Zaloguj się, aby obserwować  
tomaszek198804

Nie unosi do końca podnosnik pod ciezarem

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Witam wszystkich. Panowie moj mtz 82 z 95 roku nie chce mi unosic do konca pluga talerzowki nawet prze duzym gazowaniu, natomiast kiper dziala dobrze, przyczepe unosi bez problemu ze zbozem. Co moze byc za problem. Do tej pory bylo dobrze co moge sprawdzic?? Pomóżcie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Theursus3p    3

Możliwe, że jakiś zaworek się zaciął lub pompa wysiadła. Miałem tak kilka dni temu przy MTZ 952, ale to z powodu rozgrzania się oleju. A gruberowanie wyglądało tak 30min - gruberowania, 30min - czekania, aż olej wystygnie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ale chyba jakby pompa wysiadla to by nie wykipowal, a talerzowka duzo nie wazy okolo 700 kg, poprawial mi jakis mechanik kiedys cos jak mi sie zacielo cos i wolole nie chcial unosic i bylo dobrze a teraz takie te unoszenie nie do konca i nie moge nic orac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Stawiam na niskie ciśnienie. Przyjrzyj się konstrykcji podnośnika. O ile przykładowo żeby podnięść maszynę pierwsze 30cm do góry potrzeba 100bar to następne 30 już 150. Ramię podnośnika za które ciągnie siłownik im wyżej uniesiona maszyna zaczyna pracować pod kącem który wymusza większe ciśnienie. Sprawdz manometrem ciśnienie na gorącym oleju. Możliwe że pompa siada lub coś się zacina. Musisz szukać. Ale zacznij od sprawdzenia ciśnienie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Wbrew pozorom do wykiprowania przyczepy nie trzeba aż tak dużego ciśnienia. Siłowniki maja o wiele większą siłę i unoszą pakę pod bardziej korzystnym ramieniem i kątem niż podnośnik. Tak czy owak za małe ciśnienie a to może być wina rozdzielacza, regulatora lub pompy.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
techniczny    0

Hmmm widzę 2 roziwązania, choć nie podałeś ciśnienia pracy siłownika, strzelam że gdzieś w okolicach 4-6 bar.

1) Wymieniasz pierścienie tłokowe na pompie tłokowej, zwiększa się kompresja i ciśnienie będzie większe o wartość odpowiadają określonym parametrom pierścieni

2) instalujesz wzmiacniacz ciśnienia, który zwiększa nawet kilkakrotnie ciśnienie pracy siłownika.

Edytowano przez danielhaker
reklama

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
speeeder    32

Zanim zaczniesz dłubac przy rozdzielaczu i zanim coś niepotrzenie zepsujesz, to przede wszystkim powinienieś mieć taką malutką wajchę przy siłowniku pokręć nim trochę w jedną i drugą stronę na zasadzie prób i błędów.

Druga sprawa, to oprócz wajchy którą masz przy kierze masz mnieszą wajchę przy fotelu i jest bardzo prawdopodobne że ta włąsnie wajcha albo dźwignia od tej wajchy ci opadła i dlatego ci nie podnosi do końca.

Daj znać czy miałem rację

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj