Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
samtech84

MF 8220 problem z rewersem, od czego kontrolka

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
samtech84    5

Witam

 

Pojawił się ostatnio problem z MF 8220 ze skrzynią Powershift dotyczący pracy rewersu. Otóż zmiana kierunku jazdy przestała być płynna. Ciągnik rusza z miejsca szarpnięciem nie zależnie czy do tyłu czy do przodu. Zmiana kierunku również odbywa się z szarpnięciami. Dzieje się to niezależnie od obrotów silnika i prędkości jazdy. Kiedyś na wolnych obrotach ruszał bez problemu, teraz załączenie jazdy jest tak gwałtowne, że silnik potrafi zadusić.

 

Do jakiegoś czasu świeci się również taka kontrolka:

 

img20120817154224.jpg

By samtech1984 at 2012-08-17

 

Z czym jest związana, niestety nie mam instrukcji i nigdzie nie mogę znaleźć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    483

Czy on ma łączony wydatek hydrauliki. Tj można przekierowac olej tłoczony przez pompe podnośnika na gniazda hydrauliki. Ewentualnie może to jest włączone, podnosnik nie powinien wtedy działać. Ewentualnie jeśli ten ciągnik ma osobny olej do hydrauliki może jego poziom jest za niski. Innych pomysłów nie mam popytaj ludzi którzy mają takie sprzęty jest ich trochę na af.

Co do rewersu czy on ma tgz pokrętło konfortu, którym możesz ustawiać czułość rewersu. Być może potrzebna jest kalibracja rewersu co jest chyba najbardziej prawdopodobne. Czy migają jakies kontrolki na tablicy rozdzielczej oprócz tej powyżej. Stan oleju w skrzyni sprawdzałeś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianbor    8

Witam. Co do rewersu to się nie wypowiem bo nie miałem styczności z takim ciągnikiem, ale wiem że w ciągnikach (np. jd) jest możliwość regulacji "agresywności" rewersu, tak jak kolega wyżej wspomniał. Co do kontrolki, sugerując się wzorem twierdzę że jest to drożność filtra oleju hydraulicznego. Zazwyczaj te przerywane kreseczki w większości maszyn symbolizują filtr a ten "tłoczek" z kropelką olej hydrauliczny. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

samtech84    5

Hydraulika jest jedna, podnośnik i gniazda działają cały czas, olej również jest jeden dla skrzyni i hydrauliki, poziom uzupełniony na max więc raczej nie to.

 

Co do rewersu nie mam pojęcia gdzie szukać ustawień i jak można go skalibrować. Nic poza tą kontrolką więcej się niepokojącego nie pali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yanuszp    0

Masz zapchane filtry hydrauliki są tam dwa filtry ssące (taka siatka) jeden jest pod schodkami po prawej stronie za rurą przykręconą czterema śrubami,ta kontrolka co świeci to właśnie od niego (pewnie sypią się tarczki od sprzęgieł w skrzyni i zapychają filtr brązowe paprochy i płatki ) drugi filtr ssący jest z lewej strony ciągnika dość duży w obudowie okrągłej pozostałe dwa filtry są w tylnej części ciągnika przed tylnym mostem w widocznych obudowach po prawej i po lewej stronie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

panowie a jak zrobic kalibracje skrzyni biegów w tym włąsnie modelu bo jest błąd E127 pozslizg przekładni, i moze kalibracja by powiedziałą któe sprzegło sie skonczyło, nie wszystkie biegi chodzą tzn włączam a on nie jedzie a moze ktos rozbierał i wie w której czesci ciągnika znajduja sie sprzegła bo zebym na prozno nie rozbierał czego innego, silnik juz sobie zrobiłem to teraz skrzynie, a moze wymiana oleju i filtrów by pomogła? podpowiedzcie cos troche, liczy sie kazda podpowiedz, mniej lub wiecej wazna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    483

Jeżeli na wszystkich półbiegach nie chce jechac to może być zużyty rewers a raczej jego tarcze. Do tyłu też nie jedzie? Sprzęgło rewersu i półbiegi są w przedniej części skrzyni biegów. I to w zasadzie w każdej skrzyni. Może być też problem z uszczelnieniem sprzęgła rewersu, też nie będzie jechał lub z samym sterowaniem - elektrozawory.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    5

Problem z szarpaniem skrzyni biegów został definitywnie rozwiązany.

Powodem okazały się elektrozaworki (Solenoid Valve), a dokładnie sprężynki które miały za zadanie cofać trzpienie po zdjęciu ciśnienia oleju.

Sprężynka wywoływała za mały nacisk na trzpień i ten nie cofał się do końca.

Problem dotyczył 6 z 9 elektrozaworków.

Po rozciągnięciu sprężynek biegi zmieniają się idealnie. :)


Dziękuję wszystkim wypowiadającym się w temacie za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×