raf21

belarus 820 nie odpala z kluczyka

Polecane posty

raf21    0

hej koledzy dzis wystapił mamy problem z odpalenie mojego ruska . wiec dzis zapowietrzył mi sie on i zgasł i gdy juz wymieniłem filtry bo były zapchane to odpowietrzałem i kęrciłem rozrusznikiem aby odpalic , chyba z 5 razy po 10 -15 sekund i za ostatnim razem pojawił sie problem , przestał reagować na kluczyk to znaczy nie chce odpalac z stacyjki tylko na zwarcie bezpieczniki sa ok co to moze byc pomocy?????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    1283

Styki przy stacyjce sprawdź, mogłeś kable przegrzać, mój młody kiedyś w MTZ na magnetonie przeciągnął troche odpalanie i pojawił się identyczny problem, mieliśmy podtopione kable przy rozruszniku i przy stacyjce, przy próbie przekręcenia kluczyka występowało delikatne CYKNIĘCIE, więc w tym kierunku idź. Pod maską masz też bezpieczniki główne, tam zajrzyj i zobacz co sie dzieje


KPK Kumurun Team. Jeżeli podoba Ci się mój post, był w czymś pomocny-możesz to nagrodzić punktem reputacji, nie obrażę się xP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
raf21    0

bezpieczniki są ok dziś rano wsiadłem i mowie spróbuje i po paru razach kręcenia kluczyka i po paru uderzeniach w okolice tego przekaźnika do rozrusznika teraz opala , wczoraj te tak było a później przestało działać sprawdzę kable jeszcze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Witam,

postanowiłem się podpiąć, bo też dzisiaj pojawił mi się problem związany z odpalaniem.

Sytuacja jest trochę dziwna, ciągnik to Belarus 952.4, rano normalnie zapaliłem i ustawiłem obroty gazem ręcznym tak do 1000, chciałem zapalić c-330 przez kable, ale lekko się zdziwiłem jak ledwo kręcił, pomimo rozrusznika przekładniowego.

 

Pomyślałem że może spróbować przez 24V, więc przepiąłem kable, wciskam starter w ciapku(ledwo 'hehle' bo słaby aku) i dotykam do masy też w ciapku i odpala od strzała, natychmiast jak tylko zagadał odłączyłem kabel.

 

Belarusa zgasiłem lecz podczas gaszenia gasły kontrolki, podświetlenie motogodzin i takie tam, chcąc ponownie zapalić nie mogłem, bo nie ma wcale prądu na każdej pozycji stacyjki poza tym żadne odbiorniki nie działają.

Sprawdzałem jeszcze bezpieczniki w kabinie i te dwa k/silnika(jeden był spalony ale wymiana nie pomogła), aku(są dobre), hebel(jest OK), sprawdzałem też kable po odkręceniu prawej ściany deski rozdzielczej(jak dźwignie rozdzielacza), ruszałem przy stacyjce i inne kostki ale nic to nie dało.

Jeśli wiecie co mam dalej robić to pomóżcie :unsure: jest gwarancja ale oni nawet nie potrafią zrobić ładowania akumulatorów a gdzie mowa o reszcie i po za tym straszne paproki :(


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Sprawdził bym jak bym wiedział który to kabel, pewnie któryś czerwony, chociaż mogłem sprawdzić każdy, jak coś to jutro sprawdzę, ale raczej można założyć że nie dochodzi.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

Witam na 99procent przepaliłeś załącznik 12/24v ta kostka pod maską przy zbiorniku na olej hydrauliczny/.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Ok, pomimo braku zainteresowania tematem poradziłem sobie sam, prawie cały dzień zmarnowałem ale przynajmniej serwis mi przy ciągniku nie grzebał i śrub nie pogubił jak ostatnio.

Rozgrzebałem cały kokpit i do stacyjki prąd nie dochodził na żadnym styku. Przyczyna była prosta ale powiem, był przepalony bezpiecznik 60A, a 2 razy tam zaglądałem i nie wiedziałem że tam jest bezpiecznik.

Dziwi mnie tylko że się przepalił jak chciałem użyczyć 24V do odpalania innego ciągnika(c330)...

 

Edit: napisałeś posta jak ja akurat pisałem, to nie jest załącznik 12/24, bo w Belarusach gdzie aku są z przodu na rozruszniku jest zawsze 24V, a ladowanie jest rozdzielane na 2 aku tym dużym przekaźnikiem przed Intercoolerem, to jest kostka wspólnie zabezpieczająca te 4 odejścia kabli, sam widzisz jest dojście 1 kabla prądowego przez bezpiecznik 60A i są 4 odbiorniki. Pod spodem jest przekaźnik czasowy od świec żarowych, bo czuć i słychać jak pyka.

Mam problem jeszcze taki: http://www.agrofoto.pl/forum/topic/26540-nie-laduje-jednego-aku/page__st__40

Ale dzięki za podpowiedź po czasie ale jednak :)

Edytowano przez Junkers

KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Nie dajesz informacji co sprawdziłeś, zmierzyłeś więc co tu gdybać.

Pisałeś, że bezpieczniki sprawdzone wymienione, a tu psikus.

Grunt że naprawiłeś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

Wczoraj tu nie zaglądałem ale może i dobrze bo bym wprowadził Ciebie w błąd , jak widać trochę się te nasze belarusy różnią,a co do drugiego tematu to nie pomogę ,nie mam pojęcia co może być ,ale puki gwarancja jest to niech serwis walczy ,tylko tak jak piszesz żeby mieli wiedze.Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Nie wprowadził byś mnie w błąd, bo lokalizacje usterki dobrze byś wskazał a nawet przyczynę ale to nie jest przełącznik 12/24, przynajmniej u mnie, chyba że w tych Belarusach co mają aku z tyłu(taki jak twój) jest tam ten przełącznik to wtedy tak. Nie każdy musi wszystko wiedzieć.

Zaraz zapodam foto jak to u mnie było...

Eit:

b6caf0e183798538m.jpg

Najśmieszniejsze jest to że na tej przykrywce jest jeszcze jedna mała przykrywka pod którą były 2 zapasowe płytki(jak na foto), "ruscy jeszcze nie raz cię zaskoczą" jak to ktoś kiedyś pisał no i rzeczywiście zaskoczyli :lol:

Edytowano przez Junkers

KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kartofelz    3

A co to za dźwignia na zdjęciu? Ta z tą kulką.

Póki co u mnie nie odpala wtedy gdy "wajcha" od biegów jest w pozycji "nie do odpalenia". Jeśli wajcha od biegów jest ustawiona w pozycji do odpalenia to jest OK.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Takie z tą kulką to na tym opiera się tylna część maski .4.

O położeniu dźwigni od biegów to wiadomo.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariusz25    36

Od pewnego czasu mam problem z odpalaniem MTZ 82 (1996 r. rozruch:24V) a mianowicie nie odpala ze stacyjki. Na poczatku wymieniłem stacyjke sadząc że to jej wina ale to jednak nie to. Sprawdzałem także dopływ prąd i także jest brak.

Aktualnie odpalam z tej cewki która jest na załączonym zdjęciu stykając styki. Nawet nie mam kierunkowskazów ani nie działa zegar od temperatury wody a świeca żarowa nie podgrzewa mimo ze posiada przełącznik klawiszowy..

Proszę o odpowiedź co to może być i dobra diagnozę :)

Pozdrawiam.

 

Od pewnego czasu mam problem z odpalaniem MTZ 82 (1996 r. rozruch:24V) a mianowicie nie odpala ze stacyjki. Na poczatku wymieniłem stacyjke sadząc że to jej wina ale to jednak nie to. Sprawdzałem także dopływ prąd i także jest brak.

Aktualnie odpalam z tej cewki która jest na załączonym zdjęciu stykając styki. Nawet nie mam kierunkowskazów ani nie działa zegar od temperatury wody a świeca żarowa nie podgrzewa mimo ze posiada przełącznik klawiszowy..

Proszę o odpowiedź co to może być i dobra diagnozę :)

 

 

 

 

post-41461-0-99800400-1381065914_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek82    3

to pewnie ona jest zrabana ja wymieniłem 2 przekaźniki w ciągu roku bo się palily ostatni jakos dzala a ja mam taki problem nie dzialaja mi swiatla na przodzie i klaksona tak to wszystko działa jaka może być tego przyczyna jest jakas kostka do tego lub bespiecznik mtz 93 r jakby ktoś miał cala instrukcje instalacji na 12v to niech przesle skan na PW bylbym wdzięczny pilne!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AGRO12345    0

Witam, mam pytanie odnośnie MTZ 80 BELARUS ile powinien mieć z przodu tzw obciążników, bo wydaje mi się, że 10, a niedawno zakupiłem i jest w nim 8. Doszły mnie słuchy, że firma od której kupiłem wykręca po 2, bo nikt nie zwraca na to uwagi i sprzedaje komplet po 2000zł. Proszę o szybką odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Powinno być 10 sztuk po 20 kilogramów. Kompletu za 2000 w życiu nie sprzedadzą. Może 1500. Ale ja bym nie dał.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariusz25    36

Od pewnego czasu mam problem z odpalaniem MTZ 82 (1996 r. rozruch:24V) a mianowicie nie odpala ze stacyjki. Na poczatku wymieniłem stacyjke sadząc że to jej wina ale to jednak nie to. Sprawdzałem także dopływ prąd i także jest brak.

Aktualnie odpalam z tej cewki która jest na załączonym zdjęciu stykając styki. Nawet nie mam kierunkowskazów ani nie działa zegar od temperatury wody a świeca żarowa nie podgrzewa mimo ze posiada przełącznik klawiszowy..

:)

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrews1987    3

Witam mam problem z belarusem 820 2001 rok prod. Nie chce kręcić rozrusznik przy włączaniu stacyjką. Słychać tylko załączanie się przełącznika 12/24V. Odpalić mogę tylko gdy jedna osoba przekręci stacyjkę aby było 24V a druga na krótko przy rozruszniku załączy kręcenie. Bezpieczniki płytkowe są ok. Stacyjka raczej też bo złączałem przewody przy niej i nie kręcił tylko załączał 24V na rozruch. Nie mam pojęcia co to może być :(

Edytowano przez andrews1987

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luuuuk    2

witam, kupilem mtz 82 z 97r , ale kompletnie nie czaje tej dzwigni zmiany biegów. jak sie tam wrzuuca biegi, wiem ze jakos napierw trzeba wrzucic zakrs czy szosowe czy terenowe. ale w jaki sposob i jak potem sie wkłada biegi? wystarczy jakos wrzucic jeden zakres i zmieniac biegi? i jak potem zmienic na drugi zakres?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klama    13

By wrzucić szosowe albo polowe wystarczy wbić w to miejsce dźwignie do samego końca. Tak jakbyś bieg wrzucił. Dźwignia potem jest luźno i normalnie biegi wrzucasz. A żeby wbić drugi zakres tak samo wystarczy przesunąć dźwignie na ten zakres. Tylko pamiętaj żeby przesunąć dźwignie do końca bo może nie zaskoczyć. Pozdrawiam


KPK - Ochrona

Zapraszam na moje konto YT /user/klama958

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lipowa
      Witam. Wie ktoś może lub ma opisane przewody które wychodzą z kostki która znajduje się pod deska rozdzielczą? Lub gdzie takie coś kupic ?
      20240326_145521.heic 20240326_145517.heic 20240326_123552.heic
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez kris148a
      Witam, kupiłem nowy rozdzielacz ten pod kierownicę i pracował dobrze, bylem z niego zadowolony chodź przełączanie z kolejnych pozycji było trochę odporne. Po 3 miesiącach przestała odbijać wajcha gdy ramiona doszły do samej góry, oraz nie mogę delikatnie opuścić ramion bo jest opór a potem zaraz ostro ramiona z maszyną opadają i uderza o ziemię a przedtem mohlwm powoli opuszcza. Ma ktoś na to jakiś patent? Odesłał bym ale uziemnie ciągnik a jakie znowu za jakiś czas stać się to samo to jeśli jest jakiś sposób naprawy tego ro wolę ja to zrobić. Pomoże ktoś?
    • Przez Tomasz3p
      Witam Panowie.
      Otóż mam taki problem po remoncie silnika gdy się silnik nagrzeje do przez wydech idzie oliwa. Pierścienie na tłokach są dobrze pozakładane Czy to może być wina pękniętej głowicy? Czy może być jakaś jeszcze inna przyczyna?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj