News
karoljawor

Wspomaganie w MTZ 820 ciężko się kręci

Polecane posty

seweryn20    799

A chodzi lekko kierownica czy trzeba z nią walczyć? Zdarza się że kołami nie da się skręcić? Jaka masz pompę wspomagania nsz-10, 14 czy 16? Chociaż do liczby obrotów to nie ma specjalnie znaczenia.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fircyk81    18
Napisano (edytowany)

Właśnie że kierownica chodzi lekko, zacięcie zdarza się rzadko.Na wolnych obrotach też dosyć lekko.

Edytowano przez Fircyk81

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    799

Zobacz jaki jest orbitrol. Powinien być 100 lub 160. Może jest mniejszy.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

robi57362    385

witam nie chce mi się zakładać nowego tematu bo sądzę że odpowiedź będzie prosta a mianowicie mam mtz 82 od pół roku i nie wiem ile musi być oleju w orbitolu bo u mnie wogóle nie widać a kręci się elegancko

Edytowano przez robi57362

jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    385

nie chodź mi o ile litrów lecz o to jaki musi być poziom nie wiem jaką tam jest miarka (czy wogóle nie ma ) bo to sito z tym plasticzkiem to chyba nie miarka


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Ostatnio Fendem jezdzilem i tam niezaleznie od obrotow kreci sie tak jakby kierownica do niczego nie byla przykrecona, tak leciutko :)

U mnie w Belarusie 952.4 zamienilem juz orbotrol na 160 i nikla poprawa jest, bo i tak uklad nie nadaza jak chce troche szybciej zakrecic :(

 

Powiedzcie czy wymiana pompy wspomagania z nsz14 na nsz16 pomoze??


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    799

Powinno. Nic nie da wiekszy orbitrol jeśli nie ma oleju. ja zmieniłam z 10-ki na 14-kę i kręci się szybciej na każdych obrotach silnika.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. U mnie problem jest taki że dużo obrotów trzeba wykonać, ciężko się skręca na mniejszych obrotach zwłaszcza w lewo, Czasami się zacina. Mój Mtz pracuje z turem i pod obciążeniem balota kiedy się skręca coś strasznie jęczy i dość ciężko się skręca. Orbitrol był kiedyś wymieniany bo nie szło wcale kręcić. Nie wiem jaki to jest ale pisze na nim chyba MCP100ON. Pompe zmieniałem ostatnio bo pękła mi tylna obudowa. Nic na niej nie pisze także nie wiem jaka to jest:( Wymiary siłownika 27 mm tłoczysko i 60 obudowa. Nie mam pojęcia co może być źle. Gdyby ktoś pomógł bym był bardzo wdzięczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    799

Na wolnych obrotach wolno kręci kołami gdy jest pompa nsz-10. Załóż nsz-14 i będzie lepiej pod warunkiem że orbitrol jest sprawny a siłownik szczelny.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A da rade jakoś to sprawdzić? A i jeszcze nie wiem czy tak powinno być że jak skręce do końca kołami to po chwili kierownicą dalej można kręcić ale koła już są na maksa skręcone. Jest tak w oby dwie strony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    799

Często się zdarza że kiepski orbitrol mimo krańcowego położenia tłoka dalej się kręci. Na razie to olej. U mnie też tak się działo a przestało. Nie wiem czemu. Mozę czysty olej.......

Siłownik sprawdź odkręcając przewód z jednej strony a na drugą skieruj olej kręcąc kierownicą. Olej nie powinien się przelewań i wydostawać odkręconym króćcem. Poza tym który wypcha przesuwający się siłownik. A możesz go rozebrać i sprawdzić stan wizualnie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobra to zaraz ide sprawdzić co i jak. A czy powinno być tak, że jak mam jakiś ciężar na turze to na wysokich obrotach skręca się w prawo lekko a w lewo wcale nie idzie dopiero jak lekko do przodu ruszam? Jak koła są ustawione na wprost to w lewo bez problemu skręca i lekko do momentu aż koła będą prosto i dalej nie idzie nic. dopiero jak ruszam do przodu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    863

A nie masz zapieczonych zwrotnic ? Bo objawy wskazują, ze problem moze tkwić w mechanice, a nie w orbitrolu. Może podnieś przód do góry i zobacz wtedy, czy koła się skręcają bez problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    799

Powinieneś ci śnienie zmierzyć. W ryskim skręcając w lewo jest ciężej bo koła ciągnie siłownik przestrzenią o mniejszej pojemności tą od strony tłoczyska.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze pytanie bo chciałem zrobić jak mówiłeś czyli odkręcić przewód od siłownika, ale ajk go odkręciłem to leci olej z niego na odpalonym silniku i czy tak powinno być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kemotke    1

Panowie mam problem w mtz ciężko kręciła mi się kierownica wiec zmieniłem pompę na 16 i po założeniu żadnej różnicy, skręca się tak jakby skręcać reczna pompką praktycznie, podejrzewam że wina leży po stronie zaworu przelewowego tylko nie wiem gdzie on jest :( i tu proszę o pomoc ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kemotke    1

O to chodzi ze nie sądzę żeby orbitrol byl zużyty ponieważ sam ciągnik nie jest zbyt zużyty, ta pompa którą zamieniłem na 16 byla oryginalna, i dodam ze nie wypracowana jak się okazało. Dla uzupełnienia dodam ze mtz z 96r skladany w pronarze
Sprawdziłem zaworki ładne gładziutkie stożki nastawiłem jak bylo, tylko niestety nie mam manometru żeby zmierzyć ciśnienie, zwrotnice chodzą lekko a orbitrol ciężko nawet z samym siłownikiem
Bez obciążenia lekki opór czuć tylko w lewo czyli w te w ktora jest mniejsza powierzchnia tloka, w prawo nawet pod obciążeniem jest akceptowalnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kemotke    1

Jest taka kwestia że gdy odkręcę przewód od siłownika to po uruchomieniu silnika zaczyna podawać olej mimo tego że nie ruszam kierownicy. To świadczy o tym że orbitrol jest do wymiany?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    799

Nie jest powiedziane. Nie ma idealnie szczelnego układu hydraulicznego a w orbitrolu  szczelność zapewnia spasowanie metalowych elementów bez jakiegokolwiek uszczelnienia gumowego. Jeśli orbitrol działa jak należy nie masz się czym przejmować.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kemotke    1

Niestety nie do konca działa jak powinien, teraz jakoś się ułożyło bo wczesniej na postoju skręt kol to byla ciężką sprawa, teraz z pustym turem jest tak w miarę ale jak złapie coś na tura to skrętu w miejscu niema wgl praktycznie.
Olej superol
Pompa 16
Olej nie grzeje się, co duże przecieki w orbitrolu raczej by moglo częściowo wykluczyć, sam już nie wiem co mu jest :/

Edytowano przez kemotke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.
Uwaga: Twój wpis będzie wymagał zatwierdzenia moderatora, zanim będzie widoczny.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez PanPawel
      Witam. Mam problem ze wspomaganiem w Fiacie 1180. Problem polega na tym że przy postoju nie idzie skręcić kołami w miejscu oraz płyn sie strasznie pieni. Siłownik po regeneracji i sprawdzałem czy się nie przelewa w środku i wszystko jest okej. Im bardziej sie nagrzeje tym jest ciężej skręcić. Koła stoją w miejscu a kierownica się kręci. Co może być pprzyczyną takich objawów. Z góry dziękuję za każde wskazówki.
    • Przez Theprzemo205
      Witam i z góry dzieki za odpowiedz. A więc najprawdopodobnej pojawi się na gospodarstwie belarus 82. Chciałbym aby ten ciagnik ciągal prase belujaca tylko on ma jedno stopniowe sprzęgło więc jak prasować kości trawe itp. Może ktoś mi wytlumaczy ?
    • Przez BaRtEk7710
      Witam stoję przed wyborem tura do ciągnika mtz 82 i chciałbym się dowiedzieć jaka polska firma na obecną chwilę przoduje w produkcji ładowaczy czołowych, która robi je najsolidniej.Ładowacz jest potrzebny głównie do bigbagów z nawozem i nasionami
    • Przez kamlar
      Witam,chce usunąć w moim pronarze przelacznik napiecia 12/24 ze względu na to,ze w moim przypadku jest to dość czesto padający układ.
      Chce przerobić na samo 12V. Wiem,ze musze kupić rozrusznik na 12v z reduktorem.
      Może ktoś pomóc w przerobieniu instalacji ? Wiem,że aku (zakladam niedlugo nowe) mają być połaczone równolegle, potem plus na rozrusznik i prad ze stacyjki ma być przełożone z zasilania tego regulatora (który aktualnie budzi rozrusznik) na sam rozrusznik ?
       
      w zał schemat instalcji
      Schemat ideowy instalacji elektrycznej PRONAR 82 II.pdf
    • Przez Tomas13
      Mam problem z ciągnikiem  Belarus 952.4. Kontrolka od świec żarowych po przekręceniu kluczyka powinna się świecić przez około 30sek od momentu przekręcenia kluczyka i zacząć migać po tych 30sek informując ze świece są nagrzane, po odpaleniu silnika powinna zgasnąć. Teraz jest tak ze kontrolka miga od razu po przekręceniu kluczyka  (co ok 3sek przez ok 0,5sek) . Włączenie silnika nie powoduje przerywa migania kontrolki, sama przestaje migać po kilku minutach. Co może być tego przyczyną, czy to problem z jakimś przekaźnikiem/sterownikiem świec???
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.