dybs777

Zetor 9540 - problem ze sprzęgłem

Polecane posty

dybs777    0

Siema mam problem ze swoim Zetorem 9540 1995r.

Cała rzecz polega na tym że z dnia na dzień biegi zaczęły ciężko wchodzić ( każdy bieg zgrzytał na biegach polowych i szosowych obojętnie) Efekt jest taki jakby przy wrzucaniu biegu ciągnik "chciał" już jechać tzn czuć ze ciągnie. Ja się na mechanice nie znam dlatego mechanik rozpołowił ciągnik i stwierdził że docisk jest dobry łożysko też ok a tarcza była jakiś czas temu ( ok 3 lat ) wymieniona. Dla pewności wymieniliśmy widełki bo było widać delikatne zużycie. Niestety nic to nie dało dodatkowo była zmieniona reparaturka pompki sprzęgła i nowy wysprzęglik ale i to nie dało żadnych efektów. Ciągle jest tak jakby ciągnik nie wysprzęglał do końca.

Ręce i nie tylko opadają. Jest to tak niepopularny model że mało który mechanik chce w ogóle podejść do niego. "Dziewińcetke" to by zrobili.

Proszę o jakieś podpowiedzi sugestie. Może niech ktoś mi podpowie czy może to być wina np skrzyni ? Czy to jednak sprzęgło ?

Z góry dzięki za pomoc.

 

 

P.S. Liczę na was bo tu orka czeka a nie ma czym orać :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    92

a wysprzęglik (czy jak to zwą) nie wytarł się?


Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mefix17    8

Na wiosnę miałem ten sam problem

Bieg nie chciał wyjść albo nie chciał wejść

Trzeba było 2 razy szybko wcisnąć sprzęgło i od razu wrzucać bieg bo sprzęgło samo puszcząło i jechał ciągnij

Wymien pompke od sprzęgła (to będzie pompka hamulcowa od c 360 czy jakoś tak) a jak to nie pomoże to wyprzęglik

Takie masło robią że raz wymieniłem i po miesiącu znowu padła pompka

I uważaj jak będziesz orać w pobliżu jakiegoś dołu czy rowu bo będzie zdjęcie na wpadkę tygodnia jak wymienisz pompke a wyprzęglik szlag trafi

 

A jak będziesz rozbierał to wykręc wyprzęglik i zobacz czy sie nie wyciera tłoczek (jak zdejmiesz tą gumową osłonę to powinieneś zobaczyć)

A co do pompki to nie ma co ją sprawdzać

Chyba że zestaw naprawczy dostaniesz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

ja bym, jednak , szukał przyczyny w tarczy sprzęgłowej i docisku !


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mefix17    8

No tak,weź teraz rozpołów ciągnik aby dostać się do sprzęgła

Może i masz racje ale jeżeli sprzęgło jest dobre to po co?

Ja wymieniłem pompkę i wysprzęglik i działa elegancko

Taniej wyjdzie wymienić pompkę i wysprzęglik, no ale jeżeli to nie będzie to no to trudno.

Ja bym dawał na te 2 elementy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

witam,

 

jeżeli rozebraliście sprzęgło i docisk i tarcza i wysprzęglik jest o.k. to napewno nie ma się tego czepiać to jest mechanicznie i aby nie działało musi być wydarte,pęknięty któryś elemęt,skrzywione itd co widać gołym okiem, ale co oznacza że tarczę wymieniałeś 3 lata temu to nie ogórek że ma datę ważności albo jest zjechana albo nie,zdarza się że przyjeżdżają pacjenci ze spaloną tarczą po jednym sezonie,to pompka poprostu zaczęła zdychać i nie robi swojej roboty jak powinna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mefix17    8

Po 5 miesiącach uznali reklamacje pompki sprzęgła =.=

I zamiast kasy dali drugą

Wyobrażacie sobie?

5 miesięcy na głupią pompke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Pan Bóg nie rychliwy ale sprawiedliwy,

szkoda czasu 5 miechów i wkur....nia się.

Edytowano przez esgreg
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

coś za długo czekałeś . Zakłdam ,że karty gwarancyjnej nie było ,więc dochodziłeś roszczeń na zasadzie rękojmii, a w tym przypadku termin 5-ciu miesięcy był stanowczo za długi !


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mefix17    8

Jeszcze się nie spotkałem, abym razem z jakąś częścią dostał kartę gwarancyjną

Po prostu zwróciłem do sklepu, musiałem oczywiście kupić drugą i co jakiś czas jak wpadłem do tego sklepu to się pytałem i tak 5 miesięcy

O właśnie muszę się zapytać o obcęgi które zwróciłem bo się pokruszyły po godzinie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj