Zaloguj się, aby obserwować  
ogrodnik70

WOM Ursus 1212

Polecane posty

ogrodnik70    0

Witam ma problem z wom w ursusie problem polega na tym ze w zniwa slisgał mi sie wałek wiec zmieniłem pompe od wałka było wszystko ok. Ale problem powrócił , gdy ciagnik sie rozgrzeje to wyłacza mi sie wom np przy prasie rolujacej przy dobijaniu beli wom odrazu stanie. Moze ktos mi doradzi co ma winne z góry dziekuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin12392    0

Może byś żadki olej i jak się rozgrzeje ucieka gdzieś po drodze od pompy do sprzęgła albo masz już zużyte tarczki w sprzęgle. U mnie w zetorze 8011 też sie takie cyrki działy a wystarczyło dołożyć 1 tarczke i przekładke do sprzęgła i teraz niema kłopotu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daro20    514

Koledzy też mam w moim 1212 problem z wom-em i może ktoś wie co to może być? Po włączeniu dzwigni przy siedzeniu w dół i odpaleniu ciągnika wom się obraca ale zatrzymam go ręką. Jak przełączam dzwignię przy kierownicy to nic się nie dzieje tak jakby wogóle nie działała. Jak ciągnik jest zgaszony to też bez problemu pokręcam za wałek ręką. Dodam że wzmacniacz momentu działa dobrze. Co to może być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Możliwe że tarczki w koszu WOM się już wytarły.Bo wygląda na to że mikropompa trzyma Ci ciśnienie.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusc914    56

Mikropompa obsługuje wzmacniacz, wałek WOM-u, sprzęgło przedniego napędu i blokadę przedniego mostu- w zależności co dany ciągnik(model) posiada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

W twoim ciągniku odpowiada za prawidłowe działanie WOM-u i wzmacniacza momentu.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek83    15

Sprawdź czy zacisk dźwigni nie wyskoczył z przegubu. Ten łącznik między dźwignią przy kierownicy a rozdzielaczem WOM.

Edytowano przez Marcin91
literówki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ogrodnik70    0

Zapal ciągnik i włącz wałek i popuść z tyłu rurkę i zobacz czy sika olej jak tak to dobrze , a jak nie to pewnie frez w pompie się ukręcił miałem tak samo w c-385 zmieniłem pompę na nowa i kreci tak WOM az traktor udusi jak nie może ukrecic juz prasy.

Edytowano przez Marcin91
ortografia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Ale kolega tu taj napisał że wzmacniacz dobrze chodzi.Możesz w miejsce czujnika wkręcić zegar do sprawdzenia ciśnienia jakie daje mikropompa.Jak będzie ok. 10 atm to jest dobrze.Jednak jak ci wzmacniacz dobrze chodzi to raczej musisz zobaczyć tarczki w koszu WOM.W tym celu musisz odkręcić z tyłu taki wielki dekiel z którego wystaje wałek i jak go rozbierzesz to będziesz widział co jest nie tak.Ściągnij sobie katalog części, chyba że już masz i będziesz wiedział co najpierw robić.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daro20    514

A mogą mieć jakiś wpływ na to filtry bo 13 lat jak mamy ten ciągnik to nie były wymieniane? Nawet nie wiem czy wcześniej działał ten WOM bo nigdy go nie używałem bo dopiero teraz będzie mi potrzebny.

Jeszcze mam jedno pytanie: od czego jest dzwigienka po lewej stronie ciągnika tam pod kabiną właśnie obok filtrów taka w kształcie księżyca bo jest w połowie i nie jest zapięta ani na górną ani na dolną dziurę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusc914    56

Ta dźwigienka jest od wyłączania pompy hydraulicznej głównej(od podnośnika). Dźwignia do góry pompa wyłączona,na dół włączona.

Koszt filtra PP8.4 to około 15zł,WH20-45 jakieś 40zł.Nie są drogie, a ich wymiana może pomóc- więc warto je wymienić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ta dźwigienka załącza pompe od podnśnika

 

Ja kupiłem 12145 w tym roku to jak zobaczyłem co w filtrach pod kabiną ten wymienny wkład był zapchany zcisnięty jakby ktoś imadłem zacisnął, ale już są nowe i śmiga poprawnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daro20    514

Dzięki Panowie jak coś nie będę wiedział to będę pytał. Jak tylko zima trochę zelżeje to się biore za ten ciągnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Dzigit189
      Mam takie odciagi w Zetorze 8011 . Jak je dobrze ustawic żeby talerzowka szła w linii . Ustawienie np. Bolca po obu stronach na ten sam otwór powoduje że i tak na jedną stronę ściąga bardziej.

    • Przez elamir
      Pytanie może głupie ale nie znalazłem odpowiedzi. Zgodnie z danymi technicznymi obroty wom 540/min osiąga się przy obrotach silnika 1890. I moje pytanie czy poniżej takich obrotów silnika wom będzie miał mniejsza prędkość i analogicznie przy większych obrotach silnika powyżej 1890 wom przekroczy 540 obr/min? Czy 540obr/min to są maksymalne obroty wom?
    • Przez freshTomato
      Witam.
      Kolega w swoim ursusie 1614 chciał zmienić koła z 18.4 R34 na 18.4 R38, na przodzie ma 14.9 R24 i pytanie czy coś trzeba zrobić aby zmienić przełożenie i aby przednie koła szybciej się kręciły, czy poprostu je zmienić?
      Z naszych wyliczeń wyszło że uwzględniając przełożenie przedniego napędu dla 1614 prędkość koła R24 wynosi 27,67 km/h, dla tylnego napędu R34 wynosi 27,33 km/h, a dla R38  28,98 km/h na 3 biegu. Stąd pytanie, bo słyszałem że przednie koła muszą się trochę szybciej kręcić od tylnych? 
      Słyszałem że trzeba gdzieś zmienić przełożenie dla większego rozmiaru kół tylko gdzie?
      Pozdrawiam.
    • Przez Kurwer21
      Witam, przychodzę z zapytaniem, mianowicie dziś podczas jazdy Ursusem c385, słyszałem takie specyficzne pukanie mniej-więcej na zwolnicy. Później, gdy w ciągniku jeździła ze mną druga osoba, to też to słyszała i czuła to pukanie pod siedzeniem pasażera. Wie ktoś o co może chodzić?
    • Przez Mati2006
      Witam,przerabiałem skrzynie biegów z 3 na 4
      z 3 lata temu,nie ma wzmacniacza (wyjęty) i  skrzyna strasznie wyję na 3 i 4 biegu. Zrobione już ponad 200 mtg.
      Co to może być?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj