Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Cyzyk

Koszt jednego stanowiska dla lochy

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Grzegorz83    2

A bo własnie robili mi wyposażenie w tuczarni. I ten cały brygadzista Marcin musiał jechać własnie gdzieś na pomorze bo był tam czysty meksyk z montażem coś tam murarze źle pomurowali i w ogóle tak dalej. I własnie mówił ze Facet robili tam porodówkę na 16czy 20 stanowisk a on wymyślił sobie jakiś wymyślny system jak by robił chlewnie na 300 macior a to był własnie budynek remontowany. A Ty własnie pisałeś ze na tyle sztuk robiłeś i ten system wannowy z wentylacją i dlatego tak pomyślałem czy nie chodzi o Ciebie. A to było teraz w grudniu?

Edytowano przez Grzegorz83

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maxiben    14

jaki ten swiat maly no dobrze rozszyfrowales tylko nie do konca jest tak jak piszesz meksyk byl jest i jeszcze troche bedzie a to wszystko przez czesciowo spieprzony projekt i tak to jest jak jestes pierwszy i wszyscy sie przy tobie ucza ten system pochodzi z holandii i tam fajnie funkcjonuje dlatego na to sie zdecydowalem ale ktos musial dostarczyc wyposazenie i to razem do kupy zlozyc padlo na biga zrobili projekt dlugo to wszystko trwalo i wedlug tego murarze pobudowali scianki pod wanny wg projektu a miary z gumy nie mieli a poziom z lasera i mialo byc git ale zas po dlugim czasie przyjechaly wanny i kurwica mnie brala bo sie okazalo ze wanny maja mniejszy roztaw i trzeba bylo ciac kuc dopasowywac a pozniej gora to juz niby bardziej standardowo ale ciagle braklo towaru albo trzeba bylo go zamieniac i montaz kulawo trwal i jeszcze nie ma konca bo wszystko jeszcze nie dojechalo

a to ze robie taki system dla 80 loch to co? dla mnie bez znaczenia 80 czy 300 moze byc i wiecej moze ci wieksi beda sie mnie dopytywac o szczegoly bo ja mam narazie 2 komory po10 i mozna to powielic sam jestem ciekaw jak to bedzie funkcjonowalo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Grzegorz83    2

No faktycznie coś tam wspominał,ze wtedy co on pojechał na ten jeden dzień czy dwa miał przyjechać cały ten projektant z Niemiec i zobaczyć co jest grane. A u mnie też skończyli wyposażenie przed świętami ale to było kilka dni przed świętami i elektronik też nie dojechał a później święta i nowy rok a oni wszyscy na urlopach. A w piątek przyjechały już warchlaki bo miałem tak zaplanowane i trzeba było nosić paszę reczanie. Ale dzisiaj w końcu dotarł ten elektronik z niemieć więc w tym tygodniu będzie koniec. Ale z firmy już braliśmy prędzej towar więc w ramach przeprosin przywieźli gratis dodatkowe d*perele i jeden tubomat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maxiben    14

masz tez porodowke od nich czy sama tuczarnie bo mnie jeszcze czeka remont tuczarni zadowolony ogolnie jestes z ich wyposazenia ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz83    2

Same tuczarnie. Sprzęt naprawdę na wysokim poziomie w Polsce tylko Hodowca może z nimi konkurować jeśli chodzi o jakość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maxiben    14

od tygodnia uzytkuje nowa porodowke i jestem bardzo zadowolony z tego systemu wannowego a temperatura i wentylacja to jest bajka prosieta leza na cieplych matach wodnych maciory na chlodnych rusztach zeliwnych i rzeczywiscie dostaja chlodne powietrze 16 st na ryj wenylator dziala na ok 30 % tem powietrza 22 st zadnego smrodu az chce sie tam przebywac i patrzec jak prosiaczki sie obieraja ale cale dobrodziejstwo tego systemu mam nadzieje okaze sie latem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cyzyk    0

No to tylko pogratulować ;) oby ci się w niej dużo prosiaczków rodziło ;) jak będziesz miał jakieś doświadczenia jak to wygląda podczas upałów to pisz bo jestem ciekawy czy da radę utrzymać przyjemną temperaturę :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maxiben    14

dzieki a to ile porosiakow bedzie sie rodzilo nie zalezy od porodowki ale juz ich odchow tak widze ze czuja sie komfortowo zarowno lochy i mlode

1 marca mam taki maly dzien otwarty i pokaz tego systemu bedzie ok 130 rolnikow oraz kilka czasopism rolniczych ktore prawdopodobnie opisza co i jak a ja moze w koncu wstawie zdjecia a najlepiej jakis film byscie mogli tez zobaczyc

a calosc wszystkiego dedykuje mojemu sp. ojcu ktory zmarl tydzien temu niedoczekawszy tego fajnego dla gospodarstwa wydazenia

Edytowano przez maxiben

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cyzyk    0

Wiem, że to nie zależy od porodówki ale tak sobie napisałem;) no to może gdzieś w gazecie przeczytam o twojej porodówce;) czekam na zdjęcia;)

Składam szczere kondolencje, na pewno jest z ciebie dumny tam na drugim świecie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maxiben    14

tez tak mysle i mam nadzieja ze to mnie jeszcze bardziej bedzie napedzac byle zdrowko dopisywalo i jakas oplacalnosc byla a bedzie dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bezbarwny    43

Maxiben... napisałem do Ciebie na pw (komunikator) , było by mi niezmiernie miło , gdybyś odczytał i w miarę możliwości odpowiedział na moje pytania. Pozdrawiam.

Edytowano przez bezbarwny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stachu2005    5

@maxiben mogłeś zaprosić wszystkich z forum na to otwarcie, gdybym miał czas to bym przyjechał:)

Tak to dzisiaj jak w gazecie o Tobie pisali to sobie przypomniałem że ktoś na forum o tym systemie wspominał, no i już wiem że to Ty:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maxiben    14

skad jstes powiat ch*jnicki byl poinformowany bynajmniej ci wieksi hodowcy bylo u mnie gdzies ze 170 osob to byl szok ale jakos sie pomiescili

w top agrar hoduj z glowa i trzodzie tez to opisza pewnie bardziej obszernie i fachwo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maxiben    14

ja juz mam artykul na temat mojej wannowej porodowki z top agrar ukaze sie w kwietniowym numerze calkiem fajnie pani redaktor Kurek wyszlo ale sami to niedlugo ocenicie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez ShunDevil
      Witam chciałbym się zapytać ile by kosztowało tak na oko budowa chlewni na rusztach na 70 loch w cyklu zamkniętym(od poczatku do końca)
      Dla :
      200 warchlaków
      70 loch 
      500 tucznikow
       
       
    • Przez ShunDevil
      Witam chciałbym się dowiedzieć ile kosztuje chlewnia na rusztach.Chodzi mi głowie o taką chlewnie gdzie będzie około 70sztuk macior i 500 sztuk tuczu końcowego. Czy istnieje taka możliwość od narodzin prosiakow do końca tluczu.
    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      Witam serdecznie
      Mam pytanie odnośnie ilości gromadzenia się spalin w pomieszczeniu ponieważ chciałbym postawić taką nagrzewnicę w chlewni i boję się ze mi podusi trzodę. Można to zastosować w budynku ze zwierzętami czy konieczny jest system odprowadzania spalin ??? interesuje mnie nagrzewnica 20 kw.
    • Przez Albert12
      Witam,
       
      proszę o ?Wasze opinie i pomysły dotyczące prowadzenia instalacji wodnej w chlewni. Mam wykonane wygrodzenia z deski plastikowej (wys. 1 m) częściowym rusztem (szer. 2 m pod ścianą zewnętrzną). Jak najlepiej poprowadzić instalację wody? Mój pomysł jest następujący:
      - plastikowa rura PE 25 podwieszona do sufitu i zejście w dół do 6 poideł (po 3 na kojec);
      - dalej ocynk na desce plastikowej do 6 poideł;
      - poidła mocowane do siebie po obu stronach deski;
       
      Moje obawy to:
      - deska plastikowa "pracuje" więc boję się, że skręcenia w ocynku mogą "puścić",
      - nie wiem jak wykonać "zejście" z plastiku do poideł (przypominam jest ich 6),
      - na 6 poideł chciałbym zamontować zawór odcinający, aby w razie awarii nieodcinać wody w całej chlewni.
       
      Prosze o pomysły,
       
      z poważaniem
    • Przez RoRo
      Witam chcialem przebudowac stodole na chlewnie. Miala to byc porodowka z odchowalnia na rusztach. Wymiary to 7 x 13 dach dwuspadowy wysokosc szczyty 5,5m posadzka nie wylana. orientuje sie ktos kto zna firme ktora takie cos by przerobila w woj opolskie,wielkopolskie.
       
      Nie mam pojecia jak sie za to zabrac jakie globokie wanny zrobic zeby nie robic dodatkowego zbiornika ani jak to by mialo wygladac.
      Z czego zrobic sufit??
       
      Jaki by byl orientacyjny koszt takiej przebudowy. 
       
      Sciany sa solidne z bloczkow betonowych z tym nie bedzie problemu
       
×