Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
mariozmc15

Massey ferguson 4370

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Massey
mariozmc15    0

Witam niedawno kupiłem maseya ferguson 4370 i mam kilka pytań zwiazanych z nim ostatnio podczas orki sprawdziłem wszystko naped działal wszystko było ok ale jak pochałem na ury i chciałem właczyc nie właczył sie pojecałem do domu i zauwałyłem ze wał jest urwany tak jak by na tulejce z przodu jak moze byc twgo przyczyna na jakie zasadzie załacza sie przedni naped.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

hubertuss    492

Luzy możesz sprawdzić. Ale to stosunkowo młody ciągnik więc nie wiem czy takich już się nabawwił. Sprawdź przede wszystkim czy opony przedniej osi i tylnej pokrywają się z tym co zaleca producent. Czy ewentualnie opony nie różnią się bardzo stopniem zuzycia lub cisnieniem. Przednia oś może obracać się max 7% szybciej niż tylna. To czesto bywa przyczyną uszkodzeń w przednim napędzie. Te tulejki kosztują chyba w serwisie około 500 zł. Napisz jakie masz opony z przodu jakie z tyłi i czy są mocno zużyte.

Napęd załącza się poprzez sprzęgło mokre wielotarczowe. Wciskając guzik w kabinie odłączamy odłączamy napięcie na elektrozaworze, który odcina dopływ oleju do sprzęgła. Wtedy spręzyny dociskają tarcze i napęd działa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariozmc15    0

wiec tak jak mowiłem guzik załanczan kontrolka sie swieci a przód nie ciągnie wczorej połozyłem się pod ciągnk i zauwazyłem ze jak jest wał to frezy sa ok ale tulejka jest do wymiany bo kawałek jej siedzi z przodu a reszta jest dalej na wale czyli to na 100% bedzie to a mam jeszce jedno pytanie na jaki kolor swieci wam sie kontrolka jak załaczacie przedni napęd a na jaki jak blokade ? co do opon to nie sa rewelacujne jakieś 55% trakrtor z ładowaczem. Aco do tulejki to jest jedna taka długa tak ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    492

Tulejki są dwie lub trzy. Wał składa się z 2 części. Tulejki są łącznikami a za razem takimi bezpiecznikami. Mogła pęknąc bo kiedyś była przeciązona, ktoś ostro uzywał ciągnika i nastąpiło poprostu zmęczenie materiału. Może koła się nie zgrywają przód z tyłem, może są luzy na mocowaniu przedniej osi. Druga tulejka jest w łączniku podporze wału przykręconym do skrzyni w miejscu łączenia się jej z silnikiem. Nie wiem czy jest 3 przy połączeniu wału ze skrzynią z tyłu. Jak już to naprawisz wjedź na mieki piasek włącz napęd i przejedź kawałek obserwując czy przód nadmiernie nie zrywa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariozmc15    0

witam kupiłem tulejkę i i będę brał się za składanie oczywiście na zamówienie z angli.

ale równiesz mam pytanie tura jest to orginalny tur massey fergusona 895 i nigdzie nie mogę znaleśc danych technicznych tego tura czy to był jakis model na zamówienie czy co

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    492

Prawdopodobnie tej serii juz nie produkują. Mf wypuszczał foldery swojch ładowaczy. Musisz poszukać jakichś folderó z tamtych lat. Ewentualnie wpisz w google może coś znajdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariozmc15    0

Mam pytanie odnośnie filtra powietrza gdzie się znajduje czy go się czyści czy od razu wymienia a i jak spuścić płyn z bloku gdzie jest kranik jak z chłodnicy spuścić to wiem pod spodem na środku jest kranik a z bloku to nie mam pojęcia proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    492

Z przodu przed chłodnicą. Zdejmi lewy panel maski i będziesz mógł otworzyć obudowe filtra. poprzez odpięcie 3 zatrzasków po bokach. Filtr zewnętrzny ten większy można przedmuchać. Jeśli jeszcze jest w dobrym stanie. tego środkowego raczej się nie czyści.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    492

Korek spustu płynu z bloku jest po prawej stronie przy pompce paliwa. To taka sruba przy połączeniu silnika ze skrzynią. Filtr główny kosztuje około 180 zł. Jak bedziesz spowrotem pokrywke zakładał zwróć uwagę na takie nacięcie. da się ją założyc tylko w jeden sposób.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariozmc15    0

dlaczego chodzi ciązko kierownica jak ciągnik jest zimny wszystko jest ok jak popracuje tak z 20-30 min tez i od pewnego momentu chodzi ciężko jak się doda gazu to chodzi jak nie nie da się skręcić jak się jedzie ok najgorzej w miejscu skręcić. Podobnie jest z turem po jakimś czasie wolno podnosi wcześniej wszystko było ok teraz ostatnio podczas załadunku wapna zaczęło się tak dziać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    492

Prawdopodobnie po rozgrzaniu oleju ginie ciśnienie. Pierwsza rzecz to czy olej jest właściwy? Druga to pompa oleju. Byc może gdy olej się rozgrzeje ginie ciśnienie. Nie zapalają się żadne kontrolki?.Podnosnik działa normalnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariozmc15    0

Przedtem działał poprawnie ale w poniedziałek mam 5 ha do orania to przetestuje.

Jedna tak jak by się zapaliła mi kiedy podczas garażowania ciągnika ale dodam ze ciągnik stał na dworze cały dzień i był zapalony tylko na chwile wiec nawet olej się nie zagrzał. Tak jak by minimalnie się świeciła kontrolka pomiędzy akumulatorem a kontrolka smarowania silnika.

Mam pytanie odnośnie podnośnika czym się reguluje szybkość podnoszenia i opuszczania ?

POdnosi ok tylko wolno opuszcza. Obecie mam w skrzyni agrostu przekładniowo silnikowy hydrauliczny. tak mówił poprzedni właściciel a może to wina filtra jest już zabity

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    492

Kontrolka pomiedzy smarowaniem silnika a ładowaniem jest od filtra powietrza. Przynajmniej w 42xx. A że to takie same deski rozdzielcze podejżewam, że w 43xx jest podobnie. Kontrolka od smarowania skrzyni jest pod tą od smarowania silnika. kontrolka od filtra skrzyni jest po prawej obok pod kontrolka filtra powietrza.

jeśli olej jest taki jak trzeba podnosnik powinien działac normalnie ponieważ zasilany jest oddzielna pompą. Szybkośc reakcji reguluje się takim pokrętłem pomiedzy dzwigniami podnosnika a dzwigniami wom. Jesli szybciej się nie da. Z prawej strony pod kabiną nad pompą oleju jest linka i dzwigienka na której można dodatkowo podregulować. Jednak radzę uważać zbyt szybkie opuszczanie może zniszczyć lub uszkodzić ciężkie maszyny. To wszystko oczywiście o ile podnosnik jest mechaniczny.

Filtr oleju hydrauliki powinien znajdować się nad pompą z prawej strony pod kabiną. To taki okrągły z wypukłą górą jak by pojemnik. Przykręcony od góry śrubą. Jest to odsrodkowy filtr oleju. Trzeba odkręcić tą śrubę i go wuczyścić. Przy składaniu śruby na górze nie wolno mocno dokręcać.

Może też byc dodatkowy filtr hydrauliki tez nad pompą, niżej od tego okrągłego lekko z przodu przed elektrozaworami napędu i blokady. Też jest siatkowy i też go sie czyści. Filtr oleju podnosnika jest pod spodem pod takim deklem na 3 śruby jak w 255. Też siatkowy i też go się czyści jednak trzeba spuścić olej. Opisałem to na przykładzie 42xx. 43xx to praktycznie to samo więc nie powinno się różnić.

Sprawdź te filtry. Jesli nic nie pomoze to trzeba zmierzyć cisnienie w układzie. Miejsce do tego jest z prawej strony ciągnika na wysokości sprzęgła.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariozmc15    0

Tak podnośnik jest mechaniczny . Z tego co zrozumiałem to w hydraulice filtrów się nie wymienia tylko czyści .

Ok bardzo dziękuję za przydatne informacje . a mam jeszcze pytanie sadzi mi olej korkiem gdzie sie do skrzynik olej dolewa niby jest dobrze dokrecony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    492

Musi być odpowietrzenie zapchane. Jest gdzies pod kabina na górze skrzyni. Jak dolewałem olej słyszałem jak gdzieś tam syczało. Rozumiem, że korek wlewu oleju masz na górze przy gniazdach hydrauliki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariozmc15    0

jaki jest najlepszy olej do skrzyni do tego właśnie ciagnika a jakich wy używacie

 

A który będzie najlepszy do silnika

 

Cat DEo 15W-40

shell caprinus hpd 40

texaco

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    492

Do skrzyni może być to olej uniwersalny STUO lub olej do przekładni ciągnikowych UTTO. Wiele firm produkuje takie oleje. Marka w sumie nie ma aż tak istotnego znaczenia ponieważ jest to prosta konstrukcja. W skrzyni najpopularniejszy jest 10w40. Napewno taki olej znajdziesz w grene.W silniku mam mobil delvac 10w40.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariozmc15    0

A podczas zapalania silnika a dokładnie włączenia zapłonu to zapalają się wszystkie kontrolki podobnie jak w samochodzie

 

Ja ostatnio dokupiłem olej do skrzyni bo brakowało trochę agro stou 10w 40

ale w serwisie nie polecają tego oleju mówią ze się nadaje do starych 15 letnich ciągników a ten jest jeszcze za młody żeby taki olej lać polecili mi agrofarma uc 10w-40 lub fusch

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    492

Zapala się czesć kontrolek, smarowanie silnia, skrzyni, ładowanie, i trójkąt po lewej stronie.Co do oleju lepkość masz tu i tu podobną 10w40. Może trochę róznią się innymi parametrami. Ale ten ciągnik ma skrzynię prostą jak 15 letnie traktory a pewnie sam ma koło 10 lat. Olej STOu powinien spełniac normę Massey Ferguson M1139 olej UTTO M1135 lepkośc jak na nasze warunki 10w40.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez kinga1111
      kupiłem massey ferguson 294s na 3 biegu jest zbyt wolny może jest 4 bieg? prosiłbym o schemat biegów
    • Przez Paweł9042
      Jak wymontować lewą półoś?
    • Przez czapla112
      Witam. Czy ktoś mi powie który z tych ciągników jest "lepszy", na co zwrócić uwagę oglądając go u sprzedającego?
       
      MF 3060 - Używany, Rok prod 1995, Moc 86km, Silnik 4 cyl Półbiegi Rewers mechaniczny.
      I w sumie nie ma więcej informacji w ogłoszeniu. Po zdjęciach nie wiele widać bo czysty jak nowy.
       
      MF 1004 - Rok produkcji 1985, 6600 Motogodzin, silnik 4 Perkins bez turba, 3 biegi, 1 pół bieg mechaniczny, reduktor, skrzynia całkowicie mechaniczna, posiada tura, tuza, kabina ogrzewana, pneumatyka do przyczep, opony tył 80% przód 50%,stan bardzo dobry, świeżo sprowadzony z Niemiec
    • Przez mirek18
      Mam problem z moim MF-255, przy ściąganiu pokrywy regulatora pompy wyhaczyła się sprężyna główna regulatora i sprężyna biegu jałowego od dźwigni głównej regulatora, nie wiem na jaki otwór zamontować sprężyny w dźwigni głównej regulatora pompy. Czy ktoś spotkał się z takim problemem?  Z góry dziękuję za odpowiedzi.
    • Przez jaszczur2008
      Witam. 
      Mam problem z mf 3125 1991r. Polbiegi i przedni ogarniety.
      Mam pytanie odnosnie spalanie W komputerze. Pokazuje 0. Trzeba moze cos ustawic? Czy cos moze niedzislac.
      Wskaznik poziomu paliwa dziala.
       

×