Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
czeski

Zetor proxima 90 (Teagle Tomahowk 505)

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
czeski    0

Witam chciałbym się dowiedzieć czy prawidłowo obsługuje maszynę jaką jest rozdrabniacz bel Teagle Tomahowk 505. Mianowicie jak podłączyć węże hydrauliczne i z jaką prędkością używać maszyny 540 czy 1000 obr/min ? Do maszyny nie ma instrukcji, szukałem w internecie ale nie znalazłem wiec przychodzę z pomocą do Was.

post-55315-0-87067200-1345234995_thumb.jpg

Załączyłem obrazek ponieważ kiedy ruszam dźwignią ( STEROWANIA ZEWNĘTRZNEGO UKŁADU HYDRAULIKI) do przodu lub do tylu od razu ją wraca na miejsce i muszę ją trzymać żeby obracać bębnem czy to normalne czy podłączyłem coś źle i wybija specjalnie ? Dźwignia ta ma 4 pozycje (2-N-1-P)

 

 

post-55315-0-12229100-1345235090_thumb.jpg Aha znalazłem jeszcze jedną niepokojąca rzecz w instrukcji cytuje "Przyłączone maszyny korzystające z napełnienia olejowego zewnętrznego układu hydrauliki muszą być napełnione tym samym rodzajem oleju, który jest zalecany dla skrzyni biegów traktora!" mam przez to rozumieć ze olej który płynie w przewodach hydraulicznych maszyny miesza się z olejem w skrzyni biegów, co w tedy z takim przypadkiem kiedy mam nowy ciągnik a kupiłem starą maszynę z nie wiadomo jakim olejem, należy ja przepłukać ?

Ostatnie pytanie na dzisiaj czy to prawda ze podczas pierwszych 10 motogodzin należy dokręcić śruby mocujące i nakrętki kół przednich i tylnych, w tym połączenie starcza i często sprawdzać podczas pierwszych 100 motogodzin ? jeśli tak to producent powinien dodać do ciągnika taki klucz, ponieważ dobry klucz dynamometryczny kosztuje 400zł +, nie wyobrażam sobie rolnika który robi coś takiego codziennie.

Aha jeszcze jak ktoś ma to prosze o instrukcje do Tur'a Tl 220 SLi

 

Pozdrawiam

Edytowano przez czeski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
patryk255    1

co do oleju w układzie hydraulicznym maszyny to powinieneś go dobrze wypłukać bo chu... go wie co tam może być a jak nowy masz ciągnik to szkoda żebyś popsuł przez taką błachostke a co do reszty nie wiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czeski    0

No dobra ale jak go wypłukać i ponownie go zalać olejem ? Rozumiem że po całej operacji trzeba dolać oleju do skrzyni ? Nikt nie spotkał się z takimi sytuacjami jak ja ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kris14    259

Najlepiej by było wymontować wszystkie siłowniki, poodkręcać węże i spuszczać z nich olej [z węży chyba nie muszę tłumaczyć jak?] a ze siłowników to jak okręcisz węże to nyplami na dół i wsuwasz kilka razy siłownik ręką i powinno być ok.

 

A co do prędkości wałka WOM to jaki frez jest przy maszynie? 6 wpustów cz 21? jak 6 to powinna ona działać na 540obr/min a jak masz 21 wpustów to jest to maszyna przeznaczona na WOM 1000obr/min. Jeżeli dalej masz wątpliwości to spróbuj najpierw z prędkością 540 a jak efekt nie będzie zadowalający to pracuj na 1000.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czeski    0

Taka operacja trwa pewnie parę godzin do tego trzeba by było dolać odpowiedni olej i ilość a to też by zajęło trochę czasu. Ciągnik nie jest mój ponieważ pracuje dorywczo ale powiem o tym właścicielowi i o konsekwencjach jakie mogą z tego wyniknąć sądzę ze właściciel powie żeby to zostawić w spokoju bo są "ważniejsze" rzeczy do roboty. Kris14 zobaczę jutro ile jest wypustów choć nie wiem czy dam rade bo tam chyba wałek jest przymocowany na stałe. Efekt nie był zadowalający ponieważ trochę muliło wał przy obrotach dochodzących do żółtego pola(540obr/min) a na 1000 obr/min jeszcze nie próbowałem ale wkrótce to zrobię.

A co do hydrauliki to powinna tak chodzić jak to opisałem czy nie?

Dziękuję za Pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

Co do hydrauliki to jest podłączona prawidłowo.

W Zetorku nie ma chyba zatrzasku na sekcji rozdzielacza i dźwignię trzeba trzymać cały czas bo inaczej odbija- to normalne.

2 olej idzie na szybko-złącze 2 a wraca 1

N pozycja neutralna, olej nie przepływa w żadnym kierunku

1 olej idzie na szybko-złącze 1 a wraca 2

P pozycja pływająca czyli przez obydwa szybko-złącza olej przelewa się swobodnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czeski    0

Dobrze wiedzieć że odpowiednio używałem hydrauliki . Dostałem na maila instrukcje obsługi do (Teagle Tomahawk 404, 505 & 606 Straw Shredders) i tam chyba jak dobrze przetłumaczyłem pisze ze można używać 540 jak i 1000 obr/min ale te 2 maja większe zapotrzebowanie na moc, 3 strona po prawej, załączam instrukcje, może komuś się przyda bo nie idzie jej dostać na internecie.

 

Aha a co z tymi śrubami ? dokręcacie je często ?

404_505_606_Issue_04_07.pdf

Edytowano przez czeski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do prędkości wałka, Stary Kobinator ma racje! Policz wypusty na wałku. Model teagle TOMAHAWK 505 powinien mieć 6, więć nie zalecam 1000obr.

Pośrednie 750obr. moża spróbować gdy słoma jest wilgotna.

 

Jeśli chodzi o obroty bębna ok 5-8 obr/min

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZYLA    54

Co do śrub kół to masz je tylko kontrolowac co ileś tam mth (podane w instrukcjii) czy sie nie poluzowały, szczegolnie po pierwszych 10 mth. U mnie np. się nie poluzowały, a u kolegi w przednich kołach tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Gorczyk
      Witam, mam taki problem z przednim napędem w Zetorze proxima 90, a dokładnie z jego wyłączeniem. Ostatnio podczas transportu przy przedni napęd włączył się podczas hamowania a później już nie chciał odbić. Na pewno nie jest to wina bezpiecznika, zajrzeliśmy również do zaworu, wyczyściliśmy go ale to też nic nie pomogło, co jeszcze można zrobić? 
    • Przez Szymekrolnik912
      Wie może ktoś jaki jest schemat zmiany biegów w zetorze
    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez damian513
      Witam parę miesięcy temu zakupiłem ciągnik zetor proxima power 95 z 2010 roku  i chciałbym zamontować do niego ładowacz czołowy ale jakiś z tańszej półki i dobrej jakości. W gospodarstwie pracuj do ciężkich prac ładowarka teleskopowa . Tur miał by służyć do ładowania bel na polu. Dalsze trasy po siano , ładowanie big bag z nawozem na polu czyli takie lekkie prace. Jaki ładowacz czołowy waszym zdaniem był by dobry ? A jak są te nowe tury po 10,000 tyś  to te konsole pasują do tura czy to dorabiają jak to jest dokładnie ? 
    • Przez tomi382
      czy ma ktos nową proxime z adblue? Na ile wystarcza pełny zbiornik ad Blue? jak z awariami tego systemu?
×