Skocz do zawartości
Zetorex

Zetor 5211 zapowietrza się przy ciężkiej pracy

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
Zetorex    0

Witam. Mam problem jak w temacie. Wczoraj po wyjeździe w pole ciągniczek zaczął się zapowietrzać w czasie jazdy. Jedzie jedzie i nagle momentalnie obroty spadają do zera i gaśnie. Czasami po wysprzęgleniu trochę się podławi i wraca do normy. Podczas normalnej jazdy nie dzieje się to raczej, gorzej pod obciążeniem. Nigdy wcześniej się tak nie działo podczas jazdy. Za każdym zapowietrzeniem się trzeba ręczną pompką przepompować trochę i zapala i jest ok jednak niedługo dzieje się to samo. W końcu na polu po zapowietrzeniu zdjąłem ten przewód z baku do pompy i nie było w nim ropy tak mi się wydaje. Dmuchnąłem w przewód i bulgotało zaciągnąłem też idzie udało mi się jakoś z trudem odpowietrzyć i dalej to samo. To co zauważyłem to to, że jak się daje gazu to w odstojniku widać jakby takie bardo małe pęcherzyki powietrza wpływające do niego i osadzające się pęcherzyki na górze. W domu też na zapalonym traktorze zdjąłem przewód i w nim nie było paliwa traktor chodził normalnie. Sprawdziłem przewody idące z baku do pompy pozaciskałem opaski nowe.

Co to może być, co najpierw sprawdzać? Jak sprawdzić pompkę zasilająca? Teraz po tym zdjęciu przewodu nie mogę zassać paliwa z baku pompując ręcznie, tak powinno być? Jeśli ktoś może jakoś pomóc to będę wdzięczny. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    988

wymień filtry, uszczelnij kielich, i moze byc gdzieś syf w przewodach... ostatnio miałem tak że cała śruba była zatkana ta co przykręca się ten przewód co idzie do zbiornika..

Ale w zetorze to kombinacji jest cała masa... ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

yahooo777    698

Zlej paliwo ze zbiornika, wyczyść bak, kran, przewody, później filtr wymień i tak jak koledzy wyżej radzili, sprawdź czy układ jest szczelny, układ wtryskowy raczej jest dobry, na wysokich obrotach ma duży pobór paliwa i nie dostaje go w odpowiedniej dawce i sie zapowietrza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Sprawdz czy bak nie jest od dołu zagięty i nie zatyka rurki ssącej. Ogolnie to częsta dolegliwość zetorów tej seri. Jeśli znajdziesz jeden wąż pęknięty ze starości to od razu wymień wszystkie. Koszt niewielki a na pewno zaoszczędzi nerwów w przyszłości. Wymien filtr paliwa, sprawdz uszczelki na nim i na odstojniku. Przedmuchaj porządnie przewody i poskręcaj z powrotem do kupy. Będziesz widział czy jest poprawa. Znajomy rozbierał cała instalację paliwową bo jak kolega wyżej pisał w jednej ze śrub drążonej z otworami były śmieci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michaldeutz    7

Tak samo mam w moim 7211.Jak ma cały zbiornik chodzi jak ma pół natychmiast zdechnie a paliwo zaciągnąć w zetorze hmmmm kosmos.Wszystko już sprawdziliśmy wężyki pompka zasilająca nowa zbiornik wyczyszczony pompa u sprawdzenia i nic.Zobacz czy w zbiorniku rurki nie mają dziurki lub ze starości mogły się ukruszyć.Ja teraz założyłem sobie taką kulkę od samochodu i bez problemu idzie zaciągnąć paliwo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam124    0

Koledzy a wymienialiście czasami filary na nowe jak tak to sprawdzicie czy czasami nie są za długie ja miałem podobną sytuacje jak były nowe to ok ale jak troszkę zaszły to ten sam problem co piszecie wyjąłem jedną gumkę z filtra i jak ręką odjął

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michaldeutz    7

No już bez przesady chyba nikt jakimś katem ciągnikowym nie jest(hmm lecz wyjątki się zdarzają) żeby nawet filtrów nie wymienić na tego już nie rozumiem.U mnie filtry są ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam124    0

Kolego źle mnie zrozumiałeś u mnie miałem taki przypadek po włożeniu nowych filtrów i po 3 dniach racy w przy orce filtry się zaciskały były za długie troszkie i wyjąłem jedną gumkę z dołu z filtra i jest ok chodzi bez zastrzeżeń

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    988

tylko jak wyjełeś jedną gumkę z dołu to rozszczelniłeś układ filtrowania paliwa... bo ciagnie od dołu cały syf co opada na dno kielicha filtra... brawo..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misiek01    0

witam ja miałem taki sam problem jak ty , i u mnie byla pompka zasilajaca do wymiany , objawy takie same jak u ciebie byly,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    34

A może układ paliwowy jest zbyt szczelny :) - chodzi mi o korek zbiornika. Jest on dość rozbudowany, może się zabrudził, zaciął (są tam ze dwie sprężyny). Poluzuj korek podczas pracy - może będzie lepiej...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrek1985    4

kolego na 80% tłoczki z zaworkami w pompce zasilającej

wymień najlepiej zaworki w pompce i przewody paliwowe dla pewności

i zamontuj zaworek zwrotny na przewodzie pomiedzy pompką a zbiornikiem i filterek za przewód aby tego zaworka syf z baku nie zatykał

umnie to pomogło, zetor chodził tak 4 lata bez problemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    988

ja ostatnio miałem tak że na pierwszej śrubie od zbiornika napchało się syfu... odkreciłem wyczysciłem i po problemie... ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×