Skocz do zawartości
gaga195

Mój pronar 82sa turbo+ kilka modyfikacji

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
gaga195    20

Cześć, chciałbym przedstawić Wam mojego pronarka 82sa z 2005r

Wyposażenie dodatkowe:

Oryginalny przedni tuz

Szersze koła bodajże 28' i 34'

 

Po skończeniu się gwarancji został uturbiony ( bez intercoolera, pracuje już tak 3lata bez awari)

dsc00078.jpg

 

"Trąba" powietrzna, podobno z pociągu, [cenzura] niesamowity :D

dsc00080.jpg

 

Stroboskop pomarańczowy

dsc00079.jpg

 

Tutaj z obciążnikiem własnej konstrukcji :) ( łańcuch zawieszam żeby siłowniki nie "cierpiały")

sam-1420.jpg

 

 

 

DO ADMINISTRACJI: Jestem nowy, jeśli wrzuciłem do złego działu, czy jakiś inny problem to proszę przerzucić pozdrawiam ;)

Edytowano przez milanreal1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Polmot8014h    0

Fajny pronar. Ciekawi mnie jedna sprawa dotyczącą turbosprężarki, czy przestawiałeś dawkę paliwa na pompie po zamontowaniu i z kąd w Twoim przypadku jest podłączone smarowanie turbo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    582

Smarowanie do turbiny idzie z filtra oleju. Trzeba się wpiąć w jedną ze śrub w podstawie. Zlew w zaślepkę za filtrem oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Polmot8014h    0

Nie wiem dokładnie jak tam wygląda ta zaślepka ale jeśli dobrze rozumiem to od filtra olej płynie na turbo a później? - przychodzi mi na myśl obieg układu chłodzenia oleju ale pewności nie mam - może jakieś szczegóły

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Polmot8014h    0

Ok. Dzięki za wyjaśnienie już rozumiem to smarowanie. Tylko tak się zastanawiam jeszcze co da turbo bez regulacji pompy paliwa? Przecież z samego powietrza mocy nie przybędzie -gdzie tu sens ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Polmot8014h    0

Faktycznie jest cały zestaw i do tego napisano tam że wzrost mocy to nawet 25hp a ja gdzieś czytałem że turbosprężarka może zwiększyć moc o maks 15% do tego zastanawia mnie jeszcze czy silnik wolnossący jest przystosowany do takiej modyfikacji i czy nie skróci to znacznie jego żywotności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzigit    1

@gaga195

czy mi się wydaje czy na 3 zdjęciu jest fotel pasażera??

jeśli tak to czy możesz wrzucić zdj ze środka

Edytowano przez dzigit

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gaga195    20

Przepraszam za post pod postem ale dla odświeżenia tematu dodam że do turba została oddana pompa do fachowca który przestawił i wyregulował wszystkie sekcję.

po roku padły końcówki wtrysku ale zostały założone od 1025a i wszystko śmiga, przejechane ponad 500mth na turbie i żadnych problemów z nim nie ma ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszekLub    0

Pompa jak mówisz u specjalisty była ok,ale jak dla mnie to zwykły bayer(dmuchawka)przyjemna dla ucha,nic więcej nie wnosi w życie silnika bez zmiany wałka rozrządu(temat dla kumatych).Ale gratuluje;-) ja natomiast posiadam jednego jedynego PRONARA na świecie z 6 cylindrowym motorem LEYLAND'a o mocy 81 KW. Max moment obr.432Nm. pojemność 6.540cm3. Pracuje już trzy lata bez jakichkolwiek oznak przeszczepu;-) pozdrawiam.

Edytowano przez TomaszekLub

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszekLub    0

seweryn20 'Najwyraźniej nie za bardzo znasz zasady pracy silnika spalinowego'

Po czym wnioskujesz?

Edytowano przez TomaszekLub

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    582

Po twojej teorii o wałku. Masa silników szczególnie te starsze były uturbiane bez dosłownie żadnych dodatkowych przeróbek. Nie zmieniano nic. Ani wałka, ani tłoków, głowicy. Zakładała fabryka turbosprężarkę, ładnie dopasowywała ilość paliwa do większej ilości powietrza i tyle. Dla tego napisałem że nie do końca prawdopodobnie wiesz na czym to polega.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gaga195    20

seweryn masz rację w 100% po Wczytaniu się w dane techniczne ( serwisowe ) 82TSA i 82SA nie ma żadne ingerencji w rozrząd nic nic nic ja nie założyłem regulatora spalin i tłumika od turba, bo gdybym to zrobił to był by już praktycznie fabryczny "Turbo"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gaga195    20

Powiem tak: mocy dużo nie przybyło, ale momentu obrotowego tak.

Najbardziej to jest widoczne z ruszeniem z przyczepami albo z pługiem, idzie bez problemu, a tak to trzeba było go pomęczyć trochę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    582

Spoko. Nic się nie stało. Przestudiuj kilka instrukcji starszych maszyn i sam się przekonasz jak to jest z tym doładowaniem. Warto też przestudiować podstawowe zasady... co silnik potrzebuje, czego i ile i co ma wpływ na co i dla czego. Co to jest moc a co moment i jak się to mierzy.

Bardzo ciekawa lektora. Przydaje się do dyskusji z osobami "mądrzejszymi" inaczej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomaszekLub    0

Nie no z pewnością masz racje dane techniczne i raporty to fajna sprawa,szczególnie kiedy masz je pod ręką :lol:

'' Mocy dużo nie przybyło, ale momentu obrotowego tak.

Najbardziej to jest widoczne z ruszeniem z przyczepami albo z pługiem, idzie bez problemu, a tak to trzeba było go pomęczyć trochę.''

Mój kuzyn ma podobny problem z tym,że on ma go uturbionego (fabrycznie) myślę,że u niego leży problem w pompie,namawiałem go do regeneracji,bez skutecznie niestety.Nie dał się przekonać -_-

Edytowano przez TomaszekLub

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez odyniec
      Jestem ciekawy czy do T25 dało by się założyć jakieś najmniejsze turbo a jak tak to czy by wytrzymał silnik. Mi sie zdaje że trzeba by było wymienić wał tłoki itd na jakieś mocniejsze jak wy myslicie o tym
    • Przez mt3820
      Witam, okazyjnie zakupiłem turbosprężarkę od Stara 742.
      Chciałbym ją zamontować do mojego Belarusa 820, ale nie wiem jak ją przykręcić do kolektora wydechowego... ma kilka mm przesunięte otwory i za nic nie pasuje.
       
      Mam do was prośbę, a właściwie pytanie Jak to razem połączyć?
       
      Ta turbina jest od silnika Andoria leyland.
    • Przez Grein1213
      Witam. Mam do Was pytanie, może będziecie w stanie mi pomóc. A mianowicie, w którą stronę ma być strzałka na tłoku przy ich montażu? Do przodu czy do tyłu?
    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      Zastanawiam się nad małą innowacją w silniku mojego ursusa, chodzi mianowicie o wymianę starej "archaicznej " turbiny i zastąpienie jej jedną z obecnie dostępnych efektywnych turbo sprężarek oraz zastosowanie intercooler'a .
      Zapytacie poco taka ingerencja w traktor skoro wszystko działa?
      Zanim kupiłem moją szesnastkę, długo pytałem na forach o opinie o niej, sporo czytałem o jej wadach i zaletach, o szczegółach które psują ten traktor...
      Z racji tego że jestem z natury analitykiem, z wykształcenia inżynierem rodzi się we mnie chęć poprawienia paru szczegółów w mojej maszynie i znając siebie może z mozołem ale dopnę swego
      Zorientowałem się że istnieją dwa podstawowe mankamenty tegoż traktor, trakcja- nie adekwatny uciąg do mocy silnika oraz niski przyrost mocy z turbiny, kosztem sporego wzrostu spalania.
      Najpierw chciałbym się skupić na pierwszym problemie.
      Piętą achillesową tego traktora jest wyżej wymieniona turbina, stara, nie efektywna, przez co szesnastka jest po prostu smokiem wypijającym tony paliwa ...
       
      Naturalne jest że wymiana samej sprężarki i zainstalowanie intercooler'a nie ograniczy spalania, ale połączenie tych zabiegów z regulacją dawki paliwa myślę że da spokojnie pożądany efekt.
       
      Zastanawia mnie bardzo czy któryś z użytkowników tej maszyny przeprowadzał już taki zabieg, celem ograniczenia zużycia paliwa, mając przy tym przyrost mocy ?
    • Przez zetor7745T
      Witam, mam zamiar kupić prasę rolującą do zetora 7745 Turbo i nie wiem jaka będzie do niego odpowiednia, najlepiej jak by miała rotor i noże, Doradzi mi ktoś ?
×