fanbizon82

Regulator napięcia C-330M

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
fanbizon82    0

Witam

Proszę o wyjaśnienie czy w C-330M może być zamontowany regulator RG 15C .Własnie dziś sprawdzając powód ciągłego świecenia się kontrolki od ładowania zobaczyłem przypadkiem ,że mam zamontowany zamiast RG 15 m RG 15c.Ciągnik dostałem w spadku i dopiero go poznaje.Jeżeli tak to proszę o info jak go podłączyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Raczej nie będzie pasować bo 30 miała plus na masę , a m-ka minus. Jaki masz symbol prądnicy?

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Obszarnik    3

Witam

Sory za odkop ale nie chcę zakładać nowego tematu - Czy ktoś może potwierdzić że regulatory "c" i "m" są różne? Zdaję sobie sprawę że inny symbol oznacza że się jakoś róznią, ale podobnie jak autor tego tematu próbuję zlokalizować przyczynę żarzenia się kontrolki na wyższych obrotach i zastanawia mnie ten regulator. Wymieniałem go jakiś czas temu ale problem znów powrócił, tylko nigdy w sklepie nie zastanawiałem się że może być różny regulator do zwykłego c330 i do 330M. A ja mam własnie C330M z 1991 roku, minus na masie. Kupiłem już szczotki do prądnicy ale ciągnik ma mały przebieg i szczotki są w doskonałym stanie. Myslałem oczywiście o zmianie na alternator, ale porządny nowy altek pasujący "plug&play" kosztuje u mnie w sklepie 300-400zł, a do tych z allegro jakoś nie mam zaufania. Biorąc pod uwagę że ciągnik robi góra 200mth w roku na razie daruję sobie wymianę, ale wciąż szukam usterki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    28702

kolego jedź na szrot po alternator, za coś dobrego zapłacisz max. 100zł, a pewnie bardziej 50-70zł, i będziesz miał spokój

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Obszarnik    3

Zdaję sobie sprawę że alternator pewnie rozwiązałby te problemy ale wczoraj po południu popytałem trochę po sklepach i faktycznie do c330M ma być regulator typu "m" :) Kupiłem taki (mam nadzieję że porządny bo nie byl tani - pewnie za trzy takie bez problemu kupiłbym już na allegro jakis altek), wymieniłem i kontrolka wreszcie przestała mnie denerwować :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukasz    58

może i kontrolka nie świeci ale po włączeniu świateł to o ładowaniu już można zapomnieć praktycznie


sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Ja do swojej c360 założyłem od poloneza i spokój z ładowaniem a kupiłeś regulator napięcia i dałeś 80 zł a za alternator

dał byś http://moto.allegro.pl/alternator-ursus-c-330-c-330m-c330-70a-gwarancja-i2660669138.html plus przesyłka i też masz rok gwaranci a z ładowaniem już by nie było problemu.Ale nie ma się co ludziom sprzeciwiać bo każdy ma swoje zdanie. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    314

a macie może gdzieś schemat instalacji elektrycznej ciągnika URSUS C-330M z roku 86/87? Wersja z prądnicą, plusem na masę i czujką w skrzyni aby uruchamiać silnik na luzie.

Czy da się bez większych kombinacji zrobić światła awaryjne tak aby działały nawet przy wyjętym kluczyku? Pytam bo fabrycznie ich nie było. Aletrnatora nie mam zamiaru zakładać.

 

Przemyślenia się pojawiają gdyż stare kable próchnieją i pewnie za kilka lat pojawią się problemy a z racji że okres luźniejszy, prądnicę przejrzeliśmy, teraz tulejki w rozruszniku się wymieni oraz włącznik podgrzewania świec się przejrzy to zostaną kable do wymiany.Wtedy można by założyć też inny przerywacz i zrobić awaryjne działające bez kluczyka.

Kupno gotowej odpada bo cienkie kable z chińskiej miedzi.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

M-ka powinna mieć minus na masę, to jedna z modernizacji tego ciągnika. Zwykła miał plusa na masę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Zgadza się C-330M miały jak C-360 minus na masę przynajmniej wszystkie te z którymi się spotkałem tak miały.

Więc cała różnica między zwykłą c-330 a M była inna prądnica z regulatorem i dodatkowo czujnik w skrzyni.

Więc miało można bazowac na schemacie zwyklej 30.

A żeby awaryjne działay bez stacyjki wystarczy bezpiecznik od tego obwodu podpiąc np.: w stacyjce do styku 30 czyli zasilania z akumulatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    314
M-ka powinna mieć minus na masę, to jedna z modernizacji tego ciągnika. Zwykła miał plusa na masę.
nasza fabrycznie miała plus na masie. Kupiona rok później przez sąsiada już minus na masie.

pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

W takim wypadku różnica na schemacie to tylko czujnik w skrzyni wpięty szeregowo z włącznikiem a rozrusznikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

I jeszcze oprócz czujnika w skrzyni, jeśli dobrze pamiętam te co miały sprężarkę to były wyposarzone w czujnik nabicia butli w postaci kontrolki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Gabrys05
      Cześć!
      Mam następujący problem. Ursus C 330 nie chce odpalać z przełącznika świec. Przekręcając go grzeje sie kabel od stacyjki do rozrusznika i zaczyna sie topic po kilku probach. Alternator sie nie rusza. Ostatnio stopilo przelacznik swiec i kabel od rozrusznika do stacyjki i  od stacyjki do przełącznika świec. Wymienilismy stacyjkę, bendiks z rozrusznika, przelącznik świec i stopione kabel i bez rezulatatu.
      Z góry dzięki!
      Pozdrawiam!
    • Przez ffox
      Witam,
       
      Planuję zmodyfikować nieco instalację w moim Ursusie C-330. Otóż chcę założyć rozrusznik szybkoobrotowy oraz alternator. Zmieniony byłby też akumulator. Jaki akumulator wystarcza do takiego rozrusznika? Czy to może być taki, jak w samochodach osobowych 55-65 Ah? A może potrzebny jest większy?
    • Przez PatrykDawid
      Macie jakoś osłonięte kable pod licznikami w C330? Porozwalane na wierzchu wyglądają trochę nieestetycznie 😅
    • Przez ENDURAK91
      Mam taki problem z radiem FM w ciagniku słabo odbiera, gubi zasięg szumi wymieniłem antene i nadal to samo odwrócę się ciągnikiem i już radio nie odbiera, co może być przyczyną?
    • Przez Gabrys05
      Cześć!
      Wiecie może czy instalacja od C 330M normalnie podejdzie do 30 czy będą jakieś problemy?
      Pytam z ciekawości
      Pozdrawiam!
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj