sznajdik

Nie przełącza żółw zając 3060

Polecane posty

lukbold    1054

no bo widocznie ten elektorzawór się jednak nie otwiera i nie puszczea oleju tam gdzie trzeba.

A z cewkami na diodach daj sobie spokój.. gościu wyskoczył z tekstem bo chciał zabłyszczeć. Brak diody to możliwość uszkodzenia sterownika ale jeśli do tej pory Ci działało a nic tam nie przekładałeś to olej temat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Misiaul    16

Czyli po prostu może nie być masy ?? Bo skoro na "sucho" działa, no nic zajrze tam jutro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

czy jest masa, czy działa cewka zauważysz przy podłączaniu jej pod prądem... ot zaiskrzy przy podłączaniu przewodu a elektrozawór cyknie... no ale jeśli pod tłoczkiem masz brud to on się nie przesunie na tyle ile trzeba i tyle

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michasko    1

Koledzy a ja mam taki problem po stronie mechanicznej. Po przełączeniu na zająca słychać zgrzytanie w skrzyni, jakby zębatki się nie zakleszczały. Czasami uda sie załaczyć zająca ale po zjeżdzie z górki natychmiast sie rozłancza. Teraz pytanie czy musze rozjeżdzać silnik czy coś da się zrobic tymi deklami z prawej strony ciągnika? Dodam że przekładanie elektrozaworów nie pomogło

Edytowano przez michasko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

uszczelnienie tłoka przełączającego żółw-zając, ewentualnie widełki mogły się obluzować na tym tłoku choć czy to możliwe to nie wiem.

Widełki widać po zdjęciu pokrywy skrzyni a ewentualnie tłok wyjmuje się w stronę tylnego mostu po uprzednim wyjęciu dekla z pompa

 

A w ogóle jakie ciśnienie na lini 17bar?

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michasko    1

Ciśnienia nie mierzyłem bo nie wiem jak sie to robi i nie mam zegara. Wszystko inne działa bez zarzutu więc myśle że cisnienie jest dobre. Więc chyba zaczne od zdjęcia pokrywy z pompą. Jak dokładnie wyjąc ten tłok?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michasko    1

Witam. Miałem trochę czasu i wyciągnąłem w końcu te widełki i okazało się że są wytarte na tych koncach, w miejscu docisku zębatek na zająca,. Pytanie tylko czy to jest normalne czy może coś jest nie tak? Boje sie zakładać nowe widełki i żeby problem sie nie powtórzył

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szym123    0

Ja dziś przez prZypadek przebiłem na złowią zaskrzypiało coś w skrzyni i teraz nie może przełączyć na zająca ma ktoś jakiś pomysł na to ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arturooo    126

Witam Panów. Dawno nie miałem problemów z skrzynia w mf 3060 16x16. problem taki że po nocy na zimnym silniku nie mogę przełączyć na zająca mimo że kontrolki zmieniają się prawidłowo. Jeżeli poprzedniego dnia zostawię na zającu to jeździ ale blokuje dźwignie że tylko 1 i2 wchodzą po rozgrzaniu wszystko wraca dp normy. Zauważyłem że nie wyłącza tez 4x4 mimo że kontrolka od napędu gaśnie. Rzeczy które sprawdziłem to elektrozawór działa, po podmienieniu innego objaw taki sam. Ustaliłem że nie dochodzi prąd do cewki elektrozaworu od zająca i od 4x4 poleciałem po przewodach i w ogóle nie wychodzi ze sterownika pod schodkami ale tylko na zimnym co jest dla mnie trochę dziwne gdyby nie to, to obstawiałbym uwalony sterownik. Być może jakiś czujnik dopóki się nie rozgrzeje nie pozwala sterownikowi zmieniać biegów nie mam pojęcia. Żadne kontrolki się nie świeca i wszystko inne działa. trzeba by zmierzyć ciśnienie w trojdrogu. Macie jakieś pomysły?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arturooo    126

No tak dużo na to wskazuje ale jak wytłumaczyć ze na rozgrzanym wszystko jest w porządku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Rozszerzalność cieplka metali i powstaje połączenie i wszystko styka na zimno się kurczy i brak przewodzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arturooo    126

Dzięki za porady. Oby to był tylko jakiś "zimny lut" to może małymi kosztami by się obyło. macie jakichś sprawdzonych speców od tych sterowników? Kiedyś pamiętam ktoś polecał tu na forum muszę poszukać.

Edit. Traktor zrobiony. mieliście rację winny okazał się sterownik skrzyni. Kolega z forum ogarnął w jeden dzień i śmiga wszystko jak przedtem. Chciałem się tylko podzielić że podejrzenia były trafne.

Edytowano przez arturooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Kawid
      Witam mam problem z dynashift w MF 3075 ponieważ sam przełącza tryby A, B ,C ,D podczas jazdy lecz gdy włączam światła wszystko się uspokaja
    • Przez Ajaa
      Witam mam pytanie podejdzie mi silnik z Massey Ferguson 690t do Massey Ferguson 3065?
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Diabel1
      Witam mam problem ze sprzęgłem w moim maseyu. Jak się olej zrobi ciepły sprzęgło zaczyna nierówno brać to znaczy na wolnych obrotach robi się problem z ruszeniem. Zdarza się że pedał sorzęgła zwolnisz a ciągnik nadal stoi.Słabnie taż wspomaganie. Myślałem że to pompa,wymieniłem pompe, filtry , olej , i było troszke lepiej przez dwa dni i sytuacia wróciła.prosze o jakieś rady , wskazówki co robić.
    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj