tombien

Zetor - prędkościomierz

Polecane posty

tombien    3

Czy któryś z Kolegów nie miał czasami pomysłu na zamontowanie w swoim starszym Zetorze (nowe już mają) prędkościomierza cyfrowego? Czasami by się przydał do kontroli prędkości jazdy przy ustalaniu ilości nawozu, prędkości orki itp.

Myślałem o takim prędkościomierzu jak stosuje się do rowerów tylko nie mogę znaleźć sposobu i miejsca na montaż czujnika...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomb2    1

Ja mysle w swoim Lamborghini o takim czymś i też za nic nie moge wymyśleć jak to zamontować :/


Ciesz się każdą chwilą życia...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomb2    1

Chyba jakby był to bym nie zakładał, po co głupie pytanie :/


Ciesz się każdą chwilą życia...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

jak masz traktor bez przedniego napedu to bez problemu zalozysz licznik rowerowy, ale jak masz przedni naped to bedzie problem bo wiekszosc licznikow rowerowych ma max ustawiany obwod kola 255cm :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tombien    3

Wydaje mi się, że jak jest przedni napęd to jest prostrze do zrobienia. Montujesz na wale napędowym czujnik i po sprawie. Nie wiem tylko jaki jest minimalny obwód koła dla takiego czujnika... Natomiast jak nie masz napędu z przodu to założenie czujnika na koło jest ryzykowne, wjedziesz w jakieś bagno i po czujniku, co się nie stanie, gdy czujnik będzie na wale napędowym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

typowe liczniki ( a przynajmniej ja innych nie widzialem) maja max obwod kola 255cm a to do 14,9r24 (420/70r24) jest duuuzo za malo :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
U1224    3

Z ty mwalem napedu to tez tak slicznie nie musi byc bo tak jak kola w ciagniku 4x4 maja za duza srdnice tak wal moze miec za mala...chyba nikt w roweze nie ma kolek o srednicy 10 cm co??


c330, 5120, 155.54 MLT626T & E514

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukas120    4

Chłopaki poco ta kłutnia jak jest duże koło to trzeba zamontować dwa lub trzy magnesy!!! proste ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
center    11

ja bym proponmował założyć to na tylne koło + konsola Adel fajan sprawa i do ciagnika:D pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek    0
ja bym proponmował założyć to na tylne koło + konsola Adel fajan sprawa i do ciagnika:D pozdrawiam

A ile takie cudo kosztuje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
center    11

luzik jak byś cos wiedział o żarówkach halogenowych do 7211 to mzoęsz sieudzielić :D hehe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
VarioSpeed    1

Chłopaki poco ta kłutnia jak jest duże koło to trzeba zamontować dwa lub trzy magnesy!!! proste ???

a to będzie na pewno odpowiednio działało? Kupiłem sobie prędkościomierz rowerowy ale jest jeden problem z kablem podłączonym do czujnika, jest za krótki... co zrobić? Przeciąć go i przedłużyć z jakimś innym kablem? Nie znam się na elektryce więc nie wiem czy to by działało jakbym to zrobił :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba330m    2

Ja mam zetora i mam licznik km/h u obrotomierzu, tylko nie wiem czy prędkości się zgadzają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
VarioSpeed    1

Ja mam zetora i mam licznik km/h u obrotomierzu, tylko nie wiem czy prędkości się zgadzają.

Tak to i ja mam ale zgadza się dopiero na 6 biegu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Mi przydał by się prędkościomierz do Ursusa 4514, ale taki rowerowy to chyba nie zda mi egzaminu. Center, możesz coś więcej napisać o tej konsoli?

 

 

 

Czemu ma nie zdać egzaminu, dokładność zależy od ilości magnesów.

 

 

Kolego przewód możesz spokojnie przedłużyć innym przewodem bez problemu.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
VarioSpeed    1

Czemu ma nie zdać egzaminu, dokładność zależy od ilości magnesów.

Kolego przewód możesz spokojnie przedłużyć innym przewodem bez problemu.

 

Z przewodem to nie ma problemu Tatuś zrobi bez problemu :):) Dałbym właśnie Tacie żeby to zrobił ale będzie mi mówił że głupoty wymyślam bo po co nam to :) no ale czasem przydało by mi się taki prędkościomierz :)

Kupiłem właśnie taki za 25zł http://www.ekross.pl/czesci-rowerowe-licznik-rowerowy-assize-as-825-o_l_80_2410.html no i jest problem bo koło jest za duże, no ale mówicie że wystarczy więcej magnesów i moje pytanie to ile i jak mają być rozmieszczone? 2 na obwodzie i na linii średnicy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

To zależy czy wystarczą dwa np licznik max 2000 mm a koło 1500 mm to wystarczą dwa naprzeciw siebie (1 na dole koła drugi na górze co 180o) jeżeli koło ma np 4500 mm to potrzebne będą trzy magnesy co 120 o.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Syty    0

Chciałbym założyć sobie prędkościomierz do mojego Lamborghini GrandPrix90 tanim kosztem. Piszecie o montarzu rowerowych ale chciałbym aby ktoś kto ma coś takiego lub podobnego dokładnie opisał jak to zrobić aby mieć dość dużą dokładność odczytu. A może jakaś firma produkuje takie liczniki bez dodatków w formie sterowników maszyn.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukeski15
      Witam. Mam problem z podłączeniem alternatora. Alternator jest z jakiegoś Volkswagena. Ma on wbudowany regulator, więc jak to podłączyć omijając regulator? Są na nim wyjeścia D+, B+ oraz + .Tu jest jego zdjęcie:
      http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce47c2575d8c28e1.html#
      Wielkie dzięki !
      pozdrawiam Łukasz
    • Przez raven18
      Hej
      Grzeje się i topi mi bezpiecznik od nawiewu, zetor 7045 wszystko jest na 1 bezpieczniku 15A, nie wiem czy tak było oryginalnie, wkładałem 25A to jakiś czas chodziło ale na koniec i tak stopiło (bardziej topi plastik w bezpieczniku )
      Póki co sprawdziłem: 
      -podłączyłem pod inne gniazdo bezpiecznika
      -podłączałem tylko jedną stronę, dmuchawę, by wykluczyć złe styki czy uszkodzenie w części instalacji
      -zmostkowałem przewód od bezpiecznika bezpośrednio do przekaźnika
      -wymieniłem przekaźniki 
      -sprawdziłem opór na tych opornikach przy dmuchawach i wyglądały na ok
      i bez zmian tak samo topi bezpieczniki, raczej zwarcia nie ma gdyż w takim wypadku od razu by paliło a nie działało jakiś czas.
      Z tego co mi pozostało to gruntowne sprawdzenie instalacji w dachu ale to taka ostateczność gdyż wszystko pozawijane i sporo z tym roboty
      I nie wiem, może ktoś ma jakiś pomysł jeszcze co może być powodem? podejrzewam ten bezpiecznik ale rok czasu działało na jednym 15A i nagle okazał się za mały?
    • Przez Pilar
      Witam, kupiłem zetora 7711 i jedną z rzeczy do zrobienia jest zamontowanie czujników od ręcznego hamulca walka wom i hamulca ręcznego. Z podłogi wychodzą trzy kable (czerwony, biały, czarny) i zrobiłem w ten sposób, że z  kabla białego zrobiłem dwa rozgałęzienia (jest to kabel prądowy) do czujnika od wom’u podłączyłem kabel biały i czerwony a do ręcznego hamulca czarny i biały. Problem jest taki, że gdy nacisnę czujnik od womu to gaśnie kontrolka ale zapala się od hamulca ręcznego (na zmianę się zapalają) z kolei jak wyłączę kluczyk ze stacyjki to świecą się obie kontrolki. Ktoś wie jak to rozwiązać? Czy z podłogi nie powinny wychodzić 4 kable? Nie jestem elektrykiem i ciężko mi ogarnąć instalacje ze schematu.



    • Przez Rafał2222
      Witam. Czy za cofnie motogodzin odpowiedzialna jest prądniczka? Obroty chodzą ładnie, próbowałem zamienić kabelki, ale to w tedy nic nie działa tylko wstazówka skaczę tak co sekundę. I drogi temat jak włączę światła to wszystkie zegary wariują zegar temperatury wody skaczę od razu do 120stopni zegar stanu paliwa pokazuje zerowy stan a zegar obrotów nieruchomo stoi po za pół miary. Podejrzewam stacyjkę czy może dawać takie objawy? Zetor 5011
    • Przez raul7031
      Jak macie podłączone lampy robocze led nad kierunkowskazami w 7211? Skąd zasilanie i jak poprowadzone przewody? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj