News
karoljawor

Wspomaganie w MTZ 820 ciężko się kręci

Polecane posty

karoljawor    0

Witam.

Posiadam MTZ 820 z 2011 roku i mam taki problem ze wspomaganiem że na jałowch obrotach silnika ciężko się kręci kierownicą.

Po dodaniu gazu problem znika. Wymiemiłem filtr hydrauliki i nie pomogło.

Proszę o jakieś sugestie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Pompa wspomagania do wymiany. Może być też niewłaściwy olej, ale to ma mniejsze znaczenie. Zresztą na wolnych obrotach nigdy nie będzie się tak kręcić jak na dużych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romano82    4

zrób jak niektórzy - załóż trochę większą pompę; zamiast 10 wstaw 12. ale to normalne w mtz - nie zwracaj uwagi na to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Sadek    551

Może być też niewłaściwy olej, ale to ma mniejsze znaczenie. Zresztą na wolnych obrotach nigdy nie będzie się tak kręcić jak na dużych.

 

Przy dzisiejszych temperaturach olej może nie ma większego znaczenia ale zimą może się okazać za gęsty (wiem bo przerabiałem taki przypadek).


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr820    42

Ja zrobiłem tak w starym MTZ, założyłem pompe NSZ 12 (chyba taki model) i jak skręcałem to aż orbitrol piszczał, ale kręciło się lekko...


KPK Kumurun Team


Zanim komuś pomożesz, zastanów się czy on by ci pomógł!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karoljawor    0

Dzięki za podpowiedzi, zamierzam wymienić pompę na nową nieco większej wydajności bo jazda staje się powoli niebezpieczna, ktoś mi jeszcze doradził aby cały układ wspomagania oddzielić od hydrauliki czyli osobny zbiornik na olej...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    798

No można. Tak jest w mtz-tach z kolumna serwomechanizmu. Tyle to da że olej na jakim pracuje wspomaganie to nie jest mieszaniną różnych wynalazków jaka się robi po zapinaniu przyczep czy maszyn z hydrauliką którymi pracują inne ciągniki z innym olejem. Zbiornik, filtr oleju choć by siateczkowy jaki jest w oryginale bo wystarczy i po sprawie jak już koniecznie chcesz.

Ale jeśli masz blokadę załączaną pedałem w podłodze i wom hydrauliczny to kombinowania więcej. Jedno zasilane jest z powrotu z orbitrola a drugie zdaje się z z pompy oleju bierze. Nie jestem pewny.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RycerzNocy    0

Tak sobie myślałem z ta pompa mogła się uszkodzić po tym jak pożyczyłem bronę tależową podnoszoną hydraulicznie...

 

a co to ma wspólnego z wspomaganiem? masz przecież osobną pompę do hydrauliki i do wspomagania

 

a czy smarowałeś przedni most rzekomo trzeba go smarować co 50 mth wersja z krzyżakiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    798

Ale zbiornik na olej i sam olej jest wspólny. A pompa od wspomagania nie grzeszy odporną na zużycie konstrukcją i kiepski olej mógł przyśpieszyć jej zużycie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    798

Dla tego napisałem że mógł się przyczynić. jeden rok to faktycznie krótko.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karoljawor    0

Witam ponownie i odnawiam temat wspomagania na orbitrolu. Mam zamiar oddzielić hydraulike od wspomagania czyli osobny zbiornik na olej, nie wiem tylko jak podłaczyć to wszystko bo w grę wchodzi blokada tylnego mostu. Będę wdzięczny za jakiś schemat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

mam belarusa 952 na krzyżaki i mam pompe nsz 14 i jest problem na wolnych obrotach kierownica cięzko chodzi i chciałem wymienić ją na nsz 16 ale czy nie będzie zaduża ? jaki model orbitrola ma ten traktor ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    798

Zanim zaczniesz wymieniać sprawdź ciśnienie instalacji. Nie jest powiedziane że wydajniejsza pompa załatwi sprawę. Chyba że przypadkiem stara jest zużyta.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    242

Na samym początku odkręć siłownik od wspomagania, podnieś cały przód i sprawdź, czy przypadkiem, nie zatarła się któraś tuleja na zwrotnicach. Niby bzdet, ale potrafi stawić niezły opór.


"Bóg nienawidzi tego, co sobie robimy w jego imieniu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

zatarte napewno nic nie jest jest dobrze nasmarowane jak sprawdzić ciśnienie w układzie kierowniczym i gdzie ewentualnie się je reguluje

 

problem jest na małych obrotach tak do 1100 i gdy na turze coć jest trzeba gazować

 

myśle ze na większej pompie dużo lżej by chodziła kiera, robił ktoś dodatkowy zbiornik do układu kierowniczego zeby pompa nie ciągła z głównego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Mam ten sam problem (heh juz tak dzisiaj pisalem), kierownica ciezko sie kreci i kola wolno skrecaja. Czesto musze hamowac zeby sie gdzies zmiescic i na postoju krece. Na wolnych obrotach problem jest wlasnie najgorszy. Wydaje mi sie ze jest tak od nowosci, teraz jest 360h.

 

Sasiad dla przykladu w nh td5050 nawolych obrotach kreci duzo lzej niz u mnoe na maksymalnych. U niego doslownie jazda to przyjemnosc, nie czuc wcale kierownicy a tutaj nazywam to szarpanina.

 

Podobno pomaga wymiana orbitrolu na wiekszy i tu mam pytanie jaki moge miec?? mam 952.4 ale kazdy belarus ma chyba taki sam. Pompa to NSZ14. Zbiornik na olej jest fabrycznie oddzielny.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    798

Powiem ci tak..... mi zaczęła kierownica ciężko chodzić na wolnych obrotach szczególnie po rozgrzaniu oleju. Winę za to ponosiła pompa co potwierdziła wymiana zresztą na wydajniejszą z 10-ki na 14-kę.

Teraz przy lekkim gazie około 1000 obrotów silnika nie jestem wstanie tak szybko kręcić by poczuć opór. Pompa tłoczy tyle oleju że nie nadążam kierownicą go przekierować w siłownik.

Ty zdaje się masz dwa siłowniki do skrętu. Na moje oko powinieneś mieć orbitrol 160-kę. Jeśli masz pompę 14-kę możesz jeszcze pomyśleć o wydajniejszej 16-ce. na moje oko powinno pomóc.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Silownik do skretu jest jeden. Zaczne od wymiany pompy, z 14 na najwieksza z mozliwych czyli 16.

Wczesniej zmierze cisnienie, ale na pewno jest wystarczajace bo mozna krecic kierownica nawet jak ciagnik jezdzi na przednich kolach(czubato naladowana piachem lycha 2,2m bez przeciwwagi).

O efektach napewno napisze.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karoljawor    0

Wlaśnie u mnie jest tak samo na wolnych obrotach to męczarnia, nowa pompa nie pomogła, obdzwoniłem różnych mechaników i serwisantów i z tego co im powiedziałem przez telefon stawiają na orbitrol mo to skomplikowana część, u mnie w Belarusie 820 jest 160 Danfoss.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radzik445    6

karoljawor, wymieniłeś pompę na nową o tej samej czy większej wydajności?

 

 

Chcesz ostrzeżenie za pisanie pogrubioną czcionką?

Edytowano przez Elektrotechnik

KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez KubAE86
      Witam czy na taką felgę mogę zakładać oponę 360/70/r20? Czy lepiej 320/70 ?

    • Przez newuser
      Mam do Was pytanie o RENAULT 110-54 kupionego kilka lat temu. Od początku wspomaganie nie działało zbyt lekko, ale ostatnio gdy założyłem tura i ciągnik zagrzeje się to na postoju nie można zakręcić kierownicą. Co kolejno zrobiłem:
      - sprawdziłem zwrotnice i łożyska w nich- są OK,
      - dałem do regeneracji siłowniki (2 szt.),
      - wymieniłem pompę na nową,
      - wymieniłem orbitrol
      i co... i nic , no może troszeczkę, ale to za mało aby normalnie kierować tym ciągnikiem z belą, a jak się zgrzeję to wogóle tragedia.
      Co może być przyczyną - jest tam chyba jeszcze po drodze zawór ciśnieniowy - jak go sprawdzić?
      Jeden mechanik mówił mi, że te Renault tak maja i skręca się nimi ciężko. Wy też tak macie w swoich?
    • Przez TheXxKamilxX
      Siemka chciałbym się zapytać jak sie zabrać za pomalowanie takich plastików
      https://zapodaj.net/f270b95795aa8.jpg.html
      https://zapodaj.net/ee40f1eec4126.jpg.html
      https://zapodaj.net/5af9e6c035778.jpg.html
      Maska i błotniki straciły kolor po około 4 latach od zakupu
      Jaki rodzaj farby kupić bo w sumie nw co to za materiał  i jaki lakier 
      I ostatnie pytanie na to pęknięcie na błotniku wystarczy Żywica App i mata ?? 
      Wiem że może głupie pytanie ale jestem zielony w tym temacie
      Z góry dzięki za odp
       
    • Przez Rafaeloelo
      Witam potrzebuje pomocy okres orki pozyczyłem traktor od szefa, dzisiaj podnioslem pług zabezpieczylem żeby nie opadł i już nie chce podnosić jaka może być przyczyna? Poratujcie bo trzeba go oddać? Z gory dziękuję za zainteresowanie:)
    • Przez Pattyk9601
      Witam.
      Panowie mam do wyboru w bardzo podobnych pieniążkach zetora 7745 (90r) lub Belarusa 820 (2009r). O zetorze trochę wiem, jestem w stanie naprawiać jego wszelkie usterki, natomiast o Belarusie nie mam zielonego pojęcia. Chciałbym się dowiedzieć jak on stoi z awaryjnością, dostępem części i czy nie zedrą za nie ze mnie skóry, czy jest trudny w obsłudze, a także jak wygląda komfort pracy. Dodam że Ciągnik ma pracować na około 12ha z kierunkiem rozwoju. Ziemie są różne, od lekkich do ciężkich gliniastych. Teren dość pagórkowaty. Sprzet będę dopasowywał do ciągnika. Narazie posiadam c360 to za bogato nie ma
      Jeżeli podobny temat był, to wybaczcie widocznie przeoczyłem.
      Za pomoc serdecznie dziękuję. 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.