Skocz do zawartości
News
Zaloguj się, aby obserwować  
homer87

Rozbudowa ładowacza. Druga sekcja...!!!

Polecane posty

homer87    0

Witam, jestem posiadaczem Zetora 5211 z ładowaczem czołowym. Ładowacz, który jest zamontowany do traktora posiada tylko jedną sekcję hydrauliki (dwa siłowniki które unoszą ładowacz) chciałbym rozbudować go o drugą sekcję. Krótko o tym jak teraz działa. Przewód hydrauliki podłączony jest do jednego ze złączy i sterowany mniejszą dźwignią (dźwignia w przód - ładowacz opada, dźwignia w tył - ładowacz unosi się). Jak ma wyglądać układ hydrauliki w przypadku dwóch sekcji? Do których złączy w traktorze należy się podpiąć?

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d2a4506b607dda95.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    261

Nie obejdzie się bez zastosowania dodatkowego rozdzielacza hydrauliki, który musisz podłączyć pod te 2 szybkozłącza. Dźwignię należy ustawić aby pompa cały czas pompowała olej do rozdzielacza [oczywiście we właściwym kierunku] a z rozdzielacza podłączasz węże pod siłowniki no i sobie rozdzielaczem sterujesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
homer87    0
(edytowany)

Jedno ze złączy w Zetorze wg instrukcji jest złączem przelewowym. W moim przypadku to złącze jest zaślepione. Czy węże z rozdzielacza mają iść do jednego złącza np. tego do którego mam podłączony wąż teraz a drugi właśnie do tego złącza przelewowego? Na logikę chyba tak... Im bardziej zagłębiam się w temat tym więcej moich pytań. Czy taki rozdzielacz będzie ok http://allegro.pl/ro...2588541977.html?

Edytowano przez homer87

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

asasinator666    107

Mam ten rozdzielacz i u mnie działa drugi rok bezproblemowo. Wcześnij kiedy olej do tura brałem podobnie jak ze skrzyni ciągnika to jeden wąż przykręciłem pod wywrot a powrót oleju bezpośrednio do skrzyni- olej nie przechodził przez rozdzilecz tylko otworem przy tylnim zaczepie w c-360.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
homer87    0

Ok rozdzielacz swoja drogą ale niech ktoś mi rozrysuje jakiś schemat jak to wszystko podłączyć do Zetora. Mam przy ładowaczu dwa siłowniki jednostronnego działania, muszę dokupić siłownik dwustronnego działania do wywrotu łyżki. Jak to wszytko połączyć w całość?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
homer87    0

Nie no bajer rozrysowane, załapałem jak to ma być :) hmmm ale jeszcze pod które złącze przy Zetorze podłączyć wąż powrotu oleju do skrzyni?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    261

Masz tylko 2 złącza, więc chyba za dużego wyboru nie masz :) Pod to które miałeś obecnie podłączony ładowacz podłączasz zasilanie a pod drugie szybkozłącze podłączasz powrót i tę dźwignię w kabinie musisz tak ustawić, żeby olej szedł w dobrym kierunku, bo jak pójdzie odwrotnie to w najlepszym przypadku rozdzielacz nie będzie działał a w najgorszym narobi się trochę bałaganu w rozdzielaczu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
homer87    0

Trzecie złącze jest zaślepione nie wiem dlaczego... właśnie to od powrotu oleju. Gdybym przekręcił to złącze, którego nie używam właśnie tam to było by OK. Na zdjęciu w pierwszym poście widać trochę tą zaślepioną rurkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    261

A faktycznie widać.

Szczerze nigdy hydrauliki w Zetorach nie przerabiałem, nawet nie miałem okazji sterować, ale jak mówisz że to jest bezpośredni, swobodny spływ oleju do skrzyni to jak najbardziej możesz tam podłączyć powrót z rozdzielacza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
homer87    0

Z tego co przeczytalem w instrukcji to wlasnie tam jest bezposredni doplyw do skrzyni. ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
homer87    0

Jakiej średnicy proponujecie węże i złącza (M14, M16, M18)? Bo chcę rozdzielacz mieć na stałe w kabinie, a odłączać wszystko za rozdzielaczem. Fakt będę potrzebował 4 gniazda i wtyki euro ale komfort większy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez MariuszGontarek
      Panowie, może ktoś podpowie. W sobotę zetor 7011 palil od strzała kilkanaście razy palony i gaszony (żniwa) a kolejnego dnia, po wcisnieciu startera bloga cisza i tylko przygasające kontrolki oleju i akumulatora. Zupelnie żadnego dźwięku, na "krótko" odpalil od razu. Czy ktoś ma pomysł co mogło nawalic? Ktoś miał podobnie?  
    • Przez Baumax
      Witam mam zetora 8045 i chce do niego podpiąć sieć karmie pottinger mex 2s. Zmieniłem obroty wałka z 540 na 1000 i kosi elegancko tylko jest takie ostrzeżenie i do końca nie rozumiem (w załączniku) 
      Na razie jeżdżę na 1 polowej i obrotach 1500 bo kuku duża ale nie wiem czy dobrze robię bo nie rozumiem tego ostrzeżenia


    • Przez adam8056
      Witam, mam prośbę czy mógł by ktoś wstawić zdjęcie tabliczki znamionowej z tego modelu? Chodzi o tą tabliczkę nad hamulcem w kabinie, czy na tej tabliczce powinien być pełny numer nadwozia z dowodu rejestracyjnego ?
    • Przez 1994kuba1994
      Witam. Szukam ciągnika od 80 km w górę do maks  50 tyś i mam okazję na zetor 9540 za 42000 tyś ale do tej pory szukałem case i renault. Ale zetor młodszy, komfort też jest a najważniejsze części dużo tańsze. Ma być głównym koniem narazie na 30 h. Ogólnie to mało tych zetorow jest i to dlatego że dobre czy że były złe i nie produkowali  ich więcej? 
    • Przez tomekch43
      Witam mam problem z hamulcami w zetor proxima 90 otóż hamulce trzymają i ciągnik ma ciężko ciągnąć, obudowa z tyłu tak się nagrzewa po dłuższej jeździe że nie da się jej dotknąć a ponadto wczoraj po trasie ok 20 km olej w przekładni zmienił kolor na ciemny a był żółty proszę o pomoc !!!
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.