Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
ursaj1

MF 698 filtr hydrauliki często się zapycha

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Filtr
ursaj1    0

Witam problem polega na tym że filtr hydrauliczny bardzo szybko się zanieczyszcza , olej był wymieniany filtr nowy i po jakimś miesiącu pracy znowu to samo . Zalany jest Agrol ale na HL było to samo więc to nie wina oleju . Zauważyłem też że olej zrobił się koloru tak jakby grafitowego . Może ktoś z was miał taki problem ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
patryk255    1

ja miałem podobnie jak nalałem ojeju silnikowego od disla do skrzyni biegów też mi się robił grafitowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marlik20    3

nie wiem jakie tam są hamulce, ale u mnie w 3070 tarcze hamulcowe pracują właśnie w oleju hydraulicznym, kiedy się zdarły okładziny opiłki metalu z tarcz zapychały filtr, kolor grafitowy to mieszanka oleju i drobinek metalu, to oznaka ze coś się kończy :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ursaj1    0

te tarczki hamulcowe wymieniłem na nowe , pompa jedna i druga nowa , przypuszczam jeszcze że mogą to być tarczki od wom bo ich nie ruszałem ale po oględzinach wyglądały w porządku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pancer527    7

tarczki od przedniego napędu lub od zmiennika momentu, lub ciągnik pracuje z brudną hydrauliką zewnętrzną. Albo jeszcze coś się wyciera np. łożysko na skrzyni lub obudowa łożyska.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursaj1    0

pracuje z prasą rolującą tarczki od przedniego napędu sprawdzałem a zmiennika momentu nie posiada .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pancer527    7

Zmiennik momentu posiada a dokładniej jest to ta środkowa wajcha (niektóre modele miały to hydraulicznie załączane guzik na desce rozdzielczej) jeśli pracuje z prasą to WOM tez odpada (chyba ze się ślizga WOM bo munie ciągnik przy prasie potrafi zgaśnie jak spadnie z obrotów z pełna komorą jest) a te opiłki to metaliczne czy żółtego koloru???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursaj1    0

opiłki są wyczuwalne tylko pod palcami olej robi się grafitowo-niebieski tarczki wom sprawdzałem tarczki hamulcowe nowe

 

a czyli półbiegi ja mam przełączane mechanicznie ,

 

zastanawia mnie jeszcze hamulec WOM bo Wom mi się cały czas kręci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pancer527    7

WOM to norma u mnie tak samo się kreci jak wałka nie ma założonego ale jak go zatrzyma to tam nogą to też nie ruszy, a to ze olej się zrobił taki grafitowy to też raczej norma mam to samo po zmianie, nigdy nie wyczyścisz układu hydraulicznego idealnie i zawsze gdzieś stary olej zostanie i zasyfi nowy olej (przewody chłodnica oleju zwolnice no i inne maszyny) a olej jak będziesz przelewał do baniaka innego pomału to zobaczysz ze jest czysty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursaj1    0

No jak powoli przelewam to wydaje się czysty . Zastanawia mnie jeszcze dlaczego ja jak wyłączę WOM to nogą go nawet zatrzymać nie mogę . Ale jak podłącze rolkę to się zatrzymuje . Podejrzewam że rozdzielacz nie odcina do końca dopływu oleju do tarczek WOM i cały czas jest tam ciśnienie tylko że mniejsze trochę . I tarczki się zdzierają trochę i stąd te zanieczyszczenia na filtrze . Bo jak kiedyś pompy wymieniałem to pod tarczkami WOM było brudu sporo .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pancer527    7

u mnie jest tak samo na womie ale wystarczy go czymś przyblokować i się nie będzie kręcił spróbuj zablokować go jakimś łomem i się okaże. a ciśnienie na womie sprawdza się przy wyjściach hydraulicznych na środku pod koreczkiem na kluczyk 11

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursaj1    0

ok a wiesz ile powinno wynosić na włączonym i na wyłączonym ??. No jak jest zaczepiona rolka to wałek się nie kręci . Ciśnienie idzie ale pewnie mniejsze dlatego nie da rady przenieść takiej dużej siły i się ślizga .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ASOGCURSUS    20

Kolego jak masz nową pompę zębatą to szukaj nieszczelności między pompą a wom podłącz manometr tam gdzie są wyjścia hydrauliczne odkręcając korek na klucz 11 ciśnienie powinno wynosić 17,8 atm.prawdopodobnie masz wypracowany zawór który steruje wom-em są tam dwa pierścienie tłokowe które wyrżneły rowki w zaworze wymagane jest rozpołowienie ciągnika,posiadam stanowisko do sprawdzania wom poza ciągnikiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursaj1    0

No właśnie też mi się wydaje że to jest wina tego zaworu sterującego WOM -em . A może wystarczy tylko zdjąć czapę podnośnika ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariox    2

Witam, moim zdaniem wina leży w oleju miałem ten sam problem jak kupiłem było wszystko ok a braki uzupełniałem MOBILEM tym co był zalany we Francji tak mi zalecił gościu co go sprowadził z Francji, problemy zaczeły się jak zrobiłem wymiane oleju na AGRIL bo gościu w hurtowni zachwalał go specjalnie do MF filtr czysciłem srednio co tydzien albo i cześciej do momentu aż nie pojechałem nim do gościa co go mi sprzedał, powiedział że ten olej nie nadaje sie do ciągnika starego co był zalany innym olejem ponieważ ma on właściwości czyszczące i wypłukuje wszystkie brudy, zaraz zrobiłem u niego wymiane spowrotem na MOBILA i problem zniknoł już z 3 lata nie wiem o filtrze oleju hydrauliki.

A jak go kupiłeś to też kontrolka od filtra zaświecała sie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pancer527    7

samo podniesienie plecaka nic nie da, do tego trzeba jeszcze rozpołowić ciągnik i wyciągnąć całą pompę zęby dostać się do tego zaworu WOM , też morze być ze wysypało się łożysko igiełkowe w pompie tłoczkowej i wtedy wleciało na tarczki i cały czas trzymają i je później rzeźbi i stąd mogą być te opiłki.

 

kolego ASOGCURSUS w całym zaworze są 4 pierścienie zamkowe 2 na zaworze i 2 w obudowo na docisku tarczek, a jak by miał zawór wyrzeźbiony to nie było by ciśnienia i co za tym idzie brak WOMA, najlepiej rozbierz cały WOM na cześć i przeczyść całą obudowę tarczek i inne bebechy ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ASOGCURSUS    20

Kolego pancer527 nie rób ludziom prania mózgu na szczęście ja jestem starym praktykiem i w sprzęgle wom są 2 słownie dwa pierścienie zamkowe między którymi olej jest doprowadzany do sprzęgła wom w samym wom-ie są uszczelki manżetowe(gumowe) 1870858M1 i 1870859M1 które uszczelniają tłok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

cze,

panowie nie ma co się spierać czy są w środku uszczelki gumowe czy drewniane czy może różowa kokardka,taki kolor oleju w hydraulice to jest ewidentna awaria któregoś mechanizmu - nie wina stosowanego oleju,

jeden olej ma więcej cech myjących i łatwiej wykryć że w sprzęcie coś nadmiernie się zurzywa i nie ma bata że aby się dowiedzieć to trzeba rozpołowić,wymiana olei da tyle że nie da nic,w końcu coś pier....nie i będą cię ściągać z pola jak mojego brata który stwierdził że wymieni olej i potem rozgrzebał całą d*pę i to dwa razy(w MF),

jeśli ktoś w takim wypadku wymienił olej i jeżdzi dalej już jakiś czas to myślę żęto szczęście,zalerzy też oczywiście w jakim stopniu te opiłki są wyczówalne,czy ten olej jest faktycznie mocno przebarwiony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursaj1    0

tak a miałem zalany olejem HL 46 . teraz też taki wlałem bo na agrolu było jeszcze gorzej . Kolego Mariox możesz mi podać jakiego mobila ty masz zalanego ?? bo wygląda na to że ja mam właśnie ten sam problem co ty , ja też mam MF który był produkowany we Francji .

 

Koledzy ale mi Wom pracuje dobrze tylko go nie rozłącza do końca i cały czas się kręci to raczej wina zaworu

 

ja już tyłem odjeżdżałem dwa razy i i zero oznak że coś się kończy czy ściera a filtr jak się zapychał tak się zapycha tarczki womu były rozbierane wymieniałem tarczki hamulcowe i przeglądałem tarczki przodu i nigdzie nic niepokojącego nie znalazłem .

A jak by był zawór womu nie szczelny wom po rozgrzaniu chyba też by się kręcił a u mnie właśnie się zatrzymuje , a na zimno ciężko go zatrzymać tak łatwo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Neson    0

Kolego ja mam ferdka 690 i też ręką womu nie zatrzymam ale u mnie filtr sie nie zapycha. Olej mam zalany olejem Agro utto 10w30 i jest ok no przynajmniej jesli chodzi o zapychanie sie filtra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursaj1    0

A twój ferdek pracuje womem czy nie ?? bo ja zauwarzyłem że jak popracuje trochę Wom to jest gorzej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariox    2

Witam Kolego ursaj1. sory że dopiero teraz odpisuje, jakoś dawno na ten temat nie zagladałem. Nie powiem Ci jaki ten olej mobila ma symbol bo nie wiem, bo był lany prosto z beczki do traktora, a przy tym mnie nie było tylko ojciec, ale zagesty to ten olej nie jest. A kątrolka od filtra swieci Ci cały czas czy tylko jak sie rozgrzeje? Być może czujnik masz zabrudzony albo popsuty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Neson    0

U mnie ferdek robi przy belarce. Nie ma z tym problemu jak narazie nawet jak robie caly dzien pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×