Skocz do zawartości
News
karoljawor

Wspomaganie w MTZ 820 ciężko się kręci

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
karoljawor    0

Witam.

Posiadam MTZ 820 z 2011 roku i mam taki problem ze wspomaganiem że na jałowch obrotach silnika ciężko się kręci kierownicą.

Po dodaniu gazu problem znika. Wymiemiłem filtr hydrauliki i nie pomogło.

Proszę o jakieś sugestie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Pompa wspomagania do wymiany. Może być też niewłaściwy olej, ale to ma mniejsze znaczenie. Zresztą na wolnych obrotach nigdy nie będzie się tak kręcić jak na dużych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romano82    4

zrób jak niektórzy - załóż trochę większą pompę; zamiast 10 wstaw 12. ale to normalne w mtz - nie zwracaj uwagi na to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Sadek    530

Może być też niewłaściwy olej, ale to ma mniejsze znaczenie. Zresztą na wolnych obrotach nigdy nie będzie się tak kręcić jak na dużych.

 

Przy dzisiejszych temperaturach olej może nie ma większego znaczenia ale zimą może się okazać za gęsty (wiem bo przerabiałem taki przypadek).


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr820    42

Ja zrobiłem tak w starym MTZ, założyłem pompe NSZ 12 (chyba taki model) i jak skręcałem to aż orbitrol piszczał, ale kręciło się lekko...


KPK Kumurun Team


Zanim komuś pomożesz, zastanów się czy on by ci pomógł!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karoljawor    0

Dzięki za podpowiedzi, zamierzam wymienić pompę na nową nieco większej wydajności bo jazda staje się powoli niebezpieczna, ktoś mi jeszcze doradził aby cały układ wspomagania oddzielić od hydrauliki czyli osobny zbiornik na olej...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    786
(edytowany)

No można. Tak jest w mtz-tach z kolumna serwomechanizmu. Tyle to da że olej na jakim pracuje wspomaganie to nie jest mieszaniną różnych wynalazków jaka się robi po zapinaniu przyczep czy maszyn z hydrauliką którymi pracują inne ciągniki z innym olejem. Zbiornik, filtr oleju choć by siateczkowy jaki jest w oryginale bo wystarczy i po sprawie jak już koniecznie chcesz.

Ale jeśli masz blokadę załączaną pedałem w podłodze i wom hydrauliczny to kombinowania więcej. Jedno zasilane jest z powrotu z orbitrola a drugie zdaje się z z pompy oleju bierze. Nie jestem pewny.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karoljawor    0

Tak sobie myślałem z ta pompa mogła się uszkodzić po tym jak pożyczyłem bronę tależową podnoszoną hydraulicznie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RycerzNocy    0

Tak sobie myślałem z ta pompa mogła się uszkodzić po tym jak pożyczyłem bronę tależową podnoszoną hydraulicznie...

 

a co to ma wspólnego z wspomaganiem? masz przecież osobną pompę do hydrauliki i do wspomagania

 

a czy smarowałeś przedni most rzekomo trzeba go smarować co 50 mth wersja z krzyżakiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    786

Ale zbiornik na olej i sam olej jest wspólny. A pompa od wspomagania nie grzeszy odporną na zużycie konstrukcją i kiepski olej mógł przyśpieszyć jej zużycie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    786

Dla tego napisałem że mógł się przyczynić. jeden rok to faktycznie krótko.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karoljawor    0

Witam ponownie i odnawiam temat wspomagania na orbitrolu. Mam zamiar oddzielić hydraulike od wspomagania czyli osobny zbiornik na olej, nie wiem tylko jak podłaczyć to wszystko bo w grę wchodzi blokada tylnego mostu. Będę wdzięczny za jakiś schemat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

mam belarusa 952 na krzyżaki i mam pompe nsz 14 i jest problem na wolnych obrotach kierownica cięzko chodzi i chciałem wymienić ją na nsz 16 ale czy nie będzie zaduża ? jaki model orbitrola ma ten traktor ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    786

Zanim zaczniesz wymieniać sprawdź ciśnienie instalacji. Nie jest powiedziane że wydajniejsza pompa załatwi sprawę. Chyba że przypadkiem stara jest zużyta.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    235

Na samym początku odkręć siłownik od wspomagania, podnieś cały przód i sprawdź, czy przypadkiem, nie zatarła się któraś tuleja na zwrotnicach. Niby bzdet, ale potrafi stawić niezły opór.


"Bóg nienawidzi tego, co sobie robimy w jego imieniu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    786

Ma most na krzyżaku. Zapiecz :) ona tuleja odpada


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
audi80b4    1

zatarte napewno nic nie jest jest dobrze nasmarowane jak sprawdzić ciśnienie w układzie kierowniczym i gdzie ewentualnie się je reguluje

 

problem jest na małych obrotach tak do 1100 i gdy na turze coć jest trzeba gazować

 

myśle ze na większej pompie dużo lżej by chodziła kiera, robił ktoś dodatkowy zbiornik do układu kierowniczego zeby pompa nie ciągła z głównego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Mam ten sam problem (heh juz tak dzisiaj pisalem), kierownica ciezko sie kreci i kola wolno skrecaja. Czesto musze hamowac zeby sie gdzies zmiescic i na postoju krece. Na wolnych obrotach problem jest wlasnie najgorszy. Wydaje mi sie ze jest tak od nowosci, teraz jest 360h.

 

Sasiad dla przykladu w nh td5050 nawolych obrotach kreci duzo lzej niz u mnoe na maksymalnych. U niego doslownie jazda to przyjemnosc, nie czuc wcale kierownicy a tutaj nazywam to szarpanina.

 

Podobno pomaga wymiana orbitrolu na wiekszy i tu mam pytanie jaki moge miec?? mam 952.4 ale kazdy belarus ma chyba taki sam. Pompa to NSZ14. Zbiornik na olej jest fabrycznie oddzielny.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    786

Powiem ci tak..... mi zaczęła kierownica ciężko chodzić na wolnych obrotach szczególnie po rozgrzaniu oleju. Winę za to ponosiła pompa co potwierdziła wymiana zresztą na wydajniejszą z 10-ki na 14-kę.

Teraz przy lekkim gazie około 1000 obrotów silnika nie jestem wstanie tak szybko kręcić by poczuć opór. Pompa tłoczy tyle oleju że nie nadążam kierownicą go przekierować w siłownik.

Ty zdaje się masz dwa siłowniki do skrętu. Na moje oko powinieneś mieć orbitrol 160-kę. Jeśli masz pompę 14-kę możesz jeszcze pomyśleć o wydajniejszej 16-ce. na moje oko powinno pomóc.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Silownik do skretu jest jeden. Zaczne od wymiany pompy, z 14 na najwieksza z mozliwych czyli 16.

Wczesniej zmierze cisnienie, ale na pewno jest wystarczajace bo mozna krecic kierownica nawet jak ciagnik jezdzi na przednich kolach(czubato naladowana piachem lycha 2,2m bez przeciwwagi).

O efektach napewno napisze.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karoljawor    0

Wlaśnie u mnie jest tak samo na wolnych obrotach to męczarnia, nowa pompa nie pomogła, obdzwoniłem różnych mechaników i serwisantów i z tego co im powiedziałem przez telefon stawiają na orbitrol mo to skomplikowana część, u mnie w Belarusie 820 jest 160 Danfoss.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radzik445    6
(edytowany)

karoljawor, wymieniłeś pompę na nową o tej samej czy większej wydajności?

 

 

Chcesz ostrzeżenie za pisanie pogrubioną czcionką?

Edytowano przez Elektrotechnik

KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez mariusz85zmc
      Witam. 
      Ostatnio pojawił się u mnie dość uciążliwy problem z blokowaniem się hamulca zasadniczego w prawym kole.
      Gdy nacisnę na pedał hamulca koło natychmiast zostaje zahamowane i zablokowane i muszę cofnąć nieco do tyłu aby się odblokowało.
      Wszystko zostało rozebrane wyczyszczone sprawdzone i zamontowane jeszcze raz i brak poprawy.
      Części wyglądają niemal jak nowe ( przynajmniej tak mi się wydaje..... ) , nic nie jest zardzewiałe ani dołki na śruty ani same śruty nic  nie wyglądają na zużyte.
      Wstawiona jedna nowa tarcza bo dwie nowe się nie mieszczą, są nieznacznie grubsze od oryginalnych i brakuje miejsca na pracę rozpieraka.
      Dodatkowo nie raz czuć pracę hamulca po mniej więcej wciśnięciu pedału hamulca na ok 5 cm i już hamuje a nie raz trzeba wcisnąć niemal do podłogi i to już jest dla mnie naprawdę zagadka.
      Proszę o pomoc bo już raz mi się prawie ciągnik przewrócił jak musiałem nagle schamować na ulicy i jedno koło się zablokowało.
       
      Pozdrawiam serdecznie forumowiczów. 
    • Przez mirek18
      Witam serdecznie, mam problem z moim Belarusem 952, ładowanie alternatora następuje dopiero po uzyskaniu 1000 obrotów. Przedni regulator napięcia jest nowy. Z góry dziękuję za odpowiedź. 
    • Przez Matey06
      Kupię zetora jak w temacie badź MTZ'a. Może być sprowadzony przygotowany do rejestracji, bądź z ważnymi badaniami technicznymi i ubezpieczeniem.  Do 25k
    • Przez pakitoo
      Witam, z góry przepraszam że zakładam setny temat o ładowaniu w mtz, ale nie znalazłem nigdzie informacji, jakie mnie interesują.
      Po zamontowaniu czterech halogenów i dwóch dmuchaw okazało się że oryginalny alternator(?) czy co to za wynalazek nie daje rady.
      Nie chcąc kombinować z zakładaniem altka od samochodu połasiłem się na  coś takiego: http://catalog.jubana.com/pl/alternator/143701011
      Stwierdziłem, że jak ma 1400W i 100A to musi ogarnąć ładowanie a ja nic nie muszę kombinować z napinaczami i mocowaniami jak w przypadku samochodowego.
      Podłączyłem to ustrojstwo, wywaliłem ten regulator co jest z przodu przy serwomechanizmie (bo ten nowy alternator ma mostek prostowniczy, czy jak to się nazywa) odpalam radośnie traktor i... Cóż. Obroty 600 - 11,9V na akumulatorze, 12,3 na wyjściu  z altka. Gaz w podłodze - na altku 14,1 na akumulatorach - zawrotne 12,7. Półtora V gdzieś po drodze coś zeżera. Poprawiłem instalację (na chłopski rozum). Kabel + z alternatora szedł gdzieś w stronę deski rozdzielczej więc go przełożyłem pod rozrusznik i puściłem taki sam kabel bezpośrednio z alternatora do rozrusznika, żeby ograniczyć straty na tych kilometrach ruskiej, zawiłej instalacji. Tym sposobem odzyskałem około 0,5V. Nie jest źle ale wciąż mało. Znajomy mi poradził że przy alternatorze nie może być wpięty amperomierz, bo skoro altek ma 100A a amperomierz -20/+20 to tylko  te 20 A przepuszcza a resztę  blokuje i żeby to prawidłowo działało to bym musiał 5 takich  amperomierzy równolegle ze sobą spiąć i podłączyć pod instalację. O dziwo, pomogło.
      Najnowsze wyniki:
      600 rpm:
      12.34 na wyjściu alternatora
      12.31 na rozruszniku
      12.31 na akumulatorach
      Straty opanowałem   Rozpisałem się na ten temat po to, aby uniknąć pytań o przeczyszczenie klem i przekroje kabli.
      Teraz to co mnie martwi.
      Realne ładowanie rzędu 14,2 bez obciążenia zaczyna się na 1700rpm i  w górę.
      Pod pełnym obciążeniem jest nieznacznie niższe, około 14,02.
      Przy 2300-2500rpm jest już bajka
       
      Panowie, co robić? Przecież nie będę non stop piłował na max obrotach.
      Alternator jakiś trefny? Czy coś pominąłem przy montowaniu? A może jednak  ta puszka z przodu (chyba regulator) powinna dalej zostać?
      Obwód koła na wale to ok 59cm, obwód koła na alternatorze jakieś 28cm. Z mojej niezbyt szerokiej wiedzy wynika że alternator przy ok 2000-2500 rpm powinien już dać trochę mocy rzędu 70% co przeliczając dawałoby jakieś 70A przy 1000-1300 rpm. A ten dziad poniżej 1500rpm  prawie nie ładuje.
      Może wytoczyć mniejsze koło żeby dawało stosunek  1:3 zamiast 1:2?  Da to coś?
       Proszę o dobre rady.
       
      Ps.  Nie mam instalacji 12/24. Wrzucone mam  dwie szóstki  po 215Ah 1150A.
       
       
    • Przez Tomasz3p
      Panowie w moim mtz jest tak że plus idzie na rame a minus na rozrusznik i czy to dobrze w mtz. Bo mi by był potrzebny  cały czas prąd do radia by miało pamięć. A tu jak mam tera to gdy włącznik jest wyłączony to prąd jest na minusie a gdy włączony to na plusie. I co z tym zrobić i czy w ogóle da się coś? Można zamieć klemy i by grało czy nie bardzo? 
      Doradźcie coś
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.