audi80b4

co to za śruba na pompie?

Polecane posty

krzysiu36012    22

Widać że jakaś regulacja bo nakrętki na kątre i spreżyna jakiś zawór może tam jest nie wiem

 

Skoro nie wiesz to po co piszesz? I na dodatek z błędami?

Edytowano przez Elektrotechnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

To jest układ zwiększania dawki paliwa po osiągnięciu odpowiedniego ciśnienia doładowania. Skoro zadajesz takie pytanie to znaczy, że nie masz pojęcia i samemu tam nic nie reguluj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Junkers    42

A mógł byś dokładniej opisać regulację jeśli masz pojęcie o tym? Jak zwiększyć, a jak zmniejszyć? Dlaczego ma nie grzebać jak zaznaczy sobie oryginalne położenie tej śruby to będzie mógł w razie czego wrócić do położenia pierwotnego. Jeśli ciągnik ma pracować np. przy turze to można by zmniejszyć dawkę żeby nie marnował niepotrzebnie paliwa, bo chyba tylko tym różnią się Belarusy np. 920.3 od 952.3(oba z turbem)?


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Niemógłbym opisać tej regulacji. Pompa jest ustawiona fabrycznie tak, aby silnik pracował najbardziej optymalnie. Tam się nie reguluje dawki paliwa. To jest tylko układ zwiększania dawki po uzyskaniu ciśnienia doładowania. Przy zmianie ustawień może się okazać, że będzie spalał więcej paliwa. Jeśli o mnie chodzi, to każdy może sobie kręcić tymi śrubami jak mu się podoba. Tylko niech później nie zakłada tematów typu: ciągnik działał dobrze, a teraz nie chce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiu36012    22

Skoro nie wiesz to po co piszesz? I na dodatek z błędami?

 

 

A co nie moge pisać? Mamy wolny kraj i nikt nikomu nie zabroni

Nie rozpedzajćie sie za mocno!

 

 

 

Poczytaj sobie ten temat: http://www.agrofoto.pl/forum/topic/14455-taryfikator-kar/ Ostrzeżenie za OT, post nic nie wnosi do tematu. I żeby do głowy Ci nie przyszły zbędne dyskusje, bo będą następne punkty ostrzeżeń.

Edytowano przez Elektrotechnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Szczerze to nie wiem, słyszałem o takim czymś w samochodach z gazem, ze lepiej nie przykręcać za bardzo na śrubie(inst. 1 i 2 gen.), a diesel to chyba rządzi się innymi prawami, nie aż tak bardzo. Ale jedno jest ważne - stosunek paliwa do powietrza w proporcji, a jakiej to trzeba sobie poczytać.

Tylko jeśli moc jest nie wykorzystywana to po co na próżno marnować paliwo.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Panowie, dyskusja zmierza w niewłaściwym kierunku, jednak pozwolę sobie na parę faktów. W dieslu nie ma znaczenia stosunek paliwa do powietrza. Dawka paliwa spala się w cylindrze wykorzystując odpowiednią ilość powietrza, a reszta powietrza uchodzi ze spalinami. Dzieje się tak przy wykorzystywaniu niepełnej mocy. Maksymalna dawka paliwa ustalana jest do ilości powietrza, jaka może znaleźć się w cylindrze (mniej w silniku wolnossącym, więcej w doładowanym). I teraz jeżeli ktoś w doładowanym silniku zmniejszy dawkę paliwa na pompie to nie ma sensu wtedy stosować turbosprężarki, bo co z tego, że wtłoczy ona więcej powietrza, ale dawka paliwa nie wykorzysta tego powietrza. Jeżeli ktoś ma silnik doładowany i nie wykorzystuje jego pełnej mocy to wystarczy pracować na niższych obrotach (np. przy pracy ze wspomnianym ładowaczem nie ma sensu wkręcać silnik na 2000 rpm), a zmniejszeniem dawki paliwa zajmie się pompa wtryskowa i spalanie będzie mniejsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariuszczs    23

No znam gościa któremu ciągle topi jeden tłok w john deere i mówiłem mu że może jest jak w benzynie że jak jest za mało paliwa to temperatura wzrasta. Nigdy o tym nie doczytałem do końca.

Edytowano przez Mariuszczs

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

@Mariuszczs ma ustawioną większa dawkę paliwa na ten tłok i go topi.U mnie sąsiadowi w zetorze 2 razy pękły tłoki a dokładnie 3i4.Zawiózł pompę do pompiarz i była zwiększona dawka na tych tłokach.A co do zmiany dawki ropy w dieslu jest tak że za mała dawka brak mocy silnika i nie będzie się grzał za duża dawka paliwa względem powietrza ostre dymienie silnika i grzanie. :) Pozdrawiam

Edytowano przez balcerek1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Sama dawka może nie być tu przyczyną. Bardziej istotny jest kąt wyprzedzenia wtrysku. W rzędowych pompach z reguły nie jest on równy dla wszystkich sekcji. I to może powodować wyższą temperaturę spalania i nierówną pracę silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariuszczs    23

W sumie to się za bardzo z tym goście nie znam, ale szwagier brał od niego ten ciągnik z jakąś ogromną talerzówką to palił ze 30 litrów na godzinę a ciągnik to jakiś JD o mocy 250kM . Przyjdzie wolnego czasu to poczytam o dieslach więcej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez BAD80
      Witam,
      posiadam mtz-82 z 96r. jestem jego drugim włascicielem. W ciągniku po dokonaniu zakupu zauwazyłem, że brakuje na spodzie ciągnika pokrywy tu pod tarczą sprzegłową.
      Dopiero podczas pracy uświadomiłem sobie z jakiego powodu - ciągnik jak się rozgrzeje to przez ten otwór wycieka olej. Jak chwilę postoi to pod spodem tworzyła się mała kałuża z oleju bo kapało. Widocznie nie ma tej pokrywy bo inaczej olej by się gromadził i by zaolejał tarcze sprzegłową ( tak myslę sam) Ostatnio musiałem zrobić przegląd, więc postanowiłem dorobić tą pokrywę tymczasowo, tak by nie nakapało na stacji;) Po powrocie i krótkiej pracy w polu zauważyłem, że olej zaczyna wyłazić naokoło szczeliny tu gdzie jest złączony przód ciągnika z tyłem ( tak myśle, że pewnie obracające się sprzegło tak rozbryzgało aż szczelinami olej wyszedł?), postanowiłem wykrecić tą pokrywe pod sprżegłem i wtedy wylało się sporo oleju i dosłownie ciurem się leje teraz jak jest rozgrzany i zwłaszcza wtedy gdy jest załączony WOM, natomiast na tej pokrywce zostało sporo syfu - tylko po jednym dniu. Moje pytanie jest takie skąd on się tam bierze i co mogło puścić? najpewniej przedostaje się ze skrzyni biegów bo tam stwierdzam ubytek oleju. Od spodu widzę, że olej gdzieś z góry wycieka i chyba bez rozpoławiania ciągnika nie da się stwierdzić gdzie jest defekt. Czy ktoś się już spotkał z czymś takim? Może ktoś posiada jakieś rysunki/katalog części gdzie jest narysowane co tam po kolei jest? W załączeniu kilka fotek... Z gory dziękuję za pomoc, mam ten ciągnik od niedawna, więc dopiero się go "ucze"

    • Przez Mateusz95
      Witam. jestem zainteresowany kupnem belarusa. i czytałem ze jedne maja taka skrzynie a drugie taka. czym sie rózni skrzynia zsynchronizowana od niezsynchronizowanej. i która jest lepsza?
    • Przez ceston
      Czy jest możliwość kupienia samej gwiazdy na 8 szpilek do mtz 820 na przednie kola?
    • Przez MazurTOP
      Witam!!!
       
      Mam problem w MTZ 82 wyskakuje mi co jakis czas po trasie 9wiątka co jest???. skrzynia cicho pracuje
    • Przez johenek
      Witam
      Przepraszam jeśli temat się powtaża ale zalerzy mi na szybkiej odpowiedzi, a nie mogę nigdzie znaleźć podobnego tematu
       
       
      Mianowicie mam problem z odpalaniem mojego Belarusa, gdyż czasami odpala normalnie z kluczyka, a czasami słychać tylko takie tyknięcie przekaźnika po przekręceniu kluczyka i trzeba odpalać na zwarcie.
      Nie wiem co może być popsute ponieważ nie znam się dobrze na elektryce.
      Może ktoś się już z takim problemem spotkał i wie co trzeba wymienić
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.