Skocz do zawartości
sebaskorpio

Pronar P5 5135 cz FARMTRAC 7100

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
sebaskorpio    2

Witam interesuje mnie który z tycz ciągników będzie lepiej się sprawował jako ciągnik główny w gospodarstwie ok. 20 ha? I oczywiście dlaczego? W grę wchodzą tylko te dwie marki dodam że głównie z racji ceny ale nie tylko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lanzer25    2

ja bym bral pronara bo fajna maszynka . w mojej okolicy duzo jezdzi tego i nikt nie narzeka wiec polecam .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adatan    97

ja posiadam FT 555DT i spisuje sie jako główny ciagnik znakomicie :) mam go prawie 2 lata :) w mojej okolicy jest 5 FT :P

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

lanzer25    2

czekaj kolego masz go dopiero 2 latka a jak bedzie mial 5 to porozmawiamy :) oczywiscie jak bedziesz jeszcze o nim rozmawiac. na ilu ha pracuje ten farmtrac??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zychu    6

a może tak Armatrac lepsze wykonanie niż farmtrac albo zetor forterra 95 farmtrac 7100dt kosztuje w std ze 160tyś brutto więc zetor ma podobno cene a jakość dużo lepszy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebaskorpio    2

W Zetorze parę rzeczy mi się nie podoba np. stosunkowo duża moc z małej pojemności (4.156 l Zetor, P5 5135 Iveco 4.485 l Farmtrac 7100DT Perkins 4.400 l) możne to oznaczać krótka żywotność i odrazy napisze iż wiem ze wyciągają więcej bo z tej samej pojemności zetor chociażby 140 km wyciska. Słyszałem także o drogich przeglądach w zetorze. No i stosunkowo niewiele dostaje się w cenie ciągnika, tzn. sporo trzeba dokupić choćby zaczep, CBM-y.

ja mam farmtraca 6 miesięcy i nikomu nikomu go nie polecam chyba najgłupsza decyzja w życiu

No właśnie, a co konkretnie Ci nie odpowiada w tym ciągniku kolego, jeśli można wiedzieć?

Edytowano przez sebaskorpio

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wszędzie przecieki wszędzie tyle d*perelów ze szok cały mokry a teraz jeszcze do tego będą go rozpoławiali bo zimering puścił i olej ze skrzyni kapie na ziemie to są ciągniki na wystawę nie do roboty o spalaniu nie wspomnę ale niby ze tylko mój tak pali w co powątpiewam ale niech będzie nie wiem jak te większe ale mój model to porażka i kto mu dał pierwsze miejsce ciągnik roku 2011 jak to nie dopracowany model i mi się zdaje ze to nie koniec kłopotów mam z nim jutro zadzwonie znów do serwisu bo z zbiornika wspomagania płyn leci i to dość mocno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Z7245    10

Na 20ha to w zupełności wystarczy Farmtrac 690DT mało pali, skrzynia dobrze dopracowana, duża zwrotność.

wojciech675DT nie wiem co u ciebie się dzieje ale chyba jakiś falrony Ci się trafił w moim ponad 2000 mth i nic nie cieknie a i ze spalania jestem bardzo zadowolony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebaskorpio    2

Jasne że wystarczy, gdybym tylko to miał na głowie to pewnie jeszcze mniejszy niż 690DT by wystarczył. Ale gdy się oprócz rolnictwa pracuje i czasu jest niewiele to dobrze jest mieć coś większego. Poza tym to planuje jeszcze troszkę sobie dokupić w przyszłości.

Edytowano przez sebaskorpio

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Z7245    10

Nie wiem jaki masz rodzaj produkcji jakie gleby i jaki park maszynowy do niego przewidujesz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

kup sobie zetora cena podobna może spalanie iwększe od farmtraca ale pamiętaj że zetro produkuje ciągniki już pona czterdzieści lat a Farmtrac to nowa marka od może pięciu lat więc stawiał bym na doświadczenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

niech ona ma i z 50 lat ale jak firma wyprowadza na rynek raz dobry sprzet raz feralne dziadostwo to ja bym sie teraz pożądanie zastanowił sam komfort w tych ft zostawia wiele do życzenia siedzenie mi popękało i jeszcze mi wyjeżdżają ze na to nie ma gwaranci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursusc385    515

Nie wiem co Ci się dzieje, jak dbasz o niego, ale ja ze swoim jak do tej pory kłopotów nie mam. Z chęcią gdybym miał kasę kupiłbym drugiego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lanzer25    2

to nie lepiej kupic sobie john deera takiego do 100 km?? niz pchac sie we farmtraca czy pronara i zetora?? ja bym polecal fergusona ale cuz wybor nalezy do ciebie. Ale wiesz ja mam pronara 82tsa i mialem w nim tylko jedna awwarie a tak pozatym to oblatuje 70 ha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mattti    405

Kolego, ja na twoim miejscu brałbym Farmtraca! Ciągnik Polski, złożony od podstaw w Polsce, na bardzo dobrych komponentach, może cena trochę może być wyższa ale na paliwie ci się zwróci ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czy ja dbam ja nim się jeździć boje ze znów coś sie nie stanie po prostu trafiłem na taki model i pisze ostrzegam informuje ze takie rzeczy mają miejsce z tymi farmtracami mi to już nie pomoże ale komuś może

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebaskorpio    2

Nie wiem jaki masz rodzaj produkcji jakie gleby i jaki park maszynowy do niego przewidujesz?

Produkcja to głównie zboża, rzepak i groch siewny. A co do maszyn to mam np. agregat uprawowo siewny 2,7, pług jednobelkowy akpil 4x40+(więc gdyby był duży zapas mocy to może 5x40), i nie planuje do niego tura montować jeśli to istotne. Edytowano przez sebaskorpio

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lanzer25    2

moowice ze farmtrac zlozony w polsce pronara tez skladaja w polsce . jak krajowy sprzet bierzecie pod uwage to moze polmot warfama albo ursus??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ozon87    29

Podobnie jak Ty szukałem ciągnik za mniejsze pieniądze i ja zamówiłem ursusa 9014h. Myśle że to najlepsza propozycja bo za 127tys mam ciągnik z silnikiem perkinsa i całym układem napędowym od valtry A. W standardzie klima, radio i pneumatyka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maly86    17

Sąsiad miał Pronara 5135 chyba ponad rok i go opylił, twierdził że za wiele mu chlał paliwa, wiem o jeszcze jednym przypadku gdy rolnik zwrócił taki ciągnik sprzedawcy gdyż nienadązał go tankować! Dodam że te Pronary były z silnikami Iveco! Dlatego warto sprawdzić parametry ciągnika, oraz wybrać odpowiedni silnik! Nieraz lepiej troche dodać kasy niż pózniej sobie pluć w brodę że mogłem zmienić to czy tamto! Wiec radzę dobrze przemyśleć wszystkie opcje i wybrać najlepszy według swoich potrzeb! Pozdrawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lesssiu007    156

Nowy Pronar 5236 chyba jest już bardziej dopracowany i nadał by sie na główny ciągnik do gosp :) iveco ,zf 16/8 dwa biegi bez sprzegła na każdym głównym biegu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Edziu    1

Faktycznie Pronarek z silnikiem Iveko do oszczędnych nie należy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Cheesburger
      Co ile smarujecie krzyzaki wału przedniego napędu?
      Wystarczy tam wkrecic kalamitke czy cos trzeba jeszcze?
       
      Pytam ponieważ ostatnio po dłuzszym przestoju ten pierwszy od skrzyni biegów zaczął delikatnie piszczec podczas szybkiej jazdy. Polałem go olejem i pomogło ale wole cos bardziej zapobiegawczego zrobic jesli potrzeba.
    • Przez Rolnik551
      Witam wyrzuca mi bieg chodzi o tą dźwignię między nogami tzn. Reduktor 
      Co może być przyczyną jak naprawić? 
    • Przez Piotr0224
      Witam, mam mały problem z Pronarem 1025a otóż w tym roku przy bardzo lekkiej pracy przy przyczepie do małych kostek słomy zauważyłem że ciągnik łyknął dość sporo oleju w ciągu 2-3 dni pracy mógł łyknąć ok 2 litrów oleju, ciągnik pracował często na najniższych możliwie obrotach czyli ok 700/min, z odpowietrznika silnika (nie znam fachowej nazwy wąż wychodzący z nad głowicy silnika schodzący po lewej stronie bloku i kończy się w ramie)  wychodziło dość sporo białego dymu, co ciekawe przy cięższych pracach w uprawie brony, talerzówka gdzie chodzi już na normalnych obrotach i ma czasem ciężko oleju wziął mniejsze ilości przez dłuższy okres pracy, jednak ostatnio pokazuje lekki ciągły ciemny dymek (dawniej pokazywał gdy miał bardzo ciężko). Przy odpalaniu zimnego ciągnika z tłumika wychodzi bardzo duża ilość białego dymu a gdy się go troszkę przegazuje to po chwili ustaje.
      Dodam że temp silnika jest zbyt niska w lekkiej pracy pokazuje ok 60 przy ciężkiej nie dochodzi do 80. Wspomnę też że  z 3 lata temu trochę się grzał z powodu silnie zapchanej chłodnicy wodnej olejem i pyłem ale było pilnowane aby temp nie przekroczyła 100 stopni. Ciągnik ma moc, spalanie w normie, zalewany od nowego Turdusem.
      Co podejrzewacie pierścienie że bierze olej? Czy mają one wpływ na nizszą temp silnika? Biały dym przy odpalaniu (wtryski)? I czy kiedyś spotkaliście się że na niskich obrotach bierze olej a na wysokich mniej (turbina)?
    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam od pewnego czasu zastanawiam się co jest z tymi ruskimi silnikami d 243 (Pronar 82 SA) że gówno widzą a kopcą jak głupie . Mój nawet na pusto pod górkę niewielką z turem łc 1650 na pełnej czwórce po asfalcie kopci na czarno , podczas orki pod górę z 10 stopni - góra 13 w pługu 4x40 na 2 polowej z reduktorem puszcza taki dym że aż jest ciemno a w nocy to i widać ogień z tłumika na 5-10 cm , rozumiem że jest dość spore obciążenie i w instrukcji jest napisane 100-120 km ale dajcie spokój prosty ursus c 360-3P w pługu 2 skibowym na 3 szosowej dymka nie puści a nieraz jest tak że aż z obrotów spada . Ostatnio dość sporo jeździłem Pronarem (82 SA) w przyczepie autosance z 7 t jęczmienia i byle jaka górka i do 3 szosowej trzeba było redukować . 
      Dodam że mój egzemplarz ma ok. 3300 mtg .
    • Przez foka71
      Witam.Mam problem z moim Pronarem.Otóż pogasły mi wszystkie wskażniki i niektóre kontrolki na desce rozdzielczej,np. od ładowania.Bezpieczniki sprawdzałem,są o.k.Alternator niedawno mi wymieniał jeden mechanior,więc jakieś ładowanie jest,bo światła górne działają,tylko czasem jakoś przygasają.Czy to może być wina złego podłączenia alternatora,czy coś innego za to odpowiada?Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
×