tombien

Zetor - prędkościomierz

Polecane posty

roberto866    0

mam 7745 zetor i licznik od rowera kupiony w lidlu i ma obwod kola chyba do 500 cm a czujnik mam właśnie na tylne koło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

w top agrar było raz jak facet zrobił do ciągnika z licznika rowerowego także widać się da a jestem ciekaw czy poprostu nie dało by się zamontować gps w końcu w aucie zmierzy prędkość więc w ciągniku też by się chyba dało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Ten facet to JA.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
R2maros9641    1

zetorlublin7341 czemu miałoby się nie dać, jak tak czasami robię np. podczas oprysku

 

Sadek wtedy chyba trzeba podzielić obwód koła przez liczbę magnesów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Tak, obwód dzielimy przez ilość magnesów (czym więcej magnesów tym pomiar dokładniejszy , tylko bez przesady).


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

napisz w któym miejscu montujesz magnesy czy na rancie czy też w okolicy oski i jaki obwód wpisałeś w wyświetlacz i do czego podpiołęś czujnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Mocowanie magnesów obojętnie gdzie (tak aby łatwo zamontować i były w miarę bezpieczne w Ursusie 1004 pod szpilki felgi ale w MTZ mocowanie magnesów jak i czujnika trzeba było dorabiać od podstaw) czujnik albo montuję się pod jakąś śrubę lub dorabia się mocowanie np w kombajnie.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
R2maros9641    1

zetorlublin7341 obwód to musisz sobie sam zmierzyć, możesz np. ustawić ciągnik na płaskim terenie, tak aby wentyl był na dole i zaznaczasz kreską na ziemi. Następnie przejeżdżasz o pełny obrót koła, tak aby znów wentyl był na dole i zaznaczasz kreską. Wtedy zmierz sobie odległość od kreski do kreski i gotowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
center    11

A ja powiem tak z mojej praktyki wynika że najlepiej licznik rowerowy sprawdza się stosując kontrakton na przedniej osi. Jest to związane z tym że mamy od razu uwzględniony poślizg oczywiście przy wyłączonym przednim napędzie ;) moim zdaniem wystarczy 2 magnesy spokojnie stosuje takie neodymowe z allegro okrągłe z otworkiem w środku wyciągam 2 szpilki z koła nawiercam na ich środeczku małym wiertłem otworek gwintuje go i montuję ten magnes. On na pewno by się trzymał bez tej śruby no ale się nie przesunie na bank. A co do pomiaru obwodu więc jeśli zrobimy to na przednim kole to tak pompujemy koło na odpowiednie ciśnienie następnie stawiamy go na betonie jakimś i dokładnie mierzymy promień koła następnie stosujemy wzór na obwód i git. Co do poślizgu to ja to robię tak że obserwuję ile to koło się wrzyna w ziemie i odliczam to z promienia na wiosnę jest inaczej w żniwa inaczej a na jesieni całkiem inna bajka. w pszenicy jest inaczej w burakach inaczej itd. Rozwiązanie jest dobre ale należy podchodzić do tego z głową. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukeski15
      Witam. Mam problem z podłączeniem alternatora. Alternator jest z jakiegoś Volkswagena. Ma on wbudowany regulator, więc jak to podłączyć omijając regulator? Są na nim wyjeścia D+, B+ oraz + .Tu jest jego zdjęcie:
      http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce47c2575d8c28e1.html#
      Wielkie dzięki !
      pozdrawiam Łukasz
    • Przez raven18
      Hej
      Grzeje się i topi mi bezpiecznik od nawiewu, zetor 7045 wszystko jest na 1 bezpieczniku 15A, nie wiem czy tak było oryginalnie, wkładałem 25A to jakiś czas chodziło ale na koniec i tak stopiło (bardziej topi plastik w bezpieczniku )
      Póki co sprawdziłem: 
      -podłączyłem pod inne gniazdo bezpiecznika
      -podłączałem tylko jedną stronę, dmuchawę, by wykluczyć złe styki czy uszkodzenie w części instalacji
      -zmostkowałem przewód od bezpiecznika bezpośrednio do przekaźnika
      -wymieniłem przekaźniki 
      -sprawdziłem opór na tych opornikach przy dmuchawach i wyglądały na ok
      i bez zmian tak samo topi bezpieczniki, raczej zwarcia nie ma gdyż w takim wypadku od razu by paliło a nie działało jakiś czas.
      Z tego co mi pozostało to gruntowne sprawdzenie instalacji w dachu ale to taka ostateczność gdyż wszystko pozawijane i sporo z tym roboty
      I nie wiem, może ktoś ma jakiś pomysł jeszcze co może być powodem? podejrzewam ten bezpiecznik ale rok czasu działało na jednym 15A i nagle okazał się za mały?
    • Przez Pilar
      Witam, kupiłem zetora 7711 i jedną z rzeczy do zrobienia jest zamontowanie czujników od ręcznego hamulca walka wom i hamulca ręcznego. Z podłogi wychodzą trzy kable (czerwony, biały, czarny) i zrobiłem w ten sposób, że z  kabla białego zrobiłem dwa rozgałęzienia (jest to kabel prądowy) do czujnika od wom’u podłączyłem kabel biały i czerwony a do ręcznego hamulca czarny i biały. Problem jest taki, że gdy nacisnę czujnik od womu to gaśnie kontrolka ale zapala się od hamulca ręcznego (na zmianę się zapalają) z kolei jak wyłączę kluczyk ze stacyjki to świecą się obie kontrolki. Ktoś wie jak to rozwiązać? Czy z podłogi nie powinny wychodzić 4 kable? Nie jestem elektrykiem i ciężko mi ogarnąć instalacje ze schematu.



    • Przez Rafał2222
      Witam. Czy za cofnie motogodzin odpowiedzialna jest prądniczka? Obroty chodzą ładnie, próbowałem zamienić kabelki, ale to w tedy nic nie działa tylko wstazówka skaczę tak co sekundę. I drogi temat jak włączę światła to wszystkie zegary wariują zegar temperatury wody skaczę od razu do 120stopni zegar stanu paliwa pokazuje zerowy stan a zegar obrotów nieruchomo stoi po za pół miary. Podejrzewam stacyjkę czy może dawać takie objawy? Zetor 5011
    • Przez raul7031
      Jak macie podłączone lampy robocze led nad kierunkowskazami w 7211? Skąd zasilanie i jak poprowadzone przewody? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj