biniu87

MF3080 -Obwód niskie ciśnienia oleju 17 bar-nieszczelność??

Polecane posty

biniu87    0

Witam użytkowników forum. To mój pierwszy post tak więc nie wiem czy w dobrym miejscu. :)

 

Mam pewien problem w MF 3080. Po skręceniu na maxa kołami po chwili (3-5 sek.) zapala mi sie kontrolka ciśnienia oleju obwodu 17 bar po czym załącza sie przyspieszacz i przedni napęd. Dodam też ze zrobiłem pomiary ciśnienia tego obwodu i na punkcie pomiarowym obok filtra przy max skręconych kołach ciśnienie wynosi 40-50 bar przy 1000-2000 obr. Wg. ksiązki servisowej powinno wynosić 170 bar.

 

Wymiana oleju i filtra nie dała poprawy.

 

Ostatnio zauważyłem też iż przy załączonym WOM i skręconych kołach na max kontrolka zapala sie po dłuższym czasie tzn 15 sek lub wcale. Dodam jeszcze ze odkąd zaczęło to sie dziać to takze wspomaganie kierownicy osłabło tzn ciężko sie kręci na wolnych obrotach.

 

Sporo sie naczytałem o takich przypadkach na forum ale nikt nie dał jeszcze konkretnej odpowiedzi czy sobie poradził z tym problemem i co było przyczyną.

Duzo użytkowników MF wymieniało pompy hydrauliczne co i tak nie przynosiło poprawy.

Nie chce niepotrzebnie wywalać pieniedzy na nową pompe.

Ja bynajmniej podejrzewam jakieś nieszczelności w obwodzie niskiego ciśnienia (17 bar) i obstawiam na hamulec (sprzęgło) WOM. Przyspieszacz wykluczam bo rok temu przy wymianie tarczy sprzęgłowej wymieniałem uszczelniacze na przyspieszaczu i na docisku sprzęgła.

 

Pytanie tylko czy mam dobre podejrzenia i gdzie się on znajduje oraz jak sie do niego dobrać???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal09086    6

U mnie ostatnio były podobne objawy, że zapalała się kontrolka. Na postoju czy to na małych czy na dużych obrotach nie szło ukrecić kierownica (ciągnik rozgrzany), a na wyjsciu hydraulicznym zegar pokazywał 160 bar (tak zawór jest ustawiony). Na zimnym silniku szło w miarę dobrze krecić. Ostatniego dnia było już tak źle, że nawet nie odpowietrzał mi sprzegła i nie mogłem biegów wbić. Wymieniłem pompe, olej i filtr i jest git. Najlepiej jest go rozebrać i zobaczyć czy nie jest czasem jakaś rurka urwana która trzyma ciśnienie w skrzyni lub jakiś uszczelniacz. Z tego co mówił mój mechanik to pompa ma 2 wyjścia, 1 na układ kierowniczy i coś tam jeszcze a drugie na wyjścia hydrauliczne i chyba podnośnik. Nie rozbierzesz skrzyni to się nie dowiesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6331

Nie chcesz w ciemno wydawać kasy na pompę to zanieś ją do zakładu hydrauliki siłowej gdzie ja zweryfikują i będziesz miał gotową odpowiedź. Zmierzą wydatek i ciśnienie.

Wielu wymienia pompy, ale nieliczni orbitrole. A to następny punkt krytyczny na drodze oleju. Ale jeżeli pompa nie może "urobi" na obrotach zakladanego ciśnienia to znaczy że nie robi też przepływu.

Jeżeli podnośnik działa normalnie to znaczy że padla jedna sekcja pompy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biniu87    0

Dzieki wszystkim za zainteresowanie tematem i szybkie odpowiedzi.

 

Sekcja pompy odpowiedzialna za podnośnik i wyj. hydrauliczne ma ok 180 bar a druga sekcja jak juz pisałem mierzone na punkcie pomiarowym przy filtrze oleju (wg instrukcji serwisowej) 40-50 bar a powinno byc 170.

Poziom oleju w normie. Jak pisałem był wymieniany miesiąc temu razem z filtrem.

Dziwi mnie ta sytuacja z tym przyspieszaczem. Czytałem na forum, ze był przypadek, iz było rozszczelnienie sprzęgła załączającego przedni napęd i też właśnie ciśnienie w tym punkcie pomiarowym koleś miał na poziomie tych 40-50 bar.

Chyba zabiore się najpierw za przegląd tych sprzęgieł WOM'u i przedniego napędu a potem w następnej kolejności bedzie pompa.

Jak rozwiąze problem to wszystko opisze ze szczegółami.

 

Jak macie jeszcze jakieś porady i wskazówki co to może być to piszcie.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6331

To czy jest wyciek na lini WOM i przedniego napędu można sprawdzić podczas pomiaru ciśnienia w prosty sposób a nawet bez pomiaru. Nic nie trzeba rozbierać aby mieć ogólny pogląd na stan tych obwodów.

Jeżeli wlączysz przedni napęd wtedy odcinasz dopływ oleju do sprzęgła w przypadku przcieków na pierścieniach walka ten manewr powinien spowodować wzrost ciśnienia w magistrali, możemy więc ocenić czy wyciek jest czy nie.

W przypadku WOM kiedy jest wyłączony doplyw oleju do sprzęgła jest odcięty. Pozostaje więc możliwość że zacięcia zawozu hamulca WOM bądź wlaśnie przecieku na przyśpieszaczu. Warto pamietać że ten ostatni sterowany jest dwustronnie , 17bar przy włączaniu a dwa ciśnieniem smarowania skrzyni przy wyłączania - ot taki siłownik dwustronnego działania.

Sądząc po tym że chcesz robic przegląd sprzegieł WOM i napędu chęci Ci nie brak. Ale kolejność nie taka. Najczęściej winę ponoszą pierścienie uszczelniające magistralę olejową biegnącą wałkiem przedniego napędu albo spręgła WOM.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

A jeśli pierścienie wom-u są nieszczelne to może to powodować słabsze wspomaganie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6331

Nie powinno ponieważ pierwszy za pompą jest orbitrol. A ten ma wbudowany blok zaworowy , w tym zawór priorytetowy. Poza tym jeśli już to objawy w postaci spadku ciśnienia na magistrali mogły by pojawić się tylko po włączeniu WOM bo wtedy elektrozawór otwiera dopływ oleju do sprzęgła. Przy szczelnej magistrali po włączeniu WOM na manometrze i tak zaobserwujemy chwilowe wachnięcie ciśnienia , ale będzie to spowodowane napelnianiem gałęzi sprzęgla WOM. Przy nieszczelnościach ten spadek pozostanie.

Czasem za ciężkie skręcanie może odpowiadać uszkodzenie uszczelnień wewnętrznych na siłowniku wspomagania. A to niedoceniana usterka.

Edytowano przez mirro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biniu87    0

Mirro dzieki za opis sprawdzenia tych sprzęgieł.

Czyli twoim zdaniem może to być nieszczelność na tych pierścieniach lub uszkodzenie uszczelniaczy w siłowniku tak???

Dziwi mnie tylko te niskie ciśnienie :(

Zacznę od tego siłownika bo to najprostsze a nawet zauważyłem ze z jednej strony sie poci więc może to bedzie strzał w 10.

w czwartek sie za to wezne bo ma padać deszcz więc bedzie co robić. :)

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6331

Moim zdaniem pompa nie jest w stanie dostarczyć takiej ilości oleju aby obsłużyć zapotrzebowanie orbitrola i pozostałych elementów układu hydraulicznego.

http://chomikuj.pl/Gustlikus/Instrukcje na tej stronie w folderze instrukcje napraw jest MF30xx-31xx a tam dział HYDRAULICS. Pobierz go . Znajdziesz tam schematy obiegu hydrauliki.

.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czita    0

Witam U mnie przy wyłączonym WOM wolno się obraca czyli coś nie tak z chamulcem? I czy to może być winna spadku ciśnienia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biniu87    0

U mnie tez się kręci wałek gdy jest wyłączony ale tylko na niskich obrotach. Po dodaniu gazu wałek zatrzymuje sie. Winą jest niskie ciśnienie oleju.

A jezeli wam sie kręci cały czas to możecie mieć coś z elektrozaworami od hamulca lub tez nie działa czujnik przy dzwigni który odpowiada za załączenie hamulca wom.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilb    11

Piszcie coś wiecej mi swieci 17bar w 6180 ale tylko na wstecznym i sprzęgło zrywa wspomaganie podnośnik i cała reszta działa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macko25    27

a powiedz mi masz takie coś po prawej stronie ciągnika http://www.boschrexr...3 HP20/200V/02M te dwa bloki własnie odpowiadają za różne ciśnienia w jednym wychodzi 170 bar, w drugim 17 bar, w trzecim chyba 260 bar na kierownice i jeszcze tam na hamulce a na hamulce są różne ciśnienia tym mocniej naciśnieć pedał tym większe ciśnienie ja miałem w moim w ciągniku problemy i mechanik mi zrobił i własnie mówił że te kostki odpowiadają w moim ciągniku za wszystkie sterowania a u ciebie nie wiem jak tam jest

ja mam MF 6290

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilb    11

nie mam takiego czegos... zmieniem olej i filtry i nic dalej szarpie jak dam na luz to slysze w skrzyni jak cos szura jakby jakas pompa chodzila wcisne sprzego to cichnie potrzebuje jakiegos szpeca od mf ale taki co sie dobrze zna i warto mu zaplacic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pozwólcie, że się wtrącę.. Właśnie wyciągnąłem ElektroZawór i uwierzcie, że niskie ciśnienie chyba jest powodem że zawór nieodbija. Ja go przetrze papierem wodnym i będzie git.. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilb    11

Miałem zniszczone pierścienie na walku od przedniego napędu i tam miałem przeciek zmieniłem pierscienie i tulejke i po problemie kontrolka juz nie swieci sprzęgło chodzi duzo lepiej. Nawet udało mi sie go przetestować 4 godziny wożenia piasku z Brandyska 9t.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek3080    4

Mirro dzieki za opis sprawdzenia tych sprzęgieł.

Czyli twoim zdaniem może to być nieszczelność na tych pierścieniach lub uszkodzenie uszczelniaczy w siłowniku tak???

Dziwi mnie tylko te niskie ciśnienie :(

Zacznę od tego siłownika bo to najprostsze a nawet zauważyłem ze z jednej strony sie poci więc może to bedzie strzał w 10.

w czwartek sie za to wezne bo ma padać deszcz więc bedzie co robić. :)

Pozdrawiam

 

Hej

 

Czy problem słebego wspomagania już rozwiązany?

Jeżeli tak to napisz co było przyczyną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szymek123    1

Hej

Mam taki problem w moim mf 3095 Wom nie działa jak należy to znaczy czasem da się uruchomić a czasem nie a jak już się kręci to znowu zaczyna mrugać kontrolka womu i przestanie działać olej był wymieniony pompa hydrauliczna też przedni napęd działa zmacniacz momętu nie działa pod obciążeniem i na wysokich biegach po załązeniu tak jak by ślizgał co może być przyczyną gdzie szuka usterki albo gdzie zrobi pomiar ciśnienia oleju co jest do wom ?


Witam Mam na imię Szymon posiadam gospodarstwo ale zajmuję się tym tylko czysto hobbistycznie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sruba2    1

Witam wszystkich mam pytanie gdzie i czy wogóle sie da dokupić takie szybko złącze aby zmieżyć ciśnienie w skrzyni na tych fabrycznych złączach :mellow: mf 3080

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj