Zaloguj się, aby obserwować  
czaro

Problem z odpalaniem Belarusa.

Polecane posty

czaro    136

Witam. Mamy czasami problem z odpalaniem Belarusa. Otóż kiedy chcemy odpalić ciągnik to z tyłu tam gdzie są akumulatory zaczyna coś pykać.Podejrzewamy że jest to tzw."klepak"(który z resztą był wymieniany rok temu kiedy pojawił się problem z odpalaniem). Rozrusznik nie ma wtedy aż takiej mocy żeby zakręcić i odpalić ciągnik. Dodam że instalacja jest 12V a rozrusznik jest 24V. Po podłączeniu akumulatorów pod prostownik traktor odpala ale czasami się zdarza że trzeba niestety pociągnąć. Co śmieszniejsze kiedy podładowanie akumulatorów nic nie daje a za godzinkę pójdzie się go odpalić to czasami staje się cud i odpala :). Tak więc czego to może być problem? Proszę o porady.


MTZ BELARUS 82+Stoll,ESCORT 450 to siła napędowa na moją gospodarke.Po c-330 zostały tylko wspomnienia:(
A mają co robić...
Moje filmy:http://www.youtube.com/user/ZippSalmoCzaro
Serdecznie zapraszam do oceniania i komentowania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rami    18

prąd na rozrusznik idzie stycznik 24V musisz sprawdzić bo lubi się zacinać też tak miałem wiesz sprawdż wyłącznik główny lub masz luz pomiędzy klemą bolcem akumulatora

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ogólnie przeleć jeszcze rozrusznik. Jak komutator jest oblepiony syfem z wytartych szczotek dzieje się podobnie. Oprócz tykania przełącznika 12/24.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czaro    136

Rozrusznik był sprawdzany i jest dobry,klemy na akumulatorach też były za każdym razem poprawiane,z masą tata też coś kombinował. Tate najbardziej zastanawiają takie przekaźniki z lewej strony pod deską rozdzielczą.


MTZ BELARUS 82+Stoll,ESCORT 450 to siła napędowa na moją gospodarke.Po c-330 zostały tylko wspomnienia:(
A mają co robić...
Moje filmy:http://www.youtube.com/user/ZippSalmoCzaro
Serdecznie zapraszam do oceniania i komentowania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Standardowa usterka do opanowania w 10 minut. Przyczyną jest nieprawidłowa regulacja przełącznika 12V/24V. Nawet fabrycznie nowe przełączniki są źle wyregulowane. Piszę tu o przełącznikach polskiej produkcji. Niemieckie są dużo lepsze. Napisz jaki masz zamontowany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

W swoim mtz-cie mam przełącznik ktory wyglada idento jak ruski ale opis podłączenia jest po niemiecku. Jeśli tylko tym różni się niemiecki od ruskiego to nie ma różnicy. Ciągnik to białoruska wysyłka do niemiec więc zakładam że tylko sam opis to różnica. Jeśli po przekręceniu kluczyka tylko tyka to prawdopodobnie przełącza na 24V. Tam jest duża zwora ze zdaje się ośmioma stykami. Wyczyść je bo jeśli są przypalone stawiają za duży opór żeby zakręcić rozrusznikiem. Mysiał bym popatrzyć ale nie pamiętam żeby tam była jakaś regulacja. Przekaźniki pod deską rozdzielczą są cztery ale tylko dwa to rozrusznik. jeden przełącza przełącznik 12/24 i wącza tym rozrusznik a drugi blokuje rozrusznik gdy jest na biegu. Dwa pozostałe to wentylatory kabiny i świeca płomieniowa. Ale to raczej nie ich wina bo nie reagował by przekaźnik 12/24.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie ma ruskich przełączników rozruchu. Sowieci oryginalnie montują właśnie niemieckie. Jest tam regulacja. W 99% przypadków wadliwe działanie wynika z niewłaściwej regulacji...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Tego nie wiem. Przypuszczałem że ruski robia swoje. Za jakiś czas będe swój rozbierał. Wykruszony jest plastik pod stykiem przełaczającym na 12V, styk się wygina, nie łaczy i ładuje tylko jeden akumulator. Na razie chodzi ale przed zima muszę to skontrolować to zobaczę czy jest regulacja.

 

Patrzyłem z ciekawości na allegro i faktycznie schemat jest opisany po polsku lub niemiecku. Po rosyjsku nie znalazłem.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czaro    136

Więc tak. Dzisiaj rano po cało nocnym ładowaniu akumulatorów tata chciał odpalić MTZ. I znów zaczęło pykać z tyłu oraz jeden z przekaźników pod deską. Tata pojechał do miasta i za jakieś 2-3 godziny znów chciał odpalić ciągnik. Tyle ze wtedy zginęło wszystko. Nie było nigdzie prądu. Dopiero tata zaczął szukać po kablach gdzie w tym traktorze może być masa. Bo jakoś u innych włącznik masy był a u nas go nie było widać. Po kablach doszliśmy że nie było u nas takiego włącznika. Kable były przykręcone do takiej blachy i masa była na stałe włączona. Pojechaliśmy do Rolmechu kupiliśmy przełącznik masy i wszystko działa ładnie. Narazie ;). Przy okazji zapytaliśmy o ten przekaźnik ale niestety trzeba go sprowadzać na zamówienie i nie wiadomo jaka byłaby jego cena. Dodam że podczas pracy silnika ładowanie jest na poziomie 13 a kiedy przy chodzącym silniku wyłączymy to ładowanie jest na poziomie 15 ;). Zobaczymy dalej czy nic nie będzie odbijało "Kumurunowi" ;)


MTZ BELARUS 82+Stoll,ESCORT 450 to siła napędowa na moją gospodarke.Po c-330 zostały tylko wspomnienia:(
A mają co robić...
Moje filmy:http://www.youtube.com/user/ZippSalmoCzaro
Serdecznie zapraszam do oceniania i komentowania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Dziwne masa jest masą i jak coś jest przykręcone bezpośrednio tym lepiej, bez żadnych heblów naprzykład.

U mnie jest taki problem że przy odpalaniu zimnego silnika strasznie kopci, raczej na czarno, szczególnie po nocnym przestoju, jak Kiroviec przy pełnym obciążeniu, czasami aż go nawet przydusi i zgaśnie, z początku było dobrze, teraz to ndopiero po 10 sek. chodzi normalnie nie kopcąc, na ciepłym też przykopci ale chodzi normalnie od razu. Ciągnik ma dopiero 40mth (jest w mojej galerii) jest na gwarancji ale sam chciałbym się dowiedzieć co mu jest, podono może to być winny wtryskiwacz albo któraś sekcja pompy. O cięknących wszystkich simmeringach na przednik moście 'Ccaarraarroo' już nie wspominam.

?? Jak będę w domu to zamieszczę filmik.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Spróbuj palic nie wciskając gazu na maxa. Mi swojego czasu tak paliła 4011. Na niecałe pół gazu palił fajnie a na maksymalnym jak by mu ropu nalał z wiaderka do cylindra. Menczył jakiś czas zanim zaczął chodzić normalnie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Wszystkiego próbowalem, nawet nie dotykając gazu tak się dzieje, a jak wcisnę powyżej 1/4 gazu to raczej na 100% się zadusi.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jeszcze jeden post nie na temat i polecą ostrzeżenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Chyba chodziło o mnie, ale korzystając z tego że autor rozwiązał problem postanowiłem nie zaśmiecać forum nowym tematem gdyż to też jest problem z odpalaniem, bo często jest tak, że zaraz gaśnie. Tutaj zamieszczam linki do dwóch filmików obrazujących co mu jest ->

http://www.youtube.com/watch?v=qEL0916pKj0&feature=youtu.be

 

Nieraz przy ok 1000-1100obr. słyszalne jest też dzwonienie, podobno to napinacz paska wielo-klinowego ale ciężko to zlokalizować.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Tak wygląda niemieckiej produkcji przełącznik 12/24. Proste ale jakość wykonania nie poraża. Mimo wszystko urządzenie sprawiające problemy. Jeśli ktoś posiada polski niech napisze czy są z nim jakieś problemy. Tego w przyszłości muszę wymienić.

 

 

https://picasaweb.go...598926828626930

 

https://picasaweb.go...599017659618962

 

https://picasaweb.go...599087778458178

 

https://picasaweb.go...599176531001330

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj