Zaloguj się, aby obserwować  
samtech84

MF 8220 problem z rewersem, od czego kontrolka

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
samtech84    47

Witam

 

Pojawił się ostatnio problem z MF 8220 ze skrzynią Powershift dotyczący pracy rewersu. Otóż zmiana kierunku jazdy przestała być płynna. Ciągnik rusza z miejsca szarpnięciem nie zależnie czy do tyłu czy do przodu. Zmiana kierunku również odbywa się z szarpnięciami. Dzieje się to niezależnie od obrotów silnika i prędkości jazdy. Kiedyś na wolnych obrotach ruszał bez problemu, teraz załączenie jazdy jest tak gwałtowne, że silnik potrafi zadusić.

 

Do jakiegoś czasu świeci się również taka kontrolka:

 

img20120817154224.jpg

By samtech1984 at 2012-08-17

 

Z czym jest związana, niestety nie mam instrukcji i nigdzie nie mogę znaleźć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    734

Czy on ma łączony wydatek hydrauliki. Tj można przekierowac olej tłoczony przez pompe podnośnika na gniazda hydrauliki. Ewentualnie może to jest włączone, podnosnik nie powinien wtedy działać. Ewentualnie jeśli ten ciągnik ma osobny olej do hydrauliki może jego poziom jest za niski. Innych pomysłów nie mam popytaj ludzi którzy mają takie sprzęty jest ich trochę na af.

Co do rewersu czy on ma tgz pokrętło konfortu, którym możesz ustawiać czułość rewersu. Być może potrzebna jest kalibracja rewersu co jest chyba najbardziej prawdopodobne. Czy migają jakies kontrolki na tablicy rozdzielczej oprócz tej powyżej. Stan oleju w skrzyni sprawdzałeś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianbor    38

Witam. Co do rewersu to się nie wypowiem bo nie miałem styczności z takim ciągnikiem, ale wiem że w ciągnikach (np. jd) jest możliwość regulacji "agresywności" rewersu, tak jak kolega wyżej wspomniał. Co do kontrolki, sugerując się wzorem twierdzę że jest to drożność filtra oleju hydraulicznego. Zazwyczaj te przerywane kreseczki w większości maszyn symbolizują filtr a ten "tłoczek" z kropelką olej hydrauliczny. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

samtech84    47

Hydraulika jest jedna, podnośnik i gniazda działają cały czas, olej również jest jeden dla skrzyni i hydrauliki, poziom uzupełniony na max więc raczej nie to.

 

Co do rewersu nie mam pojęcia gdzie szukać ustawień i jak można go skalibrować. Nic poza tą kontrolką więcej się niepokojącego nie pali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yanuszp    0

Masz zapchane filtry hydrauliki są tam dwa filtry ssące (taka siatka) jeden jest pod schodkami po prawej stronie za rurą przykręconą czterema śrubami,ta kontrolka co świeci to właśnie od niego (pewnie sypią się tarczki od sprzęgieł w skrzyni i zapychają filtr brązowe paprochy i płatki ) drugi filtr ssący jest z lewej strony ciągnika dość duży w obudowie okrągłej pozostałe dwa filtry są w tylnej części ciągnika przed tylnym mostem w widocznych obudowach po prawej i po lewej stronie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

panowie a jak zrobic kalibracje skrzyni biegów w tym włąsnie modelu bo jest błąd E127 pozslizg przekładni, i moze kalibracja by powiedziałą któe sprzegło sie skonczyło, nie wszystkie biegi chodzą tzn włączam a on nie jedzie a moze ktos rozbierał i wie w której czesci ciągnika znajduja sie sprzegła bo zebym na prozno nie rozbierał czego innego, silnik juz sobie zrobiłem to teraz skrzynie, a moze wymiana oleju i filtrów by pomogła? podpowiedzcie cos troche, liczy sie kazda podpowiedz, mniej lub wiecej wazna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    734

Jeżeli na wszystkich półbiegach nie chce jechac to może być zużyty rewers a raczej jego tarcze. Do tyłu też nie jedzie? Sprzęgło rewersu i półbiegi są w przedniej części skrzyni biegów. I to w zasadzie w każdej skrzyni. Może być też problem z uszczelnieniem sprzęgła rewersu, też nie będzie jechał lub z samym sterowaniem - elektrozawory.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    47

Problem z szarpaniem skrzyni biegów został definitywnie rozwiązany.

Powodem okazały się elektrozaworki (Solenoid Valve), a dokładnie sprężynki które miały za zadanie cofać trzpienie po zdjęciu ciśnienia oleju.

Sprężynka wywoływała za mały nacisk na trzpień i ten nie cofał się do końca.

Problem dotyczył 6 z 9 elektrozaworków.

Po rozciągnięciu sprężynek biegi zmieniają się idealnie. :)


Dziękuję wszystkim wypowiadającym się w temacie za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MARCIN306    1
Dnia 19.09.2014 o 07:38, samtech84 napisał:

Problem z szarpaniem skrzyni biegów został definitywnie rozwiązany.

Powodem okazały się elektrozaworki (Solenoid Valve), a dokładnie sprężynki które miały za zadanie cofać trzpienie po zdjęciu ciśnienia oleju.

Sprężynka wywoływała za mały nacisk na trzpień i ten nie cofał się do końca.

Problem dotyczył 6 z 9 elektrozaworków.

Po rozciągnięciu sprężynek biegi zmieniają się idealnie. :)


Dziękuję wszystkim wypowiadającym się w temacie za pomoc.

A w którym miejscu są te elektrozawory 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez mf4270
      Witam mam problem z Massey Ferguson 4270 . Tzn padła mi pompa od chydrauliki zewnętrznej i wspomagania (tandem) . Kontrolka zaczęła się zapalać dopiero w niedługim czasie przed wymiana pompy ,lecz po jej wymianie na niskich obrotach gdy kręcę kierownica lub włączę wom nadal mruga . Mierzone ciśnienie na chydraulice zewnętrznej na zimnym okolo 210 a na rozgrzanym 200 . Pompa wspomagania jedynie zmierzone ciśnienie przy siłowniku 160 do max 190 . Podczas jazdy na wolnych obrotach właśnie gdy mruga kontrolka czuć zalanczanie i rozłączanie przedniego napędu . Moje pytanie miał ktoś już podobny problem i potrafi pomóc w temacie . Z tego co wyczytałem to od zalanczanie napędu i wom jest odpowiedzialne niskie ciśnienie ? . Moze ktos się orientuje w jaki sposób jest redukowane ciśnienie ( domyślam się że idzie ono z którejś z pomp tzn wspomagania lub chydrauliki zewnętrznej ) . 
    • Przez pulek227
      Witam Mam problem z licznikiem obrotów silnika. po odpaleniu ciągnika licznik działa na tomiast po jakimś czasie przestaje działać poprawnie. później wskazówka jest na 0 A przy dodaniu gazu podchodzi pod 500 obrotów na minutę? co to może być?
    • Przez dymek333
      Witam
      Jakiś czas temu kupiłem MFa 6480 dyna 6 z 2006 roku z przebiegiem 6000 mth. Problem polega na tym, że gdy olej w skrzyni osiągnie temperaturę około 35 stopni to giną połówki i mryga kontrolka od danego przełożenia na którym ciągnik się znajdował. Po zatrzymaniu się, wciśnięciu sprzęgła i poruszaniu potencjometrem od automatu problem znika, ale gdy minie około 10 min sytuacja się powtarza. Przy pługu czy gruberze nic się nie ślizga i traktor ciągnie tak jak powinien. Drugi mankament to bardzo nerwowe przerzucanie biegów, aż wyrywa z fotela. Próbowałem kalibrowac ale z marnym skutkiem. Zauważyłem też że podczas kalibracji zmieniają się parametry od automatu na DOT MATRIX ( potencjometr jest w pozycji neutralnej a wyświetlacz pokazuje tak jakby ktoś się nim bawił; czy tak ma byc ? ). Serwis z Korbankowa był cały dzień, ale rozłożył ręce i dowiedziałem się tylko tyle, że z podobnym przypadkiem się jeszcze nie spotkali. Czy ktoś z forumowiczów spotkał się z czymś podobnym ?

       
    • Przez rafayl
      mf 6485 dynashift 
      Witam problem odnośnie ślizgania się półbiegów  abcd dodatkowo zapala się kontrolka zapchania filtra oleju. Jakaś nieszczelność ? Przerabiał ktoś podobny temat ? Dodam ze przy zmianie no z 1 na 2 tez jest chwila zwłoki nie jedzie tak jak powinien odrazu  
    • Przez masseyek6280
      Cześć. Mam pytanie. Jak w ciągniku MF 6280 zdjąć tą "szybkę" od zegarów? Jest trochę wolnego czasu i chciałem ją zdjąć bo gromadzi się pod nią kurz. Dołączam zdjęcie i dziękuję z góry za porady.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj