wojtekmi12

Remont c-328- relacja

Polecane posty

wojtekmi12    0

Witam. Czy remont 328 z 1967 roku jest opłacalny? Do wymiany są takie rzeczy jak: przednia oś, opony,wiązka elektryczna(działąją jedynie światła przednie-tyle, że prawe na krótkich świeci, a lewe nie i podobnie z długimi-prawe świeci mocno, lewe jest na krótkich), kupno nowej maski, prawdopodbnie kupno kabiny z błotnikami i inne d*perele takie jak:malowanie, przedni "panel". Czy jest możliwość, aby po remncie 328 zdolny był mieć podobną moc jak c-360?

W ciapku był pęknięty wał. Pewien naprawdę świetny fachowiec polecił tacie kupno silnika od 330 niestety bez głowicy. No, ale zostało wszystko zakupione,wyszlifowane i po dziś dzień nic się z nim nie dzieje. Jedynie uszczelki do wymiany.

 

Czy to nie będzie przysłowiowe "porywanie się z motyką na słońce"? Jest pomysł, aby sprzedać ciapka i kupić 360, bo 330 nie warto. O cięższych seriach nie ma co myśleć, ponieważ mamy truskawki, a c-385 i podobnymi raczej będzie ciężko manewrować. :D

 

Przebieg remontu na drugiej stronie ;)

Edytowano przez wojtekmi12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kondzioo    3

co ty chcesz miec moc w c328 jak w c360? o_O w ciapku masz 2 gary a w 60... 4 pomysl troche czlowieku... a co do remontu jak już masz silnik po remoncie od c330 to myśle że sie opłaca wyremontować go bo jezeli skrzynia jest dobra to ciapka masz sprawnego w 80% ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal009    27

Z tego co piszesz to przydał by Ci się mocniejszy ciągnik. Do tryskawek to kupił bym maksymalnie C-360 3p na wąskich oponach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
g2osc    25

Mam 328 na przedniej osi z 330 po kupnie zrobiliśmy silnik (tłoki, tuleje, panewki, pompa) ok 10 lat temu. W tym roku padł mi simering na wale od strony sprzęgła (ze starości się posypał) i dorobiliśmy mu świece żarowe, to wszystko co zrobiliśmy w tym traktorze przez 15 lat użytkowania od momentu kupna tylko lejesz i jedziesz. Nie zastanawiaj się tylko remontuj takie jest moje zdanie.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarekmaz    0

lepiej remoentuj tego bo nie wiadomo czy czegoś w gorszym stanie nie kupisz sąsiad kiedyś sprzedał c360 3p bo był zajechany a za tą kasę kupił t25 i więcej do niego dołożył niż do tego c360 więc już jak masz c330 to lepiej go wyremontuj

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kondziu1832    202

jestem tego samego zdania co koledzy wyżej koszt takiego remontu nie będzie duży

 

Jeżeli chcesz kupić jakąś kabinę to poszukaj jakiejś starej, bo nową kupić to trochę kasy trzeba włożyć.

 

Rozśmieszyło mnie to stwierdzenie z C238 i C360.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtekmi12    0

W dzisiejszych czasach sporo jest możliwe. Ale rzeczywiście z tym pomysłem 328 do 360 przeholowałem :D.

 

W takim razie sporządzam z tatą listę rzeczy do zrobienia i jazda. Kabinę myślałem żeby zrobić, ale chyba ekonomiczniej wyjdzie tak jak Kondziu mówisz.

 

@Kondziooo skrzynia jest raczej w porządku. Nic nie zgrzyta, nie leje i zachowuje się prawidłowo. Jedynie to tak jak mówie uszczelki w silniku.

 

Dzięki wielkie za pomoc. Jak coś ruszy to dodam fory w galerii i może zrobię z tego jakiś filmik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mortiis    0

Witam

Jeśli masz swój materiał (galanteria metalowa :) ) umiejętności spawacz ślusarz i trochę czasu to taniej wyjdzie zrobić niż kupić nową kabinę. Co do używanej to różnie bywa - chociaż jeśli trafiłaby się w dobrym stanie to można kupić. Ja swoją zrobiłem na wzórkabiny Naglaka dokupiłem jedynie szyby, zamki oraz przednią wycieraczkę z silniczkiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarekmaz    0

ja do c330 kupiłem starą kabinę rurkową za 100 zł i tylko umalowałem i szyby kupiłem i jest jak nowa i ile kasy w kieszeni a dużo c330 nie jeżdżę żeby kasę na kabinę wydawać ale te nowe kabiny to tyle nie wytrzymają co te stare jak remontowaliśmy facetowi c360 to miał 7 letnią kabinę a całe profile co się przykręca do mostu przeżarte przez rdzę u c360 też mam starą wyremontowaną wyciszona nowy dach i jest jak malina jak wyjadę po malowaniu c360 to wstawię foty ale jeszcze dużo pracy :P

uff ale sie rozpisałem soryyy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtekmi12    0

Ok,ok. Podrzucajcie pomysły, bo mogą się przydać. Ostatnio na allegro była kabina 700 zł więc trzeba się rozglądać.

 

A jak z tym wyciszaniem. Zdaję to skuteczność?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kondziu1832    202

ja bym poszukał jakiejś starego typu kabiny :D daj jakieś ogłoszenie do gazety że kupisz ;D

 

albo na złomie poszukać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

jeżeli chcesz go i wyremontować i troszkę odpicować to policz te elementy:

- nowa kabina

- nowe opony radialne na tył

- wymiana wszystkich płynów.

 

Ja ostatnio właśnie się zastanawiam i nowe opony to koszt 2,5-3tys PLN, kabina podobnie, poza tym kilka stówek na wymianę oleju i płynu pójdzie.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaczmarek    277

"przednia oś, opony, kabina, maska"

 

Tu już masz kwotę jakichś 7 tyś zł może więcej a ze wszystkim co chcesz wymienić to remont cię wyjdzie z 8 tyś więc nie wiem czy się opłaca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514

Czy jest możliwość, aby po remncie 328 zdolny był mieć podobną moc jak c-360?

Żrób wyższy wznios krzywek wałka rozrządu o 4 mm przez spawanie i szlif.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

"przednia oś, opony, kabina, maska"

 

Tu już masz kwotę jakichś 7 tyś zł może więcej a ze wszystkim co chcesz wymienić to remont cię wyjdzie z 8 tyś więc nie wiem czy się opłaca.

i tutaj pojawia sie pytanie czy robimy na sprzedaż czy dla siebie ;)

Jeżeli ciągnik ma papiery i nie jest to jakiś składak, ewentualnie robimy remont kapitalny a głównym warunkiem jest że robimy go dla siebie to warto wsadzić parę PLN.

Tylko z drugiej strony można kupić dobrego escorta 335 (bliźniaczy ciapek tyle że z Mrągowa) z rokiem produkcji po 2000 poniżej 30tys PLN.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtekmi12    0

@lukaczmarek opony chodzą po ~1500 za komplet,przednia oś ~40 (chodzi o sworzeń osi płaskiej, ponieważ koła się rozjeżdżają na wszystkie strony gdy wyleci śruba:/ Reszta osi jest ok.), pompa hydrauliczna ~200, instalacja elek.~80 zł, panel ze wskaźnikami ~160, maska 420 zł(grene) i błotniki oba 740zł(również grene). Za to wyjdzie ~3000 zł. Nowe kabiny w zimę chodziły po 1200zł bez błotników, a teraz min.2200zł tej samej firmy. Mam nadzieję, że cena znów spadnie.

 

To jest lista rzeczy tych ważniejszych. Oczywiście trzeba pomalować maskę i błotniki jeśli takowe kupie. Więc taki remont to koszt 4,500 tysiaka. I nie wiem czy nie lepiej kupić jakąś ładną 60. Bo ciapki w takim stanie jak mój chodzą po 6 tys i ludzie je kupują(pewnie Ci co mają kasę, by je odpicować i jeździć na wystawy;) ). Więc teraz nie wiemy co z ojcem robić.:/

 

Edit: Ciągnik ma papiery tylko, że nie przejdzie badań technicznych w takim stanie.

 

Edit2:Do tego dochodzi również sprawa kupna przyczepy 2 osiowej. Na razie chodzą po ~1800 w niezłym stanie.(co najwyżej malowanie.)

Edytowano przez wojtekmi12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarekmaz    0

no a jak kupisz c360 odpicowana umalowana a tam wał złom kompresji nie ma skrzynia wydarta ? most wyje to co znów sprzedasz ? rób jak chcesz a propo wyciszenia źle nie jest ale nie narzekam ale nad maską i nad błotnikami wyciszone pianką :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukasz    58

jak chcesz kabinę to u mnie stoi ch*jnów I ( tzw rurkowa) z dachem z tworzywa, bez jednej szyby bocznej i nad drzwiami trzeba by troszkę popracować. Daleko widzę nie masz (okolice Świdwina mieszkam) za niewielką odpłatą mogę oddać. Przy okazji mogę zaprezentować swoją 328 (chodź niewiele już z tego modelu jest) bo niedawno skończyłem remoncik

Edytowano przez ukasz

sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaczmarek    277

@lukaczmarek opony chodzą po ~1500 za komplet,przednia oś ~40 (chodzi o sworzeń osi płaskiej, ponieważ koła się rozjeżdżają na wszystkie strony gdy wyleci śruba:/ Reszta osi jest ok.), pompa hydrauliczna ~200, instalacja elek.~80 zł, panel ze wskaźnikami ~160, maska 420 zł(grene) i błotniki oba 740zł(również grene). Za to wyjdzie ~3000 zł. Nowe kabiny w zimę chodziły po 1200zł bez błotników, a teraz min.2200zł tej samej firmy. Mam nadzieję, że cena znów spadnie.

 

Jak kolega wyżej napisał wszystko zależy czy chcesz dla siebie czy na handel.

Za 1500 zł kupisz najtańsze nadlewki. Za nowe opony będziesz musiał dać jakieś 2200 zł

Kabina na dzien dzisiejszy z błotnikami około 3000 zł

Jeśli chodzi o oś myślałem że chcesz całą wymienić.

Reszta jak wymieniłeś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    28746

według mnie nie musisz robić wszystkiego na raz, jeśli remont rozbijesz na poszczególne miesiące to nie odczujesz tego tak bardzo po kieszeni

poza tym jeśli coś założysz nowe, to będzie to napewno lepsze niż stare ale świeżo pomalowane

na koniec polecam szukać okazji, możesz trafić na opony w całkiem dobrym stanie za promocyjną cenę, czy też maskę ładną zdrową, którą ktoś zdjął tylko dlatego że podczas remontu zamontowali plastikową, kolega Ukasz proponuje ci za rozsądny pieniądz kabinę

na własnym przykładzie powiem że zmienialiśmy opony które miały 20-25% bieżnika, bo ciągnik robił u nas jako główny, i w dodatku jedyny, więc musiał mieć nowe, znajomy wziął je od nas, założył do Kacapa, jeździ na nich 4 czy 5 rok i nie narzeka. Albo w drugą stronę, znajomy podczas remontu c-360 wymienił oryginalną maskę na plastik, starą odkupiliśmy od niego za 10zł plus 0.7 wyborowej, maskę wystarczyło pomalować i jest ok

Szukaj okazji i rozbij to w czasie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

@lukaczmarek opony chodzą po ~1500 ...

Radialne?

Z fakturą i gwarancją?


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Mateusz2006
      Witam, mam pytanie mianowicie posiadam rozsiewacz amazone ZA-V 2200 z 2018 r. Do tego pory rozsiewacz chodził z nowej generacji ciągnikiem z systemem isobus, a teraz mam potrzebę zapięcia go do zetora 12245, ale z rozsiewacza wychodzi tylko kabel z wtyką do isobusa i nie wiem jak to zespolić z zetorem, dodam że oprócz komputera do isobusa, posiadam też komputer do rozsiewacza amatron 3. Proszę o jakieś wskazówki.
    • Przez wisnia83
      Cześć forum. Właśnie dołożyłem sprężarkę powietrza do swojego masseya 675. Działa elegancko i jeżeli kogoś interesuje to zapraszam do filmiku na yt tam jest opisane jak i z czym. 
       
    • Przez adam098
      Witam jak podłączyć tura bezpośrednio do rozdzielacza pod siedzeniem a gdzie dać wolny spływ ?

    • Przez farmerzpowołania
      Witam,
      Czy ktoś z Państwa robił zawracacz kołowy do swojego ciągnika?
      Ja chciałbym taki zrobić, poterzebuję inspiracji i trochę podpowiedzi jak taki zawracacz wykonać.
    • Przez szymonkombajnmassey
      witam, zasialem na probe 10ar kukurydzy, zeby nie męczyć kombajnu zebralem same kolby na przyczepke, posiadam kombajn massey ferguson 86, i czy musze zakladac jakies blachy na cepy i zmieniac klepisko? (ziarna spokojnie przechodza przez klepisko)(mam sita dolne do kukurydzy)
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj