lanzer25

Spadające obroty silnika Bizon Rekord Z058

Polecane posty

lanzer25    2

Witam wszystkich na forum

Przejde odrazu do problemu . kupilem rok temu Rekorda i mam taki problem ze spadaja mi obroty na silniku nie ma mocy jadac pod wzniesienie ze zbozem w zbiorniku spadaja mu obroty z 23 tys do 21,5 czasem do rownych 20 tys . myslalem ze silnik byl juz zajechany i zrobilem mu remont w tym roku ale problem dalej sie powtorzyl na poczatku idzie dobrze jest glos turbo , ale jak nabierze zborza na siebie np pol zbiornika to dalej sie zaczyna . co zauwazylem to silnik sie nie grzeje wszystkow normach jest. turbo bylo wymienione w wsk mielec . pompa paliwa tez w mielcu razem z wtryskami ustawiona tak jak powinno byc .

podpowiedzcie co to moze byc z gory dziekuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michal97rolnik    480

Kolego jeśli TWÓJ kombajn osiąga 23 tyś obr/min to jest coś nie tak. A raczej coś ci się pomyliło bo tyle silnik nie może osiągnąć. Chciałeś chyba napisać (Że obroty spadają z 2300 obr/min do 2150 obr/min a czasem do równych 2000 obr/min) A wracając do tematu to może niedrożny filtr powietrza.

Edytowano przez Michal97rolnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lanzer25    2

koledzy filtry powietrza byly wymienione na nowe i to dwa razy w tym sezonie jak kosilem rzepak i jak mi obroty spadaly to raz wymienilem ale nic to nie dalo , pozniej w czasie koszenia zboza tez wymienilem nawet wszystkie rurki i przewody paliwowe nowe dalem i nic sie nie zmienilo

to twoim zdaniem ile powinien osiagac silnik obrotow maksymalnie??

Edytowano przez lanzer25

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michal97rolnik    480

23tyś obr/min to nie może tyle osiągnąć. To jest nierealne. Moim zdaniem max. obr to ok.2250 2300 obr/min. A powiedz mi proszę jakie masz obroty młocarni ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lanzer25    2

co nie moze osiagnac wszystko moze osiagnac i to spokojnie . chyba nie znasz mozliwosci tego silnika. mechanicy z pom-u w rzeszowie powiedzieli ze na takich obrotach powinien chodzic . a co tu maja obroty na mlocarni do silnika?? jesli o to pytasz to takie jak do zborza . ale to nie tylko w zbozu sie pierdzieli ze silnikiem ale w rzepaku i kukurydzy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michal97rolnik    480

23 Tysiące obrotów na minutę ??? no sorry bardzo tyle to on nie osiągnie. 2,3 tyś obr/min to się zgodzę ale nie 23 tyś. :D

A po za tym na zegarze masz napisane x100 czyli razy 100 np. wskazówka pokazuje 15 to 15*100=1500 obr/min.

Edytowano przez Michal97rolnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gucik131    28

ja bym stawiał na układ paliwowy gdzieś powietrze ciągnie np pęknięta podstawa filtra, brak drożności w przewodach, korku paliwa, zagięty przewód paliwowy, zapchane filtry paliwowe, itp. a ten silnik więcej jak 2400obr/min nie osiągnie do 23 tys to mu daleko i chyba nawet bolid do takich się nie kręci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

A ja bym stawiał że nic się nie dzieje, spadek o 200obr/min. jest normalny pod obciążeniem.

23000tys obr/min mają silniki turbowałowe w samolotach :D


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lanzer25    2

moze wkradl sie maly blad w pisaniu ale moze sam przestaniesz pier...ic i podasz moze jakas podpowiedz usuniecia usterki bo czytajac wypowiedzi to wszytko jest oki . a te dwiescie obrotow to powiem prost spadek mocy . obrotow na mlocarni a co dalej idzie prdkosci jazdy no i pracy hederu . ale co ciekawe oleju nie bierze i ani nie kpoci za soba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maly180588    0

posprawdzaj pasy jezdne i przekladnie moze juz spore luzy ma i pod obciazeniem traci moc, jeszcze jedna dobra rada nie ufaj dokonca zegarowi tylko wazny jest słuch, moze szwankuje ci zegar a tobie sie zdaje ze zwalnia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lanzer25    2

pasy sa nowe i to dobrze ponaciagane na napinaczu . ale te spadajace obroty sa widoczne i odczuwalne bo troszke wzniesienia czy jedziesz kombajnem ze zbozem pod lekkie wzniesienie to slychac i widac jak samoistnie kombajn zwalnia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Najpierw to korek zbiornika sprawdzić potem zbiornik czy nie jest brudny następnie wszystkie przewody separator wody pompka zasilająca a jak jest ok to wedle mnie dawka paliwa ustawiona na zwykły silnik a nie na turbo.W moim suprze max na 2100 spadają ale to musi ostro być naparty i z sieczkarnią a z kominka daję znaki dymne.Jak robiłem pompę u pompiarza to się pytał jaki silnik i czy sieczkarnia czy bez..A zamykał się w tym roku w 13 litrach ropy na godzine. :)

Edytowano przez balcerek1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Dobrze że dokończyłeś myśl swojego poprzednika.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lanzer25    2

mozliwe ze z pompa moze byc cos nie tak bo wszystkie przewody wezyki sa nowe wklady filtrow nozwe zalozone .zbiornik paliwa czysty moze to i pompa . ale co powiem u mnie dymka nie pusci silnik nawet na max obciazeniu gdzie mu spadaja obroty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Nawet dymka nie puści bo brakuje paliwa w stosunku paliwo ON- powietrze, ma być 1L/27m3 , takie objawy daje słaba pompka zasilania, lub zużyta krzywka ją napędzająca, jeżeli silnik ładnie pracuje to nie pompa, chyba że dawki są zmniejszone i pali 13l/godz :D

 

Jeszcze nie widziałem nie dymiącego sw400 turbo, zdejmij pompkę z pompy wtryskowej(3 śrubki 10mm) jak tłoczek porysowany lub lekko lata wywal bez myślenia, jak krzywka w pompie(to jajko :D ) jest zużyte(nie spiczaste) przykro mi wałek w pompie do wywalenia, jak to i to dobre masz pompę ustawioną na silnik R3(wolnossący) pompa do regulacji ;) poradzisz sobie, tak myślę :D

Edytowano przez bobytempelton

Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lanzer25    2

dzieki za rade :) . od razu widac kto sie zna dzieki za podpowiedz jutro sciagam pompe i zobacze co tam moze byc nie tak bo trzeba sie do kukurydzy szykowac :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Voitek    0

Witam,

co wkońcu było powodem usterki?

mam ten sam problem a nie ma czasu na szukanie poomacku bo trzeba młócić

 

z góry dziękuje za odpowiedź

 

 

 

 

edit:

 

Gdyby ktoś kiedyś miał podobny problem, rozwiązaniem jest pompa wtryskowa. Dałem pompe do naprawy i teraz jest już wszystko ok.

Edytowano przez Voitek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzarjan8111    271

tak jak juz ktos wspomnial pompka zasilajaca ewentualnie filtry. A 6ct107 nie dymi jesli przyspieszy sie leklo wtrysk, wtedy paliwo jest efektywniej spalane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davidastra    0

U mnie wczoraj po wymianie filtrów miałem takie same objawy kombajn spadał z obrotów , pompka nowa , ale zasyfiony zbiornik i paproch dostał sie do pompki zasilającej i podparł teflonowy tłoczek , niema bata żeby dobrze silnik działał .


Ursus c 330 1982r.

Ursus c 360 3P 1987r.

Zetor 7211 1989r.

Bizon ZO56/6 1988r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pawlik794
      Witam , muszę wymienić łożysko na wałku weĵścowym do zwolnicy ( z bębnem hamulcowym)  czy da się rozpołowić obudowę bez odkręcania jej od  wspornika ?
    • Przez 19Damian89
      Witam juz od 2 sezonow wojujemy ze wspomaganiem .. czasem zalapie i kreci sie dobrze a czasem az szkoda gadac ... a postoju jak sa kola uniesione w prawo sie w miare kreci ale w lewo trzeba bylo sie nie zle nasilowac..
       
      Orbitrol wymienilismy i silownik z tylu tez..
       
      co moze byc przyczyna braku wspomagania
    • Przez damaxyz
      Witam,
      Jak najszybciej wymienić sprzęgło w rekordzie, czy trzeba ściągać skrzynie i jakie podzespoły warto od razu wymienić?
      Chciałem to zrobić ponieważ po długim postoju kombajnu jak go uruchomię i chcę ruszyć to podczas puszczania sprzęgła słychać jakieś ocieranie - nie wiem co to ale po dłuższym okresie pracy przestaje być to słychać.
       
      Chodzi mi oczywiście o wymianę tarcz sprzęgła.
       
      Pozdrawiam,
    • Przez daron64
      Witam
      Krótki wstęp - pacjent to rekord '87 - jakiś czas temu elektryk zmieniał mi alternator, potem jeszcze raz grzebał w elektryce. Ja tam szczerze mówiąc nie zaglądałem - działa to działa, akumulatory nowe, kombajn chodzi tylko kilka dni. Teraz wszystko sobie sprawdzam, a tam alternator jest całkowicie odłączony. Od regulatora idzie jeden przewód na bezpieczniki. Nie mam pojęcia czemu elektryk tak to zrobil. Chciałem teraz to popodlaczac, ale mam problem tego typu, że nie moge stwierdzić, czy mam 6 czy 9 diodowy alternator, żeby dobrać do niego regulator. Zacząłem kminic, że może alternator stary był 6 diodowy, a nowy kupiłem 9 i elektryk odłączył go całkowicie. Ale to tylko gdybanie. Nie mam żadnego fachowca pod ręką i jakoś muszę to sam ogarnąć.
      Na alternatorze jedyne oznaczenia jakie się zachowały to ze zdjęcia poniżej.
      Alternator sprawdzałem według tego filmiku 
      Tym pierwszym sposobem wyszło mi niby, że jest przejście w jedną stronę - więc 9diodowy, ale znowu tym drugim sposobem też pokazało mi przejście w jedną stronę. Cos źle robię, czy jak to interpretowac?
      Pierwsze foto alternatora, drugie to łączenie wsuwki ze śrubami, trzecie to łączenie wsuwki ze śrubą, na którą idzie przewód który łączy się z rozrusznikiem. Takie foto zrobiłem, ale generalnie jeszcze tam wszystko odłączyłem, czyscilem i sprawdzałem jeszcze i wskazania takie same jak na foto.
       



    • Przez Misiek55
      Witam.
      Zakupiliśmy kombajn Bizon 5058 hydrostatik z Danii. Kombajn jest wyposażony w komputer LH 965 agro, komputer niestety gdy kupiliśmy nie załączał się ale po wymianie baterii w środku udało się go włączyć, niestety żadne przyciski nie reagują a komputer wyświetla stan pełnego zbiornik i co jakiś czas pika. Miał ktoś podobną sytuację lub jest w stanie coś doradzić?

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj