Skocz do zawartości
audi80b4

co to za śruba na pompie?

Polecane posty

audi80b4    1

mam belarusa 952 na czeskiej pompie wtryskowej z góry odkręciłem kapturek i ukazała mi się taka śrubka od czego ona jest

 

http://zapodaj.net/69fb47512a52e.jpg.html

 

http://zapodaj.net/901715450d315.jpg.html

 

http://zapodaj.net/0b690fe9acb81.jpg.html

 

http://zapodaj.net/34ccdbae9e069.jpg.html

 

http://zapodaj.net/171ad85ca4032.jpg.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiu36012    22

Widać że jakaś regulacja bo nakrętki na kątre i spreżyna jakiś zawór może tam jest nie wiem

 

Skoro nie wiesz to po co piszesz? I na dodatek z błędami?

Edytowano przez Elektrotechnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

To jest układ zwiększania dawki paliwa po osiągnięciu odpowiedniego ciśnienia doładowania. Skoro zadajesz takie pytanie to znaczy, że nie masz pojęcia i samemu tam nic nie reguluj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Junkers    42

A mógł byś dokładniej opisać regulację jeśli masz pojęcie o tym? Jak zwiększyć, a jak zmniejszyć? Dlaczego ma nie grzebać jak zaznaczy sobie oryginalne położenie tej śruby to będzie mógł w razie czego wrócić do położenia pierwotnego. Jeśli ciągnik ma pracować np. przy turze to można by zmniejszyć dawkę żeby nie marnował niepotrzebnie paliwa, bo chyba tylko tym różnią się Belarusy np. 920.3 od 952.3(oba z turbem)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Niemógłbym opisać tej regulacji. Pompa jest ustawiona fabrycznie tak, aby silnik pracował najbardziej optymalnie. Tam się nie reguluje dawki paliwa. To jest tylko układ zwiększania dawki po uzyskaniu ciśnienia doładowania. Przy zmianie ustawień może się okazać, że będzie spalał więcej paliwa. Jeśli o mnie chodzi, to każdy może sobie kręcić tymi śrubami jak mu się podoba. Tylko niech później nie zakłada tematów typu: ciągnik działał dobrze, a teraz nie chce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiu36012    22

Skoro nie wiesz to po co piszesz? I na dodatek z błędami?

 

 

A co nie moge pisać? Mamy wolny kraj i nikt nikomu nie zabroni

Nie rozpedzajćie sie za mocno!

 

 

 

Poczytaj sobie ten temat: http://www.agrofoto.pl/forum/topic/14455-taryfikator-kar/ Ostrzeżenie za OT, post nic nie wnosi do tematu. I żeby do głowy Ci nie przyszły zbędne dyskusje, bo będą następne punkty ostrzeżeń.

Edytowano przez Elektrotechnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Szczerze to nie wiem, słyszałem o takim czymś w samochodach z gazem, ze lepiej nie przykręcać za bardzo na śrubie(inst. 1 i 2 gen.), a diesel to chyba rządzi się innymi prawami, nie aż tak bardzo. Ale jedno jest ważne - stosunek paliwa do powietrza w proporcji, a jakiej to trzeba sobie poczytać.

Tylko jeśli moc jest nie wykorzystywana to po co na próżno marnować paliwo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Panowie, dyskusja zmierza w niewłaściwym kierunku, jednak pozwolę sobie na parę faktów. W dieslu nie ma znaczenia stosunek paliwa do powietrza. Dawka paliwa spala się w cylindrze wykorzystując odpowiednią ilość powietrza, a reszta powietrza uchodzi ze spalinami. Dzieje się tak przy wykorzystywaniu niepełnej mocy. Maksymalna dawka paliwa ustalana jest do ilości powietrza, jaka może znaleźć się w cylindrze (mniej w silniku wolnossącym, więcej w doładowanym). I teraz jeżeli ktoś w doładowanym silniku zmniejszy dawkę paliwa na pompie to nie ma sensu wtedy stosować turbosprężarki, bo co z tego, że wtłoczy ona więcej powietrza, ale dawka paliwa nie wykorzysta tego powietrza. Jeżeli ktoś ma silnik doładowany i nie wykorzystuje jego pełnej mocy to wystarczy pracować na niższych obrotach (np. przy pracy ze wspomnianym ładowaczem nie ma sensu wkręcać silnik na 2000 rpm), a zmniejszeniem dawki paliwa zajmie się pompa wtryskowa i spalanie będzie mniejsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariuszczs    23

No znam gościa któremu ciągle topi jeden tłok w john deere i mówiłem mu że może jest jak w benzynie że jak jest za mało paliwa to temperatura wzrasta. Nigdy o tym nie doczytałem do końca.

Edytowano przez Mariuszczs

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

@Mariuszczs ma ustawioną większa dawkę paliwa na ten tłok i go topi.U mnie sąsiadowi w zetorze 2 razy pękły tłoki a dokładnie 3i4.Zawiózł pompę do pompiarz i była zwiększona dawka na tych tłokach.A co do zmiany dawki ropy w dieslu jest tak że za mała dawka brak mocy silnika i nie będzie się grzał za duża dawka paliwa względem powietrza ostre dymienie silnika i grzanie. :) Pozdrawiam

Edytowano przez balcerek1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Sama dawka może nie być tu przyczyną. Bardziej istotny jest kąt wyprzedzenia wtrysku. W rzędowych pompach z reguły nie jest on równy dla wszystkich sekcji. I to może powodować wyższą temperaturę spalania i nierówną pracę silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariuszczs    23

W sumie to się za bardzo z tym goście nie znam, ale szwagier brał od niego ten ciągnik z jakąś ogromną talerzówką to palił ze 30 litrów na godzinę a ciągnik to jakiś JD o mocy 250kM . Przyjdzie wolnego czasu to poczytam o dieslach więcej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×