Zaloguj się, aby obserwować  
Jackassiu

Spadek napięcia w akumulatorze

Polecane posty

Jackassiu    50

Witam Was.

wsiadłem dziś do belarusa 820 z zamiarem odpalenia ale nie udało mi się to. Nie zapaliły się ani kontrolki po przekręceniu kluczyka. Idąc dalej pomierzyłem akumulatory okazało się, że ten z prawej str. ma zaledwie 3V, ten z lewej 12,6V. naładowałem go i znów zacząłem mierzyć okazało się, że napięcie na tym akumulatorze spada co kilka sekund o 0,1V co to może być??


Człowiek to nie maszyna - nie dostaniesz części zamiennych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Pomiary, które wykonałeś są nic nie warte. Po pierwsze napięcie spoczynkowe mierzy się kilka godzin po zakończeniu ładowania, a po drugie sam pomiar tego napięcia nic nie daje. Należy zmierzyć rezystancję wewnętrzną akumulatora i ewentualnie jego rzeczywistą pojemność. To, że napięcie spada po odłączeniu od prostownika jest normalnym zjawiskiem. W zasadzie ten akumulator nadaje się już na złom (tzn. do punktu utylizacji), ale możesz go jeszcze naładować i zobaczyć co się będzie działo. Jest to skutek nie ładowania tego akumulatora spowodowany usterką przełącznika 12/24V.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr820    43

Kolego @Elektrotechnik powiedz koledze, że ma ustawić miernik na Ohmy (chyba tak to się pisze) i wtedy coś mu pomożesz...


KPK Kumurun Team


Zanim komuś pomożesz, zastanów się czy on by ci pomógł!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Taa, i miernik wyparuje w ciągu kilku sekund przy takim pomiarze, o którym myślisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr820    43

Dlaczego tak mówisz?? My w szkole mierzymy rezystancje w Ohmach. Możliwe, że się myle, ponieważ dawno się tego nie uczyłem, jeśli tak jest to oświeć mnie...


KPK Kumurun Team


Zanim komuś pomożesz, zastanów się czy on by ci pomógł!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Mierzycie omomierzem rezystancję wewnętrzną akumulatorów? Już się boję jak skończycie tą szkołę i zaczniecie pracować zawodowo... A z tym, że rezystancję mierzy się w Ohmach masz całkowitą rację.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr820    43

Spokojnie dopiero 1 rok się ucze. Ogulnie to mało robiłem na miernikach, więc się myle. Chodziło mi o to, że mierzymy rezystancje w Ohmach... Jeśli moja wiedza nie jest tak obszerna jak twoja nie bede już mieszał w tym temacie... Powiedz koledze czym ma to zmierzyć...


KPK Kumurun Team


Zanim komuś pomożesz, zastanów się czy on by ci pomógł!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Miernikiem rezystancji wewnętrznej akumulatorów. Jak zawsze w takich przypadkach jest jedno "ale". Taki miernik kosztuje tyle co pół tego belarusa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jackassiu    50

Elektrotechnik mam do Ciebie jeszcze jedno pytanko. Czy w tym przełączniku 12/24V są jakieś stałe usterki. Czy pada zazwyczaj jedno a to samo czy po prostu "coś" padło?


Człowiek to nie maszyna - nie dostaniesz części zamiennych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dziwnie sformuowałeś pytanie ale niech będzie. Na pewno zdarzają się usterki przełącznika takie jak przypalone styki. W moim pęknął plastik pod stykiem od przełączania w 12V i ładowało tylko jeden akumulator. W końcu ten nieładowany siadł i ciągnik nie zapalił.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Problem wypalania się styku i brakiem ładowanie jednego z aku, rozwiązuję dodatkowym dobrym przekaźnikiem, robię taki bypas i po problemie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj