Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
michalmat

MF 6260, kólki łożyska w filtrze oleju hydraulicznego

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
michalmat    0

Witam Panowie, przy wymianie oleju hydraulicznego w skrzyni w fergusonie w filtrze oleju, tym przed pompą, znależliśmy elementy łożyska. Są to dokładnie walce wymiary: długość 13mm, średnica 11mm, w filtrze było ich 8 sztuk. I teraz pytanie dla znawców, od jakiego łóżyska mogą być to kólki? Dodam że ciągnik pracowal podzas prac w wiosne bez problemu, nie było slychać żadnych zgrzytów, szmerów ani tym podobnych odgłosów, biegi działają zawsze. Teraz też jeżdzi bez problemu. Tylko skąd te walce? Wałek WOM jeszcze nie był wogóle używany odkąd mamy ciągnik, bez obciążenia jak się go właczy też nie ma żadnych niepokojących odgłosów. Co ciekawe podczas pracy, czasami na wyświetlaczu od predkości wałka, pojawiały się jakieś cyferki jakby sam wałek się kręcił i żeczywiście się krecił choć nie był włączony, kontrolka od wałka też sie nie zapalała. Jak ktoś ma jakiś pomysł prosze o odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    189

jak nie był właczony hamulec to mógł się kręcić albo ma uszkodzony hamulec a co do łożyska jest kilka potencjalnych miejsc gdzie się ono znajduje i albo był robiony i ktoś nie usunął ich ze środka albo się niedługo odezwie


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    591

Moim zdaniem to pozostałości po wczesniejszych przygodach. Ktoś naprawił a pamiatka i tak została. Kupiłes ten ciągnik niedawno? Widać, że był rozkręcany? W sumie awaria mogła przytrafić się kilka lat temu. Na zachodzie wbrew pozorom niektórzy też jeżdżą aż nie stanie. Nie wymieniając filtrów olejóww itd. Podepnij cos pod wom jak jest dobrze pod obciązeniem to ok. Nie wiem czy tam są jakies dekle na dole skrzyni, może warto by ewentualnie przy zmianie oleju je odkręcić i sprawdzić czy jeszcze jakichs niespodzianek tam nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

michalmat    0

@mariusz hamulec nie był nigdy załaczony więc wałek mógł sie kręcic

@ hubertuss tata też twierdzi że są to pozostałości poprzednich napraw, patrząc przez dekiel z tyłu tam gdzie się wlewa olej do skrzyni, wszystko wygląda dobrze nie widać jakichś uszkodzeń. Analizowałem katalog dostępny na str korbanka i podobne łożysko znalazłem w tylnym moście, na półosi gdzie łączy się z takim dużym kołem(chyba wałek ataku?), zresztą jedno łożysko widać przez ten dekiel i jest cale.

ciągnik mamy od wiosny, troche pracował w pługu, teraz kompletujemy sprzet i czeka go wieksza praca, wymieniamy olej i tu taka niespodzianka, a co do wałak to może podepniemy pod rozrzutnik, powinno wystarczyc. Zobaczymy co przyniesie dzień, dzieki za odpowiedzi.

Edytowano przez michalmat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    218

Miałem taki przypadek dwa razy. W ursusie i MF 255. Ursusa rozebrałem i znalazłem łożysko rozsypane.

MF 255 nie rozbierałem i po miesiącu biegi znikły. Okazało się że poszło łożysko na wałku z trybami w skrzyni.Na środku. Po prostu podtrzymujące cały wałek.

Szkoda rozbierać ale jak stanie to trza się szykować na konkretny wydatek.

A wątpię żeby to były pozostałości po jakiejś naprawie. Bo kto by zostawił pół łożyska w nowo remontowanej skrzyni.

Wyciągnij filtr oleju z skrzyni i go rozetnij i rozłóż . Jak znajdziesz jakieś opiłki to rozbieraj skrzynie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez wawaan
      Witam. 
      Od niedawna jestem wlascicelem ciagnika MF 4245 A. 
      Niestety miga kontrolka dwa trybka obok siebie i nie wiem za co sa odpowiedzialne. Czy ktos moze wie?
    • Przez Michał6180
      Witam mam problem w mf 6180 problem jest taki ze nieraz słuchać jak stuka coś w traktorze odczepiajac maszynę usłyszałem dziwny stukot z tyłu traktora wsiadłem do traktora zwiększyłem obroty na chwile i stukanie znikło co to może być jak to naprawić? Za wszelkie odpowiedzi bardzo dziękuję
    • Przez Nowak5425
      Witam, będę zakładał klimatyzację do mojego MFa 4255 i mam kilka pytań do posiadaczy tego modelu ciągnika z założoną klimatyzacją. 1.W którym miejscu i w jaki sposób zamieszczona jest sprężarka ? 2.W jaki sposób i od czego dostaje ona napęd ? 3. W jaki sposób zamieszczony jest osuszacz (filtr)? 4.W jaki sposób jest umiejscowiony parownik ? 5.Czy musi być włączony nawiew, żeby działała klimatyzacja ? Będę bardzo wdzięczny jeśli ktoś odpowie na te pytania, mile widziane również zdjęcia. Może ktoś dokładał samemu klimatyzację coś doradzi podpowie. Zestaw klimatyzacji nie będzie oryginalny,a z firmy Inter-Instal.
    • Przez witch
      Witam problem mam w ciagniku mf 6290 gdy ustawie potencjometr np na 1 i dam opuszczanie to on dźwiga ,jak przełącze na podnoszenie to podnosi normalnie nie ma z tym problemu dopiero gdy dam na potencjometrze na sam dół i dam opuszczanie to opuści w innej pozycji potecjometra nie opuści co to może się dziać? 
    • Przez rafik1808
      Witam. Posiadam ciągnik mf 6265 w odrobinę bogatszej wersji bo posiada joystick w podłokietniku, podpięty jest tur. Problem polega na tym, że jeżeli chcę wychylić łyżkę (osprzęt), dżoj w prawo, to wychyla tylko trochę, tak jakby poszczał olej tylko na sekundę, po dwóch takich ruszeniach dżojem dioda wyświetla błąd 2-2-4 (dioda na przycisku w podłokietniku). Brak też jest płynnego ruszenia, wychylania, zero precyzji. Trzy pozostałe strony są ok (podnoszenie, opuszczanie, branie na siebie). W datatroniku zniknęły mi funkcje joysticka, a tam jest możliwość ustawiania ilości przepływu oleju i czasu przepływu. Przestało też pokazywać prędkość obrotową silnika i WOM, na zegarach przy kierownicy pokazuje.                               
       
       Podsumowując co to za błąd 224. Co mogło być przyczyną zniknięcia funkcji joystick i niepokazywania prędkości obrotowych.
       



       
      Bardzo proszę osoby które miały jakąś styczność z tym joystickiem o porady, wiem że niewiele tego jest.
×