Lee001

Problem z hamulcami Fendt Farmer 308

Polecane posty

Lee001    1

Witam, ostatnio w moim Fendzie pojawił się poważny problem z hamulcami, otóż blokują się tzn na lewym tylnym kole, dziś jak jechałem z rozrzutnikiem to zaczął się wydobywać intensywny zapach przytartych klocków, dzieje się tak jakby cały czas utrzymywało się ciśnienie w układzie i hamowało jedno koło. Czy jest to wina tego, że zmniejszyłem ostatnio luz na pedale hamulca?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Niekoniecznie to zalezy ile ciągnik ma lat i Mht, ale warto sprawdzić stan techniczny chamulców bo nigdy nie wiadomo, potrafią się zapiec w najmnie oczekiwanym momencie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6400

A może dymi się zacisk pezdniego mostu? Choć też mogłeś skasować wolny skok pedału na pompie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lee001    1

Nie, to na pewno dymi tarcza tylnego lewego koła obudowa w miejscu gdzie są hamulce była bardzo gorąca. Tzn ja majstrowałem coś przy pedałach a dokładniej to kasowałem ten luz na śrubie prowadzącej do pompki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

dokladnie kolego Lee, mogłeś skasować swobodny luz na pedale. zetor 7211 ma podobnie, robiłem to u wujka bo też mu koło hamowało. zrób większy luz i zobacz co się będzie działo.nie wiem jak tam pompy wyglądają ,bo w moim fiacie robiło to samo i jak wyjąłem pompy i rozebrałem to się okazało że zaworki w pompie się zacinały... zrobiłem je i jest spoko :) pokombinuj troche :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lee001    1

Dawno tu nie zaglądałem ale odświeżę nieco temat. Ustawiłem ten luz taki jak był i mimowolne hamowanie musiało ustać bo już nie czuć tego nieprzyjemnego zapachu, jest natomiast inny problem. Ciągnik nierówno hamuje, tzn najlepiej i najwcześniej hamuje prawe tylne koło, widać to zwłaszcza teraz w zimę, odpowietrzałem te hamulce już wiele razy ale to nic nie pomaga, chyba że robię to w nieodpowiedni sposób. Proszę o pomoc bo hamulce to dość istotna sprawa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

W większości ciągników nie wiem jak w fendtcie jest regulacja przy cylinderkach na dole oraz przy pompkach przy pedale. Jak będziesz regulował pamietaj aby nie przesadzić bo bedzie jak wyżej. Jeśli jest regulacja możesz na prawym kole popuścić deko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzen    199

witam mam podobny problem tylko że u mnie prawe koło hamuie bardzo agresywnie a lewe wcale

którymi śrubami się podciąga hamulec lub się luzuje bo chyba trzeba jakoś to wyregulować a i jak zahamuje to troche jakby raz stuknie co to może być :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak ci stuka to na 100% poszly tarcze hamulcowe i wala w rozpierak . sruby do regulacji hamulca zasadniczego sa obok pompek hamulcowych na kazdej ze stron klucz cos 2pare takie skontrowane .ale grzen napisz co to za wehikul posiadasz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzen    199

mam 312 lsa 89 rok. to widziałem te śruby są po obu stronach z góry i z dołu .u to jak tarcze to sporo roboty będzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zdjac zwolnice to pol dnia roboty dluzej bedziesz czekal na 4 tarcze po ok200 kazda niz to rozbieral a hamulce sa potrzebne sprawne a nie sczekajace zwlaszcza przy predkosci bo to nie 30stka ze bedziesz sie ledwie toczyl .radze zrobic bo rozpieraki walna a jeden pewnie gdzies 500 kosztuje .lepiej niz skrzynie rozbierac . a tak poza tematem jaka masz w nim skrzynie i skad jestes?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzen    199

skrzynia 40 jestem z podlaskiego powiat bielski gmina wyszki.a wiesz do czego jest zawór kulowy hydrauliki znajduje się on koło akumulatora ,i schodów do kabiny od strony hamulca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

najlepiej zapytaj sie kogos kto ma fendta takiego jak ty bo nie jestem teraz pewny czy dobrze pisalem poprostu nie wiem czy w tych modelach bylo to mozliwe, niezwracalem nigdy na to uwagi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lee001    1

Przepływ ten zwiększasz poprzez ustawienie go w pozycji na zając. Hydraulika zewnętrzna ma wtedy większą wydajność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcian1234    17

ja mam problem z hamulcami w fendzie 311 o tuż pedał hamulca bierze nisko a żeby dobrze zahamować trzeba dwa razy nacisnąć.Po zahamowaniu czuć jakby hamulce przednie nie odbijały co może być przyczynną ????

Edytowano przez Marcian1234

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
same    0

u mnie w 309 było podobnie pedał brał dobrze za 3 nacisnieciem wszyscy mówili mi ze to pompki a ja te pompki wyciągałem czysciłem wszystko było dobze a hamulcuw jak nie było tak nie było ale postanowiłem odkręcić pokrywy na tylnich cylinderkach i okazało sie ze tam jest śruba która mozna naciągnąc zrobiłem to ustawiłem tam minimalny luz i wszystko działą jak powinno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zoch    4

najprawdopodobniej przepuszczają uszczelniacze w pompce i albo kupisz zestaw naprawczy albo od jakiegos zetora/ursusa se wsadz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek9291    1

Zgadza się tam są śruby na 19 klucz ja wczoraj też podciągałem w swoim 309lsa bo mi pedał wpadł w podłge podciągnołem i git hamuje jak trza. Jak go kupiłem to nie hamował na lewe koło jak to rozkręciłem to wyszło że ścieło frezy w tarczach (są dwie) ale dobrałem frez ze starej tarczy sprzęgłowej bodajże ze Skanji kumpel mi to roztoczył i wspawał migomatem nowy frez od 7 lat chodzi i nie ścina. Mam nadzieje że pomogłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbomatiq    5

Zaciski do wyjęcia.Cylinderki dobrze wyczyścić,tłoczki papierem ściernym delikatnie przelecieć,złożyć i powinno być ok.A no i przy okazji przydałoby się nowe uszczelniacze kupić.Kupuje się gotowe zestawy naprawcze do zacisków.

Edytowano przez Turbomatiq

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolego Turbomatig po loginie można się domyślić że masz wiele wspólnego z fendtem ,bo ja myślę ze to ma bardziej powiązanie z hydrauliką  że to w niej jest problem i że tylne koła tez hamują tylko odczuwam przód , wiesz może jak to jest rozwiązane odnośnie hydrauliki bo tam jest to powiązane ,

a nigdy tego nie rozbierałem .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas85
      Witam
      Mamy problem z ciągnikiem Fendt 306lsa w wersji bez ehr. Ciągnik kolegi więc nie znam dokładnie historii ale z tego wiem słabo podnosił podnośnik tylny. Pompa została wymieniona na nową i od tego czasu podnośnik podnosi ale się nie opuszcza. Nawet pod obciążeniem nie idzie do dołu. Ciągnik ma zamontowany ładowacz czołowy i ten działa poprawnie. Może ktoś miał podobny przypadek i posłowie gdzie szukać przyczyny ?
    • Przez Lulek021
      Witam, 
      Po uruchomieniu traktorka świecą dwie lampki od kierunku jazdy, przełącznik nie reaguje, również świeci kontrolka od przedniego napędu(przedni napęd działa wg włącznika przedni napęd powinien być wyłączony. problem znnika gdy traktor popracuje z 40 minut. Koś spotkał się z takim probemem?
    • Przez Kazik41
      Witam
      Mam następujący problem z moim fendtem (98r) otóż rewers nie przełącza biegów tylko blokuje sprzęgło na wyświetlaczu widnieje trójkąt oraz dźwignia zmiany biegów.Gdy mechanicznie przełączę bieg (w podłodze kluczem) to jedzie do tyłu a do przodu blokuje sprzęgło i odwrotnie.odpinałem akumulator oraz przewody od komputera nic nie pomogło cewki elektrozaworów również są sprawne.Komputer nie pokazuje żadnych błędów.Pojęcia nie mam co się mogło stać.Może ktoś miał ten sam problem i wie jak to odblokować?
      Czekam na odpowiedz.
    • Przez Lorak54213
      Witam ktoś wie gdzie mogę dostać takie kontrolki do Fendta turbomatic 

    • Przez Damiano604
      Witam, kupiłem Fendta 312 LSA (92 r.) z uszkodzoną skrzynią, po zrobieniu skrzyni została kwestia elektroniki, podłączyłem kostki według schematu instalacji i problem polega na tym że po przekręceniu pozycji na błotniku na stały przedni napęd, świeci kontrolka na pulpicie że jest on załączony, natomiast mam podniesione przednie koło na lewarku i przedni napęd nie jest załączony, tak samo miałem gdy wrzuciłem dwie pozycje dalej czyli blokada 4x4 też nie działało nic. Po przełożeniu cewek między sobą( przedni napędem a szperą), po uruchomieniu silnika przedni napęd nie działa natomiast gdy przełączę na ostatnią pozycje (blokada 4x4) to wtedy przedni napęd załącza, bo mam przednie koło na lewarku wtedy nie można nim kręcić, tak samo jest wysunięty siłownik od szpery. Mierzyłem rezystancję na cewkach i wynosi ona obydwu 9,2 Ohm (tak jest też w instrukcji napraw), natomiast napięcie jak jest na zgaszonym to 5V, gdy odpalę to 14,4V. Pytanie czy może być uszkodzony e-box, czy może gdzieś masy brakuje, myślałem jeszcze aby wykręcić te trzpienie które są wkręcone w płytę sterującą na które nachodzi cewka, być może wewnątrz ten trzpień nie pracuje. Proszę o podpowiedz. Z góry dziękuje. Pozdrawiam!
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj