szotrab

jaki olej hydrauliczny do 820

Polecane posty

szotrab    0

Pany zmieniam olej hydrauliczny w belarusie 820 i był tam zalany lhl 32 ale to jak woda żadki....

I teraz nie wiem czy gęściejszy hydrauliczny 46 hm 68 czy zwykły silnikowy superol.

W Belarusie 820 może się jakimiś cudami przedostać olej z hydrauliki do silnika?.

Co polecacie wlać?? hm Co macie wlane w swoich??

Edytowano przez szotrab

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

W każdym silniku który ma pompę wspomagania napędzaną od rozrządy może olej przedostać się do silnika. To nie jest argument żeby zalewać hydraulike superolem. Nawet jeśli coś tam się dostanie to wykryjesz ubytek w zbiorniku lub przybywanie w silniku. Procentowo nie wiele go trzeba w silniku żeby to wyłapać i nic mu nie będzie jeśli jakiś czas na tym pochodzi. Ja mam w mtz82 hydraulikę i wspomaganie układu kier. zalane hl46 i nie ma problemów. Olej do tego celu stworzony.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

ja pozostaję przy hl-32


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulik    2

Ja teraz mam wlany hl 100 i nawet w mróz nie jest strasznie,albo jeszcze możesz hl 68 wlać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

a ja zostaję na razie przy hl-32 bo nie widzę potrzeby zmieniać.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariuszczs    23

Panowie a czy w stosunku do np 40 letnich jumzów te pompy lub ogólnie hydraulika są inne ? To zawsze chodziło na superolu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie są inne. Zasada ta sama, konstrukcja ta sama. Trudno powiedzieć czemu superol i raczej nie od zawsze bo to polski olej do tego nie tak stary jak belarusy. Wcześniej był zdaje się lux. Zalewanie hydrauliki w rusach superolem to raczej wymysł polaków. Czeska instrukcja np. mówi o Esso, shel, mobil.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

musze wymienić olej w hydraulice w moim rusku jaki olej do hydrauliki z tych trzech wlać hipol 6, agrol, czy LH 100

 

hipol 6 i agrol to chyba to samo bo na obu pisze 80W

 

innych jak te nie che bo jak się rozgrzeją to się robią zadkie i pompa słabo działa ale pytanie jest co w zimie z hipol 6 i agrolem nie będą za gęste?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RycerzNocy    0

ja mam zalany w 820,3 i mtz 82 superol cc 40 i zimową porą w 820 ciężko się kręci na zimnym ale za to latem gdy pracuje mtz 82 z rcw przy mokrym wapnie cały dzień to nie grzeje się tak jak hl 32 . Na pewno każdy mi przyzna racje ze silnikowy w hydraulice wytrzyma większą temperaturę niż hydrauliczny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

jest też opis jak można te grzanie zlikwidować - ktoś zakładał chłodnicę. Mi jak zacznie się grzać to też wstawię chłodnicę.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

HL 100 to idealny olej do ruska.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Ogranicza to za mało napisane eliminuje pocenie to robi HL100


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Luc826421    4

Ja w swoim mam zalany olej silnikowy (milvus 15W40) od nowości i jest ok. ;) Udźwig w normie, nic się nie gotuje i nie pieni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
the1mati1    64

A co powiecie o oleju VENOL STOU 10W30  wychodzi 10zl/L. Nadal by się do hydrauliki w belarusie i skrzyni w c360?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj