Zaloguj się, aby obserwować  
czaro

Problem z odpalaniem Belarusa.

Polecane posty

czaro    136

Witam. Mamy czasami problem z odpalaniem Belarusa. Otóż kiedy chcemy odpalić ciągnik to z tyłu tam gdzie są akumulatory zaczyna coś pykać.Podejrzewamy że jest to tzw."klepak"(który z resztą był wymieniany rok temu kiedy pojawił się problem z odpalaniem). Rozrusznik nie ma wtedy aż takiej mocy żeby zakręcić i odpalić ciągnik. Dodam że instalacja jest 12V a rozrusznik jest 24V. Po podłączeniu akumulatorów pod prostownik traktor odpala ale czasami się zdarza że trzeba niestety pociągnąć. Co śmieszniejsze kiedy podładowanie akumulatorów nic nie daje a za godzinkę pójdzie się go odpalić to czasami staje się cud i odpala :). Tak więc czego to może być problem? Proszę o porady.


MTZ BELARUS 82+Stoll,ESCORT 450 to siła napędowa na moją gospodarke.Po c-330 zostały tylko wspomnienia:(
A mają co robić...
Moje filmy:http://www.youtube.com/user/ZippSalmoCzaro
Serdecznie zapraszam do oceniania i komentowania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rami    18

prąd na rozrusznik idzie stycznik 24V musisz sprawdzić bo lubi się zacinać też tak miałem wiesz sprawdż wyłącznik główny lub masz luz pomiędzy klemą bolcem akumulatora

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ogólnie przeleć jeszcze rozrusznik. Jak komutator jest oblepiony syfem z wytartych szczotek dzieje się podobnie. Oprócz tykania przełącznika 12/24.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czaro    136

Rozrusznik był sprawdzany i jest dobry,klemy na akumulatorach też były za każdym razem poprawiane,z masą tata też coś kombinował. Tate najbardziej zastanawiają takie przekaźniki z lewej strony pod deską rozdzielczą.


MTZ BELARUS 82+Stoll,ESCORT 450 to siła napędowa na moją gospodarke.Po c-330 zostały tylko wspomnienia:(
A mają co robić...
Moje filmy:http://www.youtube.com/user/ZippSalmoCzaro
Serdecznie zapraszam do oceniania i komentowania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Standardowa usterka do opanowania w 10 minut. Przyczyną jest nieprawidłowa regulacja przełącznika 12V/24V. Nawet fabrycznie nowe przełączniki są źle wyregulowane. Piszę tu o przełącznikach polskiej produkcji. Niemieckie są dużo lepsze. Napisz jaki masz zamontowany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

W swoim mtz-cie mam przełącznik ktory wyglada idento jak ruski ale opis podłączenia jest po niemiecku. Jeśli tylko tym różni się niemiecki od ruskiego to nie ma różnicy. Ciągnik to białoruska wysyłka do niemiec więc zakładam że tylko sam opis to różnica. Jeśli po przekręceniu kluczyka tylko tyka to prawdopodobnie przełącza na 24V. Tam jest duża zwora ze zdaje się ośmioma stykami. Wyczyść je bo jeśli są przypalone stawiają za duży opór żeby zakręcić rozrusznikiem. Mysiał bym popatrzyć ale nie pamiętam żeby tam była jakaś regulacja. Przekaźniki pod deską rozdzielczą są cztery ale tylko dwa to rozrusznik. jeden przełącza przełącznik 12/24 i wącza tym rozrusznik a drugi blokuje rozrusznik gdy jest na biegu. Dwa pozostałe to wentylatory kabiny i świeca płomieniowa. Ale to raczej nie ich wina bo nie reagował by przekaźnik 12/24.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie ma ruskich przełączników rozruchu. Sowieci oryginalnie montują właśnie niemieckie. Jest tam regulacja. W 99% przypadków wadliwe działanie wynika z niewłaściwej regulacji...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Tego nie wiem. Przypuszczałem że ruski robia swoje. Za jakiś czas będe swój rozbierał. Wykruszony jest plastik pod stykiem przełaczającym na 12V, styk się wygina, nie łaczy i ładuje tylko jeden akumulator. Na razie chodzi ale przed zima muszę to skontrolować to zobaczę czy jest regulacja.

 

Patrzyłem z ciekawości na allegro i faktycznie schemat jest opisany po polsku lub niemiecku. Po rosyjsku nie znalazłem.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czaro    136

Więc tak. Dzisiaj rano po cało nocnym ładowaniu akumulatorów tata chciał odpalić MTZ. I znów zaczęło pykać z tyłu oraz jeden z przekaźników pod deską. Tata pojechał do miasta i za jakieś 2-3 godziny znów chciał odpalić ciągnik. Tyle ze wtedy zginęło wszystko. Nie było nigdzie prądu. Dopiero tata zaczął szukać po kablach gdzie w tym traktorze może być masa. Bo jakoś u innych włącznik masy był a u nas go nie było widać. Po kablach doszliśmy że nie było u nas takiego włącznika. Kable były przykręcone do takiej blachy i masa była na stałe włączona. Pojechaliśmy do Rolmechu kupiliśmy przełącznik masy i wszystko działa ładnie. Narazie ;). Przy okazji zapytaliśmy o ten przekaźnik ale niestety trzeba go sprowadzać na zamówienie i nie wiadomo jaka byłaby jego cena. Dodam że podczas pracy silnika ładowanie jest na poziomie 13 a kiedy przy chodzącym silniku wyłączymy to ładowanie jest na poziomie 15 ;). Zobaczymy dalej czy nic nie będzie odbijało "Kumurunowi" ;)


MTZ BELARUS 82+Stoll,ESCORT 450 to siła napędowa na moją gospodarke.Po c-330 zostały tylko wspomnienia:(
A mają co robić...
Moje filmy:http://www.youtube.com/user/ZippSalmoCzaro
Serdecznie zapraszam do oceniania i komentowania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Dziwne masa jest masą i jak coś jest przykręcone bezpośrednio tym lepiej, bez żadnych heblów naprzykład.

U mnie jest taki problem że przy odpalaniu zimnego silnika strasznie kopci, raczej na czarno, szczególnie po nocnym przestoju, jak Kiroviec przy pełnym obciążeniu, czasami aż go nawet przydusi i zgaśnie, z początku było dobrze, teraz to ndopiero po 10 sek. chodzi normalnie nie kopcąc, na ciepłym też przykopci ale chodzi normalnie od razu. Ciągnik ma dopiero 40mth (jest w mojej galerii) jest na gwarancji ale sam chciałbym się dowiedzieć co mu jest, podono może to być winny wtryskiwacz albo któraś sekcja pompy. O cięknących wszystkich simmeringach na przednik moście 'Ccaarraarroo' już nie wspominam.

?? Jak będę w domu to zamieszczę filmik.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Spróbuj palic nie wciskając gazu na maxa. Mi swojego czasu tak paliła 4011. Na niecałe pół gazu palił fajnie a na maksymalnym jak by mu ropu nalał z wiaderka do cylindra. Menczył jakiś czas zanim zaczął chodzić normalnie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Wszystkiego próbowalem, nawet nie dotykając gazu tak się dzieje, a jak wcisnę powyżej 1/4 gazu to raczej na 100% się zadusi.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jeszcze jeden post nie na temat i polecą ostrzeżenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Chyba chodziło o mnie, ale korzystając z tego że autor rozwiązał problem postanowiłem nie zaśmiecać forum nowym tematem gdyż to też jest problem z odpalaniem, bo często jest tak, że zaraz gaśnie. Tutaj zamieszczam linki do dwóch filmików obrazujących co mu jest ->

http://www.youtube.com/watch?v=qEL0916pKj0&feature=youtu.be

 

Nieraz przy ok 1000-1100obr. słyszalne jest też dzwonienie, podobno to napinacz paska wielo-klinowego ale ciężko to zlokalizować.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Tak wygląda niemieckiej produkcji przełącznik 12/24. Proste ale jakość wykonania nie poraża. Mimo wszystko urządzenie sprawiające problemy. Jeśli ktoś posiada polski niech napisze czy są z nim jakieś problemy. Tego w przyszłości muszę wymienić.

 

 

https://picasaweb.go...598926828626930

 

https://picasaweb.go...599017659618962

 

https://picasaweb.go...599087778458178

 

https://picasaweb.go...599176531001330

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
    • Przez ZaqAMG
      Witam
      Doczytalem w instrukcji ze na tym wyswietlaczu powinny wyswietlac sie nie tylko motogodziny ale rowniez inne parametry typu predkosc aktualna,spalanie
      Przeszukalem caly internet i niemoge nigdzie znalezc informacji jak to wlaczyc/zaprogramowac
      Prosze o pomoc gdyz serce mnie boli od kiedy dowiedzialem sie ze Belarus posiada takie bajery a Ja z nich niekorzystam 😅
      69505144247__413679D2-5B28-4DB4-B4D4-22D5D0D49D34.MOV
    • Przez Lipowa
      Witam. Wie ktoś może lub ma opisane przewody które wychodzą z kostki która znajduje się pod deska rozdzielczą? Lub gdzie takie coś kupic ?
      20240326_145521.heic 20240326_145517.heic 20240326_123552.heic
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj