Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Lukas85

Pronar 1221A problem z obrotomierzem

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Lukas85    13

Koledzy mam problem z obrotomierzem w kolegi Pronarze 1221A. Obrotomierz i licznik motogodzin jest elektroniczny i od jakiegos czasu nic nie wskazuje. Motogodziny są wyświetlane ale nie są naliczane. Podejrzewam że winny jest czujnik obrotów tylko gdzie go znaleźć? W instrukcji obsługi go nie ma zaznaczonego, a katalogu nie posiadam. Może ktoś wie w którym miejscu jest ten czujnik albo ma katalog częsci ktorym moze sie podzielić?


Ursus C-330, New Holland TD90D, Case MX120, Claas Dominator 96, quad Honda Rubicon 500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Czujnik jest przy silniku, napędzany paskiem klinowym. Nazywa się alternator.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas85    13

Możesz mi wyjaśnic jak alternator może byc czujnikiem obrotów bo nie bardzo rozumiem. Nie widziałem w nim żadnych dodatkowych przewodów??


Ursus C-330, New Holland TD90D, Case MX120, Claas Dominator 96, quad Honda Rubicon 500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

zorzyk2    50

Na alternatorze masz trzy wyjścia, na

:gruby przewód ładowania, cienki wzbudzenia i cienki sygnału do obrotomierza?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas85    13

Ok dzieki za podpowiedź dziś sprawdze czy to wyjście działa


Ursus C-330, New Holland TD90D, Case MX120, Claas Dominator 96, quad Honda Rubicon 500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr820    42

To tak, z alternatora jest cienki niebieski przewód który daje prąd na obrotomierz, a ten przelicza to na obroty i na godziny... Tak to chyba jest. Musisz podać więcej info, czy działa wskazówka obrotów, czy coś się wgl wyświetla??? A i jeszcze spytaj właściciela czy nie jeździł bez akumulatorów??? Ja już to przerabiałem... :)


KPK Kumurun Team


Zanim komuś pomożesz, zastanów się czy on by ci pomógł!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

daje prąd na obrotomierz, a ten przelicza to na obroty i na godziny...

 

Nic tam nie "daje" żadnego prądu i nic tam nie jest przeliczane. Tam jest sygnał napięciowy, a mierzona jest częstotliwość na jednej fazie alternatora.

 

Do autora: masz napisane w zainteresowaniach elektronika, a nie możesz opanować tak prostego problemu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr820    42

@ Elektrotechnik Właśnie zapomniałem jak to napisać i napisałęm tak... Ja się kształce za elektryka, ale dopiero 1 rok


KPK Kumurun Team


Zanim komuś pomożesz, zastanów się czy on by ci pomógł!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez rbit
      Wczoraj po powrocie z pracy zauważyłem na feldze prawego przedniego koła olej. Nie było go dużo a ten wyciek z tej szczeliny pomiędzy piastą a korpusem zwolnicy. Co może być przyczyną i czy to poważne? Ciągnik jest nowy ledwo co dotarty. Pytam bo jeszcze do maja następnego roku ma gwarancję tak że jakby co to na drugi przegląd podam usterki i niech robią serwisanci. A nie działający wskaźnik paliwa to może być skopany sam czujnik?
    • Przez Karwan91tdi
      Witam kupiłem ostatnio mtz 82 z 1984 r usterki w nim to nie działający przekaźnik wom oraz z hydraulika gdyż siłownik podnosi tylnie cięgła do góry a po powrocie dźwigni w pozycje 0 cięgła samoczynnie opadają . Czy ktoś może mi poradzić jakie mogą być przyczyny podanych usterek?
    • Przez Marcin1987
      Mam pytanie skierowane do właścicieli Mtz-ów i nie tylko czy przy ujemnej temperaturze macie problemy z uruchomieniem silnika bo podobno ruskie ciężko odpalają zimą chyba że ktoś ma rozrusznik ''planetarny'' to jest dużo łatwiej ja swojego mam na tym fabrycznym i mam go dopiero od lutego czekam na wasze wypowiedzi Pozdrawiam
    • Przez BeniaminGrodek
      Panowie mam problem mam MTZ 50 z silnikiem d-50 i chciałbym się zapytać czy ktoś może już wstawiał silnik do takiego  Z MTZ 80-d240 czy podejdzie pod korpus sprzęgła. Skrzynie ??? Wiem ze sprzęgło by trzeba było wymienić. Ale czy ktoś coś takiego ogóle robił i co trzeba zmienić ???
    • Przez Lukasz9696x
      Witam kupiłem ciągnik jumz ktory poprzednio był koparko spycharką przerobiłem go na ciągnik rolniczy i mam problem ktory dotyczy przeglądu mianowicie jest napisane ze to pojazd specjalny i nie moge nigdzie w okolicy zrobić przeglądu czy mozna coś z tym zrobić ?
×