Skocz do zawartości
jasio6140

Skrzynia biegów w DF AGROTRON Serii M

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
jasio6140    0

Witam,

stoje przed wyborem ciągnika.

Ma to być uniwersalny ciągnik o mocy 140km.

Jednym z kandydatów jest M600 i M615PL.

Od kilku osób słyszałem, że skrzynia biegów w tych ciągnikach jest taka sobie.

Problem polega na tym ze mimo różnych systemów jakie zawiera - głównie elektronicznych ciągnik szarpie przy zmianie biegów pod obciążeniem.

Możecie to potwierdzić czy to tylko jakaś bajda moich znajomych?

Twierdza ze maja już odpowiednio 800 i 2tys. MTH nabite i że problem jest cały czas, skrzynia technicznie chodzi OK, ale jest taki dyskomfort operatora.

 

Zastanawiam się czy może nie lepiej za 10tys więcej kupić JD w wersji comfort ale ze skrzynią AQ+ i nie mieć takich przypadłości.

Co robić? Pomóżcie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romanekdeutz    34

Od 2 lat jeżdże df m620 i nie zauważyłem szarpania przy zmianie półbiegów. Ciągnik fajnie, płynnie je zmienia i czuć że moc przybywa;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel9898    100

ja jeżdżę m600 od roku i jest bardzo dobrze:) nie ma szarpania itp:) biegi wchodzą płynnie :) o tym szarpaniu to bujda :) pozdrawiam pawel9898

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Peron    18

Szarpanie przy zmianie półbiegów to naturalny objaw. Ja mam m600, póki co jest ok, ale to nowy sprzęt. 2 lata gwarancji wszystko zweryfikują.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

Ja jak jeździłem M600 to najpłynniej zmieniał półbiegi przy 1800 i więcej a najlepiej jak przy zmianie ujęło się trochę gazu to nie było czuć nic.

Przy niższych prędkościach szarpnięcie jest bardziej odczuwalne ale nie stwarza żadnego dyskomfortu, a jeżeli komuś się trafiło że szarpie i to mocno wystarczy kalibracja skrzyni i z powrotem jest wszystko cacy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ArekK    0

Witam, a ja mam non stop problem ze zmianą biegów w zakresie PS i z zacinającym się podnośnikiem. I wiem, że nie jestem jedyny. DF mam M620 z 2011roku. Zwleka ze zmianą biegów szczególnie jak się nagrzeje. A podnośnik się zacina przy opuszczaniu. Nie zawsze załapie. Czy ktoś słyszał bądź ma podobne problemy??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113

@ArekK

wołaj serwis i niech to zrobią.

 

To przełączanie półbiegów nie jest idealne ale skrzynia jest przyzwoicie zestopniowana, dużo lepiej niż w NH 16x16.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
endzit    26

M 600 Chodzi bez zarzutu, dobrze zestopniowana i pod obciążeniem w polu jest idealnie, na pusto na drodze przy niższych obrotach silnika jest małe bujnięcie. Na wyższych nieodczuwalne...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ArekK    0

Skrzynia jest dobrze zestopniowana i nie chodzi mi o bujnięcie, czy szarpnięcie przy zmianie. U mnie podczas zmiany czasami następuje mała pauza. Tj.na wyświetlaczu zmieni się bieg, a w rzeczywistości z małym opóźnieniem się zmieni, albo czasami pod obciążeniem przy zmianie nastąpi poślizg. Obroty skoczą 100-300/min wyżej i dop.załączy nastepny bieg. A podnośnik co jakiś czas nie reaguje na naciśniecie klawisza do opuszczenia. Serwis walczy z tymi i innymi problemami z 1,5roku. Próbują czasami mi wmówić, że to tak ma być i jest w normie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ArekK    0

03.04 mają przyjechać i spróbować rozwiązać problem. Powiedziałem im, że skoro nie da się usterki usunąć chcę wymiany ciągnika. Zobaczymy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil2502    0

Witam, mam deutz fahra m610, mianowice zaistniał problem ze zmiana kierunku jazdy-rewersem, szarpie i gwałtowne jest przejście, druga sprawa przy zmianach biegów bez sprzęgła głośno stuka, nadmienie że ciągnik ma 400 h, podejrzewałem kalibrację siłowników sprzęgła, przyjechał serwisant i nic to nie pomogło, będe wdzieczny za jakies podpowiedzi, pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ArekK    0

Witam. U mnie. Robiono kalibrację skrzyni, wymieniano zawory, ustawiano komp.i nic. Z rewersem słyszałem, że jest to wadliwy zawór jak non stop źle pracuje. Te skrzynie trochę stukają przy zmianach, ale tylko trochę. Mój nieraz porządnie walnie. Spróbuj ciągnik z obciążeniem - dobra przyczepa z ładunkiem - na 6 biegu wcisnąć gaz do końca i zmieniaj L-M-H-S tak przy 1400-1800 obrotów. Zobacz, czy nie ślizgają się sprzęgła tak jak u mnie. Mój ma 800h, a problem mam od pierwszych dni. Do tego czasami jakiś błąd wyskoczy, coś się elektronika zawiesi itp.

Pozdrawiam i Wesołych Świąt życzę ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil2502    0

a czy na zimnym oleju jest tak samo? bo u mnie na zimnym jest idealnie, rewers gladko przechodzi i stuków nie ma, tak myślę że może zmiana oleju by coś pomogła o zwiekszonej lepkości w wyższych temperaturach, mam na myśli 85W140 bo teraz to pewnie jest wlany 75W90, co sądzicie?

 

znowu znajomy miał sytuację w MF bardzo podobną, serwis tez nie wiedział co jest, rozpołowili ciągnik, tarcze wymieniali i nic, wkońcu ktoś podpoweidział że jest tłumik drgań siłowników sprzęgła tzw rezonator, podobnie jak w kombajnach do hederu, po wymianie tego usterka znikła, najprawdopodobniej cos się stało z tym gazem co tam jest, prosze o jakies sugestie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113

W skrzyni jest olej 10w30 i nie radze zmieniać go na olej przekładniowy typu 75w90 a tym bardziej smar 85w140 !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ArekK    0

U mnie są właśnie panowie z SDF i pojechaliśmy na pole. Podnośnik parę razy się zaciął, sprzęgło przy zmianie szczególnie z M na H pustym ciągnikiem powoduje uślizg sprzęgła i chwilowy skok obrotów o 100-400obr/min. Ten pan twierdzi, że wszystko jest w normie i twierdzi, że ja wymyślam..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ArekK    0

Stwierdzili, że wymienią centralkę skrzyni biegów, linie przesyłowe canbus do sprawdzenia, po raz chyba 5 przeprogramowali ustawienia podnośnika.. Zobaczymy. Czuję się spychany. Zna się ktoś na układach sterujących w

deutz fahr?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×