Gość Profil usunięty

JD 6600 PROBLEM ZE SKRZYNIĄ POWER QUAD 6biegów

Polecane posty

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam mam pytanie. Podczas jazdy ciągnikiem na biegach A-D nic sie nie dzieje a na E i F słychać dziwne dzwonienie w skrzyni. Im szybciej się jedzie tym mocniej. Gdy sie rozpędzę i wyłącze na luz nadal dzwoni ale mniej. Dzieje się tak na kazdym pół biegu. Zauważyłem to przy otwartej szybie. Boje się że to groźne. Proszę o porady. z góry dziękuję

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tak jest rozłączony. Tylko taki objaw żadnych innych. Ktoś sugerował że synchronizator między tymi dwoma biegami może dzwonić. Nie chce nic sugerować czekam na inne opinie. pzdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikad    1124

To że napęd rozłączony włącznikiem nie znaczy że rozłączony fizycznie. Sprawdzałeś w polu czy rozłącza?


"Robiąc cokolwiek stajesz się kimkolwiek, nie robiąc nic stajesz się nikim"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Rozłącza na 100%. Poza tym słychać kiedy sie załączy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Prosze o dalsze podpowiedzi...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

Nie zostaje nic innego jak rozebrać skrzynię i tylni most [mechanizm różnicowy, zwolnice], no chyba że jakiś przewód lub blacha wpada w rezonans w czasie jazdy i to tak dzwoni.

A masz jakieś porównanie do innego JD z tej serii?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

To nie blacha. Też miałem taka nadzieje ale jak powoli sie jedzie tez słychać w zasadzie tylko na 6biegu. znajomu ma 6410 i wydawało mi sie ze jak zwalnia podobnie było słychać . Jest tak odkąd go kupiłem ale po prostu martwie sie na zapas. Może nie ma czym sie przejmować i czekac az sie rozsypie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartek88    2

Wiem że ursus to nie JD, ale miałem taki przypadek, że swożeń włożony w zaczep wpadał w rezonans i dzwonił jakby się miało coś zaraz rozlecieć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Też tak miałem w zetorze 72. To było pierwsze o czym pomyślałem ale tez nie. Może podnieść na lewarek i sprawdzić każde z kół.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Ludzie myślcie troche i głupot nie wypisujcie. Od kiedy napęd działa tylko na niektórych biegach na innych nie. Po co każecie rozbierać mosty skoro tylko na niektórych biegach dzwoni. Byc może winny jest synchronizator, być może koła zębate tych konkretnych biegów. Wyrzucenie na luz nie powoduje, że skrzynia się zatrzyma. Wałek kręci się wraz z kołami natomiast wałek główny połączony z silnikiem nawet pomimo wysprzęglenia będzie kręcił się siła bezwładnosci. Jak to zwykle bywa takie stuki puki i ich diagnoza przez internet to gra w ciuciubabkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

Co do przedniego napędu to zawsze jest jakaś różnica prędkości między przednią osią a tylną, która przy większych prędkościach się po prostu zwiększa [a tutaj problem pojawia się na najwyższych przełożeniach] i można czasami usłyszeć różne dźwięki w czasie jazdy, przejedź się byle jakim ciągnikiem z włączonym przednim napędem po asfaldzie z maksymalną prędkością a potem przejedź się z wyłączonym, zauważysz różnicę, ale ten wątek już został wyeliminowany. Tak w roli uzupełnienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

mam małego JD jeszcze i przy okazji przeglądu kazałem słuchać i ocenić to zjawisko serwisantowi i nic poza sugestią że może to być synchronizator nie wymyślił. Wyłączając na luz po rozpędzeniu dzwięk cichnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Robiłem wymiane oleju w przekadni i na sitku było dość dużo fragmentów z tworzywa typu ebonit i udało mi sie wydobyc korkiem spustowym fragment wielkości 2cm x 7cm również w tego tworzywa. może to jakieś podkładki które wypadły i teraz coś drży i dzwoni??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maciej1234    1

Robiłem wymiane oleju w przekadni i na sitku było dość dużo fragmentów z tworzywa typu ebonit i udało mi sie wydobyc korkiem spustowym fragment wielkości 2cm x 7cm również w tego tworzywa. może to jakieś podkładki które wypadły i teraz coś drży i dzwoni??

jeśli coś jak ebonit to kawałki tarcz lub takich podkładek między koszami u mnie to wymieniali ale były stuki przy przełanczaniu biegów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

jeśli coś jak ebonit to kawałki tarcz lub takich podkładek między koszami u mnie to wymieniali ale były stuki przy przełanczaniu biegów

 

Dzieki. To może jakiś trop już bedzie od czego zacząc gdzie szukac.Na coś w końcu te płytki wskazują.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Usterka namierzona. Sprzęgło wielopłytkowe blokady mechanizmu różnicowego dzwoniło bo odkleiły sie okłądziny. pzdr. dzieki za wszystkie sugestie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam, pozwole sobie sprecyzowac usterką powodujacą charakterystyczne dzwonienie. Otórz była to taśma halulca ręcznego opasajaca mechanizm różnicowy stad garsć fragmentów płytek i dzwonienie przy wiekszej prędkośći. Przy okazja wymiana tarcz hamulcowych. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez RelMy
      Chciałem wymienić termostat ponieważ wydawało mi się, że ciągnik nie trzyma optymalnej temperatury podczas pracy i dodatkowo nie działa ogrzewanie. Po odkręceniu pokrywy był tylko jeden a są dwa miejsca na 2 termostaty. Widziałem rysunki i z dwoma i z jednym termostatem i pytanie brzmi czy założyć dwa czy zostawić jeden?
    • Przez Latashi
      Cześć, proszę o opinię o traktorach marki John Deere z serii 3050, 3140. Wady zalety, spalanie, dostępność i koszt części. Czy wgl warto pchać się w te modele. Zastąpił by Zetora serii 10045. Byłby jako traktor główny do pługa, glebosza, agregatu uprawowo-siewnego i pracy z turem.
    • Przez MarcinRajca
      Witam. Mam problem z pompą główna w John.D 3130 max ciśnienie to 150-160 bar i po kilku minutach czasu spaduje do 120-110 bar i wtedy wskazówka manometru dostaje silnych drgań jakby ciśnienie pulsowalo.  Po rozebraniu pompy zaworki od strony wejścia oleju wyglądają dobrze tloczki tez są w dobrym stanie bez rys.  Jedynie zaworki po stronie wyjścia oleju mają wyklepane gniazda od tulejek.  Ale te płytki na zaworach można odwrócić. 
      W pokrywie pompy w środkowej części gdzie częściowo wchodzi łożysko są dwa otwory duży i mały oba prowadzą do zaworów duży otwór do dużego tloczka z gruba sprężyna. I jest tam jakby miejsce na iglice ale jej tam nie ma.  I pytanie czy powinna tam ona być? 
      Drugi mały otwór prowadzi ma małego zaworka z iglica ale ten otworek był zakorkowany grubymi kawałkami metalu i opilkow tak ze tam nie było wcale przejścia i sam zaworek był zacięty. 
      Wie ktoś od czego jest ten mały zaworek?  
      To jest ten największy model pompy występujący z przednim napędem na hydrostacie.  
      Orientuje się ktoś czy można ta pompę zastąpić pompa zebata i takich samych parametrach 
      Taka sama pojemność i. Wydajność 
      To znaczy oryginalna pompa i zębata jaka znalazłem mają po 50ccm 
      I obie po 75L/min 
      Regeneracja oryginalnej 2500zł 
       ruska nowa pompa około 300 zł wiec jest to duża różnica. 
      Proszę o pomoc, 
      Pozdrawiam 
       
    • Przez bem
      Czy ktoś może mi powiedzieć jak te maszyny się spisują?
    • Przez patrykb2736
      Witam mam problem z John Deere.Wciskajac gaz ciągnik nie wchodzi na obroty, wymieniłem potencjometr i bez zmian.Do tego sam czasami wchodzi na wyższe obroty.Mial ktoś podobny problem to proszę o odpowiedzi bo już ponad tydzień stoi.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj