Skocz do zawartości
karoljawor

Wspomaganie w MTZ 820 ciężko się kręci

Polecane posty

karoljawor    0

Witam.

Posiadam MTZ 820 z 2011 roku i mam taki problem ze wspomaganiem że na jałowch obrotach silnika ciężko się kręci kierownicą.

Po dodaniu gazu problem znika. Wymiemiłem filtr hydrauliki i nie pomogło.

Proszę o jakieś sugestie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Pompa wspomagania do wymiany. Może być też niewłaściwy olej, ale to ma mniejsze znaczenie. Zresztą na wolnych obrotach nigdy nie będzie się tak kręcić jak na dużych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romano82    4

zrób jak niektórzy - załóż trochę większą pompę; zamiast 10 wstaw 12. ale to normalne w mtz - nie zwracaj uwagi na to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Sadek    462

Może być też niewłaściwy olej, ale to ma mniejsze znaczenie. Zresztą na wolnych obrotach nigdy nie będzie się tak kręcić jak na dużych.

 

Przy dzisiejszych temperaturach olej może nie ma większego znaczenia ale zimą może się okazać za gęsty (wiem bo przerabiałem taki przypadek).


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr820    42

Ja zrobiłem tak w starym MTZ, założyłem pompe NSZ 12 (chyba taki model) i jak skręcałem to aż orbitrol piszczał, ale kręciło się lekko...


KPK Kumurun Team


Zanim komuś pomożesz, zastanów się czy on by ci pomógł!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karoljawor    0

Dzięki za podpowiedzi, zamierzam wymienić pompę na nową nieco większej wydajności bo jazda staje się powoli niebezpieczna, ktoś mi jeszcze doradził aby cały układ wspomagania oddzielić od hydrauliki czyli osobny zbiornik na olej...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    652

No można. Tak jest w mtz-tach z kolumna serwomechanizmu. Tyle to da że olej na jakim pracuje wspomaganie to nie jest mieszaniną różnych wynalazków jaka się robi po zapinaniu przyczep czy maszyn z hydrauliką którymi pracują inne ciągniki z innym olejem. Zbiornik, filtr oleju choć by siateczkowy jaki jest w oryginale bo wystarczy i po sprawie jak już koniecznie chcesz.

Ale jeśli masz blokadę załączaną pedałem w podłodze i wom hydrauliczny to kombinowania więcej. Jedno zasilane jest z powrotu z orbitrola a drugie zdaje się z z pompy oleju bierze. Nie jestem pewny.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RycerzNocy    0

Tak sobie myślałem z ta pompa mogła się uszkodzić po tym jak pożyczyłem bronę tależową podnoszoną hydraulicznie...

 

a co to ma wspólnego z wspomaganiem? masz przecież osobną pompę do hydrauliki i do wspomagania

 

a czy smarowałeś przedni most rzekomo trzeba go smarować co 50 mth wersja z krzyżakiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    652

Ale zbiornik na olej i sam olej jest wspólny. A pompa od wspomagania nie grzeszy odporną na zużycie konstrukcją i kiepski olej mógł przyśpieszyć jej zużycie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    652

Dla tego napisałem że mógł się przyczynić. jeden rok to faktycznie krótko.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karoljawor    0

Witam ponownie i odnawiam temat wspomagania na orbitrolu. Mam zamiar oddzielić hydraulike od wspomagania czyli osobny zbiornik na olej, nie wiem tylko jak podłaczyć to wszystko bo w grę wchodzi blokada tylnego mostu. Będę wdzięczny za jakiś schemat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

mam belarusa 952 na krzyżaki i mam pompe nsz 14 i jest problem na wolnych obrotach kierownica cięzko chodzi i chciałem wymienić ją na nsz 16 ale czy nie będzie zaduża ? jaki model orbitrola ma ten traktor ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    652

Zanim zaczniesz wymieniać sprawdź ciśnienie instalacji. Nie jest powiedziane że wydajniejsza pompa załatwi sprawę. Chyba że przypadkiem stara jest zużyta.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    193

Na samym początku odkręć siłownik od wspomagania, podnieś cały przód i sprawdź, czy przypadkiem, nie zatarła się któraś tuleja na zwrotnicach. Niby bzdet, ale potrafi stawić niezły opór.


"Bóg nienawidzi tego, co sobie robimy w jego imieniu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

zatarte napewno nic nie jest jest dobrze nasmarowane jak sprawdzić ciśnienie w układzie kierowniczym i gdzie ewentualnie się je reguluje

 

problem jest na małych obrotach tak do 1100 i gdy na turze coć jest trzeba gazować

 

myśle ze na większej pompie dużo lżej by chodziła kiera, robił ktoś dodatkowy zbiornik do układu kierowniczego zeby pompa nie ciągła z głównego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Mam ten sam problem (heh juz tak dzisiaj pisalem), kierownica ciezko sie kreci i kola wolno skrecaja. Czesto musze hamowac zeby sie gdzies zmiescic i na postoju krece. Na wolnych obrotach problem jest wlasnie najgorszy. Wydaje mi sie ze jest tak od nowosci, teraz jest 360h.

 

Sasiad dla przykladu w nh td5050 nawolych obrotach kreci duzo lzej niz u mnoe na maksymalnych. U niego doslownie jazda to przyjemnosc, nie czuc wcale kierownicy a tutaj nazywam to szarpanina.

 

Podobno pomaga wymiana orbitrolu na wiekszy i tu mam pytanie jaki moge miec?? mam 952.4 ale kazdy belarus ma chyba taki sam. Pompa to NSZ14. Zbiornik na olej jest fabrycznie oddzielny.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    652

Powiem ci tak..... mi zaczęła kierownica ciężko chodzić na wolnych obrotach szczególnie po rozgrzaniu oleju. Winę za to ponosiła pompa co potwierdziła wymiana zresztą na wydajniejszą z 10-ki na 14-kę.

Teraz przy lekkim gazie około 1000 obrotów silnika nie jestem wstanie tak szybko kręcić by poczuć opór. Pompa tłoczy tyle oleju że nie nadążam kierownicą go przekierować w siłownik.

Ty zdaje się masz dwa siłowniki do skrętu. Na moje oko powinieneś mieć orbitrol 160-kę. Jeśli masz pompę 14-kę możesz jeszcze pomyśleć o wydajniejszej 16-ce. na moje oko powinno pomóc.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Silownik do skretu jest jeden. Zaczne od wymiany pompy, z 14 na najwieksza z mozliwych czyli 16.

Wczesniej zmierze cisnienie, ale na pewno jest wystarczajace bo mozna krecic kierownica nawet jak ciagnik jezdzi na przednich kolach(czubato naladowana piachem lycha 2,2m bez przeciwwagi).

O efektach napewno napisze.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karoljawor    0

Wlaśnie u mnie jest tak samo na wolnych obrotach to męczarnia, nowa pompa nie pomogła, obdzwoniłem różnych mechaników i serwisantów i z tego co im powiedziałem przez telefon stawiają na orbitrol mo to skomplikowana część, u mnie w Belarusie 820 jest 160 Danfoss.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radzik445    6

karoljawor, wymieniłeś pompę na nową o tej samej czy większej wydajności?

 

 

Chcesz ostrzeżenie za pisanie pogrubioną czcionką?

Edytowano przez Elektrotechnik

KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez maxifarmer
      zakupiłem nie dawno mf-a 6180 i mam z nim kilka problemów otóż:
      -rewers elektrohydrauliczny nie przełącza się prwidłowo tzn, raz wejdzie a raz
      -podnośnik się zacina
      -czasem trace wspomaganie
      -często mróga kontrolka od ciśnienia oleju i jednocześnie włącza się kontrolka usterki właśnie przy przełączaniu rewersem
      nie wiem co może być przyczyną tych usterek, zaobserwowałem również to że te usterki zaczynają się dziadz dopiero po kilku minutach pracy dopuki ciągnik się nie nagrzeje to wszystko działa poprawnie
      mam kilka chipotez a mianowicie, może to być wina oleju w skrzyni (skrzynia zalana jest Agrolem ponieważ z takim olejem był zalany i przy wymianie zalałem takim samym), lub może filtrów,
      nie sądzę aby była to kwestia elektroniki ponieważ te objawy raczej związane są z olejem
      proszę wypowiadajcie się
    • Przez adas157
      Witam mam taki problem z mf3070 jak jest silnik zimny i sie go odpali to wspomaganie na wolnych obrotach dobrze chodzi i podnosnik szybko podnosi a jak sie robi ok 3godz traktorem jak olej sie rozgrzeje to wspomaganie na wolnych obrotach chodzi ciezko i podnosnik wolno podnosi co moze byc za przyczyna czego to moze byc wina z gory dzieki
    • Przez Vincero
      Witam
      Nie wiem czy w dobrym miejscu dodaje temat ale mam problem z wspomaganiem w moim Zetorze 7211
      Otóż od pewnego czasu zapalam ciągnik a koła samoczynnie same się zakręcają w lewo .. po chwili działa wspomaganie odkręcę i działa wszystko lecz za jakiś czas znowu nie mogę w prawo ciężko idzie kierownica ..
      z tym problemem zajrzałem do filtra ewidentnie do wymiany olej brudny i lekkie drobinki metali widzę pływają , dodam jeszcze że było go stanowczo za mało ... mam zamiar wlać nowy olej dokładnie Boxol 26 czytałem że może być lecz nie wiem jak z całego układu pozbyć się starego oleju ... ?
      Jak ktoś miał podobne problemy i wie jak szybko i skutecznie naprawić ten problem proszę o pomoc .
      A może jakiś inny wlać ? jaki używacie ?
    • Przez drax
      Cześć, mam możliwość zakupu MTZ, właściciel twierdził, że model 80, jednak na miejscu okazało się, że to 50, pali, jeździ , hydrualika działa jednak dość istotny jest dla mnie wom:
      czy da się w tym ciągniku w jakiś sposób uzyskać 1000 obr na WOM (np jak przez skrzynie w 360) ?
      Jaka jest prędkość tego ciągnika na drodze ?
      jakie ciśnienie oleju powinien mieć silnik ?
      Jaki tam jest rozkład biegów? udało mi się znaleźć 3 biegi do przodu, 1 do tyłu + reduktor
      czy da się jakoś wyregulowac kierownice żeby nie była na wysokości brody ?
      Ma ktoś może instrukcje obsługi do tego ciągnika aby doczytać i rozwiać pojawiające się wątpliwości ?
       
      Z góry dzięki za odpowiedzi 
       
    • Przez mirek18
      Mam problem, z moim Belarusem, podczas pracy w polu grzeje się olej, natomiast dźwignia podnoszenia pługa chodzi ciężko. Pompę już wymieniłem, a rozdzielacz jest szwedzki po regulacji. Spotkał się ktoś kiedyś z podobnym problemem? Z góry dziękuję za odpowiedzi. 
×