Zetorex

Zetor 5211 zapowietrza się przy ciężkiej pracy

Polecane posty

Zetorex    1

Witam. Mam problem jak w temacie. Wczoraj po wyjeździe w pole ciągniczek zaczął się zapowietrzać w czasie jazdy. Jedzie jedzie i nagle momentalnie obroty spadają do zera i gaśnie. Czasami po wysprzęgleniu trochę się podławi i wraca do normy. Podczas normalnej jazdy nie dzieje się to raczej, gorzej pod obciążeniem. Nigdy wcześniej się tak nie działo podczas jazdy. Za każdym zapowietrzeniem się trzeba ręczną pompką przepompować trochę i zapala i jest ok jednak niedługo dzieje się to samo. W końcu na polu po zapowietrzeniu zdjąłem ten przewód z baku do pompy i nie było w nim ropy tak mi się wydaje. Dmuchnąłem w przewód i bulgotało zaciągnąłem też idzie udało mi się jakoś z trudem odpowietrzyć i dalej to samo. To co zauważyłem to to, że jak się daje gazu to w odstojniku widać jakby takie bardo małe pęcherzyki powietrza wpływające do niego i osadzające się pęcherzyki na górze. W domu też na zapalonym traktorze zdjąłem przewód i w nim nie było paliwa traktor chodził normalnie. Sprawdziłem przewody idące z baku do pompy pozaciskałem opaski nowe.

Co to może być, co najpierw sprawdzać? Jak sprawdzić pompkę zasilająca? Teraz po tym zdjęciu przewodu nie mogę zassać paliwa z baku pompując ręcznie, tak powinno być? Jeśli ktoś może jakoś pomóc to będę wdzięczny. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

wymień filtry, uszczelnij kielich, i moze byc gdzieś syf w przewodach... ostatnio miałem tak że cała śruba była zatkana ta co przykręca się ten przewód co idzie do zbiornika..

Ale w zetorze to kombinacji jest cała masa... ;)


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    1285

Zlej paliwo ze zbiornika, wyczyść bak, kran, przewody, później filtr wymień i tak jak koledzy wyżej radzili, sprawdź czy układ jest szczelny, układ wtryskowy raczej jest dobry, na wysokich obrotach ma duży pobór paliwa i nie dostaje go w odpowiedniej dawce i sie zapowietrza


KPK Kumurun Team. Jeżeli podoba Ci się mój post, był w czymś pomocny-możesz to nagrodzić punktem reputacji, nie obrażę się xP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Sprawdz czy bak nie jest od dołu zagięty i nie zatyka rurki ssącej. Ogolnie to częsta dolegliwość zetorów tej seri. Jeśli znajdziesz jeden wąż pęknięty ze starości to od razu wymień wszystkie. Koszt niewielki a na pewno zaoszczędzi nerwów w przyszłości. Wymien filtr paliwa, sprawdz uszczelki na nim i na odstojniku. Przedmuchaj porządnie przewody i poskręcaj z powrotem do kupy. Będziesz widział czy jest poprawa. Znajomy rozbierał cała instalację paliwową bo jak kolega wyżej pisał w jednej ze śrub drążonej z otworami były śmieci.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michaldeutz    9

Tak samo mam w moim 7211.Jak ma cały zbiornik chodzi jak ma pół natychmiast zdechnie a paliwo zaciągnąć w zetorze hmmmm kosmos.Wszystko już sprawdziliśmy wężyki pompka zasilająca nowa zbiornik wyczyszczony pompa u sprawdzenia i nic.Zobacz czy w zbiorniku rurki nie mają dziurki lub ze starości mogły się ukruszyć.Ja teraz założyłem sobie taką kulkę od samochodu i bez problemu idzie zaciągnąć paliwo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam124    0

Koledzy a wymienialiście czasami filary na nowe jak tak to sprawdzicie czy czasami nie są za długie ja miałem podobną sytuacje jak były nowe to ok ale jak troszkę zaszły to ten sam problem co piszecie wyjąłem jedną gumkę z filtra i jak ręką odjął

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michaldeutz    9

No już bez przesady chyba nikt jakimś katem ciągnikowym nie jest(hmm lecz wyjątki się zdarzają) żeby nawet filtrów nie wymienić na tego już nie rozumiem.U mnie filtry są ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam124    0

Kolego źle mnie zrozumiałeś u mnie miałem taki przypadek po włożeniu nowych filtrów i po 3 dniach racy w przy orce filtry się zaciskały były za długie troszkie i wyjąłem jedną gumkę z dołu z filtra i jest ok chodzi bez zastrzeżeń

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

tylko jak wyjełeś jedną gumkę z dołu to rozszczelniłeś układ filtrowania paliwa... bo ciagnie od dołu cały syf co opada na dno kielicha filtra... brawo..


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misiek01    5

witam ja miałem taki sam problem jak ty , i u mnie byla pompka zasilajaca do wymiany , objawy takie same jak u ciebie byly,


zetor 52-11 i ursus c-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    186

A może układ paliwowy jest zbyt szczelny :) - chodzi mi o korek zbiornika. Jest on dość rozbudowany, może się zabrudził, zaciął (są tam ze dwie sprężyny). Poluzuj korek podczas pracy - może będzie lepiej...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrek1985    7

kolego na 80% tłoczki z zaworkami w pompce zasilającej

wymień najlepiej zaworki w pompce i przewody paliwowe dla pewności

i zamontuj zaworek zwrotny na przewodzie pomiedzy pompką a zbiornikiem i filterek za przewód aby tego zaworka syf z baku nie zatykał

umnie to pomogło, zetor chodził tak 4 lata bez problemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

ja ostatnio miałem tak że na pierwszej śrubie od zbiornika napchało się syfu... odkreciłem wyczysciłem i po problemie... ;)


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj