Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
michalmat

MF 6260, kólki łożyska w filtrze oleju hydraulicznego

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
michalmat    0

Witam Panowie, przy wymianie oleju hydraulicznego w skrzyni w fergusonie w filtrze oleju, tym przed pompą, znależliśmy elementy łożyska. Są to dokładnie walce wymiary: długość 13mm, średnica 11mm, w filtrze było ich 8 sztuk. I teraz pytanie dla znawców, od jakiego łóżyska mogą być to kólki? Dodam że ciągnik pracowal podzas prac w wiosne bez problemu, nie było slychać żadnych zgrzytów, szmerów ani tym podobnych odgłosów, biegi działają zawsze. Teraz też jeżdzi bez problemu. Tylko skąd te walce? Wałek WOM jeszcze nie był wogóle używany odkąd mamy ciągnik, bez obciążenia jak się go właczy też nie ma żadnych niepokojących odgłosów. Co ciekawe podczas pracy, czasami na wyświetlaczu od predkości wałka, pojawiały się jakieś cyferki jakby sam wałek się kręcił i żeczywiście się krecił choć nie był włączony, kontrolka od wałka też sie nie zapalała. Jak ktoś ma jakiś pomysł prosze o odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    192

jak nie był właczony hamulec to mógł się kręcić albo ma uszkodzony hamulec a co do łożyska jest kilka potencjalnych miejsc gdzie się ono znajduje i albo był robiony i ktoś nie usunął ich ze środka albo się niedługo odezwie


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    624

Moim zdaniem to pozostałości po wczesniejszych przygodach. Ktoś naprawił a pamiatka i tak została. Kupiłes ten ciągnik niedawno? Widać, że był rozkręcany? W sumie awaria mogła przytrafić się kilka lat temu. Na zachodzie wbrew pozorom niektórzy też jeżdżą aż nie stanie. Nie wymieniając filtrów olejóww itd. Podepnij cos pod wom jak jest dobrze pod obciązeniem to ok. Nie wiem czy tam są jakies dekle na dole skrzyni, może warto by ewentualnie przy zmianie oleju je odkręcić i sprawdzić czy jeszcze jakichs niespodzianek tam nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

michalmat    0

@mariusz hamulec nie był nigdy załaczony więc wałek mógł sie kręcic

@ hubertuss tata też twierdzi że są to pozostałości poprzednich napraw, patrząc przez dekiel z tyłu tam gdzie się wlewa olej do skrzyni, wszystko wygląda dobrze nie widać jakichś uszkodzeń. Analizowałem katalog dostępny na str korbanka i podobne łożysko znalazłem w tylnym moście, na półosi gdzie łączy się z takim dużym kołem(chyba wałek ataku?), zresztą jedno łożysko widać przez ten dekiel i jest cale.

ciągnik mamy od wiosny, troche pracował w pługu, teraz kompletujemy sprzet i czeka go wieksza praca, wymieniamy olej i tu taka niespodzianka, a co do wałak to może podepniemy pod rozrzutnik, powinno wystarczyc. Zobaczymy co przyniesie dzień, dzieki za odpowiedzi.

Edytowano przez michalmat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    241

Miałem taki przypadek dwa razy. W ursusie i MF 255. Ursusa rozebrałem i znalazłem łożysko rozsypane.

MF 255 nie rozbierałem i po miesiącu biegi znikły. Okazało się że poszło łożysko na wałku z trybami w skrzyni.Na środku. Po prostu podtrzymujące cały wałek.

Szkoda rozbierać ale jak stanie to trza się szykować na konkretny wydatek.

A wątpię żeby to były pozostałości po jakiejś naprawie. Bo kto by zostawił pół łożyska w nowo remontowanej skrzyni.

Wyciągnij filtr oleju z skrzyni i go rozetnij i rozłóż . Jak znajdziesz jakieś opiłki to rozbieraj skrzynie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez witch
      Witam chciałbym wam przedstawić filmik prawdopodobnie jest to błąd 3-2 jest to czujnik draftu możecie mnie poprawić jeśli nie podrzucam filmik  Drugą sprawą jest taka ,że wymieniłem żarówki na panelu gdzie są kontrolki i teraz gdy wrzuce rewers obojetnie czy do przodu czy do tyłu miga pomarańczowy romb autotronic 3 nie mam pojecia jaki jest to bład ciągnik normalnie jeździ, proszę o wszelką pomoc. I jeszcze gdzie ten czujnik draftu się znajduje?
       
      video-1531318302.mp4
      video-1531938574.mp4
    • Przez damix16
      Witam kolegów z forum. 
      Przejrzałem już chyba wszystkie tematy zwiazane z moimi problemami i juz nic z nich nie wiadomo. 
      Mianowicie, kupiłem MF 8110 z 97r. Mam kilka kłopotów i nie znalazłem sensownej odpowiedzi. Z wszystkich wynika że "zmień coś, może pomoże" KPINA! Jak nie wiem to sie nie odzywam! 
      Wracając do tematu. 
      Problem 1.
      Przy pełnym skręcie kierownicy to rozłącza sprzęgło i zapala się trójkąt i jeszcze jedna kontrolka. Po wciśnięciu sprzęgła i przegazowaniu jedzie i po chwili przestaje. Wspomaganie kierownicy działa lekko. 
      Problem 2.
      Sprzęgło bierze na samej górze, z wyczuciem da sie ruszyc bez szarpania, ale jak wsiądzie inna osoba nie znająca ciągnika to szarpie bardzo. Czasem czuć jak rusza, po sekundzie rozłącza i znów rusza i potem już jedzie. 
      Problem 3.
      Nie potrafi wykiprować nowej przyczepy z urobkiem. Nowy siłownik w przyczepie i węże. Podnosi na 3 elementy z 6. Po podlaczeniu manometru z tyłu i włączeniu kiprowania pokazuje od razu tylko 110bar i stoi. Ani nie skacze ani nie maleje. Olej w skrzyni czysty świeży. 
      Problem 4. 
      Podczas jazdy po drodze bez napędu, przy prawie maksymalnej prędkości miga kontrokla półbiegu D, jak sie jeszcze przyspiesza to zaczynają migać ABCD i jak się cały czas przyspiesza to w końcu zbija na C. 
       
      Czy ktoś zna konkretną odpowiedź na któryś problem?
    • Przez jk33
      Witam czy moze mi ktoś kto ma katalog podać numer katalogowy szyby do drzwi lewa strona. Ewentualnie namiary gdzie taka można zamówić i orientacyjnie koszty ? Z góry dzięki...
    • Przez Toff
      Hej  zwykle sezon w pełni no i coś nazwali. Wsiadam rano do mojego Massey feguson 6255 przekrecam kluczyk pali i bach nagle obrotomierz odpadł no strzałki od rewersu przestały swiecic myślę bezpiecznik ale co przerzuca rewers a tu ciągnik ani drganie.biegi wchodzą ciągnik też działa normalnie i część zegara kontrolki paliwo itp działa. 
      Pomóżcie czy ktoś miał coś podobnego w swojej maszynie czy da się to naprawić od ręki czy dzwonić po serwis? Dodam przeglądałem bezpieczniki i nic nie znalazlem
    • Przez DominikPocisk
      Witam, wszystkich użytkowników serii 6200. Czy ktoś może potrafi skalibrować rewers i sprzęgło? poczytałem na forum trochę tematów lecz nic konkretnego nie znalazłem.
      Ciągnik mam kilka miesięcy a sprawa wygląda tak ze jak włączę do przodu, to czuć delikatne szarpnięcie, a następnie ciągnik łagodnie ruszy, przy włączaniu do tyłu od razu delikatnie rusza posiadam MF 6280.
       
      Czym może być spowodowane szarpniecie przy ruszaniu w przód? czyżby wymagał kalibracji a może już skrzynia jest częściowo wyeksploatowana?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.