Skocz do zawartości
Heniekii

Wyciek oleju przez odme

Polecane posty

Heniekii    1

koledzy przed sezonem mierzylem cisnienie na silniku i mial 27 wiec dobre i zmienilem tylko uszczelke pod kopulka i tym aluminiowym korpusem bo olej sie pocil na kolektor no i po pewnym czasie olej odma zacząl wyciekac najwiecej jak jest wysoki stan jak jest po srodku miedzy kreskami to prawie znikomie przez pewien czas a pózniej znowu troche i znowu znikomie co to moze byc?jakby pierscienie to olej by lecial caly czas tak mysle czy ta uszczeka ktora zmienialem pod tym aluminiowym odlewem nie ma z tym nic wspolnego

 

pozdrawiam

 

dodam ze wymienilem olej na nowy i filtr zeby sprawdzic czy nie ma jakis wiekszych opilkow i czysto bylo w filtrze i z odmy nie ma zadnych przedmuchow sprawdzalem w pracy a olej i tak odma idzie

pozdrwiam

 

jak by pierscienie pekly to powinien chyba palic olej i wyrzucac tlumikiem tak? a tlumikiem olej nie idzie a kopci jak kopcil zreszta jak kazdy rekord

 

i jak koledzy nikt nie mial takiego problemu?dzwonilem dzisiaj do ilawy bo oni robia remonty generalne i ich mistrz nie wie czemu tak sie stalo bo mu wyglada to na zatarcie tylko ze wtedy olej by lecial ciagle i kopcil by na bialo a on kopci na czarno tak jak rekord,no i powinien miec wtedy mocne przedmuchy odma

 

no i jak nikt sie z tym nie spotkal bo jeszcze kombajn ma 30ha pod kose,trodno jak padnie calkiem to zmuszony bede najac na usluge

Edytowano przez krolikNH
ortografia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

W którym miejscu masz tę odmę? bo niemogę zrozumieć, między nadajnikiem obrotów a alternatorem? i z pod grzybka leci ten olej czy z podstawy odmy?

Dopóki nie wali kompresja korkiem wlewowym i odmą, i jak się stamtąd nie dymi to nic złego się nie dzieje, coś nieszczelnie poskładałeś.

Też mam taki silnik w częściach jeden z ubrudzoną odmą, aż jutro z ciekawości rozkręce co tam można sknocić.

Edytowano przez Marcin91
ortografia

Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Heniekii    1

tak jak mowisz miedzy nadajnikiem obrotow a alternatorem przykrecona jest do bloku trzema srubkami i skierowana w dol az do poczatku misy.

 

olej leci z odmy z tej rurki najwiecej jak jest wysoki stan jak jest posredni to mniej a nawet przez pewne okresy prawie w ogóle tylko sie delikatnie poci

 

pozdrawiam

 

moj silnik ma dokladnie 88kw i mam ta rurke skierowana w dol a w silnikach bez turba jest grzybek o ktorym wspominales

 

pozdrawiam

Edytowano przez Marcin91
ortografia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

bobytempelton    158

Już wiem masz odmę samochodową, bizonowska była inna, wstawie zdjęcie później, mam taki silnik.

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/562234d69062288e.html

 

to jest odma taka jak twoja, masz tę siateczkę z drutu? czy nie, jeśli nie bedzie leciał olej, na niej skraplają się cząstki pary olejowej.

Ja nieraz w samochodach czy u przewrażliwionych posiadaczy nowych traktorów wwalałem w odmę myjaki druciane, ta taka pajęczynowa kulka z drutu i jest wystarczająca aby skroplić cząstki oleju.

Edytowano przez bobytempelton

Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Heniekii    1

tak mam wlasnie taka a czy mam ten filtr druciany to nie wiem ale z drugiej strony czy go mam czy nie to chyba nie jest istotne bo kombajn posiadam od 1995r i bylo dobrze dopiero teraz zaczął leciec olej i to pod obciazeniem i tak jak wyzej pisalem raz leci a raz nie najgorzej jak jest wysoki stan,

 

ale odkrece jutro ta rurke i sprawdze czy mam ten druciany filter a jak nie to radzisz te druciaki wepchnac do rurki?

 

u mnie ta odma byla od poczatku a twoim zdaniem czemu w bizonie jest inna odma i czym ona sie rozni bo bizon jednak chodzi na maxa obrotow a ciezarowki oszczedniej

 

kiedys te druciaki wbijalismy z kolegami do tlumikow motorynek i komarow zeby tak nie wyly hehe

 

pozdrawiam

Edytowano przez Marcin91
ortografia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

Niechce mi się tego tłumaczyć... powiem krótko w samochodach ładowarkach jest inna odma bo ten olej ma gdzie uciec(na drogę :D ) w latach 70tych nie myślano o eko i eurotier3, w bizonie czy agregatach prądotwórczych olej kapał by w bude bizona czy na posadzkę szpitalnej piwnicy, mniejsza z tym.

wyjmij to i wymyśl jakąś osłonkę tego filterka od góry silnika aby olej spływający z góry silnika spływał na osłonkę i skapywał w dół, nie wiem jak to wytłumaczyć, prościej-obuduj ten filterek od góry, a zostaw dziurę na dole by powietrze uchodziło i tyle, i napchaj plecionki drucianej w środek filterka.

 

Możliwe że tylko masz ten filterek zaklejony nagarem, zajrzyj , to 3min roboty.

Powodzenia wymyślisz coś.

Edytowano przez Marcin91
ortografia

Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Heniekii    1

wykrecilem dzisiaj odme i wyczyscilem ten filterek ale zabity to on chyba zabardzo nie byl i wepchnolem w niego plecionki drucianej i odpalilem kombajn z odkrecona odma i korkiem oleju obrotry na maxa i przedmochow nie ma ale odmy nieobodowalem bo widzialem ze takie czsteczki oleju latal z dolu do gory i odwrotnie,niewiem jak to niepomoze to bym zalozyl odme od starego bizona z ciekawosci i zobaczyl jak na niej by bylo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

A odpalałeś silnik może bez górnego dekla klawiatury? tam dużo oleju nie powinno spływać, może tam diabeł siedzi za dużo oleju z wałka klawiatury spływa, powinno ledwo co, jakie masz ciśnienie oleju? zdejmij dekiel zajrzyj tam jeszcze może coś się tam urodziło...


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Heniekii    1

dzisiaj pogoda pozwolila na kradziez 1,5ha pszenicy i dalej jest jak bylo,

 

odpalalem go tylko bez odmy i bez korka i patrzalem wtedy na klawiature to wiele oleju tam nie bylo,

 

cisnienie na zimnym silniku przy koncu zielonego a na rozgrzanym troszke wiecej niz 3 wiedz w normie

 

tak mysle dorwac jakas stra odme bizonowska i zamontowac

 

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Heniekii    1

Witam

 

Dzisiaj znowu mechanik mierzyl cisnienie na tlokach i ma takie jakie przed sezonem wiedz nic sie nie zmienilo i nie ma pojecia co moze mu byc.

 

Dzwonilem do ilawy i ich mistrz tez nigdy sie z takim czyms nie spotkal zeby olej lecial z odmy a korkiem ani miarko oleju zeby sie nic nie kopcilo

 

Wedle tego mistrza jak olej leci odma to korkiem i miarka powinno sie na szaro kopcic i z wydechu

 

a u mnie jest normalnie tylko odma olej idzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

Soski że odkopuję temat.Odkręć cały dekiel na którym wychodzi odma i sprawdź czy jest na tym deklu blaszka zakrywająca wyjście na odmę.pod nią powinna znajdować się siatka.Być może odkręciła się ta blaszka osłaniająca i może być to powodem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    15

Ja mam w bizonie super odmę samochodową od nowego.Kombajn jest z 1989r.

Edytowano przez krzysztofz14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez edek28
      Witam chciałbym dowiedziec sie jak jest napędzany beben chlodnicy w bizonie rekordzie ale niebieskim z dużą chlodnicą ,najlepiej jak by ktoś zrobił zdjecie
    • Przez edek28
      Witam chciałbym dowiedziec sie jak jest napędzany beben chlodnicy w bizonie rekordzie ale niebieskim z dużą chlodnicą ,najlepiej jak by ktoś zrobił zdjecie
    • Przez jaszczur2008
      Witam.
      Z tego co szukalem  na necie sa dwa typy kominow do rekorda i niewiem ktory wybrac, ktory moze byc lepszy.
      Bede go robil sam bo 500zl to gruba przesada.
      1. Komin duzy, od dolu do gory do polowy jest blacha,  a od polowy do gory jest siatka i na samej gorze przykryty blacha.
      http://www.google.pl/search?q=komin+bizon+rekord&client=ms-android-samsung&source=android-home&dcr=0&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj7gPzv2sDYAhXEjywKHccZC3MQ_AUICCgB&biw=320&bih=460#imgrc=Z4NCmhwDAH84ZM%3A
       
      2. Waskie, cale z blachy, ciagnie powietrze z samej gory.
      http://www.google.pl/search?q=komin+bizon+rekord&client=ms-android-samsung&source=android-home&dcr=0&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj7gPzv2sDYAhXEjywKHccZC3MQ_AUICCgB&biw=320&bih=460#imgrc=KIhOZ7_X5IE8uM%3A
       
    • Przez Arek
      jakie powinny byc robocze (max) obroty silnika i jakie powinny byc max obroty mlocarni? bo u mnie chyba cos jest nie tak...
       
      i wie ktos moze gdzie jest czujnik obrotow silnika?
    • Przez Rapid22
      Witam jeżeli ktoś mógłby pomóc mam taki problem potrzebuję jakiegoś schematu lub zdjęcia podłączenia dmuchawy nawiewu kabiny w Bizonie Z058 rocznik 1989. Generalnie najbardziej potrzebna mi jest jak to idzie na te trzy klawisze samochodowe na górnym panelu. Szukałem info w necie na ten temat jedynie natknąłem się na schemat instalacji bizona rekord ale jedynie jest na nim schemat podpięcia górnych świateł roboczych, które i tak nie za bardzo odpowiadają tej wersji którą mam. Jeżeli ktoś cokolwiek ogarnia w tym temacie proszę o pomoc lub jakąś wskazówkę.
×