szotrab

jaki olej hydrauliczny do 820

Polecane posty

szotrab    0

Pany zmieniam olej hydrauliczny w belarusie 820 i był tam zalany lhl 32 ale to jak woda żadki....

I teraz nie wiem czy gęściejszy hydrauliczny 46 hm 68 czy zwykły silnikowy superol.

W Belarusie 820 może się jakimiś cudami przedostać olej z hydrauliki do silnika?.

Co polecacie wlać?? hm Co macie wlane w swoich??

Edytowano przez szotrab

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

W każdym silniku który ma pompę wspomagania napędzaną od rozrządy może olej przedostać się do silnika. To nie jest argument żeby zalewać hydraulike superolem. Nawet jeśli coś tam się dostanie to wykryjesz ubytek w zbiorniku lub przybywanie w silniku. Procentowo nie wiele go trzeba w silniku żeby to wyłapać i nic mu nie będzie jeśli jakiś czas na tym pochodzi. Ja mam w mtz82 hydraulikę i wspomaganie układu kier. zalane hl46 i nie ma problemów. Olej do tego celu stworzony.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

ja pozostaję przy hl-32


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulik    2

Ja teraz mam wlany hl 100 i nawet w mróz nie jest strasznie,albo jeszcze możesz hl 68 wlać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

a ja zostaję na razie przy hl-32 bo nie widzę potrzeby zmieniać.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariuszczs    23

Panowie a czy w stosunku do np 40 letnich jumzów te pompy lub ogólnie hydraulika są inne ? To zawsze chodziło na superolu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie są inne. Zasada ta sama, konstrukcja ta sama. Trudno powiedzieć czemu superol i raczej nie od zawsze bo to polski olej do tego nie tak stary jak belarusy. Wcześniej był zdaje się lux. Zalewanie hydrauliki w rusach superolem to raczej wymysł polaków. Czeska instrukcja np. mówi o Esso, shel, mobil.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

musze wymienić olej w hydraulice w moim rusku jaki olej do hydrauliki z tych trzech wlać hipol 6, agrol, czy LH 100

 

hipol 6 i agrol to chyba to samo bo na obu pisze 80W

 

innych jak te nie che bo jak się rozgrzeją to się robią zadkie i pompa słabo działa ale pytanie jest co w zimie z hipol 6 i agrolem nie będą za gęste?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RycerzNocy    0

ja mam zalany w 820,3 i mtz 82 superol cc 40 i zimową porą w 820 ciężko się kręci na zimnym ale za to latem gdy pracuje mtz 82 z rcw przy mokrym wapnie cały dzień to nie grzeje się tak jak hl 32 . Na pewno każdy mi przyzna racje ze silnikowy w hydraulice wytrzyma większą temperaturę niż hydrauliczny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

jest też opis jak można te grzanie zlikwidować - ktoś zakładał chłodnicę. Mi jak zacznie się grzać to też wstawię chłodnicę.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

HL 100 to idealny olej do ruska.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Ogranicza to za mało napisane eliminuje pocenie to robi HL100


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Luc826421    4

Ja w swoim mam zalany olej silnikowy (milvus 15W40) od nowości i jest ok. ;) Udźwig w normie, nic się nie gotuje i nie pieni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
the1mati1    64

A co powiecie o oleju VENOL STOU 10W30  wychodzi 10zl/L. Nadal by się do hydrauliki w belarusie i skrzyni w c360?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj