goliat5858

MTZ 82 regulacja docisku sprzęgła

Polecane posty

goliat5858    0

Witam wszystkich forumowiczów,

 

Mam problem i zarazem prośbę,

Problem jest ze sprzęgłem, ponieważ nie potrafię wyregulować docisku sprzęgła (chodzi o odległość między łożyskiem a dociskami) i hałasuje ono po ostatniej naprawie. Regulacja pedału sprzęgła nic nie daje. Jeżeli ktoś z was powiedziałby jak można to wyregulować lub miałby dostęp do

 

MTZ-80, MTZ-82 Budowa, naprawa i regulacje

(nawet odkupić skany czy zdjęcia)

 

lub

MtZ 82 montaż i demontaż

 

lub

 

Mtz 82 bieżące naprawy.

 

Chciałbym sie dowiedzieć czy znajdę w którejs z tych książek informację których potrzebuje ponieważ nie chcę ich kupić tylko po to, żeby zobaczyć czy takie rzeczy tam są

 

z góry dziękuję za pomoc

 

P.S. Zależy mi na czasie, bo MTZ stoi więc prasowanie słomy też

Edytowano przez goliat5858

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tespis17    23

Nie wiem co Ci robili w sprzęgle. Podejrzewam że Ci się Ślizga.

Jeżeli wymienili Ci cały docisk to możesz mieć 3 śruby nie wykręcone tzw. blokadę. Trzeba je po prostu odkręcić. Chyba na 17 kluczyk.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

jak jest nowego typu docisk to na milion procent nie trzeba calutki docisk rozebrać a starego typu też raczej sie nie da inaczej


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sup321    13

Witam. Czy ktoś spotkał się z takim problemem, że po wymianie tarczy sprzęgłowej skończyła się od razu regulacja na łapkach. Jak narazie można normalnie jeździć bo jest wyregulowane w sam raz, ale obawiam się, że niedługo będę musiał go znowu rozpołowić. Czy jest to możliwe, że popadła mi tarcza ze złą grubością, bądź nie do tego traktora. Jeśli tak to będzie kumulacja pecha. Wcześniej pękły widełki zaczepione do łapki, za które się reguluje sprzęgło. Po wymianie, kiedy miałem złożony prawie cały cięgnik i została mi tylko regulacja okazało się ,że akurat mi popadła wadliwa sztuka widełek na których brakuje sporo gwintu.😠 Po ponownej wymianie wyszedł feler z tą tarczą. Dodam że na starej tarczy  było jeszcze trochę regulacji, a na nowej nic. Nowa tarcza jest ponoć białoruska i wzmacniana włóknami. Docisk jest nowego typu. Mój traktor to MTZ 82TS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373
Jak to skończyła się regulacja? Śruby są wkręcone do końca? W miarę zużywania tarczy regulacji będzie przybywać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373
Na to samo wyjdzie. W miarę zużywania tarczy będziesz mógł popuścić nakrętki jeśli sprzęgł będzie za wysoko brało. W pierwszej kolejności jednak popuszcza się na cięgnie, chyba, że sprzęgło będzie szarpało to wtedy reguluje się na dźwigienkach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nieszum    0
Dnia 11.06.2013 o 08:16, tespis17 napisał:

Nie wiem co Ci robili w sprzęgle. Podejrzewam że Ci się Ślizga.

Jeżeli wymienili Ci cały docisk to możesz mieć 3 śruby nie wykręcone tzw. blokadę. Trzeba je po prostu odkręcić. Chyba na 17 kluczyk.

Śruby są na 18 kluczyk odkręcić i po sprawie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj