Zaloguj się, aby obserwować  
galoni

ZAKUP ARES SERIA 600"

Polecane posty

galoni    8

Witam.

Mam zamiar kupić aresa z serii 600 lub 700 i chciał bym się dowiedzieć na co mam szczegulnie zwracać uwagę.

Oglądałem niedawno jednego aresa 640 niby wszystko ok żadnych szarpań przy zmianie tył - przód na rewersie elektrohydraulicznym .

Zaniepokoiło mnie w zasadzie tylko , a może aż to że z węża którym lecą opary oleju z pokrywy klawiatury było widać małą mgiełkę albo dymek niewiem co to dokładnie ,ale silnik był zimny.Dodam jeszcze że ma 8000 Mh.

Niewiem czy w tych silnikach to jest normalne czy to jest jakaś wada silnika.

Np w mtz 82 to było widać dopiero po dobrym nagrzaniu ale to jest normalne gdy olej jest mocno rozgrzany , a tam silnik był zimny .

Proszę o wypowiedzi szczególnie użytkowników owych renówek.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

u mnie w aresie tez widac dymek ale dopiero jak sie konkretnie rozgrzeje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
WielkiBrat9    1

jak rozmawiałem ze znajomym to mówił że normalne to jest jak się olej nie rozgrzeje np. w bizonie to lubi konkretnie zamglić jak jest zimny a potem to nawet nic nie widać, ja sam mam aresa 630 i niby nie ma żadnej mgiełki ale jak przyłożysz palec do węża to jest lekka różnica jak jest zimny a jak jest ciepły, znaczy się nie ma mgiełki ale podmuch można wyczuć palcem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Tak jak pisze @WielkiBrat9 gdy się przytka palcem na chwile to podmuch jest zawsze czy zimny czy gorący,moje spostrzeżenie jest takie że mgiełke widać gdy silnik kokretnie rozgrzany ,wynika to prawdopodobnie z tego że przy wysokiej temp. zaczyna następować przypalanie oleju.U mnie po ostatniej wymianie oleju gdy zastosowałem olej o wysokich parametrach-ULTOR PLUS, mgiełki nie widać nawet gdy ostro dostanie po garach,gdy jeździłem na TURDUSIE to było jak wyżej.Wracaąc do ARESA 640 jak w temacie to prawdopodopodobnie ma bardzo zużyty i stary olej i przypala go już w niższej temp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
galoni    8

Tak @ptaszyna olej okazuje sie do wymiany bo sprzedający wydaje sie być uczciwy i sam powiedział o oleju.

Pytałem też mechanika i powiedział że to mogą być zużyte pierścienie i że najlepiej zmieżyć ciśnienie na cylindrach.

Byłem też u znajomego który ma John Deera i ma to samo ale na pracę silnika nie narzeka.

 

apropo; jak uwas chodzi dziwignia zmiany biegów lekko czy z oporem . napieszcie najlepiej w skali od 1 - 10(najcieżej)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Pytasz o ARESA którego masz w galeri,jeżeli tak to rewers ma mech,biegi u mnie chodziły ciężko tak na 8, ale po dokładnym przesmarowaniu linek dużo lżej tak na 4.Z bigami ważniejsze jest żeby nie zgrzytały przy zmianie podczas jazdy bo wtedy synchro do naprawy a to sporo roboty.Siedzenie w nim nie jest orginalne (orginalne przy 8tyś mth zaczyna się podzierać) tak że przebieg może być większy.

 

Apropo biegi zawsze chodzą wyraźnie ciężej na zimnej skrzyni.

Edytowano przez ptaszyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
galoni    8

Nie to jest zdjecie dla przykładu .Ten co ja oglądałem to ma rewers elektrohydrauliczny (taka łopatka przy kierownicy).

Nowłaśnie biegi chodzą właśnie dość cięszko dopiero po nagrzaniu troszke lżej (czyli wszystko w normie ?)żadnych zgrzytów nie ma

Kurcze muszę sie jeszcze psespać z decyzją . Bo kupić to szybko :)

 

Mam na coś jeszce zwrócić uwagę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Silnik to najmiejszy kłopot,pierwszy z brzegu mechanik sobie poradzi i części do silnika nie są zbyt drogie.Najważniejsze żeby elektronika działała bez najmiejszych zastrzeżeń a więc; rewers, półbiegi,ehr,wskaźniki,kontrolki,klima,wentylacja,światła, bo do elektroniki o fachowca trudno(nizbędny komputer i odpowiedni program).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
    • Przez Mati3005
      Witam, Panowie mam pytanie odnośnie ustawienia balansera, tłumika drgań zwał jak zwał, przy remoncie silnika mechanik nie zaznaczył położenia wału względem ustawienia balansera, i teraz podczas pracy są odczuwalne drgania na ciagniku, nie wiem jeszcze jak z sila przy ciężkiej pracy bo na razie tylko pracował z opryskiwaczem ale takich drgań przed remontem nie było wiem ze ma być ustawione dwa skrajne tłoki w GMP i teraz pytanie czy jest gdzieś na kole od wału oznaczenie tego czy czeka mnie metoda prób i błędów ze śrubokrętem we wtrysku?? 🙂 na balanserze jest oznaczenie na kole zębatym, za pomoc dziękuję 
    • Przez Wojtas974
      witam tak jak w tytule, nie mogę wrzucić tych biegów, 3 i 4 wchodzi normalnie, ktoś miał podobny problem?
    • Przez BartekMaruszewski
      Witam. W mojej renówce pojawił się problem z włączającym się napędem, a mianowicie podczas jazdy bez różnicy czy wolno czy szybko, na niskich czy wysokich obrotach zapala się i po jakimś czasie gaśnie (albo nawet miga) kontrolka od ręcznego, co za tym idzie czuć i słychać jak zaczyna ciągnąć przedni napęd. Potrafi włączyć się nawet jadąc po drodze co jest dość uciążliwe. Jeśli ktoś orientuje się w czym może być  problem byłbym wdzięczny za odpowiedź. Renault 103.54 16x16  mechaniczna. Pozdrawiam 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj