Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Lukas85

Pronar 1221A problem z obrotomierzem

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Lukas85    13

Koledzy mam problem z obrotomierzem w kolegi Pronarze 1221A. Obrotomierz i licznik motogodzin jest elektroniczny i od jakiegos czasu nic nie wskazuje. Motogodziny są wyświetlane ale nie są naliczane. Podejrzewam że winny jest czujnik obrotów tylko gdzie go znaleźć? W instrukcji obsługi go nie ma zaznaczonego, a katalogu nie posiadam. Może ktoś wie w którym miejscu jest ten czujnik albo ma katalog częsci ktorym moze sie podzielić?


Ursus C-330, New Holland TD90D, Case MX120, Claas Dominator 96, quad Honda Rubicon 500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Czujnik jest przy silniku, napędzany paskiem klinowym. Nazywa się alternator.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas85    13

Możesz mi wyjaśnic jak alternator może byc czujnikiem obrotów bo nie bardzo rozumiem. Nie widziałem w nim żadnych dodatkowych przewodów??


Ursus C-330, New Holland TD90D, Case MX120, Claas Dominator 96, quad Honda Rubicon 500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

zorzyk2    51

Na alternatorze masz trzy wyjścia, na

:gruby przewód ładowania, cienki wzbudzenia i cienki sygnału do obrotomierza?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas85    13

Ok dzieki za podpowiedź dziś sprawdze czy to wyjście działa


Ursus C-330, New Holland TD90D, Case MX120, Claas Dominator 96, quad Honda Rubicon 500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr820    42

To tak, z alternatora jest cienki niebieski przewód który daje prąd na obrotomierz, a ten przelicza to na obroty i na godziny... Tak to chyba jest. Musisz podać więcej info, czy działa wskazówka obrotów, czy coś się wgl wyświetla??? A i jeszcze spytaj właściciela czy nie jeździł bez akumulatorów??? Ja już to przerabiałem... :)


KPK Kumurun Team


Zanim komuś pomożesz, zastanów się czy on by ci pomógł!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

daje prąd na obrotomierz, a ten przelicza to na obroty i na godziny...

 

Nic tam nie "daje" żadnego prądu i nic tam nie jest przeliczane. Tam jest sygnał napięciowy, a mierzona jest częstotliwość na jednej fazie alternatora.

 

Do autora: masz napisane w zainteresowaniach elektronika, a nie możesz opanować tak prostego problemu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr820    42

@ Elektrotechnik Właśnie zapomniałem jak to napisać i napisałęm tak... Ja się kształce za elektryka, ale dopiero 1 rok


KPK Kumurun Team


Zanim komuś pomożesz, zastanów się czy on by ci pomógł!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez grego
      Mój MTZ miał straszne problemy z odpalaniem, jesli nawet juz załapał to nie był w sytanie wejśc na obroty. Wytypowałem że to wina pompyt wtryskowej.
      Znalazłem u siebie właściwie taką sama pompe, symbol ten sam zdaje się UTN -5, po założeniu i odpowietrzeniu pali na dotyk i wchodzi na obroty, ale...maksymalne obroty to tylko 1600 ob/min. Jak sie dobrze przyjrzałem to nawet tak pisze na tej pompie. Wykręciłem tą śrube regulacyjną, ale teraz max obroty to i tak tylko około 2000. Do sie jeszcze coś z tym zrobić?
    • Przez DamianKrawczyk
      Witam
      Mam problem w moim belarusie otóż nie mogę przerzucić wajchy na biegi polowe drogowe wchodzą ładnie ale gdy próbuje przełączyć na polowe nic tak jak by coś blokowało wajchę . Grzebałem przy tym troche i jak się śrubokrętem trochę ponagina to czasem wpadnie na polowe ale robię powrót na drogowe i to samo się dzieje wajcha stawia opór i nie daje się przerzucić .
      Spotkał się ktoś już z takim problemem ?bardzo prosił bym o pomoc pozdrawiam .
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez kukum
      Witam , zmieniłem w Mtz 82 filtr odsrodkowy na puszkę , i  co oczywiste skoczylo cinienie oleju , na zimnym 4,5 a na rozgrzanym 4 , mi sie wydaje ze za wysokie i chcialbym o tego 1 Bara zbić w dół pytanie jest takie ktora zaślepka w podstawie filtra bedzie odpowieadac za ewentualna regulacje ? 
×