów, a ty opierasz się na gadce sąsiada, sory ale to są słabe argumenty. Nie pisze że 60 będzie się muliła i ze nie będzie puszczać dymka, ale piszę że zetor pusci dymka ale będzie szedł wiem to z własnych obserwacji nie sąsiada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pleban1330    1

każdy ciągnik ma swoje wady i zalety ,np.ferguson nie ma komforu ale malo pali,zetor na odwrót,60 jest głośna a czy mocna to nie wiem bo nigdy nie miałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

Najlepiej kupić 3p i zetora 5211 i zamienić silnikami :) zrobić zetora z perkinsem który będzie ciągnikiem komfortowym i ekonomicznym do lżejszych prac transportu właściwie do wszystkiego, a z 3p zrobimy taką c 360 z mocnym paliwożernym silnikiem i niewygodną kabiną a wiec nie będziemy nim dużo pracować he he :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
igorass    33

Z całej tej dyskusji wychodzi do tej pory że najgorszym wyborem jest C-360 bo ma zarówno paliwożerny silnik, jak i też nie może się poszczycić komfrtem operatora :) Zatem proponuję drogą eliminacji odrzucić ten ciągnik, i nadal debatować który z pozostałej trójki będzie najlepszym ^_^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13
Najgorsze jest to, że te ciągniki już dawno powinny być historią, jednak rolników nie stać na wymianę 20-30 letnich ciągników na nowe.

I tak i nie :) Z punktu widzenia rolnika gdzie taki ciągnik jest głównym a często jedynym w gospodarstwie to faktycznie nie powinien mieć racji bytu i być wyparty przez świeże sprzęty. Z innej perspektywy, czyli ciągnika pomocniczego, myślę że takie traktorki póki działają to są potrzebne, np. ja w gospodarstwie potrzebuje małego, prostego i ekonomicznego ciągnika bez kabiny, akurat mam MF i moim zdaniem wymiana go na nowy była by nieuzasadniona. Wydałbym tylko pieniądze a dalej robił to samo, w takich samych warunkach, tak samo wydajnie tyle i tak samo bezawaryjnie (bo MF sie nie psuje :)) ...tyle że nowym :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez FarmerPL6075
      Trochę ponad 3000 mth i 6 lat na naszym Gospodarstwie. FT Heritage 6075 DTn chodzi głównie z paszowozem




    • Przez jakubgor123
      Tak jak w tytule poszukuję ciągnika do 40 tysięcy może być 4x4 lecz nie jest to konieczność co polecacie ? Minimum 80KM
    • Przez Janusz_m
      Witam szanowne Grono.
       Doradżcie proszę , czy  ciągnik Kubota MU 5502 sprawi się dobrze na winnicy, czy ktoś ma i jest zadowolony? Czy lepiej szukać czegoś innego między 50 - 60 Km i jaki z ciągników byście polecili?
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    • Przez TomZet
      Dzień dobry,
      posiadam Zetor 5245  4x4 z 1989 roku, chcialbym wymienić na cos nowego w budżecie 130-160k brutto.
      Chciałbym żeby był 4x4 w okolicach 50kM, Zatory Major chodzą w okolicach 200k, chciałbym cos 40-50k taniej.
      Co mi polecicie sprawdzonego? 
    • Przez MalyRolnik18
      Witam. Jest kilka różnych tematów o tych ciagnikach ale jasno określonego nie ma, dlatego zakładam nowy temat dla siebie i ludzi którzy będą zainteresowani tym ciągnikiem. Mianowicie. Pytanie kieruje do osób które użytkują lub użytkowali ciągnik Renault 103.14, chciałbym się wszystkiego o nim dowiedzieć tzn. jaki komfort, jakie prędkości w pracach polowych? Jakie spalanie? Jakie awarie najczęściej występują w tych modelach, jak z dostępnością części i trudnościami w naprawach? I przede wszystkim na co zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach?  żeby nie wpaść na przysłowiową minę. Zapraszam serdecznie wszystkich którzy mieli lub mają doczynienia z takim ciągnikiem do dyskusji i pomocy, z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj