Skocz do zawartości

Polecane posty

JurekS    4

Witam kolegów forumowiczów, zdarzyła się u mnie rzecz dotychczas niespotykana. Zaświeciła się w ciagniku kontrolka ciśnienia oleju w skrzyni. Ogólnie rzecz ujmując autotronic powinien wtedy wyłączyć część funkcji ciągnika. Zablokować wom, wyłączanie napędu itp itd. A tu hmmmm - wszystko działa tylko kontrolka na desce sie świeci. Nie odczuwam żadnego spadku ciśnienia. Co to może być - wnioskuję że coś z prądem. Gdzie szukać???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

MichalM1    0

Na zestyki bardziej nadaje się "Kontakt" niż WD - 40. Z tego co piszesz wydawac by się mogło, że jest to rzeczywiście problem z elektroniką. Zacznij od wymiany czujnika ciśnienia oleju, jedno wykluczysz. Nie jest on drogi. Ja w swoim MF 3085 miałem problem z ciśnieniem, a jego rozwiązanie zaczełem od wymiany czujnika. Czy w punktach kontrolnych badałeś ciśnienie oleju manometrem? Czy jesteś pewny, ze zawiniła elektronika? Ja pożyczałem manometr od mechanika (po co od razu kupować) i sam badałem. Prawidłowe wskazania znajdziejsz w instrukcji napraw. Powinna być gdzieś na formum. Nie miałem tej serwisowej końcówki do złącz punktów kontrolnych (coś podobnego do kalamitek) to je wykręcałem (oczywiście na zgaszonym ciągniku) a manometr z odpowiednim przewodem wkręcałem bezpośrednio w blok :D Skończyło się na mechaniku, ale byliśmy pewni usterki mechanicznej (pompa i jakieś "satelitki" byłe wymieniane). Pisz jak rozwinęła się sytuacja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JurekS    4

Spoko napisze jak znajde, tak jak mówie ciśnienie jest ok i nie ma co tu szukac. Tutaj moim zdaniem szwankuje autotronic - bo zasada jest jedna - świeci sie lampka - autotronic wyłącza pewne funkcje, a tu wszystko działa jak należy tylko świeci ie kontrolka. W niedziele pogrzebię w kablach - zobaczymy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JurekS    4

No to problem rozwiązany. Nie wiem czy państwo wiecie czy nie ale czujnik ciśnienia nie jest połączony z autotroniciem ot tak poprostu kablem. Na kablu (zielonym) łaczącym autotronic z czujnikiem zamontowany jest opornik (dokladnie 55 omów) i to on był uszkodzony. Doszukałem się tego w instrukcji napraw autotronica. Wlutowałem w kabelek nowy opornik za 0,50 zł i wszystko gra. Kontrolka zapala się i gaśnie w momentach kiedy powinna, wszystkie funkcje działają. Myślę że moderatorzy mogą zamknąć temat. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
0lszuwka7    0

Mam problem z MF 3080..Co jakiś czas,po kilkudniowym postoju,po odpaleniu ciągnika zapala się czerwona kontrolka ciśnienia oleju skrzyni.Nie wyłącza się napęd ,nie działa WOM i nie działa niska skrzynia. Zdarza się ze kontrolka zgaśnie na kilka minut i powtórnie zapala sie Co może być tego przyczyną?Filtr i olej były wymienione.Bardzo proszę o jakies wskazówki. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    131

U mnie też się zapalała podczas pracy z opryskiwaczem , stan oleju ok a ona się zapala przeczyściłem styki i narazie nie zauważyłem żeby świeciła może po prostu sygnał zanikał, nie wiem jak w twoim przypadku bo u mnie wszystko działało mimo tego że świeciła. A jak gaśnie to te funkcje działają o których piszesz że nie działają?może masz jakąś nieszczelność w magistrali stąd zapalająca się kontrolka i nie działające WOM itd..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Ferdek07
      czy w zbiorniczku wyrównawczym ma się zbierać ciśnienie? troche to dla mnie dziwne żeby zbiorniczek zbierał ciśnienie aż się rozdymał, że po odkręceniu korka psyknoł i zmniejszał objętość lekko objętość, na przeglądzie serwisant poprawił (przetknoł) trochę odpowietrzenie korka i troche lepiej było ale dalej duże ciśnienie sie zbierało no i w końcu proprawiłem sam że nie ma ciśnienia ale korek sie poci, i tak źle i tak niedobrze, więc czy w ciągniku ma sięzbierać ciśnienie, bo w samochodach jakoś tego nie zauważyłem najwyżej minimalnie więc czy muj korek był felerny, czy może ten typ tak ma?
    • Przez pawel03
      witam.
      mam problem z moim lamborghini z 93 roku. posiadam go od niedawna i nie moge znalezc zadnego korka do wlewu oleju hydraulicznego i tak samo do spuszczenia azeby go wymienic. nie trzyma mi cisnienia. kiedy jest zimny mam 4 bary (co i tak wedlug mnie jest malo bo powinno byc 6) a jak sie rozgrzeje do spada nawet do 2 i trzeba go trzymac na obrotach zeby dalo sie normalnie skrecac i obracac plug czy podnosic... mam pewne przypuszczenie ze ten korek znajduje sie nad walkiem. jest tam jakis korek ale nie mam pojęcia czy to jest to. z gory dziekuje za podpowiedzi.
    • Przez Tadeusz1212
      Co może być przyczyna zakleszczania sie w C-360 na wsteczym biegu ??? Na innych sie nie zakleszcza ( raz w roku na 2 ). Kilka razy tak sie zakleszczył ze było trzeba cały lewarek rozbierać. Problem z tym zalkeszczaniem na wsteczym jest od nowości, jak tylko wyjechał z fabryki
    • Przez fendt1992
      Witam. Mam problem ze skrzynia w Traktorze Valtra 8450. mam pytanie czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem i czy coś z tym dało się zrobić?. podczas przełączania pół biegów słuchać wyraźne trzaski w skrzyni.a na pierwszym pół biegu coś wyraźnie puka w skrzyni.najmocniej słuchać to gdy szybko sie przełącza z drugiego na trzeci pół bieg i na odwrót(z trzeciego na drugi i tak w kółko) .Dzieje sie to na postoju nawet gdy skrzynia mechanicznie jest zluzowana. dzieje sie to juz od samego kupna. dodam ze skrzynia była naprawiana na zachodzie.prawdopodobnie kosze był spalone. Skrzynie miałem rozebrana i wszytko wygląda na sprawne. nie ma żadnych wyraźnych luzów.po złożeniu nie ma poprawy dodam ze na jednym z koszów był wyraźny luz po zmienieniu jednej z tarczki luz zniknął. Czekam za jakas podpowiedzia, bo juz brakuje mi siły.Może kostka sterująca albo komputer?? co myślicie. czekam za jakimiś pomysłami. Fendt1992.
    • Przez Rolnik1111
      Witam
      Co sądzicie o przekładni Direct?
×