Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
stefekfendt

Jaki olej na słabe ciśnienie

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Olej
stefekfendt    0

Witam jaki olej zastosować na słabe ciśnienie oleju do fendta 306 ls i jaki filtr oleju prosze o pomoc bo do zimy trzeba dojeżdzić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

Zainwestuj lepiej w pompe niz w olej, bo do zimy ciezko bedzie dociagnac. Poza tym na drugi raz musisz sprecyzowac o jaki olej chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Witam jaki olej zastosować na słabe ciśnienie oleju do fendta 306 ls i jaki filtr oleju prosze o pomoc bo do zimy trzeba dojeżdzić

 

 

Charakterystyka produktu:

Titan Trans HD 1540 jest uniwersalnym olejem silnikowym mającym zastosowanie w zakładach eksploatujących wiele typów pojazdów. Jest wielosezonowym olejem przeznaczonym do smarowania silników spalinowych zarówno z zapłonem samoczynnym, także z doładowaniem, jak i z zapłonem iskrowym. Własności eksploatacyjne Titan Trans HD 1540 preferują zastosowanie tego oleju w silnikach częściowo zużytych i po znacznych przebiegach. Olej Titan Trans HD 1540 zapewnia: - utrzymywanie właściwego ciśnienia oleju w układzie smarowania silnika, także w silnikach o znacznym stopniu zużycia .

Jest jeszcze drugi olej tego producenta (Fusch)Titan Trans HD2050, lub z Orlemu - LUBRI.

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kosti68    16

A skad masz pewnosc ze chodzi o olej silnikowy? Moze on ma na mysli hydraulike. Poza tym piszesz tak jakbys byl sprzedawca tego wlasnie oleju. :) Nie ma oleju typu "Cud". Jesli silnik jest zjechany to nawet najlepszy olej tego nie zmieni. Wlasnie przez takie "dziwactwa" mozna doprowadzic silnik do zupelnie kapitalnego remontu lub nawet na zlomowisko. To tak samo jakbys spleśniały obiad polał sosem, zeby nie bylo widac co jesz.

Edytowano przez kosti68

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Wiesz od ponad 30 lat eksploatuję silniki i wiem co piszę. Dziwactwa, na jakiej podstawie, widać nie wiesz jak to działa i głupoty piszesz. Z tego typu olei stosowałem Gulfa, rewelacji nie ma ale spada zużycie oleju i z ciśnieniem też jest poprawa.

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    376

Kosti68 olej to podstawa i jego jakość i odpowiednie parametry bardzo dużo znaczą. Polskie oleje (turdus itp) mają dobre parametry jak są zimne ^^ ja najbardziej zadowolony byłem z JD Torq gard 15w40

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stefekfendt    0

chodzi mi o olej do silnika jak go kupiłem nie wiem jakim olejem był zalany teraz jest w nim turdus.Gdy ciągnik pracyje przy przyczepie lub przy oraniu ciśnienie spada poniżej 1 a na zimnym ma 3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    483

Niech leje co tam chce co się przejmować. Jeśli chodzi faktycznie o silnik najwyżej panewka się obróci, korba bokiem wyjdzie i odrazu wiadomo bedzie co do wymmiany. Nie będzie musiał już na forum pytać. Ewentualnie wał nie będzie nadawał się do szlifu to handlujący częściami zarobią. Oni też muszą z czegoś żyć.

Turdus to badziewie ale nie aż takie. Rozbieraj silnik jak najszybciej. Może da się sytuacje uratować samymi panewkami. Ale to już fachowiec może ocenić.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Jakby miał tylko kontrolkę, to nie napisałby postu, bo kontrolka nie zapalałaby się. Jeśli masz możliwość to sprawdź czujnikiem mechanicznym Zalanie innego oleju może poprawić ciśnienie i pozwoli przesunąć czas remontu, decyzja należy do właściciela.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

Akurat w tym ciagniku cieply silnik powinien pokazywac cisnienie co najmniej 2 bar, natomiast czujnik lampki kontrolnej jest ustawiony na 0,5-0,8 bar. @ zorzyk2, taki olej to mozna i zastosowac jesli sa to jakies wartosci graniczne, ale my tutaj mowimy o cisnieniu wynoszacym polowe tego co powinno wiec nie poprawi sie to nawet uzywajac nalepszego oleju. Wiec trzymam sie mojej poprzedniej wypowiedzi, nie czakal bym z remontem do zimy...moze byc juz za pozno.

Edytowano przez kosti68

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Valvoline produkuje taki specyfik. O renomie firmy chyba pisać nie muszę.

http://www.valvoline..._treatment.html

Dalej proponuję pomiar mechanicznym by sprawdzić wskazania elektrycznego. Nie rozmawiamy o nowym silniku, tylko wyeksploatowanym i jak nie patrzeć, to to niskie ciśnieniei jest dwukrotnie wyższe od minimalnego(dla fendta - wartości wskazane przez Ciebie). Ten spadek ciśnienia może być spowodowany dużymi przedmuchami do skrzyni korbowej(posiadacz ciągnika o tym nie pisze, więc spekuluję ^^ ). Fakt, już czas na remont, tylko czy natychmiast.

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    483

On ma taki przedmuch, że olej z pod panewek wydmuch*je? Co ma piernik do wiatraka? Kosti podał minimalne cisnienie dla ciepłego silnika to 2 bary własciciel zaobserwowoał na ciepłym 1 bar. A ty piszesz, że jest dwukrotnie wyzsze. On ma dwukrotnie niższe. Praktycznie na granicy zapalenia się kontrolki. Żadne wynalazki tu nie pomogą. Między panewką i wałem powstał zbyt duzy luz. Film olejowy nie będzie w stanie go wypełnić. Części zamiast sie po sobie ślizgać zaczną uderzać o siebie. Teraz jest szansa, że naprawa odbędzie się mniejszym kosztem. Jeśli zaczniemy oszukiwać silnik gestym olejem powstanie większy luz. Pół biedy jeśli tylko zastuka i ktos wyłączy silnik. Jeśli panewka zacznie się obracać zniszczy wał byc może tak, że nie uda się go już naprawić ewentulanie urwany korowód zniszczy więcej rzeczy po drodze. Jak już ktos chce to niech jeździ na jakimś gęstym oleju wystrzegając sie pracy w wysokich temperaturach i nie przeciążając silnika. Robi to na własne ryzyko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stefekfendt    0

a jeszcze jedna żecz mnie zastanawia gdy ciągnik jest rozgrzany i dotkne się filtra oleju jest on bardzo gorący (ciężko jest utrzymać rękę) czy to jest wpożądku czy jest to następny znak remontu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

To że gorące spaliny przedmuchu dodatkowo rozgrzewają olej. Mam nadzieję, że wiesz jaka temperatura, w dieslu, panuje nad tłokiem ?Te 2 atm minimalnego to dane z jakiejś literatury, czy tez ogólnie przyjęte na tym forum? Niskie ciśnienie to nie tylko panewki, zużyta pompa też może być tego przyczyną.

 

Apel do właściciela ciągnika, - powtarzam zmierz ciśnienie czujnikiem mechanicznym.

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

Potwierdzam wszystko co napisał @hubertus, niestety silnik do roboty, 2bary między zimnym a rozgrzanym to za dużo, to nie pompa, to ogromne nieszczelności w układzie smarowania silnika, fendt nie jest zrobiony ze stali z przyszłości i vavoline mu nie pomoże, zdejmuj miskę, lub weź łom lub inną łyżkę i sprawdź jak nie wierzysz czy główne koło pasowe silnika z przodu nie ma luzu. podważ go poprostu... żaden olej temu nie pomoże...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Po zdjęciu misy warto sprawdzić mocowanie pompy olejowej, bo znane są przypadki poluzowania się, w silnikach MWM, i ciśnienie idzie bokiem. Miałem nadzieję, że próba mechaniczna pokaże wyższe ciśnienie.

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarekmaz    0

może jeszcze spróbować gęstszym olejem albo są różne preparaty u nas jak sprzedawał koleś ursusa 1224 to jak mu ciśnienie spadało to gesty olej i jakieś tam badziewie i ciśnienie mu dobrze trzymało ale olej na prawdę gęsty. Ale ja na twoim miejscu bym już go odstawił do remontu bo albo korba bokiem wyjdzie albo panewka się tylko obróci a takto może wał nawet bez szlifu wyjść jak kasy nie masz na szlify bo jak siłe ma to tylko wal wyciągniesz panewki zmienisz i po robocie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piott308    0

witam jeszcze raz kupiłem nowy zegar do mierzenia ciśnienia i jak silnik jest gorący to ma ciśnienie takie jak na obrazku (na niskich obrotach)

post-53488-0-09923400-1346066703_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cosmopl    0

Powinna się świecić lampka związana z ciśnieniem oleju. Jeżeli się nie świeci, to niedługo zacznie. Ogólnie może traktor się nie rozleci ale radzę nie używać go do ciężkich prac polowych tylko delikatnie. Najlepszym rozwiązaniem będzie jeszcze przebadanie jak ciśnienie rośnie po dodaniu gazu. 1 i 3 to wartości minimalne, które nie pozwolą się zatrzeć silnikowi i uszkodzić. Najlepszym rozwiązaniem jest detekcja usterki i jej usnięcie.

 

Na zdjęciu, pomierzyłeś poniżej 0,7 Bar czyli 0,07 MPa i jest to ponizej przewidzianego min. Podejrzewma, że zorientowałeś się o tym fakcie, bo sporadycznie zaświeca Ci się lampka kontroli ciśnienia oleju (zasięg 0,8 - 0,5 Bar). Taki stan rzeczy wyklucza dalszą eksploatację. Pytanie więc zasadnicze jakie ciśnienie jest prawidłowe, to które podajesz na początku postu 1-3 Bar, które jest minimalne ale jeszcze dopuszczalne, czy to które zostało przez Ciebie obecnie zmierzone i które jest zbyt niskie.

 

Przyczyn może być wiele ale zacząłbym od pompy.

Edytowano przez cosmopl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×